LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Draadloos printen

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Draadloos printen

Ongelezen bericht door Cesar »

Wie weet er een goedkopere oplossing om draadloos te printen.

Een draadloze printer is natuurlijk een optie van €100,00

Ik bezit een goede Usb-printer en heb eens rondgekeken naar een printerserver maar die was haast even duur als een wifi-printer.

Weet er iemand een andere oplossing?

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Draadloos printen

Ongelezen bericht door queenfan »

Zit er geen usbpoort op je router?????

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Draadloos printen

Ongelezen bericht door Cesar »

In dit geval nee.

De router staat echter in de meterkast, de laptop in de kamer en de printer tweehoog op de bovenverdieping aan de grote p.c. aangesloten.

Nu moet ik telkens de p.c. opstarten om te printen.

jschijvens
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:47

Re: Draadloos printen

Ongelezen bericht door jschijvens »

Via de router kun je toch met een laptop printen op een printer binnen het netwerk? Een handig programma hiervoor is: Cisco Network Magic.
Het programma kun je downloaden via de site van Cisco. Je kunt dan zelf aangegeven welke computers/printers/spelconsoles er gebruik maken van de router. Via deze software kun je aangeven dat je de printer wil delen. Of hiervoor de computer ook aan moet staan weet ik niet. Maar het programma is het proberen waard. Ik gebruik het programma ook , en ik weet precies welke console/computer er gebruik wil maken van het internet of het netwerk. Misschien heb je er iets aan!

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Draadloos printen

Ongelezen bericht door Cesar »

Volgens mij is mijn uitleg niet duidelijk.
Op de tweede verdieping staat een p.c. met een draadloze verbinding, usb-stick, waarop een printer staat aangesloten, middels een usb-kabel.

Vervolgens heb ik in de meterkast een Linksys router en in de kamer gebruik ik een laptop.

Indien ik even wat wil printen houdt dit in dat ik eerst naar boven moet om de zaak op te starten. Dan kan ik middels het netwerk de printer een opdracht verstrekken.

Ik wil dit echter, op een goedkope manier, doen zonder de p.c. aan te hebben staan.
Dan kan de printer online blijven.

Ik hoop nu didelijker te zijn.

jschijvens
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:47

Re: Draadloos printen

Ongelezen bericht door jschijvens »

Dan ben ik bang dat dit niet gaat lukken. De aanschaf van een andere printer is dan de enige mogelijkheid. En dat wil je niet, dus dan toch maar even de trap op! Zo na de feestdagen kan dat geen kwaad voor veel mensen ;)
Maar zonder gekheid, een andere goedkopere manier bestaat niet.
Je uitleg, en bedoeling is overigens heel duidelijk.
Ik heb thuis een soortgelijke opstelling, alleen de hoofdcomputer staat bij mij aan de andere kant van de beneden verdieping, geen wereldafstand dus. Maar ook ik moet de computer aanzetten om met een ander apparaat op het netwerk te kunnen printen.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Draadloos printen

Ongelezen bericht door Cesar »

Dan gaan we al vast maar trimmen voor de wintersport, een paar keer de trap op en af is op zich geen ramp.

Bedankt voor het meedenken.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Draadloos printen

Ongelezen bericht door TheLD »

Kan inderdaad niet. Het is een WLAN printserver of een printer met ingebouwde WLAN printserver.

Succes met trimmen :D

Gesloten