LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN/HETNET

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Leffers J

KPN/HETNET

Ongelezen bericht door Leffers J »

Hallo allemaal,

Hieronder heb ik een brief geplaatst die ik naar kpn gestuurd heb maar tot op heden heb ik daar nog reactie op ontvangen.

KPN
T.a.v. Jacob Middelkoop Directeur Klantcontact
Postbus 2547
3500GM Utrecht

30 oktober 2008,

Onderwerp: Aanvraag internet

Geachte heer Middelkoop,

Sinds begin juli 2008 probeer ik internet aan te vragen. Tot op heden heb ik nog steeds geen internetverbinding. De eerste keer heb ik 4mb internet aangevraagd van kpn voor 35 euro per maand. Dit heb ik tot vier aan toe opnieuw moeten aanvragen. Elke keer ging er ergens in uw organisatie iets fout waardoor de bestelling opnieuw moest worden geplaatst. Ook deze vierde keer ging het fout. Het was toen inmiddels begin september 2008.

De vijfde keer dat ik opnieuw moest aanvragen is mij verteld dat ik internet + bellen moest aanvragen, dan zou het wel goed gaan. Mij is toen een pakket van hetnet aangeboden, snel surfen en bellen voor 35 euro. Op 16 september heb ik de bevestiging van de aanvraag gekregen. Daarin staat dat ik binnen vier week mijn installatie zou ontvangen. Op 1 oktober 2008 kreeg ik een brief met de vraag om terug te bellen. Dat heb ik gedaan. De vraag was of ik de enige bewoner van dit adres ben. Ik ben de enige bewoner. Daarna werd de aanvraag verder in behandeling genomen. Op 10 oktober 2008 kreeg ik weer eenzelfde brief. Toen heb ik weer gebeld. De vraag was wederom of ik de enige bewoner was. Dat heb ik wederom beaamt.

Twee week geleden heb ik nogmaals gebeld naar hetnet met de vraag waar mijn installatiepakket blijft. Toen werd duidelijk dat er ook nog een eerdere aanvraag van internet bij kpn van mij openstond. Dat probleem zou worden verholpen en dan kon de aanvraag verder gaan.

Vorige week heb ik nog eens gebeld met dezelfde vraag. Toen werd er verteld dat de lijn bezet was en dat deze op naam staat van Mevrouw Sterenborg. Dit is de vorige bewoonster van dit pand. Maar die mevrouw is per 1 februari 2007 verhuisd en op die datum ben ik hier komen wonen. Die lijn zou worden afgesloten en daarna kon de aanvraag van mij weer verder worden afgehandeld.

Vanmorgen heb ik weer gebeld naar hetnet met weer de vraag waar mijn installatiepakket blijft. Dat was rond 8:15u Degene die ik aan de lijn probeerde contact te krijgen met de technische dienst met de vraag hoever het staat met mijn aanvraag. Op dat moment kon uw medewerker de technische dienst niet bereiken. Ik wordt vandaag of morgen terug gebeld. Tevens kreeg ik van deze medewerker te horen dat ik naar een Primafoon winkel kon gaan en daar een kastje kon halen tegen een borg van 50 euro. Dat kastje kon ik dan in mijn laptop steken zodat ik kan internetten totdat ik mijn installatie pakket ontvangen heb.

Rond 10:15u was ik in de Primafoonwinkel te Winschoten. Daar heb ik het verhaal voorgelegd. Maar toen zei de medewerkster daar dat ik dat kastje alleen kon krijgen met een kpn aanvraag en niet met hetnet. Tevens moest het dan ook nog binnen twee weken na de aanvraag zijn. Winschoten is voor mij een half uur rijden met de auto.

Om 10:30u heb ik wederom gebeld met hetnet. Daar heb ik het hele verhaal voorgelegd. Het enige antwoord dat ik kreeg was: “Ik vind het spijtig dat te horen”. Daarna heb ik gevraagd of ik u te spreken kon krijgen. Dat kon niet ik moest het maar met hem doen, iemand anders kreeg in niet aan de lijn. Daarna heb ik hem gevraagd of hij u een bericht kon achterlaten met de vraag of u mij terug wilde bellen. Zodat u zelf kon beslissen of u mij te woord wou staan. Maar ook dat weigerde hij.

Ondertussen loopt mijn telefoonrekening al op boven de 130 euro alleen voor bellen met kpn/hetnet. Tevens heb ik kosten gemaakt voor de reis heen en terug naar winschoten wat voor mij 62 km heen en terug is.

Naar aanleiding van dit verhaal heb ik aantal vragen:
- Wanneer kan ik internetten en bellen?
- Hoe kan het dat er zoveel fouten zijn gemaakt?
- Wat gaat u doen aan al deze fouten?

Tevens ga ik ervan uit dat ik mijn financieel schadeloos stelt voor de gemaakte telefoon en reiskosten. Ik zie uit naar uw reactie en dank u voor het lezen van deze brief.

Met vriendelijke groet,

Deze brief heb ik dus verstuurd op 30 oktober 2008.
Ondertussen liep mijn bestelling nog door.
Op 18 november zou ik moeten kunnen internetten. Maar ook toen ontving ik geen installatie pakket. Omdat ik zelf in het buitenland was heeft mijn vriendin gebeld met hetnet waar het installatie pakket bleef. Ze kreeg te horen dat de bestelling was geannuleerd en we wederom opnieuw moesten aanvragen als we internet wilden. Bij gebrek aan betere opties heeft ze opnieuw een internetpakket aangevraagd.

Dit pakket heeft ze aangevraagd voor ons nieuwe adres omdat we 1 december 2008 zijn verhuisd. Maar toen bleek dat ze ongevraagd van hetnet was doorverbonden naar kpn met als gevolg dat ze een verkeerd internet pakket had aangevraagd.
Maar toen ze die aanvraag wilde annuleren bleek dat niet te kunnen omdat het op mijn naam stond. Dit terwijl ze het wel zelf heeft aangevraagd op mijn naam. Haar werd verteld dat ze het op twee namen had moeten aanvragen.
Gelukkig was ik binnen de annuleringsperiode terug in NL zodat ik de aanvraag persoonlijk kon annuleren. Ondertussen hebben we aanvraag voor ons nieuwe adres lopen bij een andere provider.
Maar nog steeds is het probleem niet opgelost op mijn oude adres waar nu de volgende bewoner kan beginnen met proberen internet te krijgen.

Mijn vraag aan KPN is:
Wat gaan jullie doen met dit hele gebeuren?
Wanneer krijg ik mijn gemaakte kosten vergoed?

J Leffers

Anna54

Re: KPN/HETNET

Ongelezen bericht door Anna54 »

Wij waren ook eerst bij de KPN maar nu bij HETNET, ben er ook heel blij mee nu, want ik had veel elende met het tarief wat de KPN berekende,
Het net is veel lager, ben nu plus minus rond de 50,- euro per maand
kwijt voor surfen en bellen.
Ja er zijn kinder ziektes nog maar dat is overal, maar zoals de KPN mij behandeld heeft vind ik niet normaal meer, ik denk dat ze iemand nog
niet willen begrijpen of zo.
Deze week was er een storing bij Hetnet, kwam per ongeluk bij de KPN uit, maar die wisten weer van niets en konden me niet helpen.
Daarom ondanks storing of zo liever Hetnet.

alkamare

Ongelezen bericht door alkamare »

Was tot 1 augustus 2008 ook bij KPN/HetNet. Ben blij dat ik nu bij ZIGGO zit. Geen klachten en een vriendelijke geprijsde maandnota, incl. aansluiting Kabel TV. Korrespondentie met KPN/HetNet wordt meestal met standbrieven beantwoord en ondertekend door een of andere manager/direkteur die waarschijnlijk aan hen gerichte brieven nooit onder ogen krijgen.

kpndrama

Ongelezen bericht door kpndrama »

Weg met kpn. Het zijn boeven in 3 delig pak.

Tonkau

Ongelezen bericht door Tonkau »

Je moet helemaal geen kpn willen hebben :D

Je krijgt ook geen 4mb

wees blij dat ze je niet helpen

Gesloten