LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Myradas
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 okt 2008 10:03

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door Myradas »

Ik heb inmiddels een aangetekende brief gestuurd naar 4allclients, een brief per e-mail naar Customer Care Center en een brief per e-mail naar XXXX (volgens K.V.K. (mede) eigenaar van 4allclients) V.w.b. de aangetekende brief is de vraag of ze hem vandaag in ontvangst zullen nemen, XXXX heeft nog geen enkele reactie gestuurd en het Customer Care Center reageerde binnen enkele minuten (Hadden dus niet eens de moeite genomen om de brief zorgvuldig te lezen.) met de gebruikelijke robotachtige en respectloze tekst die we inmiddels van hun gewend zijn. Nieuw was alleen dat ik zeer binnenkort mijn geld terug zou krijgen!!! Dit neem ik maar met een korreltje zout want ik vermoed dat ze binnenkort aan de haal gaan met ons geld omdat het te heet wordt onder hun voeten. De strekking van de aangetekende brief die ik heb verzonden en de inhoud van de e-mails die dezelfde strekking hebben plak ik hieronder:

AANTEKENEN
Aan de directie van 4AllClients
Opaalstraat 14
7554TS HENGELO
Betreft klantnummer: 11.........

Amsterdam, 15 december 2008
Mijne heren,
Op 1 december 2008 heb ik een computer, onder ordernr: 113...../1-12-2008 bij u (lees ook 4allclients) besteld via de site Kieskeurig. Op de Kieskeurig-site stond vermeld dat de levertijd slechts 2 dagen was. Bij de bestelling gaf uw 4allclients-site ook aan dat de leveringstermijn slechts 2 dagen in beslag zou nemen. Dat kwam goed uit want ik had de computer per direct nodig. Ik heb u direct het bedrag van euro 535,90 per IDEAL overgemaakt.
Op 2 december ontving ik een e-mail met het bericht dat u het product niet kon leveren en dat u het had geannuleerd. Toen ik later nog eens op kieskeurig ging kijken bleken alle gegevens van 4allclients te zijn verdwenen.
Ik heb u dinsdag 2 december om 11.44 uur (ticketnr: 14211) direct per mail mijn geld terug gevraagd, zodat ik in de gelegenheid zou zijn om nog even elders te kijken. Euro 535,90 is voor sommige mensen -zoals ik- immers heel veel geld. Ik kreeg van u echter een mailtje terug dat het bedrag binnen 10 dagen zou worden terug geboekt op mijn rekening met excuses voor het ongemak en ondertekend door Sanne van het Customer care Center.
Inmiddels zijn de 10 dagen verstreken en ik heb nog steeds mijn geld niet terug. Ik heb op 12 december om 11.22 uur (ticketnr: 16305) per e-mail opnieuw contact met u opgenomen en u wederom verzocht om mijn geld waar ik recht op heb per direct op mijn rekening terug te storten. Ik kreeg toen weer een automatisch gegenereerde mail terug dat ik wederom 10 dagen op mijn geld moet wachten. Deze mail was ondertekend door Hanane van de Constomer Care Center.
Zoals u kunt lezen stelt uw toezegging dat u mijn geld ad euro 535,90 binnen een termijn van 10 dagen op mijn rekening zal terugstorten niets voor. U begrijpt dat ik er weinig vertrouwen in heb dat u voornemens bent om überhaupt mijn geld binnen redelijke termijn op mijn rekening terug te storten. Toch wil ik u nog één keer in de gelegenheid stellen om mijn geld vóór 25 december 2008 op mijn rekening terug te storten.
Mocht het bedrag niet vóór deze datum te zijn bijgeschreven dan zal ik dit dossier overdragen aan mijn rechtsbijstandsverzekering, waarna deze verdere juridische stappen zal ondernemen en ik zal dan tevens aangifte doen tegen u en uw bedrijf.

Ik hoop spoedig wat van u te vernemen,
Laatst gewijzigd door Myradas op 17 dec 2008 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.

ondernemer-
Berichten: 234
Lid geworden op: 01 nov 2007 08:29

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door ondernemer- »

1 December besteld, dan moeten ze binnen 30 dagen het bedrag terug storten en die zijn nog niet om.

ondernemer-
Berichten: 234
Lid geworden op: 01 nov 2007 08:29

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door ondernemer- »

Opmerkelijk trouwens dat de kritiek op thuiswinkel van een ondernemer komt.
Dat klopt
En een ondernemer die Thuiswinkel om wat voor reden dan ook niet serieus wil nemen... tjah.. ...
Wat is daar serieus aan.
Je mag een logo voeren en mocht het fout gaan, dan heeft u als consument niet meer en niet minder.

Elke goede ondernemer heeft Algemene Voorwaarden, die volgens de wet zijn en daar heb je niet thuiswinkel. org voor nodig.

Het wil niet zeggen, als je geen lid bent dat je dan gelijk een oplichter bent.

Myradas
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 okt 2008 10:03

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door Myradas »

Ondernemer: Bij onrechtmatig verkregen gelden mag je het geld per direct opeisen.
4allclients heeft het geld verkregen via een zgn "lokadvertentie" Hierin werd een product aangeboden waarvan van te voren vaststond dat ze dit niet konden leveren. Zij hebben het geld dus onrechtmatig verkregen.
[/quote]
Laatst gewijzigd door Myradas op 17 dec 2008 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Lagune83
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 nov 2008 14:48

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door Lagune83 »

Het serieuze eraan is dat de logo een vertrouwen opwekt bij de consument. Nou, als dat niet van belang is voor een bedrijf......

Om hier lichtzinnig mee om te gaan... zegt ook genoeg. Deze logo's symboliseren dat vertrouwen, en een kritische toets dat de organisatie heeft weten te weerstaan. De boodschap is dan ook vooral voor consumenten.

Het is hetzelfde als bij een reisoprganisatie die is aangesloten bij de SGR of de ANVR. Zo niet, zijn ze stukken minder betrouwbaar. Hoeft niet te betekenen dat je direct een oplichter bent... maar enige twijfel of argwaan mag er dan wel wezen bij de consument.


Consumenten worden eerder de dupe van wanpraktijken als ze niet zijn aangesloten. Het is een bepaalde garantie. Zeker in deze tijd.

ondernemer-
Berichten: 234
Lid geworden op: 01 nov 2007 08:29

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door ondernemer- »

SGR of de ANVR is heel iets anders.
Dat weet u denk ik wel.


Het is een bepaalde garantie
Zeker niet

Lagune83
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 nov 2008 14:48

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door Lagune83 »

Ze zijn inhoudelijk anders..maar daar gaat het niet om. het gaat om het idee....in iedere bedrijfstak zijn er bepaalde logo's...dat weet iemand in de branche heel goed.

Maar lang niet alle beoefenaars krijgen het ook..is maar goed ook...deze logo's staan voor meer vertrouwen.

Ben je betrouwbaar als webwinkel, bewijs het dan maar door onafhankelijke goedkeuring en symbolen daarvan. Kritische consumenten
horen hier op te letten.

ejtnaj
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2008 15:17

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door ejtnaj »

Ja ja ja, Lagune, we weten allemaal dat we ontzettend dom waren om niet verder te onderzoeken of we wel of niet bij een betrouwbare webwinkel hebben besteld. Ik weet niet van jou, maar ik ben niet zo anaal retentief dat ik dat van elke webwinkel ga checken; voorzichtig is het wel, maar vaak hoeft dat gewoon niet.

Het heeft geen zin om in dit soort threads dergelijke opmerkingen over waakzaamheid te maken. Het is natuurlijk goed advies, maar pas na de feit en het voegt niks toe.

Bazeman
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 dec 2003 15:00

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door Bazeman »

Ik heb inmiddels ook ondervonden wat een louge zaak dit is. Ik heb een logitech keyboard gekocht maar hier zat bij het uitpakken geen accu bij. Gebeld met de servicedesk en die vertelde mij dat ik het keyboard maar op moest sturen omdat ze geen losse accu konden leveren. Inmiddels zijn we 5 weken verder en heb ik nog steeds niets gehoord. Telefonisch zelf al een paar keer contact opgenomen maar het standaard antwoord is "we hebben nog geen bericht van onze leveranciers gekregen"....

Ook heb ik een aopen barebone computer retour gestuurd met een slechte DVD drive. Hier heb ik tot nu toe ook nog niets van vernomen. Mijn angst nu is dat ik het hele spul niet eens meer retour krijg.... Ik heb inmiddels beide leveranciers (logitech en Aopen) gebeld en als ik de spullen daar naartoe terug had gestuurd had ik beide apparaten al lang weer terug gekregen.

Evn een link naar een heleboel websites met waslijsten met klacht over deze toko. http://www.4allclients.net/

Ik denk dat het toch echt tijd wordt om dit zooitje even aan te pakken middels een televisie uitzending. Bij deze dus de oproep aan de moderator om hier toch eens serieus werk van te maken.

Myradas
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 okt 2008 10:03

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door Myradas »

Op 16 december heb ik de volgende reactie gehad op mijn aangetekende brief aan 4allclients, zie onder:

Geachte heer de ......,

Naar aanleiding van uw brief van 15 december 2008,
kunnen wij u het volgende mededelen.

Ten eerste onze excuses dat het bedrag nog niet op uw rekening staat.
Uw factuur ligt bij de juiste afdeling.
Zij zullen voor een goede afhandeling zorgen,
en het bedrag per omgaande terugboeken op uw rekening.

Als u uw terugbetaling niet binnen vier weken heeft ontvangen, neemt u dan contact met ons op voor verdere hulp.
U ontvangt van ons automatisch een e-mail wanneer het bedrag is teruggestort.
Veel informatie over terugbetalingen vindt u ook op onze Helpsites (http: http://www.4allclients.nl help).
mijn geld terugkrijgen.

U ziet ik zou dus per omgaande(dus per direct) mijn geld terugkrijgen, maar als je verder leest kan het ook nog wel 4 weken duren.

Uiteraard heb ik nog steeds mijn geld niet terugontvangen.
Je wordt hier voor de zoveelste keer door [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] belazerd!

Ik neem hier verder geen genoegen meer mee. De communicatie met allclients stop ik nu. Ik heb thans genoeg materiaal verzameld (e-mails en aangetekende brief) om een succesvolle gang naar de rechter in te zetten. Ik moet alleen nog even afwachten tot de 30 dagentermijn verstreken is om aangifte te kunnen doen bij de politie.
Als u ook een gang naar de rechter overweegt zorg er dan voor dat je genoeg materiaal hebt verzameld en doe aangifte na de verstreken termijn van terugbetaling van 30 dagen

Paul van den heuvel
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 dec 2008 14:16

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door Paul van den heuvel »

Ik heb mijn 30 dagen afgewacht en ga nu aangiften doen bij de politie.
Wel hoop ik dat de redactie van RADAR deze forum ook leest. Het is een trieste zaak om te zien hoe mensen beroofd worden door zo'n bedrijf

killythebid
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 nov 2008 13:45
Locatie: utrecht

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door killythebid »

ja het zijn inderdaad boeven ik heb ook nog steeds geen geld terug ontvangen,door zulke internetwinkels gaat wel het vertrouwen van andere internetwinkels ten gronden,ik heb gezworen niet snel meer iets te kopen (vooruit betaling of ideal no way)via internet die tijd is voor bij ik denk dat er meer mensen hier over denken :? de boel is aan het vervuilen jammer :cry:ik denk dat de regering er weinig aan doet hier in nederland tegen zulke oplichterterwinkels die hebben hier in dit land vrij spel :wink:

Bazeman
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 dec 2003 15:00

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door Bazeman »

Hallo,

Kan iemand mij vertellen welke stappen ik moet belopen om een eventuele gang naar de rechtbank succesvol te maken?? Ik heb tot nu toe meerdere malen gebeld met het verzoek om uit te zoeken waar mijn spullen zich bevinden. (zie paar reacties terug in dit forum, over hoe en wat, onder username Bazeman)

Ik heb inmiddels ook een email gestuurd met daarin een oproep tot opheldering, aan alle mij bekende email adressen, waaronder ook die van de eigenaar. Maar de eigen gehanteerde termijn van 12uur is inmiddels verstreken en geen antwoord....

Mijn volgende stap nu moet zijn een aangetekende brief, en als daar na 30 dagen geen reactie op is, aangifte doen bij de politie??? Kan ik dat via internet doen of moet dat echt op het bureau???

En daarna???

Kunnen we niet beter met zijn allen een advocaten bureau inschakelen met zoveel klachten??

Dan de laatste vraag, in hoevere is het mogelijk om een rekening te sturen naar het bedrijf, ter compensatie van de geleden schade of een vergoeding van de wettelijk bepaalde rente van het aankoopbedrag als het geld pas na zoveel maanden terug gestord wordt. Iemand ooit al eens een poging gewaagd??

Ik hoor graag van jullie

killythebid
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 nov 2008 13:45
Locatie: utrecht

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door killythebid »

yes het is zo ver er is een juridische zaak tegen clients opgezet
kijken of ze het leuk vinden ,al de bewijsstukken zijn verzonden naar sur juridische zaken ben benieuwd hoe het verloopt :D :wink:

wordt vervolgt rj rkopman nijmegen

Myradas
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 okt 2008 10:03

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door Myradas »

Wat is sur juridische zaken nu ook al weer?

killythebid
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 nov 2008 13:45
Locatie: utrecht

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door killythebid »

dat is dit rechtsbijstand :)

http://www.sur.nl/

Bazeman
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 dec 2003 15:00

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door Bazeman »

Kan iedereen zich hierbij aanmelden?? Of is het een losstaande zaak.

Ik hoor graag van jullie.

killythebid
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 nov 2008 13:45
Locatie: utrecht

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door killythebid »

het is een losstaande zaak
via mijn rechtsbijstand univé

martinph
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 dec 2008 19:34

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door martinph »

Nou ja, het is nog één troost zoveel lotgenoten aan te treffen op het www. Des te verwonderlijker dat nog geen grootschalige juridische stappen zijn ondernomen tegen deze malafide firma, of dat ze nog geen consumentenprogramma over de vloer hebben gehad.

Zelf heb ik hier vorige week donderdag een Wacom tekentablet besteld. Goedkoop, op voorraad, binnen 3 werkdagen geleverd, enfin de gebruikelijke misleidende nonsens van hun site. De prijs pakte bij afrekenen wel beduidend hoger uit dan geadverteerd, maar soit. Ik had tot op heden alleen maar goede ervaringen met webwinkels, en het was alleen toevallig dat ik achteraf wat klantrecensies over 4allclients las. Ik schrok me een hoedje en besloot meteen mijn bestelling te cancellen.

Dus de volgende ochtend naar hun peperdure 'klantenservice' gebeld, waar het meisje me vertelde dat annuleren niet meer kon omdat het product 'al in de verzending zat.' Ik gaf aan er dan op te rekenen het binnen enkele dagen in huis te hebben en zij beweerde dat ik het begin van deze week mocht verwachten. Ik heb haar verder naar mijn klantnummer gevraagd, want dat heb je nodig om in te loggen op hun site voor ordertracking e.d., alleen krijg je het niet toegestuurd...

Die middag ingelogd en daar las ik tot mijn verbazing dat verzending gepland was voor 24/12; kortom levering ná de kerst. Opnieuw gebeld. Hetzelfde fabeltje, kan niet annuleren, zit al in de verzending, etc. Uiteindelijk was het verhaal dat de verzenddatum in mijn tracking niet klopte want dat het artikel vandaag, 23/12 zou worden verstuurd.

Natuurlijk bleek vandaag precies wat ik op grond van de ervaring van anderen al kon voorspellen: de verzenddatum is ineens veranderd in 30/12. Ik heb daar verder geen bericht over gehad, moest er kennelijk zelf maar achter komen. Het is op dit punt duidelijk dat de telefoniste van de 'klantenservice' instructies heeft om annuleringen zoveel mogelijk tegen te houden, en dat ik vorige week gewoon vierkant belogen ben.

Ik heb direct annuleringsmails naar drie verschillende adressen van 4allclients gestuurd, en bel er morgenvroeg weer achteraan. Het smoesje van 'zit in de verzending' gaat nu in elk geval overduidelijk niet meer op. Er is overigens plotseling op mijn accountpagina onder 'Cancel an item' een annuleerknop verschenen die er eerder niet was. Dat ziet er veelbelovend uit, maar als je er op drukt levert dat alleen het volgende typisch staaltje op: "Page not found on this server." Dat vat de kwaliteit van 'dienstverlening' door deze randcriminelen heel aardig samen.

killythebid
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 nov 2008 13:45
Locatie: utrecht

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door killythebid »

jammer ben benaderd telefonisch door sur univé
het bedrag waar het om gaat ligt beneden de €100,-
ze nemen het niet in behandeling :cry: :twisted:
nou dan houd het op geen poot om op te staan :cry:
zo heb je ook niets aan een rechtsbijstand verzekering
je betaalt daar €220,- per jaar voor ,ik ga ,m opzeggen

Gesloten