Inmiddels ben ik zover dat ik in mijn nieuwe keuken een composiet blad wil gebruiken. En dan kan ik natuurlijk kiezen uit meerdere merken en uitvoeringen. Het valt mij op dat de verschillen klein zijn. Bijvoorbeeld in het percentage kwarts (93% of 95%). En toch lijkt het of dat grote effecten heeft op de kwaliteit van het blad.
Op dit moment kijk ik naar Erbi Caesarstone, Kemie Cosmostone en Kemie Ceramistone, waarbij mijn voorkeur naar de laatste gaat. Is er nou echt een verschil tussen deze bladen of is het puur een verkoop praatje? En hoe zit het met de prijsverschillen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verschillen in composiet blad
-
Re: Verschillen in composiet blad
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik lees dat de ene bijvoorbeeld kras- en hittebestendiger is dan de andere. In de keuken is dat handig (hete pannen en uitschieten met een mes).Hoezo dan? Heb je gezien dat de ene duidelijk van 'mindere' kwaliteit is dan de andere?
Erbi is over het algemeen wel iets duurder en net iets strakker in de afwerking dan dat spul van Kemie.
Hoe bedoel je strakker in de afwerking? De soort randafwerking of de kwaliteit van de afwerking? Of iets anders?
-
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij is Kemie de enige keramiekleverancier die garantie geeft op thermoshock. Ze verlijmen 3 lagen Cera Nuovo op elkaar waar de andere fabrikenten2 lagen toepassen.
Bij Keramische werkbladen is een onderbouwspoelbak niet mogelijk...
MVG
Bij Keramische werkbladen is een onderbouwspoelbak niet mogelijk...
MVG