Van onze Bosch combi magnetron (HMT8651) doet de magnetron het niet meer, de overige functies doen het nog wel.
Zou repareren nog een optie zijn of te duur ?
Is dit evt. ook zelf te doen ?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bosch magnetron defect
Re: Bosch magnetron defect
Probleem gevonden en verholpen.
Magnetron uitgebouwd en de kap verwijderd, zonder kap doet ie helemaal niets meer , zal wel een beveiliging wezen.
Vervolgens stekkers en onderdelen gecontroleerd op loszitten of schroeiplekken, niets daarvan.
Toen viel me op dat een klepje, naast de antenne en voor de ovenverlichting, blijkbaar bedoeld was om te kunnen draaien maar dat niet meer kon.
Dit klepje bleek door een motortje erboven bestuurd te moeten kunnen worden, was echter losgeraakt
Klep weer in het juiste palletje gezet, oven weer in elkaar en alles deed het weer.
Het hoe of waarom ontbreekt nog even bij me, maar ben tevreden over het resultaat.
Magnetron uitgebouwd en de kap verwijderd, zonder kap doet ie helemaal niets meer , zal wel een beveiliging wezen.
Vervolgens stekkers en onderdelen gecontroleerd op loszitten of schroeiplekken, niets daarvan.
Toen viel me op dat een klepje, naast de antenne en voor de ovenverlichting, blijkbaar bedoeld was om te kunnen draaien maar dat niet meer kon.
Dit klepje bleek door een motortje erboven bestuurd te moeten kunnen worden, was echter losgeraakt
Klep weer in het juiste palletje gezet, oven weer in elkaar en alles deed het weer.
Het hoe of waarom ontbreekt nog even bij me, maar ben tevreden over het resultaat.
Als je het lef er voor hebt dan kan een mens
meer dan hij denkt.
Heb toch weer een lekker centje verdiend rgsnoek
door eerst zelf even te kijken.Begint dus goed het nieuwe jaar
meer dan hij denkt.
Heb toch weer een lekker centje verdiend rgsnoek
door eerst zelf even te kijken.Begint dus goed het nieuwe jaar
-
Ik heb van een kennis begrepen dat je nogal moet oppassen met het zelf sleutelen aan magnetrons. Er zitten nogal grote condensatoren in waar je een flinke opdonder van kan krijgen.