LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WATER IN EEN NIEUWE ONGEBRUIKTE WASMACHINE

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
omega112
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 apr 2006 15:34

WATER IN EEN NIEUWE ONGEBRUIKTE WASMACHINE

Ongelezen bericht door omega112 »

Beste forum lezers,

Ik heb op 24-12-2008 eindelijk mijn nieuwe wasmachine thuis het is de Zanussi ZWG 5145. Ik heb gelijk de inpak matriaal eraf gehaald. ik doe de deurtje open om de gebruiks aanwijzing te pakken constateer ik dat de trommel nat is. Hee dacht ik dit is vreemd, nou ik verder gegaan met monteren. Ik pak de slang die in de water kraan gaat krijg ik gelijk een plas water over mijn voet. Ik schroef de deksel los van de water pomp en er komt zeker 2 liter water uit. Ik vind dit wel vreemd voor een nieuwe wasmachine het lijkt wel of de wasmachine al eerder door iemand is gebruikt. Ik heb de wasmachine trouwens bij de mediamarkt gekocht. Hoort dit zo of heb ik een apparaat gekregen die al door iemand anders in gebruik is genomen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: WATER IN EEN NIEUWE ONGEBRUIKTE WASMACHINE

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het zal je wellicht verbazen, maar nieuwe wasmachines worden meestal GETEST voordat ze de fabriek uitgaan.............. :P

osseworst
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:10

Re: WATER IN EEN NIEUWE ONGEBRUIKTE WASMACHINE

Ongelezen bericht door osseworst »

Hmmmm, dan heb ik tot nu toe altijd ongeteste wasmachines uitgepakt :shock:

Toolboy

Re: WATER IN EEN NIEUWE ONGEBRUIKTE WASMACHINE

Ongelezen bericht door Toolboy »

MMM 2liter is wel een beetje veel,Machine`s worden idd getest in de fabriek.Maar 2liter die achterblijft no way.

T

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: WATER IN EEN NIEUWE ONGEBRUIKTE WASMACHINE

Ongelezen bericht door Ulbe »

Als het inpakmateriaal ongeschonden is, kan het zijn dat het apparaat bij de fabrikant getest is op goede werking van de serie,

Bij een evt. controle wordt gecontroleerd of er problemen zijn met de fabricage van de serie machine's, zoals lekkage, electronika fouten in de machine e.d.,

U kan aan het inpak materiaal checken of de machine eerder gedraaid heeft, misschien ruikt u wasmiddel in de machine, dan heeft de machine zijn eerste was al gedraaid, en dat is natuurlijk niet zo netjes, dan kon er wel een kleine korting op de aanschafprijs van af,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

hyama
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 nov 2007 20:48

Re: WATER IN EEN NIEUWE ONGEBRUIKTE WASMACHINE

Ongelezen bericht door hyama »

ik denk dat het zo voelt als 2 liter water,maar dat is toch echt test water

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: WATER IN EEN NIEUWE ONGEBRUIKTE WASMACHINE

Ongelezen bericht door D1RK »

Mijn Samsung uit China word afgetapt via vuil filter en was vrijwel droog!

Maar uit Europa worden na testen niet altijd geleegd, ook Bosch en Miele laten meestal iets achter.

Deze van U had wel erg veel... meestal laten ze de slang naar beneden hangen en is het redelijk droog.

Niet iedereen heeft goedkoop personeel om via laagste punt, meestal pluizen filter dit te doen.
Voor Rusland moet dit wel omdat ze niet altijd vorstvrij worden opgeslagen.
Dus voor warme Nederland waar de firma naast bezorgde meestal ook aansluiten en testen....

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: WATER IN EEN NIEUWE ONGEBRUIKTE WASMACHINE

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Alle wasmachines worden in de fabriek getest en zijn daardoor nat. Ik zou me eerder zorgen maken als ik een droge machine kreeg.

Dit is overigens ook de reden dat je de 1e keer een lege trommel moet draaien, dit is om het (vuile) testwater te verwijderen uit de machine en slangen.

Gesloten