LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bulthaup in duitsland kopen?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
batavier
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2008 12:12

bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door batavier »

Mijn man en ik hebben een mooie bulthaup keuken laten ontwerpen.
Wij zijn heel goed geadviseerd en tevreden over het eindresultaat.
De verkoopster heeft een prijs uitgerekend en laten zien welke korting we krijgen op apparatuur en op de kasten! Dat lijkt allemaal heel goed.
Van vrienden begrepen we dat het echter de moeite loont om ook in Duitsland te gaan kijken.
Als ik lees dat het soms wel 5000 euro scheelt begin ik te twijfelen of het verschil niet te groot is. op dit moment hebben we een bod van bijna 35000 euro.
Vanuit beekbergen is het ook weer niet zo heel ver naar duitsland. graag zou ik weten welk bedrijf in duitsland we het beste kunnen bezoeken! en kun je daar dan zo naar toe?

oostd188
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:26

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door oostd188 »

Nou wij hadden het zelfde verhaal,

We zijn eerst naar mandemakers gegaan door de goede ervaringen etc...maar ze waren daar erg opdringerig waar ik een pest aan heb!
Offerte daar 16.500 excl plaatsing etc..

Verder naar Nordhorn vlak over de gens bij coevorden gereden,
Eerst een afspraak bij Ekelhoff na lang praten een uiteindelijke prijs van 10.500 incl plaatsing etc.
Nog er veel vonden wij ( uiteraard willen kijken of het verhaal klopte dat ze stukken goedkoper waren, maar de rek was niet erg groot!!)

Daarna Na Ardland tevens Nordhorn gereden, daar kwamen we op dezelfde keuken als bij Mandemakers op 9000,00,- inlc. alles!
We zijn vervolgens naar huis gereden en kregen hier een goed gevoel over, tot maandag hadden we bedenktijd, ivm een actie gratis franke spoelbak en disignkraan etc...
Tot mijn verbazing kwam mijn collega, met KEITEN-Schmitz in Bochelt vlak over de grens bij arnhem, je word met open armen ontvangen ( duitse economie ligt op z'n gat namelijk)
Ze laten je rustig rond kijken en gaan vervolgens je wensen keurig op een rijtje zetten.
Wij hadden alles al op tekening en op een offerte dus dat bespaarde weeer flink wat tijd!

Al met al kwamen we er een uur later achter dat dit onze leverancier werd voor onze mooie keuken (Systemat activ av 2020 siemens app. koelkast vaatwasseer kookplaat afzuigkap combi oven etc...)
We kregen daar ook de franke of reginox spoelbak en kraan cadeau en ook alle app. die tot het dagelijks gebruik behoren van siemens cadeau. ( broodrooster, koffieapp. waterkoker )

Dus dit is zeker de moeite waard, alleen op zaterdag meoet je wel een afspraak maken ivm de drukte!!

Veel susses....laat maar even weten :D

nc0205
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 okt 2008 19:57

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door nc0205 »

Beste Batavier:

Ook ik koop ik graag spullen voor een zo laag mogelijk bedrag, maar er zijn sommige dingen die ik niet doe. Bijvoorbeeld iemand de voorbereidingen laten doen en dan vervolgens naar anderen gaan die op basis van de voorbereidingen een goedkoop aanbod kunnen doen. Wees dan reeel en ga dan direct naar de tweede partij en laat hem ook de voorbereidingen doen. :?

In jouw geval kan je natuurlijk naar Duitsland gaan, maar vergoed dan op zijn minst de kosten die de eerste keukenleverancierheeft gemaakt voor het ontwerp. Als iedereen namelijk het op deze manier zou doen ligt niet alleen de Duitse economie maar ook de Nederlandse economie op zijn gat. En moet je als je een keuken wilt kopen altijd naar Duitsland, want alle Nederlandse keukenleveranciers zijn failliet. :(

appeltaart
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 apr 2008 19:40

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door appeltaart »

@nc0205: wat verkoop jij een onzin zeg! Betalen voor het "voorwerk".

Dus als jij voor een hypotheekgesprek naar verschillende banken gaat voor 1 hypotheek leg jij bij elke bank voor de behandelkosten zonder dat je ook maar iets hebt getekend een paar duizend euro neer voor het voorwerk??? Ik heb veel domme opmerkingen gelezen op dit forum, maar deze staat bij mij met stip op nummer 1! Gefeliciteerd daarvoor.

Verder zijn heus niet alle Nederlandse keukenleveranciers failliet.

@batavier: onze keuken viel in Duitsland veel goedkoper uit. Ook wij zijn bij Ardland in Nordhorn en Keiten-Schmitz in Bocholt (bij Winterswijk over de grens) geweest. Bij de laatste zijn we geslaagd. Als je een bod hebt van 35000 euro ben ik benieuwd wat je bod in Duitsland wordt. Ik denk zeer zeker dat het zal schelen (zeker bij zo'n bod). Doe jezelf een plezier en neem de moeite om een dag naar Duitsland te gaan. 's Ochtends bezoek je een zaak en 's middags een ander. Ik denk dat je dan heel wat wijzer en blijer wordt. Laat svp weten hoe het afloopt, ben benieuwd. Succes!

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

@nc0205: wat verkoop jij een onzin zeg! Betalen voor het "voorwerk".
Dus als jij voor een hypotheekgesprek naar verschillende banken gaat voor 1 hypotheek leg jij bij elke bank voor de behandelkosten zonder dat je ook maar iets hebt getekend een paar duizend euro neer voor het voorwerk??? Ik heb veel domme opmerkingen gelezen op dit forum, maar deze staat bij mij met stip op nummer 1! Gefeliciteerd daarvoor.
Een offerte en tekening maken en deze niet vergoed krijgen dat is er nu eenmaal ingeslopen in dit vak, en hebben we maar te doen.
Grote aannemers krijgen bij een flinke openbare aanbesteding ook een "rekenvergoeding", bij andere werken niet. Het voorbeeld van de bank geeft een vertekend beeld, probeer maar eens een architect een ontwerp te laten maken en zonder te betalen dit ontwerp in producten elders aan te schaffen.

nc0205
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 okt 2008 19:57

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door nc0205 »

Appeltaart: Dus als jij voor een hypotheekgesprek naar verschillende banken gaat voor 1 hypotheek leg jij bij elke bank voor de behandelkosten zonder dat je ook maar iets hebt getekend een paar duizend euro neer voor het voorwerk??? Ik heb veel domme opmerkingen gelezen op dit forum, maar deze staat bij mij met stip op nummer 1! Gefeliciteerd daarvoor.
Geen gelukkige vergelijking van je. Bij hypotheken heb je een aantal vormen waar je tussen kan kiezen. Invullen van het bedrag en de persoonlijke gegegevens en voila je hebt de offerte. Bij sommige banken kan/moet je zelf de offerte maken door een invulformulier in te vullen, waarna het administratief wordt verwerkt tot een offerte.

Het voorbeeld van zelfstandigste, architect, is veel beter te vergelijken en die ontwerpen krijg je zeker niet gratis mee.

Appeltaart: een paar duizend euro neer voor het voorwerk???
Ik heb geen enkel bedrag genoemd dus hoe jij aan een paar duizend euro komt is mij een raadsel. Een paar honderd euro zou wat mij betreft een reeele vergoeding zijn. :)

oostd188
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:26

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door oostd188 »

Even op in haken:

Bij hypotheken is de offerte een pure orientatie ronde, dus een betaling is absoluut niet aan de orde!
Verder de vergelijking van een architect met een keukenhandelaar, een vergelijking van *&)(* !!

De architect tekend en dat is zijn handel, je gaat naar die bepaalde architect toe omdat je zijn tekenstyl mooi vind!!
(beetje erg domme opmerking om dan te zeggen tekenen en niet betalen hahaha.....)

Ik zou zeggen, en dat zeg ik ook tegen mij hypotheek klanten :
Meneer kijkt u gerust eens rond bij de andere banken zodat u zich goed kan orieteren!!


Dat houd de handel scherp, en de consument blij!! (welkom in de schopland))


Ik zou zeggen volg de raad van Appeltaart op!!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door kweenie »

Even terug naar de vraag van batavier, los van de vraag of batavieer wellicht een vergoeding aan de eerste adviseur wil/kan/zal betalen.

oostd188, je hebt het over een vergelijking van een (nederlands) mandemakers bedrijf met een (duitse) normale keukenwinkel. Nu staat mandemakers bekend om zijn opgeklopte prijzen, dus zou je ook als je bij een normale nederlandse keukenwinkel langs was gegaan waarschijnlijk op een met Ekelhoff of Ardland vergelijkbare prijs zijn uitgekomen. Dat prijsverschil ligt dus niet zozeer aan het verschil tussen nederland en duitsland, maar aan het verschil tussen normale prijzen en opgeklopte dmg prijzen (die beginnen met een bedrag dat drie keer zo hoog is als wat je bij een normale winkel zou kunnen betalen, en laten je dan met een gevoel naar huis gaa ndat je goed hebt onderhandeld als je een korting van 50% bedingt.)

De vraag van batavier is, zit er tussen de bulthaup verkopers een groot verschil. Loont het de moeite om naast een normale winkel in Nederland ook een normale winkel in duitsland te bezoeken.

oostd188
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:26

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door oostd188 »

Dus eigenlijk zouden ze op de gevel van de winkel moeten zetten wij hanteren opgeklopte prijzen?
Hoe weet een onschuldige consument dit nu??

ik blijf erbij dat de duitse markt meer profeit valt te halen voor de consument totdat de nederlands ervan leren!

Sorry

batavier
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2008 12:12

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door batavier »

bedankt voor de tips.
Voel me wel een beetje schuldig, nc0205 heeft wel een beetje gelijk, maar hebben wel een afspraak gemaakt. Mijn man is wat zakelijker en vindt dat we in ieder geval moeten vergelijken.

Is er verder nog iets waar we op moeten letten?Krijg je daar een offerte mee?

vorm01
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 dec 2008 14:14

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door vorm01 »

Welke nederlandse keukenhandelaar rekent dan de duitse prijzen??? :?:

oostd188
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:26

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door oostd188 »

Geen een!!

Voor de duitse verkoopprijs, kopen de hollanders de keukens in! :lol:

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.

oostd188
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:26

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door oostd188 »

@ Keukengemekker

Als je je nou eens tot de vraagstelling richt ipv (in plaats van) overal commentaar op te leveren!

Dan doe je ons en jou bemoeizuchtig gedrag een groot plezier! :x

( helaas word ik hier niet vrolijker van! )
Of kom je bekennen dat de duitse markt zo gek nog niet is??

Hahahahahaha........

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 09 feb 2009 01:03, 1 keer totaal gewijzigd.

oostd188
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:26

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door oostd188 »

Laten we ons met de vraagstelling bezig houden aub....
Daarvoor zijn we hier tenslotte!! :P

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Verder de vergelijking van een architect met een keukenhandelaar, een vergelijking van *&)(* !!
NU voel ik mij terdege aangesproken.......ik ben aannemer heb gewerkt voor enkele architectenbureaus (heb zelfs een paar keer Jan des Bouvrie voor een fiasco behoed...lang verhaal) en ben dus nu keukenhandelaar. Ik maak nog steeds dezelfde ontwerpen waar ik 15 jaar terug dik voor betaald kreeg en nu maar gewoon moet doen omdat ik voor het keukenvak gekozen heb.......

Persoonlijk heb ik er weinig moeite mee (had ik maar een andere richting moeten kiezen) om ontwerpen mee te geven maar de vergelijking gaat zeker (in mijn geval) op!
De architect tekend en dat is zijn handel, je gaat naar die bepaalde architect toe omdat je zijn tekenstyl mooi vind!!
Wat doet een keukenadviseur dan?
Het tekenen is trouwens niet het enige wat een architect zou moeten kunnen hoor!, constructieve berekeningen maken, vergunningen aanvragen, wetgeving volgen, materiaalkennis en -advies behoren ook tot de eigenschappen van een goede architect. Als het alleen om het tekenen ging had ik wel architect gebleven :wink:

Een keukenadviseur dient ook enkele extra eigenschappen te hebben zoals: rekening te houden met een ergonomische indeling, de technische haalbaarheid, kennis van materialen, kennis van alle keukentoestellen en volgens dit forum ook een opvolger van het wetboek en randvoorwaarden (CBW, consumentenrecht e.d.)

on topic:

Een Bulthaup met een Bulthaup vergelijken is natuurlijk aan te raden, maar laat het vertrouwen en de kwaliteit van de verkopers en monteurs en after sales (info via forum of familie) ook meetellen aub........

Om even op alle aangehaalde puntjes terug te komen een kleine (weer gratis :wink: ) tip:

Vraag als consument aan de verkoper "of hij de installatietekening wil maken" dan weet u vrij snel wat voor "vlees u in de kuip" heeft.
Een beetje keukenadviseur draait hier zijn hand niet voor om, een verkoper wel!


Dus eigenlijk zouden ze op de gevel van de winkel moeten zetten wij hanteren opgeklopte prijzen?
Het gaat hier in dit topic om een bulthaup...........weinig kans zo'n opmerking
Laatst gewijzigd door zelfstandigste op 19 dec 2008 21:54, 2 keer totaal gewijzigd.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 09 feb 2009 01:02, 1 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

In Duitsland gaan d'r ook een paar. Heb al een aantal Keuken 3000 zaken het faillissementen verslag zien vullen en kreeg via via 52 brugman showroomkeukens aangeboden. Het is merkbaar.

Gelukkig is onze opdrachtenportefeuille enorm aan het groeien en dat zal ook de reden worden dat ik veel minder tijd op het forum zal rondhangen. Daar ik zelf ontwerp, verkoop, lever en monteer en mijn vrouw ook ontwerpt, verkoopt en alle administratieve werkzaamheden uitvoert is onze dagtaak al gevuld.

Dus bij deze alvast alle forumbezoekers een fijne feestdagen toegewenst (en succes met de keuken :wink: )

oostd188
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:26

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door oostd188 »

Nou ik ben ook geen duister zoals sommige beweren...haha

Zodra mij keuken in maart geplaatst is door ( Keiten-Schmitz ) zet ik hem op de site goed?!!

Iedereen een helemooie tijd toegewenst....

Gesloten