LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alice schrijft onterecht bedrag af

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
IkWilbert
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 sep 2007 21:17

Alice schrijft onterecht bedrag af

Ongelezen bericht door IkWilbert »

Alice abonnement per 30 november j.l opgezegd. Hier netjes bevestiging van gehad dat het abonnement per 30-11-2008 afgelopen zou zijn. Nu schrijven ze op 24 december toch opeens 29,90 euro af voor de maand januari (omdat ze van te voren innen).

Ook maar even een mail gestuurd naar Alice met de melding dat ze onterecht geld hebben afgeschreven. Krijg ik onderstaande reactie terug van hen...
Uit onze gegevens blijkt dat uw beëindiging per 30-11-2008 gerealiseerd is. Doordat de maandelijkse abonnementskosten altijd vooraf berekend worden, ontvangt u een factuur voor de kosten van de eerstvolgende maand. Vanzelfsprekend zal dit bedrag gecrediteerd worden. Dit zal op uw aankomende factuur zichtbaar zijn. De creditering zal plaats vinden na het betalen van uw laatste factuur en is exclusief eventueel gemaakte belkosten. Onze excuses voor het eventuele ongemak.
Mijn vriendin had had de incasso in de tussentijd gestorneerd. Dit ook maar even gemaild naar Alice dat er niets gecrediteerd hoeft te worden. Krijg ik dit als reactie terug...

quote:Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft sornering laatste factuur.
Vriendelijk verzoeken wij u om alsnog het bedrag te voldoen. Reden hiervan is dat het betalingssysteem er op ingericht is, dat een betaling na beëindiging van het abonnement automatisch gecrediteerd wordt, maar dat voor een betaling die niet ontvangen is c.q. gestorneerd automatisch een aanmaning verzonden wordt. Onze excuses voor het ongemak.
Wat moet ik hier nu mee? Ik ben niet van plan om te betalen, ik ben geen klant meer en ik hoef toch niet te betalen omdat hun administratiesysteem niet op orde is...

Graag advies inzake deze.

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: Alice schrijft onterecht bedrag af

Ongelezen bericht door kpndrama »

als het contract over is dan is het over.
zolang die rekening maar gaat over een periode NA beindiging.

IkWilbert
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 sep 2007 21:17

Re: Alice schrijft onterecht bedrag af

Ongelezen bericht door IkWilbert »

Daar gaat het dus om, het contract bestaat niet meer en toch schrijft Alice geld af. Alleen maar omdat hun systeem niet goed is ingeregeld moet ik nu betalen voor iets wat ik niet meer heb.

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: Alice schrijft onterecht bedrag af

Ongelezen bericht door kpndrama »

Dan zit je goed. Als het duidelijk op het factuur staat dat het over de periode gaat NA beeindiging kunnen ze je niets maken. Ze zullen dreigbrieven schrijven maar tot een incasso zal het niet komen. Want voor het zo ver komt zoeken ze het wel uit. En ook al komt er een incasso zit jij aan de veilige kant.

Je kan uit beleefdheid natuurlijk wel een email sturen ( stuur gelijk een cc naar jezelf ) en een copy in je sent box, waarom je niet betaal.

IkWilbert
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 sep 2007 21:17

Re: Alice schrijft onterecht bedrag af

Ongelezen bericht door IkWilbert »

ok, even een update. De stornering toch maar ongedaan gemaakt omdat ik eigenlijk geen zin had in incasso ellende. Zo rond 9 januari hebben ze dus alsnog het maandbedrag voor december geincasseerd. Ik ervanuit gaande dat ik het deze maand wel terug zou krijgen. Nou mooi niet dus!

Zojuist gebeld met Alice, "ja meneer ikwilbert u heeft helemaal gelijk, maar alice kan niet crediteren".

Moet ik een aangetekende brief gaan sturen naar Alice om mijn geld terug te krijgen.... Het is toch van de zotte!

Ik ga alsnog het bedrag storneren, kan als het goed is 30 dagen na afschrijven.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Alice schrijft onterecht bedrag af

Ongelezen bericht door D1RK »

Gezien het aantal klachten zou ik ook storneren, alleen tijdens het contract mag dit niet.

Maar December was U geen klant meer en alleen de eindafrekening mogen ze nog verrekenen.
Controleer deze of de meterstanden juist zijn!

Geloof niet in spookjes en mooie vrouwen.... dom blondje geloof ik niet!

Gesloten