LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mojo waarschuwt voor ongeldige kaartjes

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Shareena

Mojo waarschuwt voor ongeldige kaartjes

Ongelezen bericht door Shareena »

DELFT - Mojo Concerts heeft vijfhonderd kaarten van het concert van Il Divo op 11 maart 2009 in Ahoy ongeldig verklaard. De kaarten zijn volgens Mojo opgekocht door het bedrijf Rang 1 Tickets om ze met winst door te verkopen. Dat is tegen de vooorwaarden van Mojo.

Mojo Concerts adviseert klanten van Rang 1 Tickets contact te zoeken met deze tussenhandelaar en het geld terug te eisen, aangezien de gekochte kaarten geen toegang meer geven tot het concert van Il Divo.

Mojo raadt concertbezoekers stelselmatig aan om alleen via legale voorverkoopadressen kaarten te kopen, zoals in het geval van Mojo via www.livenation.nl. „Ga er als consument niet van uit dat de getoonde advertenties op zoekmachines als Google ook officiële voorverkoopadressen zijn”, waarschuwt een woordvoerster van Mojo.

Naast rang1tickets.nl staan onder meer de volgende websites op de zwarte lijst van Mojo: budgetticket.nl, 4alltickets.nl, worldticketshop.nl, ticketforsale.nl, ticketsunlimited.nl, getmein.nl, pepetickets.nl, tickets123.nl en easytickets.nl. Volgens de concertorganisator creëren deze bedrijven bewust schaarste door stelselmatig kaarten op te kopen en vervolgens de prijs op te drijven

bron: www.telegraaf.nl

-------------------------------------------------------------------------------

Goede actie opzich van Mojo, maar er zit ook een grote maar aan... De mensen die deze kaartjes gekocht hebben, moeten maar hun geld terugvragen bij Rang-1-Tickets. Vervolgens heeft Mojo die kaartjes ongeldig verklaard..

Maar wat gebeurd er met de 500 ongeldig verklaarde kaarten? Wedden dat die opnieuw worden verkocht...? Dubbele inkomsten en mensen die veel geld betaald hebben voor een kaartje moeten het maar zelf oplossen, terwijl deze mensen gewoon heel graag naar Il Divo wilde...

Kan Mojo het voor deze keer gewoon niet beter oplossen door deze mensen alsnog een kaartje te geven? Mojo heeft toch geld gekregen voor deze kaartjes? Dat Rang-1 er vervolgens meer voor vraagt kunnen de kaartkopers ook niets aan doen..?

Big-V

Re: Mojo waarschuwt voor ongeldige kaartjes

Ongelezen bericht door Big-V »

Als mensen hun kaarten gewoon bij de bekende voorverkoopadressen kopen, bestaat dit probleem ook helemaal niet.

MLF

Ongelezen bericht door MLF »

Als mensen hun kaarten gewoon bij de bekende voorverkoopadressen kopen, bestaat dit probleem ook helemaal niet.
wil ik juist zeggen
mensen blijven bij illegale handel kopen zodat ze dan toch nog een kaartje hebben en er bij kunnen zijn
daarna wordt er geklaagd dat ze het niet wisten

check voor je een kaartje koopt of de site/verkoper/winkel/handelaar legaal is

dat scheelt een boel ellende

je komt de zaal echt niet in, hoe hard je voor de deur stennis maakt, men wordt gewoon geweigerd

jowiliwo

Ongelezen bericht door jowiliwo »

Probleem is dat voor een leek zo een site er heel vertrouwenwekkend uit ziet. Mijn vrouw is er ook ingetuind en nu zijn we voor 4 kaarten Il Divo ruim 580 euro kwijt.

Ik hoop eigenlijk dat alle gedupeerden zich op één of andere manier verenigen en zo een zaak aanspannen tegen Rang1tickets om zo ons geld terug te krijgen. Ook hoop ik dat radar hier ook aandacht aan gaat besteden.

gwubben

Ongelezen bericht door gwubben »

Mijn dochter is er ook de dupe van. het is voor een koper absoluut niet duidelijk of de verkoop legaal of illegaal is. Als je fan bent en je kunt nog goede plaatsen krijgen bij een aanbieder tegen een redelijke prijs dan ga je toch de fout in...

Het zou fijn zijn als Radar zou kunnen bemiddelen bij de teruggave van het geld aan de gedupeerden.

Cato30

Ongelezen bericht door Cato30 »

Wat ik me wel afvraag is hoe Mojo weet welke kaarten het betreft. Tussenhandelaren kopen die heus niet rechtstreeks met 500 tegelijk.

Shareena

Als jij een fan bent en je wilt graag kaartjes hebben kan ik heel goed begrijpen dat je zo alsnog kaartjes koopt! Zelfs als je er meer voor moet betalen!

Ik heb voor mijn ouders voor kerst gewoon kaartjes via Livenation kunnen kopen, maar ik vind het erg sneu voor de gedupeerden! Ze hebben tenslotte betaald voor de kaartjes (net als Rang-1-Tickets!) En ben van mening dat ze dit niet kunnen maken tegenover de kaartkopers... Laat ze het lekker uitvechten met Rang-1!

edgar071

Ongelezen bericht door edgar071 »

het probleem is dat nu anderen de dupe zijn in een gevecht tussen
mojo en rang-1.
Veel mensen weten niet dat dit illegaal is. Wij hebben zelfs nog naar rang-1 gebeld.
Laten ze het lekker in de rechtbank uitvechten.

Misser

Ongelezen bericht door Misser »

Er wordt nogal gereageerd op de extra kosten die rang1tickets in rekening brengt. Over de extra verdiensten (geen verzend/printkosten en dergelijke meer voor mojo maar wel dezelfde servicekosten) van Mojo nu je alleen via internet e-tickets kan bestellen wordt onterecht niet gesproken.
Daarnaast is het via Rang1tickets overzichtelijk bestellen.
Onlangs heb ik vergeefs een hele zaterdag geprobeerd via "de officiële"weg geprobeerd concertkaarten te bestellen bij mojo.
Via Rang1Tickets heb ik gewoon kaarten kunnen bestellen.
Dat zij geld vragen voor de moeite die zij steken in het verkrijgen van mijn kaarten lijkt mij redelijk.
Verder is het in Nederland natuurlijk vrij om te handelen.

Lang leve het internet.

Een witgoedhandelaar.

marcel van den berg

Ongelezen bericht door marcel van den berg »

en wat kunnen we nui doen als je kaarten hebt gekocht?
ze zijn gewoon ongeldig verklaard, dus Rang 1 tickets verkoopt ongeldige tickets. actie tegen zo'n bedrijf en geld opeisen. wie weet een manier?

MLF

Ongelezen bericht door MLF »

Als je weet dat het concert uit verkocht is en je kunt ergens goede kaarten krijgen, kun je er van uitgaan dat het illegaal is.

marcel van den berg

Ongelezen bericht door marcel van den berg »

met zo'n antwoord schiet ik niets op. De kaarten zijn nu eenmaal gekocht. nu zoeken naar een oplossing. dus als je geen oplossing hebt behoef je ook niet te reageren.
de vraag is , weet iemand hoe je geld terug te krijgen en welke stappen hebben jullie al ondernomen?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

dus als je geen oplossing hebt behoef je ook niet te reageren.
Marcel, dit is een openbaar forum. Iedereen die wil reageren, MAG reageren. Jij bepaalt niet wie wel en wie niet !

Daarnaast heb je zelf de oplossing al gegeven:
actie tegen zo'n bedrijf en geld opeisen.
Je zal dus naar de rechter moeten. Suc6 !

Shareena

@ Misser
Dat zij geld vragen voor de moeite die zij steken in het verkrijgen van mijn kaarten lijkt mij redelijk.
Verder is het in Nederland natuurlijk vrij om te handelen.
Dat is niet waar, in Nederland is het welicht vrij te handelen, maar ik strijd met de regels van Mojo. De regels die je in acht neemt als je een kaartje koopt van deze organisator..

Shareena

En ik had gelijk.. Mojo heeft inmiddels meer dan de helft van de kaartjes opnieuw in de verkoop gedaan!

Ze steken het geld niet in eigen zak, maar gaat naar Il Divo..

Nu vraag ik me af wat de gedupeerden eraan hebben? Die al veel te veel geld hebben betaald voor het kaartje, nu het zelf maar moeten regelen met Rang1... Had die mensen toch gewoon het kaartje laten houden.. Ik vind dit een schande en vind dat Mojo dit alles behalve netjes oplost voor de fans!!

wvo

Ongelezen bericht door wvo »

Mijn vrouw zegt net tegen me wegens wat teveel gemaakte afspraken, om misschien die kaartje van ill Divo maar door te verkopen.

Dus ik denk ik zet ze op MP.

Blijkt dat je doodgegooid word met die dingen.
Dus dat kunnen we wel schudden, voor het bedrag wat wij ervoor betaald hebben.

Bij onlineticketshop hebben wij voor 2 kaartjes 293 euro betaald.

Maar nu gaat de discussie steeds over rang1 verkoper, maar als ik het zo lees dan is die nog goedkoper dan waar wij ze vandaan hebben.

Moet onlineticketshop dan ook niet aangepakt worden ? of mis ik iets (ja verstand, blijkt wel nadat we zoveel betaald hebben :evil: )

Persoonlijk vind ik het sowieso al absurde bedragen, en ik was dus echt niet op de hoogte dat je meer betaald als dat die tickets werkelijk kosten.

Wilbert.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Veel mensen kopen kaarten in de hoop ze later met winst te kunnen verkopen en deze ongeldig verklaring zorgde ervoor dat ze onverkoopbaar worden en gedumpt.

Ik koop meestal voor zeer lage prijs enkele dagen ervoor de overgebleven als ze zwaar onder de prijs gaan.

Dus uitverkocht, jammer maar als er overblijven wil ik graag voordeel dus niet elke handelaar verdiende wat je denkt.

Verder zou ik het liefst bij de organisator kopen maar dan moet het wel duidelijk zijn dat onlineticketshop dit niet is!

Dus wachten voor aanbieding en ook geen probleem met ziek worden of andere problemen....

Mijn bedrijf kreeg zo kaarten van €95,- voor €5,- en ik had nog stoelen over voor kinderen want er waren teveel zieken...

Niemand begreep dat ik een duur kaartje van €95,- betaalde en zo royaal was na afloop met hapje en drankje, dus nu weten al mijn werknemers hoe royaal ik echt ben..
Staat morgen uitgeprint op bord...

Want slechts de echte toppers zijn uitverkocht.....!

Denekamp

Ongelezen bericht door Denekamp »

Vandaag kreeg ik een tweetal kaartjes in de bus voor het K3 concert van aankomend weekend te Enschede. We hebben hiervoor maar liefst EUR 120,00 betaald. Wij dachten op de eerste rang te zitten. Maar niets is minder waar. We zitten ergens midden in de zaal. Op de kaartjes staat een prijs van EUR 25,00 per stuk.

De advertentie van Rang 1 berust op een grove dwaling mede door de naam die de organisatie heeft gekozen voor haar acitiviteiten. Want je krijgt geen eerste rangs kaartjes.

Ik vind dat we nu opgelicht zijn. Woekerprijzen vragen over de rug van mijn kinderen !!!!. Dit slaat nergens op.

Ik vind dat er snel actie ondernomen moet worden tegen de organisatie Rang1. En met mij vele anderen zo blijkt uit de vele berichten op internet over deze organisatie.

Ik weet zeker. IK BESTEL NOOIT MEER KAARTJES VIA RANG1. En raad anderen ook aan dit niet meer te doen.

ivo.martens

Ongelezen bericht door ivo.martens »

Rang 1 tickets voor K3 concert veel te duur!

Vandaag heb ik mijn tickets voor K3 ontvangen via Rang1 tickets. Daar zijn 3 dingen fout gegaan: (1) Op de tickets staat de naam Mw Carola vd Zwaal, dat ben ik niet. Op de tickets staat dat de tickets niet mogen worden doorverkocht. Ik heb hiermee dus een ongeldig kaartje gekregen en kan dus bij de ingang worden geweigerd. (2) Ik heb eerste rang tickets besteld a 59 euro en ik krijg van u 2e rangs tickets thuisgestuurd (3) de prijs die op de tickets staat vermeld is 20 euro terwijl ik aan u 59 euro per ticket heb betaald. Dat is dus 3 maal zoveel. In de begeleidende brief en op de site staat weliswaar dat de prijs hoger kan worden door meer vraag dan aanbod,maar 3 maal zo duur vind ik oplichterij,zeker voor een kinderconcert waar ik op dit moment (6 november) nog kaartjes kan kopen via de officiele op de tickets vermelde site (die ik niet kende anders had ik het daar in eerste instantie wel besteld)

Zijn er mensen die weten of en hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb inmiddels bovenstaande ook bij Rang1tickets aan de orde gesteld, maar heb nog geen reactie gehad.

mvleeuwen

Ongelezen bericht door mvleeuwen »

Zaterdag 28 november om 10.00u zou de voorverkoop van start gaan voor drie concerten van Randy Newman in Nederland. Ik zat helemaal klaar om op tijd mijn kaartjes te bestellen. Nog geen minuut later was meerendeel van de kaarten uitverkocht. Ik was helaas te laat.

Ik was benieuwd of hier ook sprake zou zijn van het massaal opkopen van concertkaarten door zogenaamde ticketservices. En ja hoor, vlak na 10.00u waren er al kaarten online te verkrijgen via verschillende websites. In plaats van prijzen tussen de 35 en 65 euro, werden prijzen genoemd van 85 tot 125 euro. Echt te idioot voor woorden.

Ik moet nu helaas het concert van Randy Newman missen, want ik weiger om mijn geld aan dit soort bedrijven te besteden. Ik hoop dat er verder ook niemand in trapt en dat Mojo tijdig een andere oplossing vindt voor dit probleem.

Gesloten