LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jangroen
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 dec 2008 15:29

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door jangroen »

Ik heb nml het zelfde gehad werd gebeld door een man en die zij dat hij van de nuon was en dat hij m,n gegevens moest kontoleren omdat de inkoop van energie goedkoper was geworden .toen hij de gegeven opzij heb ik Ja gezegd en dat heeft hij denk ik opgenomen want ik kreeg een welkomstpakket van nederlandse energie maatschappij
gebeld met nuon en die zij dat ik daar tegen kon zijn als ik ze een brief stuurde.
En dat heb ik gedaan en tot mij grote verwondering kreeg ik11-12 een brief dat de overstapwas ofgerond. dit neem ik natuurlijk niet want ik heb ze die brief gestuurd dat ik dat niet wou.
maar als het zo makkelijk kan kan ik toch gewoon weer overstappen naar m,n oude energie boer

LJG
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2008 10:16

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door LJG »

Werd vandaag ook gebeld door deze organisatie. De meneer aan de telefoon gaf aan te bellen namens de Nederlandse staat. Hij wilde mij waarschuwen voor de komende tariefsverhoging bij Nuon.
In het gesprek daarna probeerde hij mij vierkante kW te verkopen.
Klinkt als pure oplichting en bedrog. :( :( :(

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

Dat is het ook.

Lees de voorgaande (76) pagina's maar eens 'even' door!

Het zijn (in mijn ogen tenminste wel) rasechte telefoonterroristen!

Ze belazeren je waar je bij staat/zit!

Mijn advies: NOOIT MEE IN ZEE GAAN !

arie27
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 dec 2008 09:49

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door arie27 »

Echt Lachen met die jongens.
Ik word gebeld door een dame die me weet te vertellen dat ik bij de Nuon zit en dat de volgende rekening veel lager wordt. Ik vraag of die dan ook van Nuon afkomstig is, en je raad het nooit. Ze wordt kwaad,zegt dat ik haar moet laten uitpraten en gooit de hoorn erop. Wel handig ik blijf lekker bij Nuon.

jangroen
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 dec 2008 15:29

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door jangroen »

Ik ben volgens mij en stapje verder gekomen je moet voor 7 dagen een brief sturen naar die gene die je wilt laten overstappen.
Ik heb dit gedaan maar toen zijden ze dat ze geen brief haden ontvangen nu heb ik een tweede brief gestuur aangeteken kost me natuurlijk wel geld maar ja als je niet zo stom was om ja tezegen dan was dit helemaal niet nodig geweest.
Heb met de nuon een opvereen kost als ze toch door gaan dan schrijf ik me meteen weer over naar de nuon.
ik hoop dat anderen hier mee zijn geholpen.
Jan

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Hup, alléén hier veel klagen heeft niet zoveel zin. Stuur dan ook gelijk even het klachtenformulier op:
http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11256

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

@Shine:
Wat denk je dan wat hier (in de meeste gevallen) dan verteld word!

De meeste mensen hébben ook geklaagd.

Ik ook, maar gelukkig ben ik er nu van af, hoop ik tenminste!
Ik heb mijn portie van actie nemen, brieven sturen, bellen etc. ook gehad.

Het is gewoon iets van de lange adem.

En dat is dan ook het probleem, veel mensen zijn er op een gegeven ogenblik zo ZAT van dat ze de handdoek in de ring gooien, op een aantal volhouders na.

De NEM wéét dat en profiteert hier van.
Laatst gewijzigd door MamMaria op 17 dec 2008 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.

martinbb
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2008 16:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door martinbb »

ik ben er ook even ingetrapt en heb om informatie gevraagd.
de heer aan de tel vertelde dat ik de papieren kon opsturen als ik het er mee eens was.
niet dus ik ben gewoon aangemeld.
als je googeld naar
tel nummer nederlandse energie bedrijf
krijg je een site van vaste nummer bellen waar ook het nummer van deze mensen te vinden is ik zou het graag hier vermelden maar dat mag niet maar hier kun je het vinden en dan kun je met het bedrijf zelf bellen ipv met de klantenservice als die er al is.
ik zou zeggen kijk daar eens
groeten

Marielle24
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2008 17:49

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Marielle24 »

Nou, ik ben er vandaag helaas ook met open ogen ingetuind... Het klonk te mooi om waar te zijn en dat is het dus ook! De jongeman die ik aan de lijn kreeg was zó intimiderend en gehaaid. Achteraf bekeken sta ik er versteld van!

Ik heb direct een aangetekende brief met de opzegging verstuurd en daar ga ik morgen meteen achteraan bellen. Ik hoop dat dat voldoende is en mij meer ergernis bespaard blijft...

Wat een smerige praktijken, ongelofelijk!

lieske37
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2008 14:30

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door lieske37 »

Ik heb de band opgevraagd en het gironummer dat van mijn ouders zou zijn nagetrokken. Het blijkt van de Belastingdienst in Apeldoorn te zijn.
Dus ik bellen met de balastingdienst. Word ik doorverwezen naar een ander nummer. Krijg ik Mel misdaad anoniem aan de lijn!! Dus de Belasting dienst vind het duidelijk niet erg dat hun nummer voor dit soort praktijken gebruikt wordt!!! Daar sta ik dus echt van te kijken.

kiejin
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2008 17:54

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door kiejin »

Ben zonet ook gebeld door de nem. De meneer wist dat ik bij eneco zit en vertelde zijn verkoopverhaal. Ik heb aandachtig geluisterd en toen vroeg ik van wie krijg ik nou een rekening als ik bij eneco blijf en stroom van hun. Hij gaf mij niet een antwoord en begon zijn verkoopverhaal weer op te lezen. Ik kreeg gelijk de indruk "hier niet mee in zee gaan" en houd het hoofd koel.
Ik bedankte beleefd voor zijn verhaal maar hij was daar niet van gediend. "Waarom ik volgend jaar zoveel nog wil blijven betalen als ik bij hun wel 20% minder betaal". Ik vertelde dat ik zelf de besparing in handen hou. Zoals spaarlampen en alle electrische apparaten (die niet ingebruik zijn) uit het stopcontact.

Ik heb gezegd dat ik liever een jaar nog veel betaal om een duidelijke vergelijking te kunnen maken en dat ik dit telefonisch maar niks vind.
Waarop hij vriendelijk hun website doorgaf en dat ik daar meer informatie kan lezen. Hij wilde mij in eerste instantie een brief opsturen en dat ik binnen7 dagen moet reageren als ik niet door wil gaan. Ik heb dit geweigerd en gezegd dat ik eerst heel graag naar de site ga.
De meneer bleef wel aandringen om mij weer te bellen en wanneer het mij schikte dat hij terug mag bellen. Ik ga geen tijdstip op waarop hij zei volgende week terug te bellen. Hij ziet maar. Ik ga in ieder geval niet akkoord.

Omdat ik regelmatig naar radar kijk, dacht ik meteen aan de site en ben danook gelijk op de forum gegaan en als ik al deze verhalen lees dan voel ik mij eigenlijk een geluksvogel dat ik niet direkt mee akkoord ben gegaan.
Gelukkig ben ik niet iemand die direkt ja zeg.

kiejin
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2008 17:54

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door kiejin »

MamMaria, hartstikke bedankt voor je reactie. Ik was dat al van plan mijn brievenbus in de gaten te houden. Maar met de komende drukte van de feestdagen is deze extra alertheid van jou niet overbodig.

Ik vraag mij toch af of er uberhaupt wel tevreden klanten zijn?

arie27
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 dec 2008 09:49

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door arie27 »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een mailtje naar de NEM gestuurd heb met mijn klacht van 16 december. en ik heb nb vandaag al reactie met 1000 maal excuses en het zal nooit meer voorkomen. Ik ben zelfs uit hun database voor commercieele doeleinden gehaald. Toch netjes geregeld in 2 dagen. Ik ben blij en verrast

Fozzyman
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2008 10:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Fozzyman »

Gwoon niet mee in zee gaan, ook wij zijn gebeld onder de noemer Essent, krijgen netjes een nietszeggend mapje thuisgestuurd en bij navraag wordt je neergezet als een imbeciel want er is toch een bandje opgenomen met daarin de vermelding dat u overstapt?
Mijn advies niet mee in zee gaan. Jammer dat dit soort bedrijven nog steeds actief kunnen en mogen opereren!! Gelukkig heb je nog 7 werkdagen om ervan af te komen.

arie27
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 dec 2008 09:49

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door arie27 »

Vanmorgen om 8.30 uur stond er een meneer bij me op de stoep met een bos bloemen en excuses van de NEM. Ik moet eerlijk zeggen wel een erg nette afhandeling van de klacht. Zo kan het dus ook!
Als er iets positief is moet dat ook gezegd worden. bij deze

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

@arie27:
Voor zover ik het weet zijn jullie de enigen die op deze manier een excuus aangeboden hebben gekregen!

Laat ze dat nu ook nog even voor de mensen op die andere 77 pagina's regelen!

@Fozzyman:
Ik hoop dat je wel verder gereageerd hebt want anders zit je er alsnog aan vast!

bomb_arie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2008 12:23

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door bomb_arie »

Op de site van de NEM staat ook een faxnummer. Dat zou je ook moeten kunnen gebruiken om je af te melden want een fax is immers rechtsgeldig. Voor de geinteresseerden het nummer vind je hier: http://www.nlenergie.nl/adres. Ik ga dus ook geen brief meer sturen. Anders zet ik er gewoon een advocaat op.

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

Graham27,
Hartelijk dank voor uw aanbeveling. Ga ik zeker doen.

jouvenaar
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2008 15:23

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door jouvenaar »

Vanmiddag weer gebeld door de NEM oftewel de vakantieklaart het is maar hoe je het wil noemen. Heb ze n u duidelijk gemaakt mij niet meer te bellen, maar voor hoelang zal het rustig blijven ben bang dat het niet lang is vlg week vast wel weer. Ik ben het helemaal zat met die lui!!! Ik wil niet overstappen klaar!!

graham27
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 apr 2005 13:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door graham27 »

ff een rectificatie van het nummer van tros radar 0800 1343 tijdens kantoor uren en tijdens de uitzending

Gesloten