| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Intrum Justitia
-
Mathilde S.
Intrum Justitia
Vanmorgen hoorde ik via mijn antwoordapparaat een bericht van een vrouwenstem ( geen naam), die mij verzocht onmiddellijk terug te bellen. Ik belde het nummer en kwam terecht bij Intrum justitia. Ik kreeg niemand aan de telefoon.
Met de post kwam even later een brief met een vordering van € 198,62.
Het betreft een rekening van Telfort.
Ik heb nog nooit een abonnement bij Telfort gehad en betaal natuurlijk niet.
Ik heb hen een briefje gestuurd met bovengenoemde mededeling dat ik nooit iets met Telfort vandoen had en dus niet ga betalen.
Kunt u me verder advies geven?
Bij voorbaat dank.
Mathilde
Met vriendelijke groet,
Mathilde
Met de post kwam even later een brief met een vordering van € 198,62.
Het betreft een rekening van Telfort.
Ik heb nog nooit een abonnement bij Telfort gehad en betaal natuurlijk niet.
Ik heb hen een briefje gestuurd met bovengenoemde mededeling dat ik nooit iets met Telfort vandoen had en dus niet ga betalen.
Kunt u me verder advies geven?
Bij voorbaat dank.
Mathilde
Met vriendelijke groet,
Mathilde
Re: Intrum Justitia
Niks doen. Ze jagen je op kosten waar je niets mee van doen hebt.
Eindejaarsperikelen, zullen we maar zeggen.
Eindejaarsperikelen, zullen we maar zeggen.
-
De Tegenpartij
Bij Intrum zijn het "helejaars" perikelen 
-
resp00112469
Eindejaars perikelen, daar schijnen ze meer last van te hebben. Ook ik kwam aan de beurt met een vordering welke mij totaal onbekend voor kwam. Het gaat over een bedrag wat nog open zou staan van een postorder bedrijf.
Noch ik noch mijn vrouw heeft ooit iets bij dit bedrijf besteld. Dus maar even navraag gedaan en het zou gaan over een product wat is besteld en geleverd in Jan. 2000.
Een simpele rekensom leert dat dit 9 jaar geleden is en dat er wel is betaald voor een deel van dit artikel, maar dat de rest som nooit is voldaan.
Na nog wat doorvragen of hun gegevens wel juist waren, kreeg ik als antwoord dat mijn naam en adres overeen kwamen met hun gegevens.
Uiteindelijk bleek mijn geboortedatum niet te kloppen en wat blijkt, mijn ex schoondochter had besteld op mijn naam!
Nu weet ik niet waar zij thans is en dat wil ik graag zo houden.
Ook heb ik het adres van mijn zoon niet gegeven, hij staat normaal ingeschreven en laten zij zelf maar wat doen voor de incasso kosten.
Waar het om gaat is, kan men mij verplichten de vordering te voldoen, waar ik uiteraard geen trek in heb en dus niet ga betalen, of kan men de vordering naar mijn zoon doorsturen?
Het is 9 jaar geleden en in al die tijd is er totaal geen melding gemaakt van enig openstaande rekening, ineens krijg je dan een incasso op je dak!!
Vr. Gr. Hans.
Noch ik noch mijn vrouw heeft ooit iets bij dit bedrijf besteld. Dus maar even navraag gedaan en het zou gaan over een product wat is besteld en geleverd in Jan. 2000.
Een simpele rekensom leert dat dit 9 jaar geleden is en dat er wel is betaald voor een deel van dit artikel, maar dat de rest som nooit is voldaan.
Na nog wat doorvragen of hun gegevens wel juist waren, kreeg ik als antwoord dat mijn naam en adres overeen kwamen met hun gegevens.
Uiteindelijk bleek mijn geboortedatum niet te kloppen en wat blijkt, mijn ex schoondochter had besteld op mijn naam!
Nu weet ik niet waar zij thans is en dat wil ik graag zo houden.
Ook heb ik het adres van mijn zoon niet gegeven, hij staat normaal ingeschreven en laten zij zelf maar wat doen voor de incasso kosten.
Waar het om gaat is, kan men mij verplichten de vordering te voldoen, waar ik uiteraard geen trek in heb en dus niet ga betalen, of kan men de vordering naar mijn zoon doorsturen?
Het is 9 jaar geleden en in al die tijd is er totaal geen melding gemaakt van enig openstaande rekening, ineens krijg je dan een incasso op je dak!!
Vr. Gr. Hans.
Volgens mij verjaard een vordering na 5 jaar,het is nu 9 jaar,echt zeker weet ik het niet
bij een consumentenkoop is het 2jaar,daarna mag men geen betaling meer afdwingen
Ik heb ik het handelsregister gekeken van de kamer van koophandel.
Het lijkt er op dat Intrum justitia failliet is
Het lijkt er op dat Intrum justitia failliet is
-
De Tegenpartij
Wat geeft jouw dat idee @Zomaar_ik ?
Intrum Justitia International B.V. in Liquidatie 33254257
Strawinskylaan 1013, 1077XX Amsterdam Rechtspersoon
Rechtspersoon is ontbonden of verplaatst

Strawinskylaan 1013, 1077XX Amsterdam Rechtspersoon
Rechtspersoon is ontbonden of verplaatst
-
De Tegenpartij
Intrum heeft die BV geliquideerd en is verder gegaan onder nr 27134582. Gebeurd vaker bij grote bedrijven, schrijven gewoon opnieuw in met dezelfde naam, nieuw rechtspersoon
. Hoe houdt ik mijn straatje schoon