Ik begin het zat te worden.
Vandaag is er een pakket bezorgt maar in plaats van deze aan mij te geven is deze voor mijn deur neergezet.
Ik heb geluk dat het vandaag slechts koud is en voor de rest droog anders had de inhoudt weggegooid kunnen worden.
Er zit apparatuur in die niet zo van nattigheid houdt.
Tevens was het pakket in duidelijk genoeg zicht geplaats dat deze door iedereen mee had kunnen genomen.
Ik kwam er toevallig achter doordat ik net op Track&Trace de status zag dat het pakket was afgeleverd.
Het vreemde is dat ik de hele dag thuis ben. Ik geen deurbel heb gehoord. Er is geen briefje door de bus gegooid waar mijn pakket staat.
Er wordt geen twee maal aangeboden zoals het hoort.
Ik begin het nu zat te worden op deze vorm van bezorging.
Ik zit nu serieus aan te denken om aangifte te doen bij de politie.
Maar de vraag in hoevere het zin heeft.
Als iemand het pakket meegenomen zou hebben in hoeverre zou de bezorger dan schuldig zijn hieraan? Of aan het veroorzaken voor zo'n situatie?
Kan iemand mij advies geven hierover? Zeker op juridisch gebied hun de aanklacht/gifte te omschrijven.
Het zal misschien niet veel helpen zo'n aangifte maar wie weet.
Maandag ga ik TNT opbellen om de klacht ook daar neer te leggen maar met een duidelijk deadline voor hun.
En met een simpelle excuses ga ik niet meer akkoord van hun kant.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aangifte tegen TNT pakketpost
Re: Aangifte tegen TNT pakketpost
Bespaar je de moeite. Betreft een privaatrechtelijke aangelegenheid. Op welke gond zou je uberhaupt aangifte willen doen? Politie zal geen aangifte opnemen en je verwijzen naar een advocaat voor een civiele procedure,Ik zit nu serieus aan te denken om aangifte te doen bij de politie.
Ik denk dat hij gelijk heeft,
Hij kan TNT aanklagen voor het vernielen van eigendommen ( alleen als de verzending verzekerd is! )
Hij kan TNT aanklagen voor het vernielen van eigendommen ( alleen als de verzending verzekerd is! )
Dat was mijn gedachte ook.
Door directe actie schade veroorzaken aan andermans eigendom.
Een ander woord wat in de buurt komt maar waarschijnlijk een ander beeld heeft voor de meeste mensen... Vandalisme.
Of een vorm daarvan. De reden waarom een bezorger dit doet vindt ik geheel onbelangrijk.
Maar ik ga morgen een jurist raadplegen hierover. Ik ben al bij mijn buren langsgeweest en 1 daarvan heeft gezien dat de bezorger het pakketje voor de deur neer legde ipv het weer mee te nemen of nogmaals het aan te bieden.
Maar ik vermoed dat Roro25 antwoord ook de realiteit is. Civiele procedure moet worden.
Maar goed eerst even afwachten wat ik morgen te horen krijg.
TNT heeft al duidelijk gemaakt dat zich op geen enkelle wijze zich verantwoordelijk voelen voor wat er gebeurt is of als er schade uit ontstaat om deze te erkennen.
Volgens mij leidt zo'n houding alleen maar tot de gang naar de rechter.
En de humour is wat die vriendelijke edoch zeer goed getrainde dame me vertelde aan de telefoon.
Dat ik, als eigenaar van de inhoud van het pakket en betaler van de verzendkosten, ik geen onderzoek kan laten opstarten naar de gang van zaken rondt de levering maar alleen de verzender kan dit.
Ziet iemand hier de logica van in? Maar vooral kan iemand mij dit duidelijk uitleggen?
Dit beleidt geld dus ook als Uw pakket ineens zou verdwijnen.
Door directe actie schade veroorzaken aan andermans eigendom.
Een ander woord wat in de buurt komt maar waarschijnlijk een ander beeld heeft voor de meeste mensen... Vandalisme.
Of een vorm daarvan. De reden waarom een bezorger dit doet vindt ik geheel onbelangrijk.
Maar ik ga morgen een jurist raadplegen hierover. Ik ben al bij mijn buren langsgeweest en 1 daarvan heeft gezien dat de bezorger het pakketje voor de deur neer legde ipv het weer mee te nemen of nogmaals het aan te bieden.
Maar ik vermoed dat Roro25 antwoord ook de realiteit is. Civiele procedure moet worden.
Maar goed eerst even afwachten wat ik morgen te horen krijg.
TNT heeft al duidelijk gemaakt dat zich op geen enkelle wijze zich verantwoordelijk voelen voor wat er gebeurt is of als er schade uit ontstaat om deze te erkennen.
Volgens mij leidt zo'n houding alleen maar tot de gang naar de rechter.
En de humour is wat die vriendelijke edoch zeer goed getrainde dame me vertelde aan de telefoon.
Dat ik, als eigenaar van de inhoud van het pakket en betaler van de verzendkosten, ik geen onderzoek kan laten opstarten naar de gang van zaken rondt de levering maar alleen de verzender kan dit.
Ziet iemand hier de logica van in? Maar vooral kan iemand mij dit duidelijk uitleggen?
Dit beleidt geld dus ook als Uw pakket ineens zou verdwijnen.
Ik dacht ook aan Vandalisme!
Pas wek op wat je beschuldicht... Ik heb expres Vandalisme niet gebruikt om dat dat wel ver gaat!
Ik heb vandaag toevallig het telefoon nummer gekregen van het HOOFDKANTOOR van de TNT, die je normaal niet krijgt.
Als je er belang bij hebt, kan je me even PMmen
Pas wek op wat je beschuldicht... Ik heb expres Vandalisme niet gebruikt om dat dat wel ver gaat!
Helemaal mee eens!Volgens mij leidt zo'n houding alleen maar tot de gang naar de rechter.
Ik heb vandaag toevallig het telefoon nummer gekregen van het HOOFDKANTOOR van de TNT, die je normaal niet krijgt.
Als je er belang bij hebt, kan je me even PMmen