LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijs verhoging per 1 januarie 2009

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
deksel
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 feb 2006 14:59

Prijs verhoging per 1 januarie 2009

Ongelezen bericht door deksel »

Forum leden, ik zit eigenlijk met een brandende vraag over de komende flinke prijs verhoging voor geleverde energie.
Zoals we inmiddels allen wel weten, gaat de energie prijs weer flink omhoog.
Deze flinke verhoging gaat in op 1 januari 2009.
Nu is mijn vraag zou het eigenlijk niet gewenst zijn als we op deze datum van verhoging de meterstanden door zouden MOETEN geven aan de energie leverancier?
Met andere woorden we rekenen eerst even af voordat we de verhoging moeten gaan betalen.
Ik zou dit wel zo eerlijk vinden, nu wordt er weer zoals gewoonlijk een gemiddeld berekend.
Ik geloof heel veel maar het vertrouwen dat dit correct gebeurd heb ik echt niet.
Ik denk niet dat de leveranciers hun berekeningen zo maken dat ze er bij inschieten.
Ik vind dat Consumenten bonden en organisaties zich sterk moeten maken om onze verbruikte energie correct af te gaan rekenen naar het verbruik en de geldende prijs bij de verbruikte energie.

Wat is jullie mening hierover.

Groeten Hendrik

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Prijs verhoging per 1 januarie 2009

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Nee natuurlijk niet joh dan zou je eindafrekeing veel te overzichtelijk zijn. Voor gas hebben ze graaddagen uitgevonden om te berekenen wat je gas verbruik per dag ism je jaar verbruik.

Per 1 januari overstappen is de enigste mogelijkheid denk ik, maar ja dan krijg je de overstap ellende weer.

chat
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 mar 2006 14:47

Re: Prijs verhoging per 1 januarie 2009

Ongelezen bericht door chat »

Wacht tot de inteligente digitale meter er is dan is ook dit probleem verleden tijd. :lol:

Voordelen hebben ook nadelen en dit is een van de voordelen. :wink:

In principe heb je gelijk, maar dan is het 2x per jaar de standen laten opnemen en dit zal ter voorkomen van "fraude" door de netbeheerder gedaan moeten worden.
Anders maakt iedereen de verdeling voor zijn eigen gunstig.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Prijs verhoging per 1 januarie 2009

Ongelezen bericht door kiz »

Voor gas hebben ze graaddagen uitgevonden om te berekenen wat je gas verbruik per dag ism je jaar verbruik.

Per 1 januari overstappen is de enigste mogelijkheid denk ik
Je zal maar Stadsverwarming hebben... niet alleen hogere tarieven per afgenomen eenheid, maar ook het vastrecht is weer 10% gestegen. Overstappen? hahaha... NOT!

Gesloten