LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met Sparta ION fiets

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
jan48

Probleem met Sparta ION fiets

Ongelezen bericht door jan48 »

Beste medeforumers, ik heb een probleem met een Sparta ION fiets.
Deze fiets is op 01-05-2007 gekocht, en deze fiets is niet in orde, nu is de fiets al twee keer terug naar Sparta geweest, telkens teruggekomen met het rapport dat het nu in orde was, maar tot op heden is dat niet het geval, daar bij komt ook nog de transportschade die de fiets heeft opgelopen tijdens het versturen naar en van Sparta, ik heb mij een beetje wegwijs gemaakt met de wet garantie, en heb de verkoper aansprakelijk gesteld, deze heeft met Sparta contact gehad (diverse keren) maar van Sparta komt er geen medewerking, ik dacht dat ik na twee pogingen de fiets te repareren, het nu tijd was dat ik een andere fiets kon krijgen.
Misschien is er iemand op het forum die mij verder kan helpen.

Gr. Jan48

jan48

Re: Probleem met Sparta ION fiets

Ongelezen bericht door jan48 »

Het probleem is opgelost, mede door de inzet van Profile Wijnen te Geleen, ik krijg van Sparta een nieuwe fiets, zo zie je maar weer, als de verkoper maar achter je staat, dan heb je een kans dat de klacht goed wordt afgehandeld.

Roger bedankt

Gr. jan48

ligtenberg

Ongelezen bericht door ligtenberg »

nou wij hebben ook problemen met onze fietsen we hebben er twee aangeschaft in 2004 al die tyd al problemen als wij ze echt nodig hebben op vakantie bijvoorbeeld doen ze het elektrisch niet meer.ze zijn in het buitenland niet te repareren.
bij een fiets zit zelfs al een nieuw achterwiel.kosten 250 euro
de fietsen hebben samen 3600 euro gekost je mag toch wel verwachten dat je dan iets goeds koopt
maar niet dus wij zijn zeer ontevreden en hebben spijt dat wij ze gekocht hebben.
van sparta kun je weinig verwachten.

jansen48

Ongelezen bericht door jansen48 »

Ik kan allen maar vertellen, dat ik een nieuwe fiets van Sparta gekregen heb, dit is te danken aan de firma Wijnen te Geleen, die heeft bij Sparta aan gegeven dat er een nieuwe fiets moest komen.
Nu is mijn fiets goed, en ik heb er geen problemen meer.

Gr. H. Jansen

A vd Velden

Ongelezen bericht door A vd Velden »

Eindresultaat van Sparta electrische fietsen
Nooit of te nimmer moeten wij nog een product van sparta een grove leugen onbeschoftheid en absoluut niet klant vriendelijk zo hebben wij Sparta Nederland leren kennen.
Laatst gewijzigd door A vd Velden op 15 dec 2008 11:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Mikja

Ongelezen bericht door Mikja »

wat een flauwekul is dit.

De fiets was al kapot toen u hem ophaalde ? Dus de fietsen verkoper geeft u een defecte ion mee ? wat was het probleem ? Het verschil tussen de 2007 en 2008 ION m-gear is de kleur en de verlichting. Hardware is niks veranderd en software updates komen een paar keer paar jaar. Een 2007 fiets heeft een frame nr met SP7....... en 2008 SP8.......

Sparta repareert niet zelf maar dit gebeurt bij het E-bike service center die alle service voor E-bikes van Sparta, batavus en koga doet.

De garantie is 2 jaar op alle electronische onderdelen, en de afhandeling is zeer goed. de problemen liggen dus ergens anders

A vd Velden

Nooit of te nimmer moeten wij nog een product van sparta een grove leugen onbeschoftheid en absoluut niet klant vriendelijk zo hebben wij Sparta Nederland leren kennen.
Laatst gewijzigd door A vd Velden op 15 dec 2008 11:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Mikja

EBSc is van Sparta, hier is uw fiets heen.

Aan de onderkant net boven de standaard zit onder de lak een sticker. dit is het frame nr. Dit staat ook op het garantie formulier, wat u kreeg toen u de fiets kocht (als het goed is)

soms zit de sticker ook onder de trapas (onderbuis aan de onderkant)

SP7 is 2007 SP8 is 2008 etc. 6 defekten is teveel van het goede. Welke code's gaf hij aan ? vanaf de 2007 serie zijn er nauwelijks problemen met de ion. af en toe een motor of een accu, maar 6 storingen op 1 fiets ? ik ben erg benieuwd.

A vd Velden

Laatst gewijzigd door A vd Velden op 15 dec 2008 11:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Mikja

hallo,

wanneer heeft u, u fiets gekocht (maand en jaar) en wat is het begin van het frame nr ? Precies kan ik het u niet vertellen, dat kan sparta wel. zij kunnen aan de hand van het nr precies zien op welke dag de fiets gemaakt is. verder maakt het kwa problemen niet uit of het nu 2007 of 2008 is (beiden gewoon goed)

4 weken is te lang, dit is onmogelijk. Normaal binnen 14 dagen hooguit de fiets terug. In de periode dat ik ions aflever/reapareer zijn er ruim 500 door mijn handen gegaan en daarvan zijn er 3 terug geweest naar de fabriek 2 op verzoek van de klant (die klaagden over ondersteuning,welke wel voldoende was maar dit terzijde) en 1 gegronde, maar dit was een ion extension, en dat was wel vaker problemen. Een goede dealer kan alle problemen zelf verhelpen. Het problleem zit altijd in de diplay of houder, accu of motor of een combinatie van die drie. deze vervangen, driver installeren en het is weer klaar.

als ik u was zou ik Sparta bellen en vragen wanneer de fiets daar is aangekomen etc. mijn eigen ervaring met sparta is super, ik kan me ook niet voorstellen dat zij het probleem zijn. de dealer eerder.

Dat hij hem destijds wel kon leveren en andere niet, zegt niets. Dealers leveren onder elkaar ook fietsen door en er is bijna altijd wel aan een bepaald type ion te komen. het is maar net hoeveel de dealer wil verdienen.

Succes en groete

A vd Velden

Geachte forum lezers

Zijn er nog meer mensen die problemen ondervinden met hun dealer of sparta betreft electrische fietsen

graag uw reactie hierover

maria uiterwaal

Ongelezen bericht door maria uiterwaal »

:twisted: :oops: wij hebben 2 sparta ion gekocht 2007 bij mijn fiets is de batterij al 2 keer kapot geweest, en nu bij mijn man voor de 3e keer we balen hier erg van, omdat je niet op deze fietsen kan vertrouwen. ineens doet die het niet meer. vorig jaar gebeurde dat bij ons 2 keer in de vakantie fietsen weg brengen naar een dealer ongeveer naar 10 dagen kan je ze weer ophalen. dus lekker fietsen kan niet. ik fiets nu ook niet met plezier stel je voor dat die er mee op hou en je bent ver van huis. sparta maak zich niet zo druk nee waarom zouden ze. ga maar naar de dealer dan komt het wel goed, ja,ja

A vd Velden

ja ja dat is wat ik bedoel wij hebben ook 2 nieuwe fietsen gekocht in aug: 2008 problemen ten overvol SPARTA HEEFT HET LAK AAN AL ZIJN KLANTEN ALLEEN DE HANDELAREN INTERESEREN HUN wij hebben dat zelf ondervonden maar wij ruimen ze op en nemen 2 nieuwe van dat zwitsers merk ????????? aan sparta maar niemand bekommerd zich over de consumenten ook de consumenten progamma's op TV niet

Joost1356

Ongelezen bericht door Joost1356 »

heey
sparta ion is een top produckt
een zeer slim systeem alles loopt via 2 kabels en vele kleine computers net zo als in een auto (en dat op een fiets he wat een techniek) er zijn in het begin veel kleine kinderziektes geweest.
zoals bij elk nieuw produckt
echter worden deze perfeckt op gelost als je accu bijv. pas na 10 dagen vervangen wordt dan zit dat probleem bij de dealer inplaats bij sparta
(ebsc) want vandaag besteldt is morgen in huis
ze kunnen zelfs garanderen dat het produckt 5 jaar zonder kosten meegaat je krijgt 2 jaar garantie en voor 149 krijg je er nog eens 3 jaar garantie bij

A vd Velden

Men kan wel lezen dat je geen ervaring heeft met Sparta service Nou ik kan je boekdelen schrijven maar je verschuilen achter een handelaar is wel erg makkelijk.In een woord gezegd Sparta heeft de maling aan de consumenten dit is zowel schriftelijk als mondeling aangetoond anders moet je maar eens bellen met Dorothee van der Ende-Gorter
Consumentenservice

dan weet je al genoeg

Joost1356

waarschijnlijk ligt het gewoon aan jij als ik zo alles lees wordt ik ook niet echt vrolijk wie je bal gooit kan hem terug verwachten he

Tolori

Ongelezen bericht door Tolori »

In 2005 heb ik een Sparta ION gekocht. Na deze fiets ca. 1 jaar gebruikt te hebben bleek de accu van deze fiets niet meer op te laden, terug naar de dealer waar ik onder garantie een nieuwe accu geïnstalleerd kreeg. Na ca. 2 jaar bleek plotseling de oplader niet meer te functioneren, via de dealer is deze oplader door Sparta omgeruild voor een andere welke wél aan de verwachtte eisen voldeed.

Na 3 jaar en 5 maanden en 3882 kilometer te hebben gefietst bleek wederom dat de accu niet op te laden was, weer naar de dealer waar in eerste instantie de accu werd vervangen. Dit was echter niet de oplossing, de motor bleek defect te zijn en moest, samen met het complete achterwiel, vervangen worden.
Door deze laatste reparatie werd ik geconfronteerd met een rekening van 430 euro. M.a.w. veel geld betaald voor een Sparta ION met het idee een goed product te hebben, helaas. Reclameren bij Sparta resulteerde in een koel en koud terugverwijzen naar de dealer door mevr. van der Ende-Gorter(haar naam ben ik eerder in dit forum tegengekomen). Wederom een zeer teleurgestelde Sparta ION klant.

Joost1356

hoe vaak laad je de accu op?
meschien zit daar de oorzaak in

Tolori

Ongelezen bericht door Tolori »

Het mij bekend dat deze ION "Patiënten" zo veel mogelijk aan het infuus (stroom) moeten. Dat doe ik dan ook bijna na elk fietstochtje. Desondanks kan ik me niet voorstellen dat het te weinig opladen van de accu kan leiden tot een defecte motor. Mocht dat wel zo zijn dan valt deze fiets mij nog meer tegen dan ik al dacht.

Joost1356

ja dan zit daar de oorzaak als je hem niet vaak oplaad
dan zit de ene accu cel voller dan de andere daardoor moet ie bij het oplaad proces alle cellen weer na gaan en dat is slecht voor de accu ook kan de accu diep ontladen worden als je bijv hem een maand niet gebruikt mocht het zo zijn dat je de fiets een maand niet gebruikt dan moet je ff de zekering er uit halen dan duurt het lager voor ie diep ontladen is
de acculader er dus altijd aanzetten

Gesloten