Ik woon in een jaren 80 nieuwbouwwoning.
De contactgeluiden via vloerer en muren zijn normaal en niet storend.
Maar in keuken en slaapkamer bestaat de wand met buiten uit een soort hard kunststof met wat vulling.Ik heb wel dubbel glas.
Vergeleken met mijn vorige woning is het nu net alsof er continu een raam openstaat.
Daar komt nog bij dat ik aan een gracht woon dus het geluid wordt nog eens versterkt. De ganzen op 100 meter afstand klinken alsof ze op mijn balkon zwemmen.
Voorzet ramen hebben dus geen zin omdat de wand voor de rest uit dat harde kunsstof bestaat wat veel geluid doorlaat.
Nu zit ik na te denken om een binnenwand te laten maken in mijn slaapkamer zodat ik tenminste op 1 plek rust heb.
Heeft iemand hier tips voor of ervaring mee?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat is de meest effectieve dubbele wand tegen geluid?
Re: Wat is de meest effectieve dubbele wand tegen geluid?
Plaats een voorzet wand die met rubbers aan onder en zijkant los staat.
Dus een houten raamwerk met glaswol er tussen of zo.
en dan afwerken met gipsplaten.
Elke brug tussen oude en voorzet wand zal een geluidslek geven.
Tussen de randen rondom ramen dus schuim gebruiken, zoals leiding isolatie die om de CV hoorde, en die slang er half tussen geeft een dichte en geluid arme dichting.
Dus een houten raamwerk met glaswol er tussen of zo.
en dan afwerken met gipsplaten.
Elke brug tussen oude en voorzet wand zal een geluidslek geven.
Tussen de randen rondom ramen dus schuim gebruiken, zoals leiding isolatie die om de CV hoorde, en die slang er half tussen geeft een dichte en geluid arme dichting.