Op 24 november jl. was mijn internetwinkel offline, door een fout die bij de KPN lag. Meerdere telefoonnummers heb ik gebeld en ik werd soms zelfs onbeschoft te woord gestaan. Iedere keer kreeg ik weer te horen dat het een privé abonnement was, maar wij hadden een zakelijk abonnement afgesloten bij Planet (waar wij altijd goed door geholpen werden en nooit problemen mee hebben gehad). Tientallen keren heb ik gebeld!!!!!
Ik kon mijn abonnement beëindigen door een fax te sturen aan 030-2558443 van KPN. Na 3 dagen heb ik mijn abonnement beëindigd, omdat ik nog steeds niet online was met mijn webwinkel.
Op 28 november was ik weer online en zijn wij gebeld of wij nog wel ons abonnement wilden voortzetten. Wij hebben duidelijk NEE gezegd, omdat wij niet 3 dagen offline kunnen zijn en bovendien was het gedreig van een medewerker met een Belgisch accent zeer abnormaal, omdat ik mijn abonnement wilde beëindigen in verband met het niet leveren van diensten wilde hij het gesprek beëindigen.
Weer een fax gestuurd om ons abonnement te beëindigen als bevestiging, maar weer deed men niets. Op 4 december weer een fax gestuurd, waarin wij onmiddellijke beëindiging wensten in verband met het niet leveren van 3 dagen diensten.
Geen reactie.....helemaal niets!
Uiteindelijk kreeg ik dit antwoord:
Geachte heer Remmers,
Wij hebben uw opzegging voor Windows 2000 Hosting ontvangen. Uw aanvraag wordt verwerkt.
Uw pakket wordt conform de Algemene Voorwaarden van KPN beëindigd op 02-07-2009.
Tot het eind van de looptijd van uw contract ontvangt u uw reguliere factuur. Dit kan betekenen dat u ook in de laatste maand voor de beëindiging van het contract nog een factuur ontvangt. Een deel van de abonnementskosten op deze factuur kan betrekking hebben op een periode nadat het contract feitelijk beëindigd is. Na stopzetting van de dienst volgt een eindafrekening waarin dit word gecorrigeerd. De eventueel door u teveel betaalde kosten zullen teruggestort worden op het bij ons bekende rekeningnummer. De eindafrekening krijgt u uiterlijk twee maanden na stopzetting van de dienst.
Wilt u de opheffing van uw abonnement ongedaan maken? Neem dan contact op met onze KlantenService.
Heeft u nog vragen? Op www.kpn.com kunt u 7 dagen per week, 24 uur per dag uw vragen stellen aan onze KlantenService. Ook kunt u terecht bij onze KlantenService via telefoonnummer 0900-0244 (€ 0,10 per minuut). De KlantenService is 7 dagen per week geopend van 08.00 tot 22.00 uur.
Met vriendelijke groet,
KPN
Ik wil van dit hostingpakket af!!!!!!!!!!! Ik heb mijn site nu bij een andere provider ondergebracht, die wel diensten levert! Zij leveren geen diensten, dus ik heb niets te maken met hun voorwaarden. En mijn nieuwe factuur heb ik natuurlijk al ontvangen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN negeert opzegging hosting pakket
-
Elektrobert
Re: KPN negeert opzegging hosting pakket
KPN is groot, lomp en slecht bereikbaar als je problemen hebt.
Verder heeft U vermoedelijk een jaarcontract dat jaarlijks verlengt word en dat zou dus tot juni 2009 doorlopen.
Afnemen diensten hoeft niet, maar betalen wel.
Als U wegens hun fout niet bereikbaar was mag je wel een schade claim indienen.
Omdat dit een zakelijk probleem is en dit een consumenten forum is wil ik er niet verder op in gaan.
Daar zijn andere forums voor van zakelijke gebruikers.
Ook een vereniging van webwinkels zou meer hulp kunnen bieden, er zijn er meerdere!
Verder heeft U vermoedelijk een jaarcontract dat jaarlijks verlengt word en dat zou dus tot juni 2009 doorlopen.
Afnemen diensten hoeft niet, maar betalen wel.
Als U wegens hun fout niet bereikbaar was mag je wel een schade claim indienen.
Omdat dit een zakelijk probleem is en dit een consumenten forum is wil ik er niet verder op in gaan.
Daar zijn andere forums voor van zakelijke gebruikers.
Ook een vereniging van webwinkels zou meer hulp kunnen bieden, er zijn er meerdere!
Re: KPN negeert opzegging hosting pakket
Mijn voorkeur voor hosting ligt dan ook niet bij een internet provider. Maar meer bij de midden/kleine bedrijven die er wat meer verstand van hebben.
En ook nog een aanrader, scheidt je domein registratie/dns van de hostingsprovider.(Kost nog geen 10-15 euro per jaar per domein) Mocht je niet tevreden zijn over je provider wijzig je de DNS registratie naar een andere server. En kan je gewoon verder draaien. Uiteraard moet je wel weten hoe dit werkt, en het nodige backuppen.
En ook nog een aanrader, scheidt je domein registratie/dns van de hostingsprovider.(Kost nog geen 10-15 euro per jaar per domein) Mocht je niet tevreden zijn over je provider wijzig je de DNS registratie naar een andere server. En kan je gewoon verder draaien. Uiteraard moet je wel weten hoe dit werkt, en het nodige backuppen.