LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vraag aan Sra Etty e.a.Wat te doen bij aflopen contracten?
Vraag aan Sra Etty e.a.Wat te doen bij aflopen contracten?
Binnenkort lopen mijn contracten af. Het betreft hier 2 winstverdriedubbelaars.
Deze had ik afgesloten om een spaarpotje voor mijn kinderen te creeren.
Ik ben aangesloten bij leaseverliese echter niet bij eagalease, omdat ik bij het afsluiten al niet meer getrouwd was.
Het verlies is momenteel reeds opgelopen tot €25000.
Ik wil echter niet betalen. Hoe kan ik een e.e.a. nu het beste aanpakken. Is hier ook een conceptbrief voor of zijn die alleen voor eagaleasers?
Kortom ik wil eigenlijk niets betalen voor de rechtzaak met Leaseverlies afgelopen is, want buiten het feit dat ik het geld niet heb ik denk wanneer ik nu onder protest betaal en de rechtzaak wordt gewonnen ik nog maar moet zien hoe ik mijn geld terug krijg.
Kortom wie voorziet mij van goede raad?
Deze had ik afgesloten om een spaarpotje voor mijn kinderen te creeren.
Ik ben aangesloten bij leaseverliese echter niet bij eagalease, omdat ik bij het afsluiten al niet meer getrouwd was.
Het verlies is momenteel reeds opgelopen tot €25000.
Ik wil echter niet betalen. Hoe kan ik een e.e.a. nu het beste aanpakken. Is hier ook een conceptbrief voor of zijn die alleen voor eagaleasers?
Kortom ik wil eigenlijk niets betalen voor de rechtzaak met Leaseverlies afgelopen is, want buiten het feit dat ik het geld niet heb ik denk wanneer ik nu onder protest betaal en de rechtzaak wordt gewonnen ik nog maar moet zien hoe ik mijn geld terug krijg.
Kortom wie voorziet mij van goede raad?
Re: Vraag aan Sra Etty e.a.Wat te doen bij aflopen contracten?
Ik wacht nog steeds op een reaktie.
Bij voorbaat hartelijk dank
Wil
Bij voorbaat hartelijk dank
Wil
ja dat wordt dus een hele moeilijke keuze vcor je ...
als je besluit niet te betalen, verkopen ze de aandelen en is je restschuld dus een FEIT !
Blijft een hele grote GOK die ik niet heb durven nemen !!!
Je pleegt gewoon contractbreuk met incassokosten extra als gevolg !!
Ik wens je veel suc6 en geluk in je keuze !!
als je besluit niet te betalen, verkopen ze de aandelen en is je restschuld dus een FEIT !
Blijft een hele grote GOK die ik niet heb durven nemen !!!
Je pleegt gewoon contractbreuk met incassokosten extra als gevolg !!
Ik wens je veel suc6 en geluk in je keuze !!
Einde contract inzicht.
Beste Wil,
Ik zit in dezelfde schuit als jij. Tenslotte na veel schrijven aan diverse instanties komt het uiteindelijk hier op neer:
Ga naar een Bureau Rechtshulp, jouw redenen om niet te betalen is de zorgplicht, misleiding, waardeloze paket aandelen die de onderliggend forse lease-bedagen onwaardig zijn, misleiding door disinformatie : leasing is lening (lees folders) etc. zie forum.
Indien je nu reeds een bureau voor rechtshulp bezoekt, want dat heb achteraf toch nodig, in afwachting van Dexia aanmaningen, weten zij wat te doen en jij ook. Als je zo ver ben, dan ben je even ver als wij die al jaren ploeteren tegen Dexia. In ieder geval je ben dan in de running en heb wat hoop. Veel succes!!
M.vr.gr.
Beste Wil,
Ik zit in dezelfde schuit als jij. Tenslotte na veel schrijven aan diverse instanties komt het uiteindelijk hier op neer:
Ga naar een Bureau Rechtshulp, jouw redenen om niet te betalen is de zorgplicht, misleiding, waardeloze paket aandelen die de onderliggend forse lease-bedagen onwaardig zijn, misleiding door disinformatie : leasing is lening (lees folders) etc. zie forum.
Indien je nu reeds een bureau voor rechtshulp bezoekt, want dat heb achteraf toch nodig, in afwachting van Dexia aanmaningen, weten zij wat te doen en jij ook. Als je zo ver ben, dan ben je even ver als wij die al jaren ploeteren tegen Dexia. In ieder geval je ben dan in de running en heb wat hoop. Veel succes!!
M.vr.gr.
Willems,
Kan ik hieruit concluderen, dat jij de restschuld niet betaald hebt?
Kan ik hieruit concluderen, dat jij de restschuld niet betaald hebt?
Beste Willem,
Mijn contract vervalt binnenkort, echter zoals jij, wil ik niets weten over restschulden: ik vind het een bij voorbaat opgezet plannetje niets voor de klant en zelfs bijbetalingen voor Dexia.
Ik zal alles in het werk stellen om mij en mijn gezin in te dekken.
M.vr.gr.
Mijn contract vervalt binnenkort, echter zoals jij, wil ik niets weten over restschulden: ik vind het een bij voorbaat opgezet plannetje niets voor de klant en zelfs bijbetalingen voor Dexia.
Ik zal alles in het werk stellen om mij en mijn gezin in te dekken.
M.vr.gr.
Sterkte ermee. Ik ga maar eens bij mijn rechtsbijstandverzekering aankloppen.
Beste Willem,
Ik geloof niet dat waarde papieren/effecten onder die verzekering vallen, maar doe alof je het niet weet. Het kan best pakken, wanneer zij van goede wil zijn!
Succes!
M. vr.gr.
Ik geloof niet dat waarde papieren/effecten onder die verzekering vallen, maar doe alof je het niet weet. Het kan best pakken, wanneer zij van goede wil zijn!
Succes!
M. vr.gr.
Hi Willem,
Hier is al heel, heel erg vaak over gesproken op dit forum. Maar goed. Nog maar een keer dan.
Zolang de basis van de verplichting tot betalen niet ongedaan gemaakt is moet je gewoon je plicht tot betalen nakomen. Doe je dat niet dan pleeg je wanprestatie, volgen er uiteindelijk incassomaatregelen en mogelijk vervolgens een procedure bij de rechter gestart door Dexia om een executoriale titel te krijgen om desnoods via beslag van jou te incasseren wat jij op grond van de overeenkomst nog dient te betalen.
Indien je op grond van een in de wet omschreven grondslag vernietiging (buiten rechte) kunt inroepen, dan maak je daarmee de overeenkomst ongedaan. Dexia kan in alle gevallen natuurlijk de vernietiging betwisten door naar de rechter te stappen. Of ze succesvol is in het betwisten hangt af van de situatie.
Jij wilt niet betalen in afwachting van de uitspraak in de collectieve procedure omtrent misleidende reclame die nu door SLV tegen Dexia gevoerd wordt. Je kunt Dexia wel vragen om de betalingsverplichtingen op te schorten, maar wanneer Dexia nee zegt zul je gewoon moeten betalen. Je kunt dergelijke opschorting niet eisen.
Wat je wel kunt doen is met een advocaat doornemen wat er in jouw zaak juridisch gezien zoal speelt en wat hij denkt dat je kansen zijn. Indien dit in jouw zaak speelt in de zin van het recht zou je met je advocaat kunnen kijken of het mogelijk is om buiten rechte vernietiging te vorderen op grond van bijvoorbeeld dwaling, of een procedure uit te lokken en vernietiging op grond van dwaling in verweer in te roepen. Verder zou je natuurlijk indien je advocaat denkt dat je daarin enige kans maakt een procedure tegen Dexia kunnen starten waarin je misschien onder omstandigheden ontbinding zou kunnen vorderen en schadevergoeding. Maar goed, je moet dus gewoon naar een advocaat wanneer je denkt dat je een zaak hebt. Doe je niets en betaal je ook niet, dan vraag je om verdere problemen.
Groet, Sara
Hier is al heel, heel erg vaak over gesproken op dit forum. Maar goed. Nog maar een keer dan.
Zolang de basis van de verplichting tot betalen niet ongedaan gemaakt is moet je gewoon je plicht tot betalen nakomen. Doe je dat niet dan pleeg je wanprestatie, volgen er uiteindelijk incassomaatregelen en mogelijk vervolgens een procedure bij de rechter gestart door Dexia om een executoriale titel te krijgen om desnoods via beslag van jou te incasseren wat jij op grond van de overeenkomst nog dient te betalen.
Indien je op grond van een in de wet omschreven grondslag vernietiging (buiten rechte) kunt inroepen, dan maak je daarmee de overeenkomst ongedaan. Dexia kan in alle gevallen natuurlijk de vernietiging betwisten door naar de rechter te stappen. Of ze succesvol is in het betwisten hangt af van de situatie.
Jij wilt niet betalen in afwachting van de uitspraak in de collectieve procedure omtrent misleidende reclame die nu door SLV tegen Dexia gevoerd wordt. Je kunt Dexia wel vragen om de betalingsverplichtingen op te schorten, maar wanneer Dexia nee zegt zul je gewoon moeten betalen. Je kunt dergelijke opschorting niet eisen.
Wat je wel kunt doen is met een advocaat doornemen wat er in jouw zaak juridisch gezien zoal speelt en wat hij denkt dat je kansen zijn. Indien dit in jouw zaak speelt in de zin van het recht zou je met je advocaat kunnen kijken of het mogelijk is om buiten rechte vernietiging te vorderen op grond van bijvoorbeeld dwaling, of een procedure uit te lokken en vernietiging op grond van dwaling in verweer in te roepen. Verder zou je natuurlijk indien je advocaat denkt dat je daarin enige kans maakt een procedure tegen Dexia kunnen starten waarin je misschien onder omstandigheden ontbinding zou kunnen vorderen en schadevergoeding. Maar goed, je moet dus gewoon naar een advocaat wanneer je denkt dat je een zaak hebt. Doe je niets en betaal je ook niet, dan vraag je om verdere problemen.
Groet, Sara
Ik heb voor jou de beste oplossing:
Vraag of er een advocaat is die jou wil helpen ,
via de rechtswinkel kun je dat krijgen, of via de juristentelefoon.
Dan ga je naar het gemeentehuis voor een bewijs van onvermogen.
Als je weinig vermogen heb en weinig verdient, krijg je dat.
Paspoort meenemen.
Bij de advocaat laat je je bankafschriften zien.
En de bron waaruit je de overeenkomst heb afgesloten.
Dat kan bv de advertentie zijn uit de krant,
of een telefoontje van een verkoper.
En dan gaat de zaak rollen.
advocaat schrijft brief aan ggn en vraagt je geld terug.
Je bent weinig geld kwijt aaan de advocaat en de rust
daalt neder.
Doe maar, dit is het beste.
succes, (ikben ook alleenstaand ouder en heb dit ook zo gedaan.).
Sonja.
Vraag of er een advocaat is die jou wil helpen ,
via de rechtswinkel kun je dat krijgen, of via de juristentelefoon.
Dan ga je naar het gemeentehuis voor een bewijs van onvermogen.
Als je weinig vermogen heb en weinig verdient, krijg je dat.
Paspoort meenemen.
Bij de advocaat laat je je bankafschriften zien.
En de bron waaruit je de overeenkomst heb afgesloten.
Dat kan bv de advertentie zijn uit de krant,
of een telefoontje van een verkoper.
En dan gaat de zaak rollen.
advocaat schrijft brief aan ggn en vraagt je geld terug.
Je bent weinig geld kwijt aaan de advocaat en de rust
daalt neder.
Doe maar, dit is het beste.
succes, (ikben ook alleenstaand ouder en heb dit ook zo gedaan.).
Sonja.
Bedankt Sonja,
Ik krijg denk ik geen bewijs van onvermogen. Daar verdien ik net weer teveel voor.
Dan maar wat geld aan een advocaat besteden.
Groet
Wil
Ik krijg denk ik geen bewijs van onvermogen. Daar verdien ik net weer teveel voor.
Dan maar wat geld aan een advocaat besteden.
Groet
Wil
Omdat Dexia niet meer van je weet dan het door jezelf opgegevene, adres, rekeningnummer, kun je als je deze 2 gegevens veranderd, gewoon verder, ze vinden je nooit. Zeker niet als alle 80.000 die niet willen betalen dit doen. Enige minpuntje BKR-registratie blijft gehandhaafd.
Goed idee Dubio. Als ik ga verhuizen geef ik mijn nieuwe adres niet en zeg gelijktijdig mijn rekening op.
Eerst maar eens afwachten of mijn hypotheekaanvraag lukt.
Gr. Wil
Eerst maar eens afwachten of mijn hypotheekaanvraag lukt.
Gr. Wil
Als je gaat verhuizen wil je toch ook gas, licht, water etc. hebben je moet ook belasting betalen. Je bent toch ingeschreven bij de gemeente waar je gevestigd bent.
En dan denken, dat Dexia je niet kan vinden. Hoe naïef moet je zijn om te denken, dat je met zo iets wegkomt.
Albert.
En dan denken, dat Dexia je niet kan vinden. Hoe naïef moet je zijn om te denken, dat je met zo iets wegkomt.
Albert.
Daarom het beste naar het buitenland, buiten EU nog beter.
Dubio
Dubio
Ja tot nowhere country. Dubieus mannetje ben je toch Dubio. Je kunt wel zien dat jij een eegaleaser bent.
to nowhere country en neem Dubio svp mee zijn wij van dat domme geklets af van hem.
Ik dacht dat het een grap betrof. Tuurlijk staan mijn gegevens geregistreerd. Een telefoontje richting gemeente en je bent gelocaliseerd.
Wil
N. B. Ik krijg op dit forum steeds meer het idee, dat de niet eagaleasers zich kansloos achten.
We laten het hoofd toch niet hangen??
Wil
N. B. Ik krijg op dit forum steeds meer het idee, dat de niet eagaleasers zich kansloos achten.
We laten het hoofd toch niet hangen??
Nou, dat idee heb ik niet Willem.
Ik acht de eega's en niet eega's even kansrijk. Het enige verschil is dat de niet-eega's dit alleen moeten dragen.
Ik acht de eega's en niet eega's even kansrijk. Het enige verschil is dat de niet-eega's dit alleen moeten dragen.
Willem,
als het nog kan(binnen 3 jaar) kun je je contracten alsnog vernietigen.Er zijn genoeg voorbeelden op het forum geweest.
Dwaling is zeer goed mogelijk vanuit je persoonlijke benadering van het contract.Als je in detail wilt gaan geef me je e-mail adres.
JD
als het nog kan(binnen 3 jaar) kun je je contracten alsnog vernietigen.Er zijn genoeg voorbeelden op het forum geweest.
Dwaling is zeer goed mogelijk vanuit je persoonlijke benadering van het contract.Als je in detail wilt gaan geef me je e-mail adres.
JD