LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheek naar de maan; werkgever houdt zich niet aan woord

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
hamer
Berichten: 70
Lid geworden op: 06 jan 2006 09:49

Hypotheek naar de maan; werkgever houdt zich niet aan woord

Ongelezen bericht door hamer »

Kan een werkgever uit de horecabranche een WGV weigeren af te geven?! Door dit gedoe dreigen we de hypotheek mis te lopen; huis is gekocht en huidig huis zelfs al verkocht. Werkgever partner heeft zowal haar als mij in oktober gezegd dat dat wel goed kwamm, nu blijkt er een hoop niet te kloppen; werknemers zonder contract, werknemers met meer dan 3 maanden proeftijd?!?!
Kan wel procedure starten, maar daar red ik mijn nieuwe woning niet mee? Iemand een tip?!

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Hypotheek naar de maan; werkgever houdt zich niet aan woord

Ongelezen bericht door Byob »

Weigert hij er een in te vullen, of kan hij stomweg geen verklaring naar waarheid invullen.. Hij kan natuurlijk moeilijk zeggen dat er sprake zou zijn van een vast contract als deze er niet is.

Je hebt het over werknemers in het algemeen bij deze werkgever, maar kijk eens naar jullie situatie, wat staat er in je contract?

Hoe lang zijn jullie, want ik begrijp dat jullie beiden bij dezelfde werkgever werken, al in dienst daar?

Wat staat er op de salarisstrook, datum einde dienstverband???

hamer
Berichten: 70
Lid geworden op: 06 jan 2006 09:49

Re: Hypotheek naar de maan; werkgever houdt zich niet aan woord

Ongelezen bericht door hamer »

Ik werk al 12,5 jaar bij een en dezelfde werkgever, die dit netjes voor mij verstrekt. Vriendin werkt ergens anders, ze heeft niet eens ná haar 1e salarisuitbetaling een loonstrook/afschrift ontvangen :x
Hij zegt dat ene WGV niet gebruikelijk is in de horecabranche....

ex hyp adviseur
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 okt 2008 01:32

Re: Hypotheek naar de maan; werkgever houdt zich niet aan woord

Ongelezen bericht door ex hyp adviseur »

Met de meeste banken kun je het wel anders oplossen mits je het inkomen wel kunt onderbouwen. Is het wel wit gebeurd? En heeft ze het ook wel op een bankrekening ontvangen dan is de bank ook vaak wel bereid te kijken naar de bankafschriften van de afgelopen 24 maanden en een kopie van de belastingaangiftes van de afgelopen 2 jaar.

Heb je deze zaken ook niet dan gaat het zeer waarschijnlijk ook niet lukken. In principe is de werkgever wel verplicht mee te werken aan een verklaring maar als er moeilijk gedaan wordt, kun je er vrij weinig tegen doen. Vaak betekent dat namelijk ook nog eens einde baan.

Succes in ieder geval.

Met vr groet.

hamer
Berichten: 70
Lid geworden op: 06 jan 2006 09:49

Re: Hypotheek naar de maan; werkgever houdt zich niet aan woord

Ongelezen bericht door hamer »

ik vress dat dat laatste niet lukken gaat; het gaat om NHG van Rabo en de WGV is een vereiste

feigje
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jun 2008 13:52

Re: Hypotheek naar de maan; werkgever houdt zich niet aan woord

Ongelezen bericht door feigje »

Hamer :arrow: Ik wens je heel veel succes met het verkrijgen van een hypotheek met NHG via de Rabobank.

Mijn vriend en ik hebben in 2007 ons huis gekocht en de hypotheek via de Rabobank( Drachten) geregeld echter weigerde mijn toenmalige werkgever( energiemaatschappij) de Wgv volledig in te vullen. Hierdoor hebben wij geen NHG garantie gekregen. Uiteindelijk hebben we de hypotheek nav mijn jaaropgave's van de afgelopen 5 jaar gekregen.

Nu willen wij het geld wat in de hypotheek over is voor eventuele verbouwingen vrij laten komen maar NHG heeft geweigerd ons toe te laten omdat ze geen hypotheken meer verstrekken waarvan het te lenen bedrag hoger is dan de WOZ waarde van het huis.Mij is verteld dat dit ook het geval is met nieuwe hypotheken.Ons bruto jaarinkomen is meer dan genoeg hebben ze toegegeven maar ja kredietcrisis he.Daar kwam het eigenlijk op neer.

Ik hoop voor je dat het lukt om als nog de hypotheek te regelen.

Gesloten