LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Associatie voor Praktijk Examens
Associatie voor Praktijk Examens
Ik volg de studie Moderne Bedrijfsadministratie MBA. De sluitingsdatum om je in te schrijven voor het examen was op 04-11-2008. Daarna is alleen inschrijving nog mogelijk door betaling van het examengeld van 150 plus extra kosten van 72 euro.
Vraag is of een instelling zomaar extra kosten hiervoor een rekening mag brengen die niet in verhouding staan tot de opleiding.
Vraag is of een instelling zomaar extra kosten hiervoor een rekening mag brengen die niet in verhouding staan tot de opleiding.
Re: Associatie voor Praktijk Examens
Bijna zelfde probleem
Door fout aan hun kant is automatische incasso mislukt. ( stond gewoon genoeg geld enzo.
Examengeld van 150 euro werd niet geincasseerd.
Kreeg nu brief dat ik per direct 150 eur examengeld + 150 euro adminstratie kosten moest betalen. Kon anders geen examen doen.
Mag dit zomaar??
Door fout aan hun kant is automatische incasso mislukt. ( stond gewoon genoeg geld enzo.
Examengeld van 150 euro werd niet geincasseerd.
Kreeg nu brief dat ik per direct 150 eur examengeld + 150 euro adminstratie kosten moest betalen. Kon anders geen examen doen.
Mag dit zomaar??
-
Mijn ervaring met de Stichting Nederlandse Associatie voor Praktijkexamens is ook dat ze zeer klantonvriendelijk zijn.
Doordat ze het alleenrecht hebben in het afnemen van examens voor erkende diploma's die goed aangeschreven staan bij het bedrijfsleven, gedragen ze zich ook superieur en sta je als klant met je rug tegen de muur.
Zelfs voor het indienen van een klacht bij de geschillencommisie omdat er geen acceptabele oplossing wordt aangedragen voor hun fouten vragen ze nog 285 euro (Dit kreeg mijn opleider als antwoord).
Ik heb met meedere kandidaten examen gedaan op 12 januari 2010 in Zaandam voor de examens MBA, JMB en MPZ. We kregen vooraf een mail waarin werd aangegeven dat de examens bij alle omstandigheden gewoon werden afgenomen en dat indien we niet op tijd waren we ons examengeld gewoon kwijt zouden zijn. Alle kandidaten waren dus zeker een uur te vroeg, maar door een fout op het hoofdkantoor van de Associatie bleek de oude examenlocatie van het zalencentrum nog op de oproepkaarten te staan, terwijl de nieuwe locatie vanaf 2010 door de examenleider in september 2009 al was doorgegeven. De Associatie was met geen mogelijkheid te bereiken en ook bij het zalencentrum stond een antwoordapparaat aan. Uiteindelijk heeft de examenleider ons gevonden en ons begeleid naar de nieuwe locatie waar we alsnog (45 minuten later) deel mochten nemen. De zaal was echter door de weersomstandigheden niet warm te krijgen zonder een enorme herrie te produceren (en er werd dus voor gekozen om de heater dan maar uit te laten en de zaal koud te laten) en omdat we allemaal inmiddels bevroren waren hebben we niet normaal kunnen presteren. Na klagen bij de Associatie worden alleen mensen met een 5 gecompenseerd door hen een 6 te geven, maar van een herkansing op kosten van de Associatie (wat mij niet meer dan redelijk lijkt) willen ze niets horen.
Kortom: Zodra er een concurrent van de Associatie zich aandient zien ze mij bij de Associatie niet meer verschijnen.
Doordat ze het alleenrecht hebben in het afnemen van examens voor erkende diploma's die goed aangeschreven staan bij het bedrijfsleven, gedragen ze zich ook superieur en sta je als klant met je rug tegen de muur.
Zelfs voor het indienen van een klacht bij de geschillencommisie omdat er geen acceptabele oplossing wordt aangedragen voor hun fouten vragen ze nog 285 euro (Dit kreeg mijn opleider als antwoord).
Ik heb met meedere kandidaten examen gedaan op 12 januari 2010 in Zaandam voor de examens MBA, JMB en MPZ. We kregen vooraf een mail waarin werd aangegeven dat de examens bij alle omstandigheden gewoon werden afgenomen en dat indien we niet op tijd waren we ons examengeld gewoon kwijt zouden zijn. Alle kandidaten waren dus zeker een uur te vroeg, maar door een fout op het hoofdkantoor van de Associatie bleek de oude examenlocatie van het zalencentrum nog op de oproepkaarten te staan, terwijl de nieuwe locatie vanaf 2010 door de examenleider in september 2009 al was doorgegeven. De Associatie was met geen mogelijkheid te bereiken en ook bij het zalencentrum stond een antwoordapparaat aan. Uiteindelijk heeft de examenleider ons gevonden en ons begeleid naar de nieuwe locatie waar we alsnog (45 minuten later) deel mochten nemen. De zaal was echter door de weersomstandigheden niet warm te krijgen zonder een enorme herrie te produceren (en er werd dus voor gekozen om de heater dan maar uit te laten en de zaal koud te laten) en omdat we allemaal inmiddels bevroren waren hebben we niet normaal kunnen presteren. Na klagen bij de Associatie worden alleen mensen met een 5 gecompenseerd door hen een 6 te geven, maar van een herkansing op kosten van de Associatie (wat mij niet meer dan redelijk lijkt) willen ze niets horen.
Kortom: Zodra er een concurrent van de Associatie zich aandient zien ze mij bij de Associatie niet meer verschijnen.
Ik heb ook ervaring met ze, en moet zeggen dat ik ook niet gecharmeerd van hun gedrag. Klantonvriendelijk.
Vreselijk die organisatie. Ze hebben macht en misbruiken het.
Ik heb in december examen gedaan en een 5 gehaald. Dit vond ik op zich erg vreemd want had zelf het idee dat het heel goed ging en dat ik de stof goed beheerste. Maar goed, het kan!
Ik heb vervolgens besloten om naar de inzagedag van het examen te gaan op 27-02 in Amersfoort, want ja, als ik dan moet herkansen dan is het wel fijn om te weten wat ik dan zo verkeerd heb gedaan / begrepen. Inzage dag werd echter kort voor de 27ste een maand verzet naar 27 maart!
De kosten voor het inzien van je examen EUR 35,- en helemaal naar Amersfoort.
Tijdens de inzage krijg je een kopie van je examen met allemaal V of / of X
Geen puntentellling wat je per vraag hebt gescoord.
Eenmaal thuis ben ik mijn examen goed doorgelopen en kwam zelf tot de conclusie dat ik tenminste een 6.6 zou moeten hebben. Heb vervolgens bezwaar aangetekend. Na indienen van mijn bezwaarschrift heb ik te horen gekregen (wat op zich erg vriendelijk is van betreffende medewerker, want mijn ervaring is ook dat ze over het algemeen erg onvriendelijk zijn) dat ze wegens vakantieperiode en ziektes uiterlijk 14 juni antwoord geven op mijn bezwaarschrift. Dit terwijl 16 juni de herkansing is! In de tussentijd heb ik getracht contact met ze op te nemen om te vragen naar de status van de behandeling. Maar helaas zonder succes, krijg geen antwoord!!
Ik hoor van meerdere mensen klachten over de associatie. Allemaal van verschillende aard maar wel met de gemeenschappelijke factor het gevoel te ervaren met je rug tegen de muur te staan.
Ik sluit me geheel aan bij Patricia! Zodra er een concurrent voor ze komt, ga ik ook weg.
Ik heb in december examen gedaan en een 5 gehaald. Dit vond ik op zich erg vreemd want had zelf het idee dat het heel goed ging en dat ik de stof goed beheerste. Maar goed, het kan!
Ik heb vervolgens besloten om naar de inzagedag van het examen te gaan op 27-02 in Amersfoort, want ja, als ik dan moet herkansen dan is het wel fijn om te weten wat ik dan zo verkeerd heb gedaan / begrepen. Inzage dag werd echter kort voor de 27ste een maand verzet naar 27 maart!
De kosten voor het inzien van je examen EUR 35,- en helemaal naar Amersfoort.
Tijdens de inzage krijg je een kopie van je examen met allemaal V of / of X
Geen puntentellling wat je per vraag hebt gescoord.
Eenmaal thuis ben ik mijn examen goed doorgelopen en kwam zelf tot de conclusie dat ik tenminste een 6.6 zou moeten hebben. Heb vervolgens bezwaar aangetekend. Na indienen van mijn bezwaarschrift heb ik te horen gekregen (wat op zich erg vriendelijk is van betreffende medewerker, want mijn ervaring is ook dat ze over het algemeen erg onvriendelijk zijn) dat ze wegens vakantieperiode en ziektes uiterlijk 14 juni antwoord geven op mijn bezwaarschrift. Dit terwijl 16 juni de herkansing is! In de tussentijd heb ik getracht contact met ze op te nemen om te vragen naar de status van de behandeling. Maar helaas zonder succes, krijg geen antwoord!!
Ik hoor van meerdere mensen klachten over de associatie. Allemaal van verschillende aard maar wel met de gemeenschappelijke factor het gevoel te ervaren met je rug tegen de muur te staan.
Ik sluit me geheel aan bij Patricia! Zodra er een concurrent voor ze komt, ga ik ook weg.
Ik heb in januari 2010 examen gedaan voor VPS1. Ik had er wel een goed gevoel over. Toen ik de uitslag kreeg bleek ik een 5 te hebben gehaald. Ik was verbaasd en heb mijn examenwerk opgevraagd. Ik kreeg een kopie opgestuurd met allemaal VV // xx erop zonder telling. In een aantal gevallen meende ik voor bepaalde vragen geen of te weinig punten te hebben gekregen wat mij deed besluiten een bezwaar in te dienen. Halverwege het bezwaar heb ik nog aanvullende informatie opgestuurd. Mijn aanvullende informatie werd gezien als bezwaar dus ik uitleggen dat ik al een bezwaar had lopen en dat deze aanvulling toegevoegd kon worden. Een week later kreeg ik uitslag van mijn bezwaar. Het was gedeeltelijk gegrond en gedeeltelijk ongegrond verklaard. Mijn score na hertelling was 53 punten, dus een 5. Mijn aanvulling was echter niet meegenomen. Een paar dagen later kreeg ik bericht dat mijn aanvulling niet kon worden meegenomen. Men gaf aan dat niet direct gezien was dat ik al een bezwaar had lopen en bood excuses aan, De registratie was inmiddels verbeterd zodat dit niet meer kon gebeuren. Mij restte de mogelijkheid in beroep te gaan om de aanvulling alsnog beoordeeld te krijgen hetgeen euro 285,00 aan kosten met zich mee zou brengen. Ik heb een klacht ingediend en dit heeft tot gevolg gehad dat ik alsnog opnieuw een bezwaar kon indienen. Dat heb ik gedaan met als onderwerp de aanvulling en de puntentelling waarvan ik van mening was dat die niet klopte. 4 weken later kreeg ik uitslag van mijn bezwaar. De uitslag was: "de informatie rechtvaardigd geen aanpassing." Geen verklaring , hekemaal niets. Op mijn opmerking over de telling is miet gereageerd. Opmerkelijk is wel dat de puntentelling die gegeven werd anders was dan de eerste keer, maar de totaal telling als nog steeds 53 punten. Op zich vind ik het erg teleurstellend temeer omdat de associatie in haar examens bijna elk antwoord op een vraag gemotiveerd wil zien. Ik ben van mening dat niet zorgvuldig wordt omgegaan met het examenwerk. Ik vind dat het eigenlijk niet mag voorkomen dat scores voor vragen vergeten worden of voor meerdere uitleg vatbaar zijn.
Ben
Ben
-
Ik herken niks in jullie verhalen van de Associatie. Heb er goede ervaringen mee. In januari mijn laatste onderdeel van PDB gedaan. En krijg zelfs tips mee voor mijn examens voor MBA, vanwege de tijddruk tijdens de examens van MBA. Ben dus ook geslaagd voor mijn PDB. Ik kijk mijn examens dan altijd ook na om te kijken hoe ik ze gemaakt heb, en die komen altijd overeen met de uitslag van de Associatie. Als ik een vraag heb word ik altijd heel vriendelijk te woord gestaan, en als ik mail krijg ik er ook netjes een antwoord op. Wil dit toch gezegd hebben. Zelf vind ik Stibex maar niks, en totaal niet klantvriendelijk.
Laatst gewijzigd door XxHilaryxX op 25 feb 2012 12:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Jouw bericht is meer dan anderhalf jaar na het laatste bericht in dit topic. Het kan dus zijn dat ze hun leven gebeterd hebben.XxHilaryxX schreef:Ik herken niks in jullie verhalen van de Associatie. Heb er goede ervaringen mee.
Het is off topic, maar het correcte woord is niet me, maar mijn. Dus mijn exames, mijn PDB enzovoorts.XxHilaryxX schreef: me laatste onderdeel
.......
voor me examens voor MBA
.............
voor me PDB
...............
Ik kijk me examens