LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT pakket retour zonder waarschuwing

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Sayuri
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 dec 2008 20:40

TNT pakket retour zonder waarschuwing

Ongelezen bericht door Sayuri »

Ik heb een klacht over de TNT. Mijn pakket is 25 Oktober aangekomen in Nederland.
Ik kreeg een brief thuis om een betalingsbewijs op te sturen en dat heb ik dezelfde dag nog gedaan.

Omdat ik veel slechte ervaringen heb met de TNT wachtte ik het maar af. Ze zijn wel vaker zo sloom. Op 15 December heb ik eindelijk contact op kunnen nemen met de TNT, want dat was ook heel moeilijk (zowel via telefoon als mail).
Toen werd mij verteld dat mijn pakket op 10 December retour zender gestuurd, omdat ze nooit het betalings bewijs hebben ontvangen (deze is TNT gewoon kwijt geraakt in de post).

Omdat het terug gestuurd is moet ik dubbele verzendkosten betalen (€61,-). Ik wil dat TNT deze vergoed, omdat mijn adres én telefoonnummer op de doos stond. Het was een kleine moeite om mij even op de hoogte te brengen dat ze het gingen terug sturen.

Ik heb 3 weken geleden een schriftelijke klacht ingediend, maar ik verwacht daar op geen antwoord. Ik weet persoonlijk hoe slecht de klantenservice van TNT is.

Is er een andere manier om mijn geld terug te krijgen van de TNT, het liefst binnen een half jaar? Want als het via TNT gaat weet ik zeker dat het eeuwen gaat duren... (ja.. zo weinig vertrouwen heb ik nog in TNT)

Ary123
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2008 19:43

Re: TNT pakket retour zonder waarschuwing

Ongelezen bericht door Ary123 »

Toen werd mij verteld dat mijn pakket op 10 December retour zender gestuurd
Het was een kleine moeite om mij even op de hoogte te brengen dat ze het gingen terug sturen.
Raar verhaal! Get a life
Laatst gewijzigd door Ary123 op 26 dec 2008 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: TNT pakket retour zonder waarschuwing

Ongelezen bericht door Frans75 »

Ik kreeg een brief thuis om een betalingsbewijs op te sturen en dat heb ik dezelfde dag nog gedaan.
Betalingsbewijs van wat?

br52
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 dec 2008 00:01

Re: TNT pakket retour zonder waarschuwing

Ongelezen bericht door br52 »

Die brief komt van inklaringen/uitklaringen. Geadresseerde moet aangeven wat er in de zending zit en eventueel een betaalbewijs of factuur kunnen overleggen zodat de kosten (invoerrechten ed) berekent kunnen worden.

Waarom denkt trouwens iedereen dat ze persoonlijk op de hoogte gehouden moeten worden van de status van hun pakket? Dat moet je zelf maar doen. Als TNT dat zou doen zou een pakket verzenden echt veel meer gaan kosten. Daarnaast is het ondoenlijk om voor gemiddeld 350.000 pakketten per dag alles te gaan volgen. Waar heb je anders een track en trace code voor? Kortom, je had zelf ook wel kunnen aanvoelen na een week of drie dat het toch wel erg lang duurde. Had dan actie ondernomen, dan had je nu niet hoeven piepen over een pakket dat, geheel volgens procedure, retour is gezonden.

Dat je brief niet is aangekomen is heel zuur. Verwacht geen geld van TNT. Sowieso heeft TNT met jou niets te maken. De afzender is klant van bedrijf X dat het in het land van oorsprong heeft aangenomen. Zij geven het aan TNT. Laat de afzender maar verzendkosten claimen bij zijn vervoerder. Als die willen claimen bij TNT doen ze dat wel. Voor de geadresseerde kan er verder niets gedaan worden als het om compensatie gaat.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: TNT pakket retour zonder waarschuwing

Ongelezen bericht door Frans75 »

Waar heb je anders een track en trace code voor
Is niet standaard.

Ik kreeg een brief thuis om een betalingsbewijs op te sturen

Dan zijn ofwel de adresgegevens incompleet/incorrect. Of de waarde van de goederen is discutabel.


Ze zijn wel vaker zo sloom
Qua inklaren wel.

Sayuri
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 dec 2008 20:40

Re: TNT pakket retour zonder waarschuwing

Ongelezen bericht door Sayuri »

Oke sommige mensen hier zijn dus traag van begrip...


Track & Trace code gaat alleen tot Nederland. Daarna wordt de track&trace code veranderd en die nieuwe code kom je niet te weten.


Ik heb de exacte waarde op de doos laten schrijven, maar blijkbaar was dit niet genoeg en wouden ze een betalings bewijs dus heb ik mijn paypal factuur opgestuurd.

Ik snap dat ik niet op de hoogte gehouden wordt, maar ik wil wel weten dat mijn pakket retour zender gaat!!

Ik heb al vaker een maand lang moeten wachten op een pakket dus ik ging er van uit dat het gewoon weer lang ging duren en ik wou ze niet lastig vallen met zeuren. Achteraf baal ik ervan dat ik niet eerder gemailt heb.


Ik snap niet dat TNT niet verantwoordelijk hiervoor is. Ik vind het niet normaal dat het pakket zomaar terug gestuurd wordt.. Het is een kleine moeite om even te bellen/een brief te sturen. Het gaat namelijk wel om een groot geld bedrag aan verzendkosten.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: TNT pakket retour zonder waarschuwing

Ongelezen bericht door Frans75 »

Track & Trace code gaat alleen tot Nederland. Daarna wordt de track&trace code veranderd en die nieuwe code kom je niet te weten.
Die "nieuwe" code heb je ook niks aan, die wordt nl. alleen binnen Nederland gebruikt.
Het is wel de bedoeling dat de Nederlandse barcode gekoppeld wordt aan de originele track&trace code. Deze code is dan uitsluitend te volgen via de originele vervoerder.

De transporttijd en (eventuele) track&trace code zijn trouwens wel afhankelijk van de door de afzender gekozen vervoersmethode.

Voor wat betreft compensatie, daarop heeft br52 al geantwoord:
Dat je brief niet is aangekomen is heel zuur. Verwacht geen geld van TNT. Sowieso heeft TNT met jou niets te maken. De afzender is klant van bedrijf X dat het in het land van oorsprong heeft aangenomen. Zij geven het aan TNT. Laat de afzender maar verzendkosten claimen bij zijn vervoerder. Als die willen claimen bij TNT doen ze dat wel. Voor de geadresseerde kan er verder niets gedaan worden als het om compensatie gaat.

Gesloten