LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Graag advies: Toestel al 2 maanden in reparatie!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
SonDua
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2009 13:58

Graag advies: Toestel al 2 maanden in reparatie!

Ongelezen bericht door SonDua »

Hallo,

ik heb vele problemen met mijn toestel en met vodafone. Nog geen enkele maanden terug(17-10-2008) heb ik mijn Samsung Omnia gekocht bij een verkooppunt van Vodafone. Na een maand was hij als defect opgestuurd. Toestel viel uit wanneer hij een piep kleine tik kreeg op de achterkant. Dit was natuurlijk geen ramp want ik kreeg mijn toestel na 2 weken weer goed werkend terug. Bijna geen maand later begon al het gezeik wanneer het alarm niet afging en ik te laat kwam op werk :)))). Toestel liep vast tijdens het opladen. Dit gebeurde 3x en kwam dus 3x te laat (dom maar goed). Ik stuurde hem nog een keer op en na 10 dagen kreeg ik hem terug. Ik zette mijn telefoon aan en kreeg geen beeld!! Eerst volgende dag heb ik hem WEER opgestuurd en sindsdien (29 nov.) is hij in reparatie! Ze hebben mij een leen toestel van 20euro gratis gegeven en mijn abonnementskosten voor de helft ingenomen, maar daar heb ik weinig aan. De manager heeft me verteld dat hij me niet kan helpen en de klantenservice ook. Ik heb een brief gestuurd op 4-12-2008 naar Vodafone Klachten(hoofdkantoor) maar heb nog steeds niks ontvangen.

Iemand die mij een tip kan geven? Ik weet het echt niet meer :-(.

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Graag advies: Toestel al 2 maanden in reparatie!

Ongelezen bericht door D1RK »

Waarom geen nieuwe geleverd, als je zolang werk hebt kost het meer dan een nieuw toestel.

Vraag Uw verkoper of deze iets kan regelen, niet Vodafone maar hij moest een betrouwbaar toestel leveren....

Ik vermoed dat er een contact los zit wat lastig te repareren is gezien Uw omschrijving...
Dus vraag wanneer U het terug kunt verwachten en als geen datum een nieuwe vragen .

SonDua
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2009 13:58

Re: Graag advies: Toestel al 2 maanden in reparatie!

Ongelezen bericht door SonDua »

Ik heb om een nieuwe toestel gevraagd. Alleen deze mag ik niet krijgen totdat mijn toestel terug is van reparatie. De manager en de klantenservice hebben mij verteld dat ik moest wachten. En verder ook NIKS.

alfatrion
Berichten: 22621
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Graag advies: Toestel al 2 maanden in reparatie!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heb je het product opgestuurd naar de winkelier of een derde?

Indien je het naar een derde hebt opgestuurd, was dat dan omdat de winkelier had aangegeven dat dit zo moest?

Als je het product naar de verkoper hebt opgestuurd, dan kun je de overeenkomst ontbinden omdat zij het product niet binnen een redelijke tijd hebben hersteld of vervangen. In dit geval krijg je dan het volledige aankoopbedrag terug.

Knuffelbeer
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 jan 2005 17:09

Re: Graag advies: Toestel al 2 maanden in reparatie!

Ongelezen bericht door Knuffelbeer »

Ik zou eerst eens uitzoeken waar je telefoon nu is, en daar gaan vragen waarom het zo vreselijk lang duurt.

SonDua
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2009 13:58

Re: Graag advies: Toestel al 2 maanden in reparatie!

Ongelezen bericht door SonDua »

De verkooppunt van Vodafone stuurt het toestel naar de leverancier(samsung), dacht ik. Dus schuiven ze alles naar hun, en zeggen dat ze er niks aan kunnen doen.
Ik kan mijn toestel wel volgen via www.dynafix.com/vodafone/trace. Maar daar veranderd weinig aan. Sinds 2 december staat er "wacht op onderdelen".

Er is mij ook verteld dat je pas een nieuwe toestel(geen andere type of merk) krijgt als je binnen 3 maanden 3 keer je telefoon laat opsturen met hetzelfde probleem. Nu heb ik hem dus binnen 2 maanden 3x opgestuurd met verschillende problemen. Daarom krijg ik ook geen nieuwe.

Ik snap niet waarom ze niet reageren op mijn brief. En waarom ze steeds herhalen dat ze me niet kunnen helpen. Wie moet me dan WEL helpen?

alfatrion
Berichten: 22621
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Graag advies: Toestel al 2 maanden in reparatie!

Ongelezen bericht door alfatrion »

De consument heeft wettelijk het recht om tussen herstel of vervanging te kiezen. In dit geval is reparatie ingezet vanaf 4-12-2008, dus ik zou nog even afwachten.

Om extra zeker te zijn kun je per brief mededelen dat je van ze verlangt dat ze het product voor <exacte datum> (14 dagen vanaf nu) wil dat ze het product herstel hebben, en daarbij aangeeft dat je anders het aankoopbedrag terug verlangt. Je hebt ook recht om de gevolgschade vergoed te krijgen.

Het bedrijf rekent er waarschijnlijk op dat je niet naar de rechter gaat.

WEBRELATIONSAA
Berichten: 98
Lid geworden op: 20 aug 2007 14:47

Re: Graag advies: Toestel al 2 maanden in reparatie!

Ongelezen bericht door WEBRELATIONSAA »

@SonDua,

Stuur me, als je dat wilt, een mailtje met het mobiele nummer en de bijbehorende naam- en adresgegevens.
Dan zoek ik uit wat ik voor je kan betekenen.

Het mailadres is vodafonewebrelations.nl[at]vodafone.com

Antoine
Vodafone Web Relations

SonDua
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2009 13:58

Re: Graag advies: Toestel al 2 maanden in reparatie!

Ongelezen bericht door SonDua »

Ik ben net gebeld door Vodafone. Ik krijg een nieuwe toestel opgestuurd en eindelijk hoef ik niet meer te wachten. Heel erg bedankt voor al jullie reacties!!

Gesloten