In de Rentepuntenwinkel op de website van de Postbank zijn Center Parcs reisvouchers te koop. Voor € 100 + 10.000 spaarpunten (rentepunten) koop je zo'n Center Parcs reisvoucher van € 200. De suggestie wordt gewekt dat je een cadeaubon koopt, een betaalmiddel te besteden op een weekje bungalowhuur.
Dat blijkt niet het geval! Center Parcs ziet de gekochte reisvoucher als kortingsbon, niet als een betaalmiddel. Korting op korting mag niet, dus als je al een standaard korting krijgt (Jonge Gezinnen, 55+, vroegboek-korting) dan mag je de reisvoucher niet inleveren!
Voorbeeld: ik wil een weekje herfstvakantie 2007 boeken en krijg de standaard 20% vroegboek-korting (bij boeken meer dan 9 maanden tevoren, de zgn. First Minute Deal). Die korting bedraagt € 237. Mijn cadeaubon van € 200 mag ik echter niet inleveren. Als ik dat wel wil, dan moet ik mijn vroegboek-korting van € 237 teruggeven.
Kortom: zónder (gekochte, betaalde) reisvoucher ben ik goedkoper uit dan mét reisvoucher. Da's een hele dure reisvoucher van Postbank en Center Parcs!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Center Parcs reisvoucher: betaalmiddel of kortingscoupon?
Re: Center Parcs reisvoucher: betaalmiddel of kortingscoupon?
Belangrijk
Boek uw reis pas nadat u uw voucher met vouchercode heeft ontvangen. Zonder deze code kunt u geen korting krijgen.
De Center Parcs reisvoucher is geldig tot maximaal 3 jaar na uitgifte
Geldig voor alle parken van Center Parcs in Nederland, België en Duitsland; niet geldig voor hotelkamers
Maximaal één Center Parcs reisvoucher per boeking
Niet geldig in combinatie met andere bestaande boekingen, kortingsacties die in de brochure van Center Parcs worden gecommuniceerd, andere promotionele aanbiedingen, andere kortingsbonnen of loyaliteitsacties.
Ja..... staat hier ook al.. als je de bon koopt... duidelijk toch?
Boek uw reis pas nadat u uw voucher met vouchercode heeft ontvangen. Zonder deze code kunt u geen korting krijgen.
De Center Parcs reisvoucher is geldig tot maximaal 3 jaar na uitgifte
Geldig voor alle parken van Center Parcs in Nederland, België en Duitsland; niet geldig voor hotelkamers
Maximaal één Center Parcs reisvoucher per boeking
Niet geldig in combinatie met andere bestaande boekingen, kortingsacties die in de brochure van Center Parcs worden gecommuniceerd, andere promotionele aanbiedingen, andere kortingsbonnen of loyaliteitsacties.
Ja..... staat hier ook al.. als je de bon koopt... duidelijk toch?
-
Altijd weer die kleine lettertjes.
Je hebt helemaal gelijk, kwestie van goed de kleine lettertjes lezen.
Blijft een feit dat de "reisvoucher" duur betaald wordt: een kortingsbon die je moet kopen (betaling in cash en rentepunten), waarvan de prijs gelijk is aan de korting die je ermee kan verkrijgen en die in de praktijk nauwelijks inwisselbaar is (omdat veel boekers al recht hebben op een andere, echte korting, zoals jonge gezinnen, 55+, vroegboekers).
Kortom: veel verkochte bonnen zullen ongebruikt blijven. Slimme actie van Center Parcs!
Blijft een feit dat de "reisvoucher" duur betaald wordt: een kortingsbon die je moet kopen (betaling in cash en rentepunten), waarvan de prijs gelijk is aan de korting die je ermee kan verkrijgen en die in de praktijk nauwelijks inwisselbaar is (omdat veel boekers al recht hebben op een andere, echte korting, zoals jonge gezinnen, 55+, vroegboekers).
Kortom: veel verkochte bonnen zullen ongebruikt blijven. Slimme actie van Center Parcs!
Inmiddels heeft Postbank de reisvoucher teruggenomen. Tegen dit fenomeen waren ze al veel vaker aangelopen.
Hij is er weer, de reisvoucher !! Nu wel geldig in combi met andere kortingen, maar volgens de tekst ook weer NIET..... Welk addertje zit er deze keer onder het gras ?
Omschrijving
Met uw Center Parcs reisvoucher krijgt u direct € 150 korting op een verblijf in een park naar keuze. U kunt kiezen uit 10 verschillende parken in Nederland, België en Duitsland en uit alle type accommodaties (ook de hotelkamers). Deze voucher is in te wisselen voor een midweek-, een weekend- of een weekverblijf. En de voucher is ook geldig in combinatie met de Jonge Gezinnen Korting, Kids Korting en 55+ Korting.
Belangrijk
Boek uw verblijf nadat u uw voucher heeft ontvangen. Bij boeking moet u namelijk de code doorgeven die op de voucher staat.
Niet geldig in combinatie met de Vroegboekkorting en niet geldig in combinatie met andere promotionele acties en andere kortingsbonnen of loyaliteitsacties.
Maximaal één Center Parcs reisvoucher per boeking.
De Center Parcs reisvoucher is geldig tot maximaal 3 jaar na uitgifte.
De voucher kan alleen verzilverd worden via telefonische boeking.
Kijk voor meer informatie over de parken op centerparcs.nl en voor de kortingsregelingen op 15% korting
De Postbank voucher is niet geldig voor Eden cottages en Woonboten.
-
Ik heb een center parcs voucher maar het lukt maar niet om die te verzilveren door alle acties die Center parcs heeft. Nu hebben ze weer een actie tot half september van € 100 korting terwijl de voucher € 75 korting geeft. Als je voor oktober wil boeken is de vroegboekkorting hoger dan € 75. Je kunt maar één korting krijgen dus kies je automatisch voor de vroegboekkorting. Nu is er reclame voor all inclusive maar ook dat is niet mogelijk met de voucher. Ondertussen blijf ik met de voucher zitten. Wie heeft er nog meer problemen mee? Jammer genoeg heb ik me niet gerealiseerd dat het zoveel problemen zou geven om te profiteren van mijn voucher.