LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Siemens M35i geblokkeerd

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ruvada
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jul 2006 13:59

Siemens M35i geblokkeerd

Ongelezen bericht door ruvada »

In 2001 zijn via de Postbank een half miljoen exemplaren Siemens M35i mobiele telefoons verspreid. Ook ik heb destijds een exemplaar aangeschaft (door goedkoop geld uit te lenen aan de Postbank).
Eerst ben ik beduveld door Telfort door het stelen van niet gebruikt beltegoed. Na een paar jaar heb ik via internet het toestel (legaal) SIMlock-vrij gemaakt.

Nu heb ik een nieuwe SIM van Simyo geplaatst en blijkt het toestel alsnog middels een Toestelcode van Siemens te zijn geblokkeerd. Het schijnt dat je via Siemens voor veel geld een code kunt (in ieder geval kón) kopen om je eigen (betaalde) mobieltje weer bruikbaar te maken (totdat je er weer een nieuwe SIM in stopt?). Een criminele handel, waardoor veel klanten zijn gedupeerd. Er moeten toch nog veel ongebruikte exemplaren rondslingeren? Siemens zou de codes kostenloos beschikbaar moeten stellen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Siemens M35i geblokkeerd

Ongelezen bericht door D1RK »

Gezien de leeftijd, niet van U maar dit toestel en de kosten van de batterij en nog een simkaart.....

Ik zou liever een Toestel van €19,95 adviseren met €20,- beltegoed van andere aanbieder....

Dus 5 cent winst en vrijwel zelfde prijzen mits je deze na enige tijd laat omzetten.

Dus nieuw toestel zonder kosten.
Als interesse, U mag het envelopje naast mijn naam hiervoor gebruiken!

Ik ben geen verkoper maar adviseer geheel vrijblijvend.... als hobby.

ruvada
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jul 2006 13:59

Re: Siemens M35i geblokkeerd

Ongelezen bericht door ruvada »

Mijn Siemens is vrijwel in nieuw-staat. Het is gewoon heel raar om een SIMlock-vrij apparaat automatisch onbruikbaar te maken bij het wisselen van de SIM en daar in de gebruiksaanwijzing met geen woord over te reppen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Siemens M35i geblokkeerd

Ongelezen bericht door D1RK »

Puc code of toestel?

Meestal zit een pincode voor gebruik van andere kaarten erin en die is 0000 of Uw oude nummer wat U ooit onder Telfort ingesteld heeft.

De oude Unlock nogmaals uitvoeren is ook een mogelijkheid.

probeer ook eens een kaart te lenen van iemand, want het zou ook een Simyo fout kunnen zijn.

Graag de letterlijke tekst op toestel op deze site zetten voor de zekerheid.

asmi
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 mar 2006 20:55

Re: Siemens M35i geblokkeerd

Ongelezen bericht door asmi »

Je kunt je toestel zelf beveiligen met een toestelcode, en instellen dat je die code moet ingeven als je van SIM wisselt. Blijkbaar heb je dat in het verleden ooit zelf zo ingesteld.
Als je de code vergeten bent kunnen Siemens of een onofficiële unlocker het toestel waarschijnlijk wel tegen betaling deblokkeren, maar of dat voor zo'n oud toestel nog de moeite waard is is twijfelachtig.

ruvada
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jul 2006 13:59

Re: Siemens M35i geblokkeerd

Ongelezen bericht door ruvada »

Hij vraagt eerst naar de PIN-code. Na invoering van de pincode van de nieuwe SIM zegt hij:
Toestel geblokkeerd! Toestelcode
Vervolgens kun je niets meer invoeren.

Knuffelbeer
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 jan 2005 17:09

Re: Siemens M35i geblokkeerd

Ongelezen bericht door Knuffelbeer »

Heb je destijds (na het unlocken) wel gecheckt of dit allemaal goed is gegaan? Misschien is daar de fout wel ontstaan. Of anders inderdaad de code ingesteld voor het wisselen van de simkaart ter beveiliging.

ruvada
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jul 2006 13:59

Re: Siemens M35i geblokkeerd

Ongelezen bericht door ruvada »

Vóór het unlocken kreeg ik een andere melding. Erna vroeg hij om een SIMkaart.

Ik snap wel dat het probleem is ontstaan door het wijzigen van de code, maar de oude SIM heb ik niet meer. Het toestel heeft daarna heel lang ongebruikt in de doos gezeten. Ik weet niet eens meer hoe het SIMlock-vrij maken ging.

ruvada
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jul 2006 13:59

Re: Siemens M35i geblokkeerd

Ongelezen bericht door ruvada »

Mijn eindconclusie is dat er bij Siemens een stelletje hebzuchtige sukkels de kluit heeft belazerd via een poging om klanten aan zich te binden op een manier dat er alleen maar verliezers zijn.

Het is inderdaad het voordeligst om een ander Prepay toestel zonder abonnement te kopen en nooit meer een Siemens te kopen.

En de oude apparaten kunnen hun aandeel leveren aan de afvalberg.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Siemens M35i geblokkeerd

Ongelezen bericht door gravedigger »

Siemens is al een tijdje failliet. Die produceren (jammer genoe) niets meer,

asmi
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 mar 2006 20:55

Re: Siemens M35i geblokkeerd

Ongelezen bericht door asmi »

Mijn eindconclusie is dat er bij Siemens een stelletje hebzuchtige sukkels de kluit heeft belazerd via een poging om klanten aan zich te binden op een manier dat er alleen maar verliezers zijn.
Nee hoor, je hebt dit zelf veroorzaakt. En het staat nota bene met dikke letters in de gebruiksaanwijzing op pagina 53:
Uw toestel wordt beveiligd door de toestelcode, die u bij de eerste veiligheidsinstelling zelf invoert (4 - 8 tekens).
Bewaar deze codes op een veilige plaats, maar wel zodanig dat u deze later weer terug kunt vinden!

asmi
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 mar 2006 20:55

Re: Siemens M35i geblokkeerd

Ongelezen bericht door asmi »

Siemens is al een tijdje failliet.
Voor alle duidelijkheid: niet heel Siemens is failliet, het bedrijfsonderdeel dat mobiele telefoons maakte is wel failliet.

Gesloten