LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verjaringstermijn aanvraag bouwvergunning?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Lidewij66
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2008 15:05

verjaringstermijn aanvraag bouwvergunning?

Ongelezen bericht door Lidewij66 »

Mijn ouders hebben 28 jaar geleden een bijkeuken aan hun huurwoning gebouwd. Destijds zonder bouwvergunning. De bijkeuken is 3x4 meter. De woningbouwvereniging heeft in 2002 alsnog definitieve goedkeuring gegeven voor deze aanbouw. De aanbouw hoefde niet weg bij verhuizing.
Nu krijgt mijn moeder in maart een flatje en gaat de woningbouwvereniging haar huidige huis verkopen. De verkopende makelaar zegt nu dat er alsnog door mijn moeder een bouwvergunning aangevraagd moet worden voor deze aanbouw van 28 jaar oud. De gemeente heeft deze aanbouw al die tijd gedoogd. De woningbouwvereniging heeft zelfs de nieuwe cv-ketel erin geplaatst.
Kunt u mij zeggen of zij zich kan beroepen op een verjaringstermijn voor de aanvraag van een bouwvergunning mede met het oog op gedoging door de gemeente en def. goedkeuring van de woningbouwvereniging?
Hoor het graag, want mijn moeder van 68 is de wanhoop nabij.

Wegmetdebank
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 nov 2008 17:01

Re: verjaringstermijn aanvraag bouwvergunning?

Ongelezen bericht door Wegmetdebank »

Gewoonterecht en verjaring hebben niets met dit soort zaken te maken.
Illegale uitbouwen/verbouwingen etc. verjaart niet.
Wanneer je wilt weten of de uitbouw behouden mag worden, moet je naar de gemeente stappen en alsnog een vergunning aanvragen.

Kicoa
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 apr 2007 23:26

Re: verjaringstermijn aanvraag bouwvergunning?

Ongelezen bericht door Kicoa »

De vraag is of ke moeder dit moet doen als huurder of de WBV als eigenaar. Ik zou eerst eens contact opnemen met de afdeling Bouwen en wonen van je gemeente en het geval voorleggen. Afhankelijk van de soepelheid van de gemeente (of de betreffende ambtenaar) is het niet altijd nodig de vergunningenprocedure alsnog in te gaan. Bovendien kan dat altijd nog.

Gesloten