ik heb vele problemen met mijn toestel en met vodafone. Nog geen enkele maanden terug(17-10-2008) heb ik mijn Samsung Omnia gekocht bij een verkooppunt van Vodafone. Na een maand was hij als defect opgestuurd. Toestel viel uit wanneer hij een piep kleine tik kreeg op de achterkant. Dit was natuurlijk geen ramp want ik kreeg mijn toestel na 2 weken weer goed werkend terug. Bijna geen maand later begon al het gezeik wanneer het alarm niet afging en ik te laat kwam op werk ))). Toestel liep vast tijdens het opladen. Dit gebeurde 3x en kwam dus 3x te laat (dom maar goed). Ik stuurde hem nog een keer op en na 10 dagen kreeg ik hem terug. Ik zette mijn telefoon aan en kreeg geen beeld!! Eerst volgende dag heb ik hem WEER opgestuurd en sindsdien (29 nov.) is hij in reparatie! Ze hebben mij een leen toestel van 20euro gratis gegeven en mijn abonnementskosten voor de helft ingenomen, maar daar heb ik weinig aan. De manager heeft me verteld dat hij me niet kan helpen en de klantenservice ook. Ik heb een brief gestuurd op 4-12-2008 naar Vodafone Klachten(hoofdkantoor) maar heb nog steeds niks ontvangen.
Iemand die mij een tip kan geven? Ik weet het echt niet meer .
Waarom geen nieuwe geleverd, als je zolang werk hebt kost het meer dan een nieuw toestel.
Vraag Uw verkoper of deze iets kan regelen, niet Vodafone maar hij moest een betrouwbaar toestel leveren....
Ik vermoed dat er een contact los zit wat lastig te repareren is gezien Uw omschrijving...
Dus vraag wanneer U het terug kunt verwachten en als geen datum een nieuwe vragen .
Ik heb om een nieuwe toestel gevraagd. Alleen deze mag ik niet krijgen totdat mijn toestel terug is van reparatie. De manager en de klantenservice hebben mij verteld dat ik moest wachten. En verder ook NIKS.
Heb je het product opgestuurd naar de winkelier of een derde?
Indien je het naar een derde hebt opgestuurd, was dat dan omdat de winkelier had aangegeven dat dit zo moest?
Als je het product naar de verkoper hebt opgestuurd, dan kun je de overeenkomst ontbinden omdat zij het product niet binnen een redelijke tijd hebben hersteld of vervangen. In dit geval krijg je dan het volledige aankoopbedrag terug.
De verkooppunt van Vodafone stuurt het toestel naar de leverancier(samsung), dacht ik. Dus schuiven ze alles naar hun, en zeggen dat ze er niks aan kunnen doen.
Ik kan mijn toestel wel volgen via www.dynafix.com/vodafone/trace. Maar daar veranderd weinig aan. Sinds 2 december staat er "wacht op onderdelen".
Er is mij ook verteld dat je pas een nieuwe toestel(geen andere type of merk) krijgt als je binnen 3 maanden 3 keer je telefoon laat opsturen met hetzelfde probleem. Nu heb ik hem dus binnen 2 maanden 3x opgestuurd met verschillende problemen. Daarom krijg ik ook geen nieuwe.
Ik snap niet waarom ze niet reageren op mijn brief. En waarom ze steeds herhalen dat ze me niet kunnen helpen. Wie moet me dan WEL helpen?
De consument heeft wettelijk het recht om tussen herstel of vervanging te kiezen. In dit geval is reparatie ingezet vanaf 4-12-2008, dus ik zou nog even afwachten.
Om extra zeker te zijn kun je per brief mededelen dat je van ze verlangt dat ze het product voor <exacte datum> (14 dagen vanaf nu) wil dat ze het product herstel hebben, en daarbij aangeeft dat je anders het aankoopbedrag terug verlangt. Je hebt ook recht om de gevolgschade vergoed te krijgen.
Het bedrijf rekent er waarschijnlijk op dat je niet naar de rechter gaat.
Ik ben net gebeld door Vodafone. Ik krijg een nieuwe toestel opgestuurd en eindelijk hoef ik niet meer te wachten. Heel erg bedankt voor al jullie reacties!!