LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klacht Telfort afronden van belminuten
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15 apr 2008 11:01
Klacht Telfort afronden van belminuten
Ik heb mijn Telfort abonnement weer voor een jaar verlengd. Ik heb bij de bevestiging van de aanvraag als bijlage de Algemene Voorwaarden toegestuurd gekregen. (Algemene Voorwaarden vanaf 1 juni 2007)
Tot mijn grote verbazing is Telfort in oktober begonnen met het afronden van de laatste belminuut. (voor de duidelijkheid, deze wordt dus altijd omhoog afgerond..)
Na mijn klacht bij Telfort kreeg ik het antwoord dat ik akkoord was gegaan met de ALgemene Voorwaarden. Dat Telfort blijkbaar de reeds niet meer geldige voorwaarden had toegestuurd maakte niets uit!?!?!?
Telfort laat alles duidelijk weten wanneer het positief is voor de klant. Het feit dat ze niet meer seconde afrekenen is nergens vermeld!!
Iemand dezelfde ervaring?
Tot mijn grote verbazing is Telfort in oktober begonnen met het afronden van de laatste belminuut. (voor de duidelijkheid, deze wordt dus altijd omhoog afgerond..)
Na mijn klacht bij Telfort kreeg ik het antwoord dat ik akkoord was gegaan met de ALgemene Voorwaarden. Dat Telfort blijkbaar de reeds niet meer geldige voorwaarden had toegestuurd maakte niets uit!?!?!?
Telfort laat alles duidelijk weten wanneer het positief is voor de klant. Het feit dat ze niet meer seconde afrekenen is nergens vermeld!!
Iemand dezelfde ervaring?
Re: Klacht Telfort afronden van belminuten
Er gebeurt vanalles op dit gebied,tussentijdse wijzigingen,verhogingen, we worden allemaal bij de neus genomen en maar klagen op het Forum, dat helpt niet, we moeten Aktie ondernemen. De Providers doen net wat ze willen en wij pikken dit ook nog allemaal, Schande !! Alle voordelen die we het eerste halve jaar krijgen,verdwijnen weer als sneeuw voor de Zon. KPN en HetNet en andere "Dochters",hebben sinds Sept. in het Weekend Gratis Onbeperkt Bellen afgeschaft, maar het ergste vindt ik, dat, als je met bellen geen verbinding krijgt, toch moet betalen, Starttarief van 5-6-7 of 8 eurocent, dit vindt ik Crimineel....Dit kan in Nederland tegenwoordig allemaal. Consumentenbond, Radar en Kassa, doe hier wat aan.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 18 dec 2008 11:33
Re: Klacht Telfort afronden van belminuten
Ik kwam hier ook onlangs achter. En ze ronden niet alleen de laatste minuut af, maar -en dit stoort mij meer- ook de eerste!!
Als je dus veel korte gesprekken hebt of veelvuldig de voicemail aan de lijn krijgt is de belbundel in sneltreinvaart opgebruikt. Dit systeem vind ik heel klantonvriendelijk. Het is technisch zeker niet noodzakelijk en feitelijk pure geldklopperij...
Als je dus veel korte gesprekken hebt of veelvuldig de voicemail aan de lijn krijgt is de belbundel in sneltreinvaart opgebruikt. Dit systeem vind ik heel klantonvriendelijk. Het is technisch zeker niet noodzakelijk en feitelijk pure geldklopperij...
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15 apr 2008 11:01
Re: Klacht Telfort afronden van belminuten
Maar heeft het bij jullie ook te maken met de verkeerde Algemene Voorwaarden?
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 18 dec 2008 11:33
Re: Klacht Telfort afronden van belminuten
In de voorwaarden die ik heb gekregen bij de afsluiting van het contract wordt verwezen naar 'de tarieven die door Telfort zijn vastgesteld en bekend gemaakt'.
Concreet staat er niets in over het afronden en ik moet bekennen dat ik hier ten tijde van het afsluiten ook niet heel grondig naar heb gekeken. Bij zo'n groot en bekend bedrijf verwacht je toch degelijke er eerlijke tariefstructuren. Helaas...
Concreet staat er niets in over het afronden en ik moet bekennen dat ik hier ten tijde van het afsluiten ook niet heel grondig naar heb gekeken. Bij zo'n groot en bekend bedrijf verwacht je toch degelijke er eerlijke tariefstructuren. Helaas...
Re: Klacht Telfort afronden van belminuten
Bij het grote en bekende / beruchte Vodafone bestaat het ook al wat jaren in de vorm van Vodafone Scherp. Ik zou er iig nooit voor tekenen (als ik het zou weten)
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 18 dec 2008 11:33
Re: Klacht Telfort afronden van belminuten
@ m.cornelisse;
Is dit pas sinds afgelopen oktober het geval eigenlijk?
Is dit pas sinds afgelopen oktober het geval eigenlijk?
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 18 dec 2008 11:33
Re: Klacht Telfort afronden van belminuten
Ik heb e.e.a. even uitgezocht en ik heb ook de verkeerde voorwaarden ontvangen bij het afsluiten van het abonnement via de online shop van Telfort.
Re: Klacht Telfort afronden van belminuten
Ben helemaal tevreden over HetNet, die hebben ook pakketten
vooral voor goedkoper te bellen.
Wij betalen dan 29,95 alleen voor internet, dan 10 euro alleen voor t
telefoneren, hier komen verder geen extra kosten bij alleen bij
vaste nummers, bij internationaal en mobiel plus service nummers
wordt normale prijs geteld.
Want ik vond de KPN zelf erg duur, heb nu iedere maand iedere
keer hetzelfde wat ik betalen moet dus.
Liever HETNET dan al die andere rare providers.
vooral voor goedkoper te bellen.
Wij betalen dan 29,95 alleen voor internet, dan 10 euro alleen voor t
telefoneren, hier komen verder geen extra kosten bij alleen bij
vaste nummers, bij internationaal en mobiel plus service nummers
wordt normale prijs geteld.
Want ik vond de KPN zelf erg duur, heb nu iedere maand iedere
keer hetzelfde wat ik betalen moet dus.
Liever HETNET dan al die andere rare providers.
Re: Klacht Telfort afronden van belminuten
Je zou aangifte kunnen doen van diefstal of oplichting bij de politie.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 18 dec 2008 11:33
Re: Klacht Telfort afronden van belminuten
Je zou je ook gewoon kunnen onthouden van commentaar als je niets zinnigs te melden hebt én niet grappig bent.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15 apr 2008 11:01
Re: Klacht Telfort afronden van belminuten
Anna54: Heb jij het onderwerp gelezen of schrijf je gewoon graag?
Beentjes: Heb jij hier al melding van gedaan bij Telfort? Als je namelijk de oude voorwaarden hebt gekregen, dan zou je dus gewoon per seconde afgerekend moeten worden.
Ik ben voornemens eea aan te kaarten bij mijn rechtsbijstand. (gaan ze ook een keer aan het werk voor mijn geld...)
Beentjes: Heb jij hier al melding van gedaan bij Telfort? Als je namelijk de oude voorwaarden hebt gekregen, dan zou je dus gewoon per seconde afgerekend moeten worden.
Ik ben voornemens eea aan te kaarten bij mijn rechtsbijstand. (gaan ze ook een keer aan het werk voor mijn geld...)
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 18 dec 2008 11:33
Re: Klacht Telfort afronden van belminuten
2 Cornelisse: ik heb dit aangekaart bij Telfort en zij gaan uitzoeken welke voorwaarden ik volgens hun eigen gegevens gekregen heb. Daar wacht ik op. Als zij mij niet in het gelijk stellen ga ik ook over tot juridische stappen.
Re: Klacht Telfort afronden van belminuten
Geachte Heer Beentjes.
Ben nu echt kwaad hoe U zo over me denkt, heb alleen mijn ervaringen
bij de KPN geschreven en de rest kan me geen donder schelen.
Heb in het verleden torenhoge rekeningen gehad bij de KPN.
Dan kan U zich voorstellen dat ik nu blij ben bij HETNET.
De rest zal me een zorg zijn van U kant, U moet een beetje beter op U
woorden letten.
En van Telfort heb ik geen hoge verwachtingen.
Ben nu echt kwaad hoe U zo over me denkt, heb alleen mijn ervaringen
bij de KPN geschreven en de rest kan me geen donder schelen.
Heb in het verleden torenhoge rekeningen gehad bij de KPN.
Dan kan U zich voorstellen dat ik nu blij ben bij HETNET.
De rest zal me een zorg zijn van U kant, U moet een beetje beter op U
woorden letten.
En van Telfort heb ik geen hoge verwachtingen.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 18 dec 2008 11:33
Re: Klacht Telfort afronden van belminuten
Beste Anna,
Los van het feit dat uw reactie niet relevant is in dit topic (het gaat namelijk om MOBIELE telefonie en de voorwaarden van Telfort), kan ik u melden dat mijn reactie niet aan u gericht was maar aan degene die na u postte (alfatrion).
Dit aangezien die een opmerking plaatste die nog minder relevant was. Ik had dit even aan kunnen geven in mijn posting, maar ging er vanuit dat het wel duidelijk was.
Uiteraard ben ik blij voor u dat u tevreden bent bij HetNet. Leuk feitje voor u: dit is een onderdeel van KPN dus u zit nog bij dezelfde provider.
Gegroet!
Los van het feit dat uw reactie niet relevant is in dit topic (het gaat namelijk om MOBIELE telefonie en de voorwaarden van Telfort), kan ik u melden dat mijn reactie niet aan u gericht was maar aan degene die na u postte (alfatrion).
Dit aangezien die een opmerking plaatste die nog minder relevant was. Ik had dit even aan kunnen geven in mijn posting, maar ging er vanuit dat het wel duidelijk was.
Uiteraard ben ik blij voor u dat u tevreden bent bij HetNet. Leuk feitje voor u: dit is een onderdeel van KPN dus u zit nog bij dezelfde provider.
Gegroet!
Re: Klacht Telfort afronden van belminuten
Ook ik heb in oktober mijn belbundel verlengd. Dit gaat al twee jaar goed, echter dit jaar zijn mijn rekeningen verdrievoudigd!
Onder andere door het opeens afronden van de belminuten, maar ook omdat mijn smsbundel bij het verlengen van de belminuten opeens is verdwenen (plus nog een tegoed van zo'n 80 smsjes). Ik ben nu al een maand bezig om contact te krijgen met de klantenservice en een normaal antwoord te krijgen, maar het enige antwoord dat ik tot nu toe heb gekregen is: u had tegelijk met uw minuten uw smsbundel moeten verlengen. Waar staat dat???? Dit heb ik nergens kunnen vinden en het is de voorgaande twee jaar ook goed gegaan.
Ik heb Telfort een heel schappelijk aanbod gedaan (mijn huidige bundel omzetten in een aanbieding met meer belminuten en een goedkope smsbundel) die zij ook aanbieden op de website, maar ook daar reageren ze niet positief op. En met de mensen van de klantenservice die je daar aan de lijn krijgt valt ook niets te regelen. Je krijgt een kopie van hun klacht in je email; schandalig hoe daar in is verwoord wat mijn klacht is...
Ik hoor graag wie er nog meer stappen gaat ondernemen!
Onder andere door het opeens afronden van de belminuten, maar ook omdat mijn smsbundel bij het verlengen van de belminuten opeens is verdwenen (plus nog een tegoed van zo'n 80 smsjes). Ik ben nu al een maand bezig om contact te krijgen met de klantenservice en een normaal antwoord te krijgen, maar het enige antwoord dat ik tot nu toe heb gekregen is: u had tegelijk met uw minuten uw smsbundel moeten verlengen. Waar staat dat???? Dit heb ik nergens kunnen vinden en het is de voorgaande twee jaar ook goed gegaan.
Ik heb Telfort een heel schappelijk aanbod gedaan (mijn huidige bundel omzetten in een aanbieding met meer belminuten en een goedkope smsbundel) die zij ook aanbieden op de website, maar ook daar reageren ze niet positief op. En met de mensen van de klantenservice die je daar aan de lijn krijgt valt ook niets te regelen. Je krijgt een kopie van hun klacht in je email; schandalig hoe daar in is verwoord wat mijn klacht is...
Ik hoor graag wie er nog meer stappen gaat ondernemen!
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 18 dec 2008 11:33
Re: Klacht Telfort afronden van belminuten
Joyce: heb jij wel de juiste voorwaarden ontvangen toen je je abonnement verlengd hebt of ook de oude versie van 2007?
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15 apr 2008 11:01
Re: Klacht Telfort afronden van belminuten
Daar ben ik nu ook erg benieuwd naar!! Ik heb m'n belminuten een beetje bijgehouden afgelopen maand en ben erachter gekomen dat je enorm veel minuten kwijtraakt op deze manier.
De klantenservice van Telfort wordt niet gehinderd door enige vorm van kennis van zaken. De vraag wordt niet gelezen en het antwoord raakt vaak kant nog wal.
De klantenservice van Telfort wordt niet gehinderd door enige vorm van kennis van zaken. De vraag wordt niet gelezen en het antwoord raakt vaak kant nog wal.
Re: Klacht Telfort afronden van belminuten
Hoi,
ik heb dit ook en een (dacht ik) heel erg goedkoop abbonement van 50 belminuten en 90 smsjes per maand voor €5,00 maar ik wist niet dat alles naar een minuut werd afgerond want dat stond nergens duidelijk vermeld.
Deze maand ben ik er dus ook achter gekomen want ik moest €12,01 betalen en normaal €5,00 ik heb nog geen maand op €5,00 gezeten.
Als alles naar 1 minuut word afgerond zijn je belminuten wel heel snel op!
ik heb dit ook en een (dacht ik) heel erg goedkoop abbonement van 50 belminuten en 90 smsjes per maand voor €5,00 maar ik wist niet dat alles naar een minuut werd afgerond want dat stond nergens duidelijk vermeld.
Deze maand ben ik er dus ook achter gekomen want ik moest €12,01 betalen en normaal €5,00 ik heb nog geen maand op €5,00 gezeten.
Als alles naar 1 minuut word afgerond zijn je belminuten wel heel snel op!
Re: Klacht Telfort afronden van belminuten
1 Afronden is nergens verboden.
2 Tariefswijziging voorbehouden,
Deze 2 komen in meerdere contracten voor en als je het niet eens bent met gewijzigde voorwaarden kun je opzeggen dus lees eens goed het lastig leesbare stuk.
U tekende voor deze dus nu klagen heeft weinig zin.
Mijn voorwaarden zijn dat ik per seconde betaal maar de eerste minuut volledig in rekening word gebracht.
elke seconde meer gaat dus per seconde maar wijzigingen en tariefsverhoging is toegestaan....
Dus zekerheid heb ik niet maar je mag na afloop weg lopen en dat willen ze toch ook niet?
2 Tariefswijziging voorbehouden,
Deze 2 komen in meerdere contracten voor en als je het niet eens bent met gewijzigde voorwaarden kun je opzeggen dus lees eens goed het lastig leesbare stuk.
U tekende voor deze dus nu klagen heeft weinig zin.
Mijn voorwaarden zijn dat ik per seconde betaal maar de eerste minuut volledig in rekening word gebracht.
elke seconde meer gaat dus per seconde maar wijzigingen en tariefsverhoging is toegestaan....
Dus zekerheid heb ik niet maar je mag na afloop weg lopen en dat willen ze toch ook niet?