Ik heb toen ik mijn telefoon (HTC Touch Cruise) kocht maar voor de zekerheid een verzekering erbij afgesloten.. je weet in principe maar nooit met zo'n duur toestel.
Via Belcompany werd mij geadviseerd het Safe & Sure Max pakket van Conner & Davis te nemen, het maandbedrag is even slikken: €8.95 maar dan ga ik er ook vanuit goed verzekerd te zijn.
Wat wil het geval: afgelopen weekend is mijn telefoon uit mijn borstzak gevallen toen ik voorover hing, in een kan met limonade, dom natuurlijk en zeer zeker ook balen, maar voor zo'n zaken lijkt mij de verzekering in aanmerking te komen.
Nadat ik netjes de klacht online aangemeld had kreeg ik 2 werkdagen later een brief in de bus dat niet tot vergoeding over wordt gegaan op basis van artikel 6 in hun algemene voorwaarden.
Op basis van artikel 6.1a besluit de verzekering niet op mijn claim in te gaan. En heeft ook maar per direct mijn verzekering beeindigd.Artikel 6: Uitsluitingen
Geen recht op vergoeding bestaat:
6.1 Indien de beschadiging en/of diefstal van het verzekerd object het gevolg is van:
a.) Verwijtbare- en onvoldoende zorg van het verzekerd object zijdens de verzekerde;
b.) Het verzuim om in situaties waarin – naar algemene begrippen en/of ervaringsregels – rekening is te houden met een
verhoogde kans op schade en/of diefstal, danwel het verzuim om voldoende, passende en schade-beperkende
maatregelen te treffen ter voorkoming daarvan;
Dit is toch van de zotte? Noem mij eens 1 situatie maar dan ook echt maar 1 waardoor waterschade niet onder deze voorwaarde valt (verwijten van de gebruiker) En ja, waterschade valt wel onder de verzekering.
Hoe kan een verzekering hier zo makkelijk mee weg komen en wat raden jullie mij aan te doen?• Wereldwijde dekking voor
- val-, stoot- en waterschade
- diefstal (beperkt)
- misbruik gesprekskosten tot € 1.250
• Verlenging van fabrieksgarantie
• Service ‘aan huis’ binnen Benelux
• 24/7 online schademelden
• Snelle schadeafwikkeling
• Leentoestel gedurende reparatieperiode
Kortom: u bent MAXIMAAL verzekerd!
Groeten, Stefan.[/quote]