LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ASN Bank krijgt betaalrekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
michael76
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 dec 2008 00:25

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door michael76 »

Ik heb de link gelezen. Ik wist wel dat er een link was maar het is niet perse een antroposofische bank. Ik ben blij klant te zijn bij hun. De service vind ik heel goed en ze hebben gewoon een prima betaalrekening.

Eneco klant
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:31

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door Eneco klant »

De betaalrekening van de ASN Bank kan al geopend worden door ASN-klanten die internetbankieren. Na het inloggen vind je alle informatie en kun je de rekening openen. Heb ik net gedaan. Ging prima :)

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door Wim2007 »

De betaalrekening van de ASN Bank kan al geopend worden door ASN-klanten die internetbankieren. Na het inloggen vind je alle informatie en kun je de rekening openen. Heb ik net gedaan. Ging prima
De meer gedetailleerde informatie (zoals een tarievenoverzicht) is behoorlijk ver verborgen en alleen beschikbaar/raadpleegbaar voor bestaande. Verder heeft ASN Bank besloten om van internetbankieren een onoverzichtelijke boel te maken.

Hatsikidee
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2004 23:39

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door Hatsikidee »

Gewoon gaan naar http://www.asnbank.nl daar klikken op Betalen met idealen... lees verder en voila... de tarieven.

Niks verborgen.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Kan alleen niets vinden over:
- of je ook op bijv. een SNS HEMA geldautomaat ook meer/vaker geld kunt opnemen dan met een wereldpas van een andere bank (dan SNS of ASN).
- of je met de betaalrekening van ASN ook kunt betalen via iDeal?

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Gewoon gaan naar http://www.asnbank.nl daar klikken op Betalen met idealen... lees verder en voila... de tarieven.

Niks verborgen.
Wel verborgen. Een overzicht waarin onder meer ook de kosten voor het betalingsverkeer in het buitenland en de kosten voor vervangende passen en een vervangende digipas e.d. zijn opgenomen. is alleen toegankelijk voor bestaande klanten.

- of je ook op bijv. een SNS HEMA geldautomaat ook meer/vaker geld kunt opnemen dan met een wereldpas van een andere bank (dan SNS of ASN).
- of je met de betaalrekening van ASN ook kunt betalen via iDeal?
Volgens de meer gedetailleerde gegevens is het niet mogelijk om gebruik te maken van iDeal. Daarover vermeldt ASN Bank:

" Momenteel is het helaas nog niet mogelijk om via iDEAL te betalen met de ASN Bankrekening. Wij verwachten deze manier van betalen in de loop van 2009 aan te kunnen bieden."

over opnamelimieten: "U kunt dagelijks bij geldautomaten van de SNS Bank een bedrag van € 1.000,- contant opnemen, in meerdere opnames. Bij automaten van andere banken in Nederland kunt u maximaal € 250,- per 24 uur in één opname contant opnemen. Als de daglimiet bereikt is of wanneer het saldo van uw rekening dat niet toelaat, kunt u geen geld meer opnemen."


Nog een paar opmerkelijke details over de betaalrekening (de in cursief geplaatste tekst zijn mijn overwegingen):
* Rood staan op de ASN Bankrekening is in de eerste zes maanden niet toegestaan
* Alleen particulieren van achttien jaar en ouder kunnen een ASN Bankrekening openen. (zakelijke rekeningen zijn er niet)
* Het duurt ongeveer twee weken voordat u kunt betalen met ASN Online Bankieren en de ASN Wereldpas. (en dat is wel wat erg lang)
* Bij de ASN Bankrekening krijgt elke rekeninghouder (en gemachtigde) een eigen ASN Wereldpas, ASN Digipas en inloggegevens voor ASN Online Bankieren. U mag de inloggegevens of de pincode nooit aan iemand doorgeven, ook niet aan uw mederekeninghouder of partner. (bij andere banken is het mogelijk om de kosten te beperken tot een enkele pas)
* Zonder Nederlandse betaalrekening op uw naam kunt u helaas geen ASN Bankrekening openen of mederekeninghouder worden. (om een betalingsrekening te openen is een betalingsrekening bij een andere bank vereist)
* Iedereen met een BKR notering mag niet rood staan op de ASN betaalrekening (iedereen die een creditcard heeft, heeft een BKR notering)
* U kunt de ASN Bankrekening alleen schriftelijk opheffen. Bovendien is dat alleen mogelijk wanneer het saldo op de rekening minder dan € 100,- bedraagt. Daarbij komt ook de eis dat de rekening pas kan worden opgeven wanneer deze niet meer wordt gebruikt als tegenrekening voor ASN Spaarrekeningen of ASN Beleggingsrekeningen.
* Voor elke gemachtigde en tweede rekeninghouder brengt ASN maandelijks € 1,- in rekening rekening (naast de pasvergoeding).
* Wij schrijven deze creditrente binnen enkele weken na afsluiting van het kwartaal bij op uw ASN Bankrekening, met als valutadatum de 1e van de maand. (ASN heeft geen enkele spaarrekening waar per kwartaal rente wordt uitgekeerd)
* De valutadatum van een afboeking is één rentedag eerder. De valutadatum van een bijboeking is één rentedag later. Afboekingen die u via ASN Online Bankieren aanbiedt zijn valutair neutraal, met uitzondering van spoedopdrachten. (ASN valuteert dus behalve wanneer er extra voor wordt betaalt)
* De ASN Bankrekening is een online betaalrekening. U kunt geen papieren opdrachten laten verwerken. (acceptgirokaarten worden dus niet verwerkt)
* De standaard daglimiet van de ASN Digipas bedraagt € 11.350,-. (meer overboeken, dan zelf eerst allerlei aanpassingen aan de rekening doen)
* bij een onterecht uitgevoerde incassoopdracht geeft ASN dit advies: Probeer contact op te nemen met de instelling die het bedrag heeft afgeschreven....Vermoedt u dat er een vergissing of zelfs fraude in het spel is en kunt u de betaling niet storneren? Neem dan contact op met het ASN KlantContactCentrum via het gratis nummer 0800 0380 (maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur). (kortom geen terugboekfaciliteit voor de klant)
* Het is niet mogelijk telefonische betaalopdrachten voor de ASN Bankrekening door te geven. (wie b.v. een auto wil kopen heeft hier in de praktijk al snel een probleem)
* Bij uw eerste ASN Wereldpas ontvangt u tevens een pincode. Ter bevestiging stuurt u de antwoordstrook ondertekend terug in de bijgevoegde antwoordenvelop (ASN Bank, Team Productbeheer, Antwoordnummer 2125, 6800 WR Arnhem). Uw ASN Wereldpas wordt dan binnen vijf werkdagen geactiveerd. (zoals we ASN weer kennen: als een bureaucratische organisatie)

Verder heeft de ASN Bankrekening wel een faciliteit voor de inmiddels overbodig geworden chipknip. Voor geinteresseerden is het spijtig dat ASN Bank deze informatie alleen toegankelijk heeft gemaakt voor bestaande klanten.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Op zich vind ik het aanbod van ASN nog niet zo slecht .... wel buitenlandse oveboeking mogelijk, voldoende geldopname bereik(oa. HEMA), alleen jammer dat ze geen iDEAL hebben. Nu zal ik bij mijn bank (in dit geval SNS) blijven.

Op zich goed Wim dat je de informatie op een rijtje hebt gezet....alleen hoe komt het toch dat je zowat bij elke regel een negatieve reactie/overweging moet zetten.

Mijn reactie:
- rood staan pas na 6 maanden: logisch je moet als bank eerst over voldoende informatie beschikken om een kredietfacilteit te kunnen geven (los nog van het feit dat m.i. ASN eigenlijk geen kredietverstrekker is);
- 18 jaar en ouder: tja, doelgroep misschien
- 2 weken doorlooptijd voor afsluiten/kunnen betalen: ach, je kan je er aan storen maar ik niet;
- Wereldpas, Digipas, inloggegevens: dat zijn toch ook persoonlijke gegevens/bezit. Als je iets initieert bij een bank dan moet de bank ook weten dat jij dit hebt gedaan, zal iets met aansprakelijkheid te maken hebben. Als jij je pin aan je echtgenote geeft en volgens krijg je ruzie en je echtgenote haalt al het geld van de bank mbv internet of een geldautomaat, dan moet je niet de bank daar op aanspreken;
- bij een andere bank ook een rekening om te kunnen openen: dat zal wel te maken hebben met de mogelijkheid om je te kunnen identificeren (tja, het is een internetbank net als zoveel van die andere internet banken);
- BKR notering: ik schat in dat ze bedoelen: een "negatieve codering" bij BKR (dat krijg je bijv. als je al drie maanden niet aan je credit card betaalverplichting voldoet);
- opheffen rekening 100 euro grens: bij > 100 euro gebruik je gewoon internet bankieren om het saldo eerst weg te boeken --> schijnbaar vindt ASN dit veiliger dan schriftelijk;
- extra 1 euro kosten voor elke extra rekeninghouder: ben ik ook niet blij mee;
- valutering: ach zal eind 2009 toch niet meer mogen;
- geen papieren betaling: tja, internetbank;
- daglimiet Digipas: is ook veiligheid voor jezelf, je zult dus wat extra's moeten doen om 'm te verhogen;
- ontrecht incasso: ik denk dat ze bedoelen het zgn. MOI proces dat is bij iedere bank een handmatig proces. Bovendien kan je niet bij elke incassovariant storneren (dat is bij iedere bank zo). Als ze over dezelfde internetfunctionaliteit beschikken als SNS dan moet de terugboekings/storno mogelijkheid ook bij ASN er zijn;
- telefonische betaalopdracht: veiligheid denk ik;
- antwoordstrook bij eerste ASN Wereldpas: ook veiligheid denk ik. Je kan het bureacratisch noemen maar je moet het ook weer niet te gemakkelijk maken, het gaat tenslotte om je geld).

Kortom, laten wel elke nieuwkomer op de betaalmarkt positief benaderen.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Op zich goed Wim dat je de informatie op een rijtje hebt gezet....alleen hoe komt het toch dat je zowat bij elke regel een negatieve reactie/overweging moet zetten.
De eerste vraag die men zich moeten stellen is waarom ASN Bank dergelijke informatie alleen openbaart aan bestaande klanten. De ASN Bank gaat hiermee ook niet de concurrentie aan met de grote banken zoals aangekondigd in de media (zoals hier: http://www.ad.nl/economie/2830299/ASN_l ... ening.html ) Integendeel zelfs. Dat blijkt ook uit de volgende opmerking

Waarom kost het gebruik van de ASN Bankrekening geld?
Betalen kost geld. Voor elke keer dat u een bedrag opneemt of betaalt met uw ASN Wereldpas, of wanneer u een overschrijving doet met ASN Online Bankieren, betaalt de ASN Bank kosten aan dienstverleners zoals Equens. Wij berekenen deze kosten op marktconforme wijze door aan de rekeninghouder.


Uiteraard zullen de fans van ASN Bank de genoemde nadelen wel accepteren omdat het 'duurzaam' is. Helaas voor ASN Bank zijn er betere betaalprodukten voor minder kosten of zelfs gratis op de markt.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Definieer "betere" !

"Betere" is voor iedereen anders. Kijk, ik wil graag iDEAL hebben en in ieder geval een Wereldpas waarmee ik soms meer/vaker op een dag geld kan opnemen. Plus, in bijzondere gevallen, een buitenlandse overboeking kunnen doen indien de situatie zich voordoet (zoals een overboeking naar een camping in het buitenland). Dan kom ik tot nu toe automatisch uit op de grootbanken. Ik bankier al een tijd bij SNS en zie dus tot nu toe niet echt een reden om over te stappen. De prijsverschillen tussen de grootbanken zijn tot nu toe niet echt groot (marktconform heet dat dan). Het enige wat ik echt interessant vind, is de RaboBank maar laten we deze bank niet te veel geven want op een monopolist met een aardappel in z'n keel zit ik niet te wachten (net als mobiel bankieren).

Eneco klant
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:31

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door Eneco klant »

Wim, de ASN heeft de betaalrekening begin december aangekondigd in advertenties en in haar eigen klantenmagazine Spaarmotief. Vanaf 28 januari 2009 zou de rekening pas online zijn. Hij is dat dus nu al voor de eigen rekeninghouders die internetbankieren. Lijkt me een aardige praktijkproef. Moet je denk ik niet meer achter zoeken dan dat. Vanaf 28 januari zullen ze die concurrentie vast wel aangaan. En ja, ik weet dat je dat te laat vindt. Maar beter laat dan nooit.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Vanaf 28 januari 2009 zou de rekening pas online zijn. Hij is dat dus nu al voor de eigen rekeninghouders die internetbankieren. Lijkt me een aardige praktijkproef
De rekening is niet beschikbaar. Er kan alleen een rekening worden aangevraagd en bestaande klanten kunnen de bijbehorende voorwaarden volledig inzien. En de voorwaarden van die rekening vallen erg tegen.

michael76
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 dec 2008 00:25

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door michael76 »

Ik blijf erbij dat ik de betaalrekening van Triodos Bank veel voordeliger vind. Je betaalt enkel 13,75 per jaar voor je wereldpas en bovendien heb je meer opname mogenlijkheden.

Met de wereldpas van Triodos Bank geld een opname bij de Rabobank alsof je bij Triodos opneemt. Je mag 1500 opnemen en 8 keer per dag.

Eneco klant
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:31

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door Eneco klant »

Allemaal prima hoor. Iedereen bepaalt zelf maar waar hij/zij een rekening heeft. Ik heb nu een betaalrekening bij de ASN geopend, met nummer en al. Hij is er dus wel degelijk. Als je de rekening van Triodos (wel jammer dat ze geen rente geven op hun betaalrekening en op hun spaarvormen zo'n lage rente... :wink: ) of welke bank dan ook beter of goedkoper of nog duurzamer vindt, ga gerust je gang!

Tim2005
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:23

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door Tim2005 »

Voordeel van de Triodos is dat ze gratis afschriften afgeven. In tegenstelling tot ASN waar dat niet mogelijk is.

Tim2005
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:23

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door Tim2005 »

Maandag komt de ASN bank betaalrekening beschikbaar voor iedereen!

Consumentt
Berichten: 755
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door Consumentt »

ASN betaalrekening voegt echt niks toe aan de bestaande bankkeuzen.
Met 1.50 per maand nog duurder dan de andere banken.
En dan ook nog eens beperkte mogelijkheden.

Kan me niet voorstellen dat dat een succes wordt.

michael1976
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 mei 2005 19:23

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door michael1976 »

Inderdaad 18 euro per jaar betaal je al en ook geen rekeningafschriften en beperkte mogenlijkheden voor opnames met je wereldpas.

Ik blijf erbij dat de Triodos goedkoper is. Je krijgt maandelijks een afschrift gratis. je betaalt alleen voor de wereldpas 13,75 per jaar. En meer opnamemogenlijkheden omdat geldopnames bij de Rabobank wordeen gezien alsof je bij Triodos pint. je mag namelijk meerxdere keren per dag opnemen bij de Rabo met een maximum van 1500 euro.

Voor de andere banken geld een opname per dag met 250 euro.

Nee ASN is het net niet.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Je prijs argument snap ik (hoewel ook hier de verschillen niet groot zijn tussen ASN en Triodos).

De anderen argumenten:
- wat volgens mij geldt voor Triodos en RaboBank, geldt voor ASN en SNS: SNS heeft ook geldautomaten bij de HEMA. Rabobank zal een groter dekkingsgebied hebben...maar is dit nu een echt probleem?
- papieren afschrfit: is dit milieubewust? Pas geleden nog een stapel oude afschriften aan m'n schoonvader gegeven om in de kachel te gooien. Persoonlijk hoef ik geen papieren afschrift, hoogstens een saldo opgave voor de belastingdienst.

Het echte argument als miliebewuste/duurzame internetbank is m.i. iDeal betalingen en de zgn. eNotabox (geen papier meer !!!)

michael1976
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 mei 2005 19:23

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door michael1976 »

En wat mij niet aantrekt is dat ASN onderdeel is van SNS die beurs genoteerd is.

Nee ik ga mijn geld niet onderbrengen bij ASN. Iedereen moet zelf weten waar je wilt bankieren maar mijn voorkeur is Triodos of course :lol:

Eneco klant
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:31

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door Eneco klant »

En wie zijn dan de aandeelhouders van Triodos? Ik noem er een paar: Delta Lloyd, Rabo, Friesland Bank, SNS Reaal. Triodos investeert geld van hun klanten ook in andere banken zoals ING en SNS. Maar ja, mijn voorkeur is ASN, natuurlijk...

Maar eigenlijk is dit een discussie die ik liever niet voer. ASN en Triodos of omgekeerd steken qua duurzaamheid en transparantie gewoon mijlenver uit boven alle andere banken in Nederland. Zelfs de naar eigen zeggen oh zo MVO Rabobank komt in de recent verschenen eerlijke bankwijzer http://www.eerlijkebankwijzer.nl niet best naar voren. Over de rest heb ik 't niet eens. Triodos en ASN-klanten kunnen beter de positieve kanten van duurzaam bankieren bij hun bank benadrukken, dan de geringe nadelen van elkaars banken (die ongetwijfeld altijd wel ergens te vinden zijn) uit te meten. Laat dat laatste maar aan de liefhebbers van de grootbanken of de firma flinkblijvenlenen.nl over. Als die liefhebbers er tenminste nog zijn.

Gesloten