LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC Refund niet mogelijk ???

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
BenjaminB

UPC Refund niet mogelijk ???

Ongelezen bericht door BenjaminB »

"UPC geeft geen geld terug voor niet geleverde diensten ?" :?

Zou iemand mij kunnen vertellen of een restitutie van abonnementsgelden op grond van 'Wet implementatie Europees regelgevingskader elektronische communicatie', art. 7.1g bij UPC na ingebreke stelling kans maakt.... of dat ik mijn energie beter kan sparen.

Ik kom er gisteren pas achter dat ik al 18 maanden niet de dienst ontvang welke ik 18 maanden geleden wel aangeschaft heb en waarvoor ik wel betaal. Pas na ontvangst van een mailing waarmee ik de snelheid kom meten, (http://upc.emessaging.nl/ext.dll?ID=pJo ... MFppp1&r=r), kwam ik tot de constatering dat mijn internet 'te traag' was in relatie tot mijn abonnement.
Na contact met een hulpvolle meneer van de UPC Technische Dienst, blijkt de bandbreedte nooit vergroot te zijn, voor de CMAC-code van mijn modem, waardoor ik al die tijd een 'Internet Basic'-brandbreedte bleef houden, terwijl ik een 'Internet Power'-abonnement betaal (!?). Het verschil over deze periode bedraagt: 18x (35-/-15) = 360 Euro.

Had ik dit niet eerder kunnen zien.....?
Ik vond de verbinding niet razendsnel, maar gebruik 'm alleen voor e-mail, en surfen (, geen down- of uploaden). Ik heb al wel vaker mijn verbinding getest met de 'UPC QuickFix', maar deze levert iedere keer als resultaat 'Verinding: OK'. Pas na ontvangst van een nieuwsbrief met de betreffende link kon ik als niet-technische gebruiker 'meten en weten'.

Vervolgens ben ik opnieuw gaan bellen, nu met een medewerkster van UPC Billing. Tijdens een zeer onprettig gesprek waarin 'afwimpelen van deze vervelende klant' alleen maar centraal stond, werd mij doodleuk verteld dat ze alleen maar de modem hebben ge-reset en dat daarvoor geen creditering plaatsvindt. Mijn betoog dat ik nog nooit de dienst heb ontvangen welke mij wel 18 maanden geleden verkocht is kwam niet over.... de melding was binnen 24 uur verholpen en daarom kom ik niet in aanmerking voor een creditering...... op navraag met wie ik gesproken had, werd geantwoord:'
...dat heb ik U aan het begin van ons gesprek verteld, en hoef ik U maar 1 keer te vertellen, Goedemiddag..... tuut, tuut, tuuut,..... :shock: :x :shock: :x
'

Na even diep ademhalen, nogmaals contact gezocht met werderom een zeer hulpvolle medewerker van UPC Technische Dienst (Chapeaux :lol: ). Ik heb 'm gevraagd of de rapportage van de storing misschien niet volledig of ongelukkig was, waardoor de afdeling billing niet tot een re-fund kon overgaan. Maar hij wist mij te verklaren dat de algemene voorwaarden vermelden dat er alleen een re-fund plaatsvindt wanneer een storing niet binnen 24 uur verholpen wordt. Oftewel: Ik had eerder melding van een storing moeten doen, waarvan ik nog altijd zeg dat ik, als niet-technische gebruiker, deze niet had kunnen constateren, de 'UPC quickfix' kwam immers elke keer weer met het resultaat 'verbing getest: OK'.

Ik zou graag willen weten of ik dit snel moet vergeten... Of dat het echt de moeite loont het schriftelijk in gebreke te stellen, schriftelijke bevestiging vragen, waaruit blijkt dat UPC dit bedrag niet terug geeft, voorleggen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie, etc. etc. of dat ik me deze moeite beter kan besparen...

Ook zou ik willen weten of ik een melding kan maken over de onprettige wijze van afhandeling, kwaliteit van dienstverlening door de medewerkster van de afdeling 'UPC Billing'.

Alvast bedankt voor jullie reacties...

agro

Re: UPC Refund niet mogelijk ???

Ongelezen bericht door agro »

Voorleggen aan de geschillen commissie kan geen kwaad, immers niet geschoten is altijd mis.
Mocht dat geen resultaat opleveren is het aan te raden geen verdere stappen te ondernemen, het bedrag is van zulk een geringe aard, dat eventuele kosten voor invorderen al vlug een veelvoud zullen bedragen van de opgelopen schade.

Tja zo gaat de firma list en bedrog nu eenmaal met zijn klanten om, wat dat betreft niks nieuws onder de zon.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

De centrale vraag is hier: waardoor komt het dat je niet kreeg waar je voor betaalde? En als ik je zo hoor zeg je mijn modem kon de snelheid aan maar de provider was wat vergeten. Het kan niet zo zijn dat jij moet betalen voor iets dat zij niet hebben geleverd, tenzij dit jou te verwijten is.

Het kan wel zijn dat de algemene voorwaarden een verjaringstermijn hanteren van een jaar. En hierdoor je mogelijk maar 12 maanden kunt vorderen. Het bedrag van de overige maanden is dan nog wel altijd van jou, maar niet meer opvorderbaar.
Maar hij wist mij te verklaren dat de algemene voorwaarden vermelden dat er alleen een re-fund plaatsvindt wanneer een storing niet binnen 24 uur verholpen wordt.
Daar deze uitleg aangegeven maakt dit tot strafbaar feit dat oplichting heet.

Geachte heer, mevrouw,

Op <datum> heb ik bij UPC <internet abonnement> afgesloten. Echter <datum> j.l. ben ik er achter gekomen dat ik de daarbij behorende snelheid nooit hebt ontvangen. Uit het contact dat ik met uw technische dienst heb gehad, is mij duidelijk geworden dat de oorzaak hiervan licht bij het feit dat UPC nooit de bandbreete heeft vergroot voor de CMAC-code van mijn modem. Het prijsverschil tussen <internet abonnement> en <internet abonnement> bedraagt over een periode van <maanden> € <bedrag>.

Telefonisch heb ik hierover reeds contract gehad en is mij medegedeeld dat ik volgens de "algemene voorwaarden alleen recht zouden gegeven op restitutie wanneer een storing niet binnen 24 uur wordt verholpen". Dit komt er dus op neer dat ik heb moeten betalen voor een prestatie die door UPC niet geleverd is.

Een dergelijk beding met deze uitwerking is voor mij onredelijk bezwarend en ik vernietig deze daarom. Niet alleen dat, maar door deze blijk van onwil maakt UPC zich in mijn optiek schuldig aan oplichting.

Ik vorder bij deze het bedrag € <bedag>, dat binnen tien dagen na de dagtekening op rekeningnr. <rekeningnr> moet staan. Wanneer ik na deze periode nog geen betaling heb ontvangen zal ik ook de wettelijk rente eisen en daarnaast alle rechtsmaatregelen nemen die ik nodig acht. Eventuele gerechtelijke- en buitengerechtelijke incassokosten komen voor uw rekening. Echter vertrouw ik er op dat u het niet zover zult laten komen.

Met vriendelijke groet,

Die maatregelen zijn dus een rechtzaak starten bij de kantonrechter met of zonder advocaat (of naar de geschillencommissie) en naar de politie gaan om aangifte te doen van oplichting.

Wassily-UPC
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

Beste BenjaminB,

Het spijt me dat je klacht niet op correcte wijze is aangenomen.

We nemen je klacht graag alsnog in behandeling.

Zou je je gegevens willen mailen naar [email protected] onder vermelding van 'reactie tros radar forum'?

Met vriendelijke groet,

Wassily-UPC
UPC Webcare Team

dennis100

Ongelezen bericht door dennis100 »

meerderen storingen aan mijn mediabox gehad .
upc heeft bij mijn een nieuwe mediabox gezet .
de oude zou niet meer goed zijn .
maar verlopig heb ik meer storingen met de nieuwe mediabox dan de oude mediabox (nooit problemen mee).
belde upc op dat de beelden blijven hangen en het geluid door liep .
vermelden de storing monteur kwam langs vermelden mij dat de kabels niet goed waren enz enz oude weggehaald en een nieuwe mediabox aangesloten .
in de tussen tijd nieuwe kabels aangelegd .

na een paar dagen werd de klacht alleen nog maar erger .
weer bellen weer een 1uur aan de telefoon weer 6€ 5 keer =30€ nieuwe kabels 100€

weer upc bellen 27 dec 2008
storing door geven beeld blijft hangen enz enz .
telefoniste ging een monteur langs sturen zij nog doet dit in het nieuwe jaar kan hij gezellig kerstvieren bij fam vrienden kids .
oke zij de telefoniste dat is fijn .
afspraak 06-01-2009 tussen 13.00 uur en 18.00 uur oke .
ik klanten afgebeld ivm dat ik een zaak heb .
kost mijn dus geld . oke heb ik voor over zodat mijn kids goede tv kunnen kijken .
storings monteur niet geweest belde upc vragen waar hij blijft .
blijk het een storing in de mediabox te zijn waar de monteur niets aan kan doen .
krijg een vergoeding van 25€ omdat de monteur mijn niet heb gebeld
p.s ik heb zelf 4 klanten af moeten bellen maal €€€€€
ben pissig want de nieuwe mediaboxen zetten ze gewoon bij de nieuwe klanten neer .de consument is de dupe hiervan (auto kopen met twee lekke banden excuus van upc we werken eraan maar zetten ze wel weg bij klanten .
bij deze alle bellen die deze klachten hebben een monteur laten komen komt deze niet heeft u 25€ schadevergoeding.dat elke dag 5x25€=125€.
mensen kijk uit bij upc .je word bedonderd .
zo zijn er nog meer dingen die hier voor zijn gebeurd . wie het wil weten mail maar . [/u]

BenjaminB

Ongelezen bericht door BenjaminB »

:P 'Wassily UPC': "Voor het ervaren ongemak bieden wij u onze verontschuldigingen aan. Uw ervaringen met onze dienstverlening komen niet overeen met de service die wij onze klanten willen bieden. Wij hopen u in het vervolg beter van dienst te zijn."

Ik heb, na het verzoek van 'Wassily', UPC in de gelegenheid gesteld te reageren op mijn ontevredenheid over de dienstverlening. En bovenstaande reactie heb ik gisteren mogen ontvangen.... met uiteraard de toezegging dat het volledige bedrag :!: verrekend zal worden met huidige en toekomstige facturen.

Voor mij een zeer tevreden resultaat. Jammer alleen dat het via deze weg moet.... Geen warme douche voor UPC, maar de koude blijft ze voor dit moment even bespaard.

Bedankt 'Tros Radar Forum', bedankt 'alfatrion'...

Groeten,

Benjamin B.

Wassily-UPC
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

@dennis100:

Het spijt me te lezen dat vooraf niet in kennis bent gesteld over de geannuleerde afspraak. Conform het UPC Garantieplan bieden wij inderdaad een vergoeding van € 25,- bij een niet nagekomen afspraak.

Graag zou ik meer over de aard van de storing willen weten zodat we kunnen kijken of het echt niet op te lossen is. Zou je je gegevens eens willen mailen naar [email protected] onder vermelding van 'reactie tros radar forum'?

Met vriendelijke groet,

Wassily-UPC

Gesloten