LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgen over Tourmax

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
dotinga00
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jan 2009 12:16

Zorgen over Tourmax

Ongelezen bericht door dotinga00 »

Gisteren hebben we een boeking gemaakt voor Kervansaray Lara in Antalya op 26 april 2009. We zouden eerst met Hotelplan (was wel duurder), maar die zat ineens vol. Tourmax had hem nog wel, en nog veel goedkoper ook (plm 2000 tov Hotelplan met 2350 voor 4 personen). Om niet weer een kamer op het laatste moment voor onze neus weg te laten vliegen hebben we geboekt. Tja, en dan (te laat natuurlijk) komt: wie is Tourmax?
Een zoekaktie leverde niet al te fijne berichten op, speciaal op dit forum. Het is natuurlijk lastig te zien welk percentage van de reizigers via Tourmax uiteindelijk met problemen te maken krijgt, maar het lijken er wel beduidend meer dan via andere (gerenommeerde) touroperators. Maar ja, gaat het om een promille of is de kans op ellende veel groter? Vooral een drama van het niet op geplande tijden vertrekken, en soms zelfs op andere vliegvelden dan waar je vertrekt te landen, baren ons veel zorgen. Moet ik nu wel of niet voor Schiphol een parkeerplaats reserveren (vorig jaar in de meivakantie zat P3 vol, maar dankzij onze boeking kregen we voor dezelfde prijs een overdekte parkeerplek op p1?). Wie betaald deze reservering als we toch elders vertrekken, of zelfs de reiskosten vanaf een ander vliegveld naar Schiphol? Een reisleiding ter plekke is er amper, en via onduidelijke faxjes, die vaak niet aankomen, komen veel reizigers in de problemen. Wat mij wel duidelijk is dat wie er klaagt uiteindelijk niet goed wordt geholpen en dat is bij een gerenommeerde maatschappij wel beter geregeld. Ik zie hier weinig klachten van dit soort maatschappijen die niet goed worden opgelost. Het kan overal fout gaan. De werkwijze van Tourmax (goochelen met stoelen op het laatste moment) drukt de prijs, maar verhoogt het risico voor ons als reizigers behoorlijk.

Voor ons is de voorpret inmiddels behoorlijk gereduceerd, en dat is iets wat we niet willen. Vandaar dat we waarschijnlijk gaan annuleren (jammer van de 15%).

Mijn moraal van dit verhaal? Weeg af wat een goedkopere reissom voor je waard is, en zoek uit bij wie je boekt (maar ja, het gaat de meesten misschien toch net als ons). Het ging ons niet eens om een goedkopere prijs! Wil je zekerheid (althans als het fout gaat dat het (ter plekke) wordt opgelost) geef dan wat meer euro's uit als je ze hebt. Een bedorven voorpret, of zelfs een geruineerde vakantie is het ons niet waard.

Marcel (Leeuwarden)
Laatst gewijzigd door dotinga00 op 04 jan 2009 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Fabel
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:45

Re: Zorgen over Tourmax

Ongelezen bericht door Fabel »

maar waarom boek je dan voordat je onderzoekt? Toch een beetje eigen schuld.
Je bent nu enigzins gewaarschuwd voor wat er KAN gebeuren...mocht het fout gaan, dan merk je dat vanzelf, wellicht maak je je zorgen om niks...

sterkte!

Vleesakker
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 nov 2008 18:13

Re: Zorgen over Tourmax

Ongelezen bericht door Vleesakker »

hey dotinga00 , jij bent er wel eentje van de touropertor ARKE he, je bent vergeten je e-mail te verbergen, hahah wat een amateur ben je.En je schrijfwijze erna is wel erg proffesioneel, zeer dekkend verhaaltje en aan de kant van het verhaal deze touropertor zwart maken, jammer van je amateurfoutje.

Je schrijft "Voor ons is de voorpret inmiddels behoorlijk gereduceerd, en dat is iets wat we niet willen. Vandaar dat we waarschijnlijk gaan annuleren (jammer van de 15%). " ... Als je daadwerkelijk had geboekt had je wel geweten dat de annuleringskosten de aanbetaling betrof en niet 15 % :) .... als je me vraagt hoe ik dat weet, ik heb bij ze voor de derde keer geboekt ;)

Even een post opstarten om deze touropertor zwart te maken hier, waar gaat dit nou allemaal naar toe mensen. Ik reis al jaren met Tourmax en ben DIK tevreden. Iedereen kan uiteraard zijn mening geven maar blijf alsjeblieft even objectief en maak geen reclame voor een touropertor om een ander zwart te maken.

dotinga00
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jan 2009 12:16

Re: Zorgen over Tourmax

Ongelezen bericht door dotinga00 »

Geplaatst op 04 Jan 2009 13:45 door Fabel


--------------------------------------------------------------------------------

maar waarom boek je dan voordat je onderzoekt? Toch een beetje eigen schuld.
Je bent nu enigzins gewaarschuwd voor wat er KAN gebeuren...mocht het fout gaan, dan merk je dat vanzelf, wellicht maak je je zorgen om niks...

sterkte!
Absoluut, maar ik denk dat het de meesten zo voor de eerste keer overkomt....

Marcel

dotinga00
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jan 2009 12:16

Re: Zorgen over Tourmax

Ongelezen bericht door dotinga00 »

Geplaatst op 04 Jan 2009 13:48 door Vleesakker


--------------------------------------------------------------------------------

hey dotinga00 , jij bent er wel eentje van de touropertor ARKE he, je bent vergeten je e-mail te verbergen, hahah wat een amateur ben je.En je schrijfwijze erna is wel erg proffesioneel, zeer dekkend verhaaltje en aan de kant van het verhaal deze touropertor zwart maken, jammer van je amateurfoutje.

Je schrijft "Voor ons is de voorpret inmiddels behoorlijk gereduceerd, en dat is iets wat we niet willen. Vandaar dat we waarschijnlijk gaan annuleren (jammer van de 15%). " ... Als je daadwerkelijk had geboekt had je wel geweten dat de annuleringskosten de aanbetaling betrof en niet 15 % .... als je me vraagt hoe ik dat weet, ik heb bij ze voor de derde keer geboekt

Even een post opstarten om deze touropertor zwart te maken hier, waar gaat dit nou allemaal naar toe mensen. Ik reis al jaren met Tourmax en ben DIK tevreden. Iedereen kan uiteraard zijn mening geven maar blijf alsjeblieft even objectief en maak geen reclame voor een touropertor om een ander zwart te maken.
Beetje flauw dit. Ik heb ooit eens een email alias ARKE aangemaakt op mijn eigen domein havank.nl (had toen geboekt bij Arke). Zul je vast niet geloven, nou ja hier is mijn boeking: http://www.havank.nl/tourmax.png. Nou je toch de bedragen ziet, reken even na hoeveel procent de aanbetaling is. Ik kom op 14,86%, ok niet helemaal 15....

Niet meer doen ok? Graag serieuze reacties.

Marcel

Vleesakker
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 nov 2008 18:13

Re: Zorgen over Tourmax

Ongelezen bericht door Vleesakker »

Ik bied als eerst mijn welgemeende excuses aan je dotinga00.
Ik hoop dat je ook kan begrijpen dat als je met een mailalias var ARKE komt, dat het dan wel erg voor de hand ligt dat men zo gaat demken.Nogmaals mijn excuses.

Ik heb je eerste post nog eens even goed doorgelezen en wil je graag mijn ervaringen met Tourmax delen. Ik ben inmiddels al twee keer met hen op vakantie geweest en heb nu de derde al geboekt. Buiten mij om zijn ook al een aantal vrienden van mij met Tourmax op vakantie geweest en moet je in alle eerlijkheid vertellen dat zij hier ook over te spreken zijn.

Ik heb bij één van me boekingen vluchtwijzigingen ondervonden met hen, echter ben er qua vliegtijden er alleen maar op vooruit gegaan. De lokale reisleiding was gewoon naar behoren. Mijn vrienden hebben wel een keer een vertraging van ongeveer 3 klokuren gehad, die kregen netjes hun consumptiekosten vergoed door Tourmax. En jah, verder qua inhoudelijkere klachten en dergelijke kan ik geen ervaringen met je delen omdat ik over Tourmax te spreken ben. Het bespaart iedere keer honderden euro's en ik krijg hetzelfde geleverd als dat ik bij een gerennomeerde (veel duurdere) maatschappij hetzelfde boek.

Groetjes Vleesakker

dotinga00
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jan 2009 12:16

Re: Zorgen over Tourmax

Ongelezen bericht door dotinga00 »

Geplaatst op 05 Jan 2009 01:43 door Vleesakker


--------------------------------------------------------------------------------

Ik bied als eerst mijn welgemeende excuses aan je dotinga00.
Ik hoop dat je ook kan begrijpen dat als je met een mailalias var ARKE komt, dat het dan wel erg voor de hand ligt dat men zo gaat demken.Nogmaals mijn excuses.
Dit vind ik wel een dappere verontschuldiging.....
Ik heb je eerste post nog eens even goed doorgelezen en wil je graag mijn ervaringen met Tourmax delen. Ik ben inmiddels al twee keer met hen op vakantie geweest en heb nu de derde al geboekt. Buiten mij om zijn ook al een aantal vrienden van mij met Tourmax op vakantie geweest en moet je in alle eerlijkheid vertellen dat zij hier ook over te spreken zijn.

Ik heb bij één van me boekingen vluchtwijzigingen ondervonden met hen, echter ben er qua vliegtijden er alleen maar op vooruit gegaan. De lokale reisleiding was gewoon naar behoren. Mijn vrienden hebben wel een keer een vertraging van ongeveer 3 klokuren gehad, die kregen netjes hun consumptiekosten vergoed door Tourmax. En jah, verder qua inhoudelijkere klachten en dergelijke kan ik geen ervaringen met je delen omdat ik over Tourmax te spreken ben. Het bespaart iedere keer honderden euro's en ik krijg hetzelfde geleverd als dat ik bij een gerennomeerde (veel duurdere) maatschappij hetzelfde boek.

Wij hebben besloten er toch voor te gaan, en het te laten zoals het nu is. We kunnen geluk of pech hebben.
Ik informeer zo kort mogelijk van te voren van welk vliegveld we vertrekken, en gaan er dan ook maar van uit dat we vertrekken :?
We zitten in Antalya 12 km van het vliegveld af, dus als er geen transfer is pakken we wel een taxi. En dan maar hopen dat we terug weer landen waar de auto geparkeerd staat.

Marcel

Gesloten