LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeepresten op wasgoed: oorzaak???

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je op een lage temperatuur als 40 wast blijven in de harmonica rubbers tussen zeepbak en trommel vaak resten achter.

Bij tenminste 60 graden zonder zeep wassen en omdat de machines minder water gebruiken dan 20 jaar terug iets minder zeep geven!

Door zonder zeep te wassen haal je de resten eenmalig weg en dan minder doseren!


Veel mensen gebruiken teveel, omdat de machines steeds minder water gebruiken dus word het niet meer opgelost.
Wees gierig en bespaar eens op dit dure poeder en je zult met minder zeep toch schoner wassen.

Supersonic
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 sep 2006 14:36

Re: Zeepresten op wasgoed: oorzaak???

Ongelezen bericht door Supersonic »

Een paar warme wassen en het probleem zal minder worden.
Warm is 60+ graden.

Toolboy

Re: Zeepresten op wasgoed: oorzaak???

Ongelezen bericht door Toolboy »

Das niet zo eenvoudig omdat de poeder met koud water wordt gespoeld.Tevens start de machine met koud water.
Wat wij nu doen in zo`n geval is een keteltje heet water door de zeepbak(zal echt niet smelten) doen en vervolgens een lege machine op 90 c laten draaien.
sc6 T

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Zeepresten op wasgoed: oorzaak???

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik was een tip vergeten;

Ik was met zeeppoeder in trommel, blijft het bakje schoner en alleen de wasverzachter er nog in!

Ook voorkom ik overstromingen omdat ik de tijdklok voor goedkope nachturen gebruikte en bij een grote klont door condens zit het verstopt!

Dus in de trommel zou ook veel schoonmaak werk besparen!

Die tip van kokend water wist ik nog niet, dus zelfs ik kan hier nog iets leren!

Gesloten