LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bulthaup in duitsland kopen?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 09 feb 2009 01:01, 1 keer totaal gewijzigd.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door rvkeuken »

sprookje: architecten krijgen dik betaald......

verder ga je naar een architect toe om zijn ontwerpvisie en kan die idd veel meer dan alleen tekenen....

Maar goed, dan verder: prijzen vergelijken is natuurlijk nooit weg, maar vergelijk eerlijk, ben je tevreden over een ontwerp, neem dat dan mee in de beslissing en neem adviezen van hier serieus. Bedenk vooral ook goed dat een zaak in de buurt sneller langs zal komen dan een zaak verder weg.

remcob
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 nov 2008 09:09

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door remcob »

als je goed onderhandelt kun je voor de zelfde prijs ook in nederland
een bulthaup kopen voor een duitse prijs het kan dan zeker geen kwaad om een duitse oferte te laten zien of een andere goedkopere oferte van een andere bulthaup dealer :) :) zelfs op je inbouw toestellen
kun je gewoon de zelfde prijs bedingen als op de bekende internet sites :P
als je maar praat met de verkopende partij en zelf ook eerlijk bent
met de te vergelijken prijzen bezorg kosten instalatie kosten enz enz
nu kan je een een echte kwaliteits bulthaup kopen voor een prijs die het zelfde is
als een spaanplaate bouwmarkt keuken van onze mandemakers bedriegers

oostd188
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:26

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door oostd188 »

Haha mandemakers bedriegers, leuk gevonden :D

Maar het grootste deel vd keuken word bij onze oosterburen gemaakt, dus tussen handel kost geld.

vorm01
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 dec 2008 14:14

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door vorm01 »

Komen ze van firma Keiten-Schmitz ook bij je thuis inmeten? Of moet je dat zelf doen. En het plaatsen ervan zit dat bij de prijs? Betwijfel of ze voor inmeten naar het westen van Nederland zullen komen. Heb ze wel voor een offerte gevraagd. Heb er nu een van een Geba maxilijn keuken met Siemens oven magnetron gaskookplaat en afzuigkap voor €18.500,-- Keuken van 315 bij 200 boven en onderkasten. Vond het wel een beetje veel geld. Ben benieuwd naar de duitse prijs. :?:

oostd188
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:26

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door oostd188 »

Ik heb een keuken bestelt van 3,5 bij 2,85 eerst bij mandemakers voor 16.500,-geweest en toen naar Keiten - Schmitz gebeld/gemaild!

Ze komen inmeten en plaatsen incl btw ( door heeel nederland!!)
Ik woon in het noordelijkste punt van nederland!!
Alles siemens incl 6 hallogeen spots voor 8650,-
Alleen leidingwerk etc is voor eigenkosten!

Dus zeer zeker de moeite waard!!
Mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel, als je wilt mag je me ook mailen hoor :)

batavier
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2008 12:12

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door batavier »

Wil jullie toch nog even laten weten hoe het is gegaan. We zijn naar duitsland (ekelhof) geweest. Wel vreemd want je komt eigenlijk alleen voor de prijsvergelijking.
De verkope had aan de hand van de tekeningen en de aanvullingen die we daar op gaven een prijs bepaald. We hadden gedacht dat we wel 5000 euro goedkoper uit zouden zijn, maar dat was niet zo!
het verschil was uiteindelijk maar 1800 euro !! Daarnaast niet helemaal duidelijk wat er nou mee was genomen, omdat ze geen offerte meegeven. Toen we aangaven erover na te willen denken werd de man ook nog onvriendelijk.
we zijn vanuit duitsland rechtstreeks naar apedloorn gereden en daar de keuken besteld. Bleek trouwens dat aansluiten van leidingen in nederland wel in de prijs was inbegrepen. (en in duitsland niet !!)
Ben eigenlijk wel heel blij dat mijn man ongelijk heeft gekregen, omdat het toch niet helemaal goed voelt als je goed geadviseerd bent.
toch nog bedankt voor de tips en fijne feestdagen allemaal

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Bata4, bedankt ! (om ons te laten weten dat er ook nog mensen zijn die meer aspecten vergelijken dan alleen een prijs)

Een heel fijne feestdagen.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door maxx »

Tjee,

Onze Oostduitser188 voelt zich nu echt bekocht. Die keuken had in Nederland dus wel aangesloten geworden onder garantie. Geen gekissebis tussen loodgieter en keukenleverancier als er wat fout gaat in de toekomst.

Bedankt Batavier om ook deze kant van het verhaal te laten lezen. Toch raar dat als het ECHT zo goedkoop is (lees: nergens goedkoper) dat je dan toch niet de offerte meekrijgt. Je zou toch zeggen dat ze deze met een gerust hart mee moeten durven geven.

Zo, morgen nog een dagje knallen en dan Kerst!! Merry Christmas to you All!! Ho Ho Ho


MVG

appeltaart
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 apr 2008 19:40

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door appeltaart »

@Batavier. Nou, dat valt me inderdaad tegen, maar 1800 euro goedkoper, ik had echt meer verwacht...

@Maxx. Het is in Duitsland niet raar dat je de offerte niet meekrijgt.
Mijn "offerte" voor de keuken bij Keiten-Schmitz stond gewoon op zo'n geel memoblaadje en was alleen maar een vermelding van de prijs.
Bij Ardland kreeg ik de offerte destijds wel mee. De werkwijzes zijn dus verschillend in Duitsland.

Alvast fijne feestdagen en veel kookplezier in de keuken (de mijne wordt 16 januari geplaatst)!

oostd188
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:26

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door oostd188 »

@Maxx

Ik voel me echt alles behalve bekocht :D , want mijn deal met de DUITSE leverancier was dat hij de factuur vd loodgieter corrigeerd op het aankoop bedrag!
Dus wie voelt zich nu bekocht???

Verder had ik wel in nederland willen kopen maar als je na 3 zaken bezocht te hebben je het idee krijgt dat de nederlandse keukenmarkt alleen maar bestaat uit verkopertjes met een te hoge target, dan weet je het ook niet meer.

Nogmaals als een nederlandse leverancier mij dezelfde aanbieding deed en ik er ook een goed gevoel aan over hield, had hij hem ook gekregen.

en het is jammer dat je als NL concument eerst trosradar forum moet afstruinen om erachter te komen waar je heen moet!
dat is toch jammer?

Jullie ook erg gezellige en warme feestdagen toegewenst, en niet vergeten de schaatsen uit het vet te halen :D :D

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Verder had ik wel in nederland willen kopen maar als je na 3 zaken bezocht te hebben je het idee krijgt dat de nederlandse keukenmarkt alleen maar bestaat uit verkopertjes met een te hoge target, dan weet je het ook niet meer.
Helaas pindakaas, maar dan heeft u echt 3 "prijzenknallers" bezocht in Nederland. En ja het is voor een leek een zeer ondoorzichtige markt, maar dit geldt echter niet alleen voor Nederland, zoals appeltaart al zegt:
De werkwijzes zijn dus verschillend in Duitsland.
En zelfs in België zijn er zeer grote verschillen in verkoop- en handels-wijzen bij keukenzaken.

oostd188
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:26

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door oostd188 »

Indd mee eens!!

peterjansen99
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 dec 2008 13:48

Re: bulthaup in duitsland kopen?

Ongelezen bericht door peterjansen99 »

hallo batavier

Kunt U mij een email kunnen sturen en aangeven welke kortingen ze bij de bulthaup vestiging in apeldoorn hebben laten zien?

Wij zijn voornemens om voor onze nieuwe woning te kijken naar een bulthaup keuken. We hebben eigenlijk niet veel zin om alles af te lopen, dus zouden graag van U wat details willen vernemen.

Uw reactie wordt op prijs gesteld

Gesloten