LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN schrijft zomaar geld af zonder factuur!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
PJ 66

KPN schrijft zomaar geld af zonder factuur!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Niet voor de eerste keer heb ik een probleem bij KPN.

Op mijn bankafschrift werd zomaar een bedrag afgeschreven inzake mijn telefoonrekening. Ik heb dit bedrag echter gelijk gestorneerd. Natuurlijk krijg je dan gelijk lekker een herinneringsbrief en evt. latere kosten want zij hebben het bedrag niet binnen.

Gelijk gebeld waarom ik geen factuur heb gekregen. Welnu hun administatie was een puinzooi en al vele mensen hadden hierover gebeld, terwijl zij wel hadden aangegeven gewoon nog op papier deze factuur te willen ontvangen.

Van KPN krijg je echter geen excuses, wat een walgelijk bedrijf om zomaar bedragen af te schrijven zonder enige vorm van factuur. De reinste diefstal!

TdeHond

Re: KPN schrijft zomaar geld af zonder factuur!

Ongelezen bericht door TdeHond »

U heeft w.s. toestemming tot automatische incasso gegeven. Dan is de incasso geen diefstal. Wel is KPN in gebreke gebleven u vooraf een schriftelijke factuur te sturen.

Diefstal is als een bedrijf zonder uw toestemming tot automatische incasso geld ontvreemdt van uw rekening. Dan is er sprake van een onterechte incasso, waarvoor u een jaar de tijd heeft deze te storneren.

Onjuiste incasso's kunnen tot een maand na incasso gestorneerd worden. Wel is het gebruikelijk dat u het bedrijf op de hoogte stelt waarom u storneert. Dit om zoals in uw geval aanmaningen te voorkomen.

PJ 66

Het probleem daarvan is dat ze langs elkaar heen werken. Een e-mail wordt meestal niet beantwoord door KPN en mocht dit wel zo zijn dat gaat hun creditering gewoon door.

U zegt dat het geen diefstal is omdat ik hen heb gefiatteeerd voor een auto. incasso. Maar zomaar afschrijven zonder dat je weet waarvoor vind ik toch een vorm van diefstal. KPN dient te aller tijde klanten een factuur te sturen. Een grove vorm van nalatigheid. Bovendien kon er geen enkele excuus af. De mevouw aan de telefoon bleef maar doorratelen, zonder mijn visie te aanhoren. Heb letterlijk tegen haar gezegd en nu houd je je bek dicht, want ik ben aan het woord. En ik sta niet alleen want de meesten hebben geen factuur ontvangen. Niet voor de eerste keer jat KPN ook wel Planet zomaar geld zonder mensen in kennis te stellen van veranderingen. pkc5f

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

Niet voor de eerste keer jat KPN ook wel Planet zomaar geld zonder mensen in kennis te stellen van veranderingen. pkc5f
Als KPN geen schriftelijke facturen meer stuurt ( hier dus mee stopt), dan is dat een verandering in een beding,. Ik vraag me of in dit geval het volgende artikel in werking treedt:
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
Artikel 7.2

Als het goed is hoort in de overeenkomst die u met KPN gesloten heeft staan op welke manier u op de hoogte van de facturen gesteld wordt.
["e. de geldende tariefstructuur, de belangrijkste tarieven en de wijze
waarop informatie verkregen kan worden over de geldende tarieven en
onderhoudskosten;"]

Ik zie het niet als diefstal, maar KPN hoort gehoor te geven aan uw verzoek om alsnog een schriftelijke factuur toe te zenden, mits in de overeenkomst staat dat de facturen schriftelijk worden toegezonden. U kunt daarbij dringend verzoeken om vooraf de factuur te zenden, omdat u zich anders genoodzaakt voelt het bedrag te storneren tot genoegzaam is gebleken dat hier sprake is van een juiste incasso. ( u heeft n.l. maar 30 dagen de tijd om een onjuiste incasso te storneren) Dus heeft u m.i. een zwaar wegende reden om mogelijk onjuiste afschrijvingen te storneren.

PJ 66

Welnu zowel mijn ouders als ik hebben telefonisch doorgegeven dit schriftelijk te willen blijven ontvangen, maar KPN geeft zelf al toe dat ze fout zijn geweeest, althans ze zeggen dat er administratief iets niet is goed gegaan. Maar ze zijn in gebreken gebleven als ze weten dat ze fout zijn, en dat is zooooooooo moeilijk toe te geven he. Stel dat zo'n factuur nou niet klopt. Hebben ze het wel al afgeschreven.

Fatsoenlijke was geweest als KPN haar excuses had aangeboden aan haar klanten middels een brief en niet op deze wijze.

PJ 66

Ik wil trouwens nog iets toevoegen, Bij UPC, de Nuon, je zorgverzekeraar of wat dan ook heeft vaste bedragen die worden afgeschreven. Je weet dan wat er wordt afgeschreven. Is bekend. Maar zo'n telefoonrekening is niet bekend. Die is namelijk variabel. Ik blijf erbij het is diefstal als je van te voren niet wordt ingelicht.

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ik blijf erbij het is diefstal als je van te voren niet wordt ingelicht.
Oke, KPN is in gebreke gebleven met de factuur, maar u weet dat ze elke twee maanden een incasso doen, het is dus geen verassing dat er afgeschreven wordt, bovendien staat er op het afschrift heus wel waar het voor is, misschien zelfs met een factuurnummer. Storneren is in dit geval dan erg voorbarig en geeft problemen, dat blijkt.

Stel nu dat uw factuur door de postbode bij een van uw buren terecht komt en deze nemen niet de moeite hem even bij u in de bus te doen, of zijn met vakantie.
Storneert u dan ook meteen?? Want dan heeft u immers ook geen factuur ontvangen.
Stel dat zo'n factuur nou niet klopt. Hebben ze het wel al afgeschreven.
Ook als hij niet klopt wordt hij gewoon afgeschreven, een eventuele correctie wordt dan bij de volgende factuur verrekend.
Bij een fors verschil is een stornering m.i. wel gerechtvaardigd, al zouden zij daar best wel eens anders over kunnen denken. :cry:
Meestal wordt de incasso opdracht gelijk verwerkt met het versturen van de factuur, of ze die incasso nog tegen kunnen houden als u belt over een niet kloppende factuur weet ik niet, corrigeren in het systeem is iets waar ze bij KPN nog nooit van gehoord hebben.

PJ 66

Je benoemt een incident, maar het is geen incident, het is een algemene fout in hun adminstratie voor alle leden die via de telefoon hun facturen willen blijven ontvangen. Mijn ouders die ergens anders wonen hebben ook niks ontvangen. En ik denk nog heel veel meer mensen in Nederland. Even netjes een brief sturen of fatsoenlijk excuseren, maar dat kent KPN niet. Daar zitten drilwijven die alles oplezen wat ze moeten zeggen. Nog ff en ik kan heerlijk overstappen naar UPC. Lekker 2 halen 1 voor niks. Veel goedkoper en veel meer downloadsnelheid. KPN is oud en versleten.

Ron58

Nog ff en ik kan heerlijk overstappen naar UPC. Lekker 2 halen 1 voor niks. Veel goedkoper en veel meer downloadsnelheid. KPN is oud en versleten.
Of KPN oud en versleten is weet ik niet, het bedrijf is inmiddels zo groot door allerlei nieuwe producten en overnames van concurrenten dat ze het gewoon niet maar aan kunnen, als je hun klanten(geen)service belt ben je alleen met alle keuzemenu's al 5 minuten bezig.
Vervolgens krijg je te horen dat ze het oplossen, wat niet gebeurt want dat kunnen ze niet, of je krijgt te horen dat ze niets voor je kunnen doen, wat eerlijker is.
Het probleem van KPN is nu eenmaal dat ze in hun systemen helemaal niets kunnen corrigeren wat fout gegaan is.

Maar of UPC nu zoveel beter is? Dit bedrijf is ook berucht om hun vele fouten en slechte service, KPN is hier steeds meer op gaan lijken.
Digitale tv van UPC bijvoorbeeld geeft een mooier beeld dan analoog, maar verder is het bagger, als je in huis meerdere tv's digitaal wilt aansluiten en ook nog eens een programma op wilt nemen staat je huis vol met decoders, waarvoor je allemaal extra betaalt.
Voordeel is dat je je verwarming een graadje lager kunt zetten want op die dingen kun je een ei bakken, zo heet worden ze, en of ze nu aan of uit staan, ze vreten stroom.
Verder hapert het beeld vaak, of bevriest 1 a 2 seconden, natuurlijk altijd juist als er iets cruciaals gezegd wordt, en je kunt niet eens de zenders op je eigen volgorde zetten, wat analloog al meer dan dertig jaar kan.
Kortom: de nieuwste techniek, maar met nadelen uit het jaar nul. :lol:

Van KPN naar UPC is m.i. van kakkebed naar pissebed (of andersom)

Momenteel gaan ze bij ons in de wijk bezig met glasvezel, er komen ook andere aanbieders dan KPN die hierover gaan leveren, tegen die tijd ga ik me daar wel eens in verdiepen.
KPN is de deur al uit en UPC dan hopelijk ook.

PJ 66

Daar heb je een punt, maar vergeet niet dat fiber van UPC zeer snel is. Nog sneller dan glasvezel en ik denk ook een stuk goedkkoper dan KPN sluit je niet aan.

Kreeg net een mail van KPN sluit je niet aan. Internet factuur zonder gegevens.......wat een ballentent daar bij KPNOT

PJ 66

Nog steeds geen factuur ontvangen ondanks de belofte van KPN. Overigens werkt ook hun klachtenlink niet. Onbereikbaar.

Wat is KPN slecht niet te geloven!

GoldenIndy

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

Sjonge jonge, wat een zeikerds zeg. Alsof het een verassing is dat er geld voor je telefoonrekening afgeschreven wordt als je een telefoonaansluiting hebt.
En diefstal? Neuh ... alle klanten zijn er door middel van een nieuwsbrief van op de hoogte gesteld en naderhand stond het nog op andere facturen. Die moet je dan wel lezen en niet bij het oud papier gooien.

GoldenIndy

Oh ja PJ66: je opent dit topic op de 23e en 3 dagen later reageer je alweer verbaasd dat je nog steeds geen kopie van de factuur hebt ontvangen. Dat duurt 10 dagen man, hebben ze je dat niet verteld.

PJ 66

Jij hebt zeker een extra leesbril nodig van - 10 of zo.

Ik heb gezegd, dat ik telefonisch heb aangegeven dat ik de papieren factuur wil BLIJVEN ONTVANGEN! Dit hebben mijn ouders ook gedaan, maar de KPN heeft dit niet overgenomen. Het was een puinhoop op hun administratie. Althans een medewerker van de KPN zei dat er veel mis was gegaan.

Dus GoldenIndy voortaan beter lerzen voordat je zo dom reageert!

Ron58

Overigens werkt ook hun klachtenlink niet
Klagen heeft geen zin bij KPN, doen ze niets mee.

GoldenIndy

Je hoeft mij niets te leren hoor, ik weet précies waarom sommige mensen hun papieren factuur niet hebben ontvangen. Dat komt omdat er een storing is geweest dus voortaan kun jij je grote mond eens houden voor je zelf zo dom reageert.

kpndrama

Ongelezen bericht door kpndrama »

Beste is naar de winkel gaan en daar verhaal halen. In het verleden wilde ze je daar ook niet helpen en stopte ze je een telefoon in de hand. Maar dat is nu wel verbeterd. Anders helpt hardop praten altijd nog.

GoldenIndy

Nee hoor, naar de Primafoon gaan werkt helemaal niet.
Feit is dat sommige mensen hun rekeningen en/of brieven niet goed lezen of verzuimen te lezen en feit is dat er een storing bij KPN is. Heel simpel, heeft niets met diefstal te maken. Het is toch ook weer niet zo'n grote verassing dat er geld afgeschreven wordt als je een abonnement hebt?

kpndrama

Ongelezen bericht door kpndrama »

Mensen let op. GoldenIndy is een kpn medewerk(st)er en geeft bewust verkeerde adviezen.

Als je een probleem met kpn hebt en je gaat naar het verkoop punt wordt je juist wel geholpen. Kpn zit echt niet te wachten op boze klanten op het verkoop punt. Ze gaan voor je bellen of zorgen dat je terug gebelt wordt. Dit is echt een effectieve methode.
Zelf bellen naar de klantenservice is nagenoeg zinloos.

Ron58

Dat komt omdat er een storing is geweest
Bij KPN komt het altijd omdat er een storing is geweest, of een fout in het systeem is geweest, of ......., of.........
Storingen of fouten komen bij elk bedrijf wel eens voor, maar KPN blijkt in dat geval absoluut niet bij machte (of geïnteresseerd) het probleem op te lossen.
Hoe vaak ik bij de Helldesk niet een van deze standaard antwoorden heb gehoord:
nee, ik kan niets voor u doen, u moet maar even geduld hebben
nee, ik kan u niet zeggen hoe lang het nog duurt
nee, ik kan u niet doorverbinden met een leidinggevende;
Nee, ik kan er ook niets aan doen dat u al zoveel belkosten hebt gemaakt dat deze al meer zijn dan het bedrag wat u van ons terugkrijgt.
U kunt altijd een klacht indienen (gebeurt toch niets mee)

etc
etc

Bij KPN beheert het systeem de systeembeheerders in plaats van andersom.

Maar ik moet toegeven, dat er een incasso gaat plaatsvinden kun je verwachten, dat gebeurt elke 2 maanden. Misschien kun je verrast zijn als hij een keer veel hoger uitvalt, maar doorgaans weet je wel zo'n beetje wat voor bedrag het ongeveer wordt.
Om dan die incasso diefstal te noemen als de factuur een keer niet komt gaat wel ver, dat KPN daarna niet een kopie factuur kan produceren is weer typisch KPN.

Gesloten