LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Windows Vista Business

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Tratos
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 nov 2008 09:55

Windows Vista Business

Ongelezen bericht door Tratos »

Hallo iedereen,

Vandaag heb ik, na enige problemen met mijn XP computer besloten tot de installatie van Windows Vista Business. Deze was met mijn computer meegeleverd, maar de systeembeheerder van mijn vaders werk heeft de PC voorzien van XP, in verband met de vele bugs die Vista rijk was...

Nu wil ik binnenkort een HD beeldscherm voor mijn PC kopen, omdat ik het toch eens tijd vind om op Blu ray over te schakelen. Nu is mijn vraag:

Ondersteunt Windows Vita Business een HD monitor? Mijn videokaart is een NVIDIA 9600 GT en deze is HDTV en HDCP ready. Deze kaart kan HD dus aan.

Met vriendelijke groet,
Tratos

djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: Windows Vista Business

Ongelezen bericht door djmaze »

HDMI is het zelfde als DVI-D. Verschil is dat alleen de audio niet wordt verzonden over een HDMI kabel.

Je kan ook op een oude kaart met DVI-D via een converter HDMI aansluiten, de vraag is dan alleen of je videokaart de resolutie aan kan.

In jouw geval kan het dus gewoon en maakt het niet uit of je Windows XP, Windows Vista, GNU/Linux, BSD of OS X gebruikt

Tratos
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 nov 2008 09:55

Re: Windows Vista Business

Ongelezen bericht door Tratos »

bedankt voor de reactie. Als ik het goed begrijp kan ieder beeldscherm dat DVI-D aansluitingen heeft HD beelden vertonen. Een BluRay speler inbouwen zou dus mogelijk zijn?

Ahoy,
tratos

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Windows Vista Business

Ongelezen bericht door D1RK »

Een moederbord met deze DVI zal beter zijn dan losse, want dan is de rest vaak niet aangepast.

Een moederbord met goede videokaart en geluidskaart van 5.1 of hoger is nauwelijks duurder en als je de dure losse niet nodig hebt is dit de beste oplossing..

ik heb 1x monitor uitgang (blauwe oude) en 1x DVI dus voldoende....

Alleen zware spellen hebben een losse kaart nodig en vaak heb je dan gelijk 2x 2 uitgangen... dus best mogelijk!

Alleen word bij losse kaarten soms de vaste moederbord aansluiting uitgeschakeld dus als je er 2x wil wel even opletten welk merk en type moederbord je koopt.

Dit is veel leeswerk, maar vergeet ook niet de veel nieuwe die er komen dus liever een kiezen die uit voorraad is.

Mijn model is niet meer leverbaar, dus daarom noem ik niets!
Ik heb deze nog maar 3 maanden~!

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Windows Vista Business

Ongelezen bericht door TheLD »

Ik denk dat je HDCP beschermd materiaal bedoeld. Dat kan nml niet met elk scherm dat beschikt over DVI. De monitor dient dan wel de HDCP standaard/bescherming te ondersteunen.

Dit staat dus los vd resolutie. Een redelijk systeem kan met de HW versnelling vd 9600gt full hd afspelen qua resolutie. Maar heb je een scherm die wel hoge resoluties ondersteund maar geen HDCP en je wilt je nieuwe Quatum of Solace Blue Ray schijfje gaan afspelen dan heb je pech.

Beter: download gewoon de HD rips zonder Hollywood beveiliging :wink:

Gesloten