LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] transavia mist of leugens???
Re: transavia mist of leugens???
@diepezucht: ik moest wel erg lachen om je zin:
FZFG = freezing frog
Bevroren kikkers op de runway
FZFG = freezing frog
Bevroren kikkers op de runway
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 30 mei 2006 13:49
Re: transavia mist of leugens???
Oeps.
Gerepareerd.
Gerepareerd.
Re: transavia mist of leugens???
Uit je eigen verhaal kan ik opmaken dat jij bent gestart met stennis maken door:Ik heb niemand uitgescholden, pijn gedaan of bedreigd, en dat laatste kun je van hun niet zeggen!
A: Het uiten van onjuiste beschuldigingen
B: Luidruchtig irritant gedrag
C: Frustraties afreageren op stewardessen
D: Opjutten van de overige passagiers
E: Grote bek tegen stewardes als die verzoekt om je te gedragen.
Helaas komt het nog steeds voor dat er passagiers zijn die het nodig vinden om zich associaal te gedragen en bij de stewardessen het bloed onder de nagels vandaan halen. En als die er dan wat van zeggen, dan is dat meteen een bedreiging. Bah!
Re: transavia mist of leugens???
och jee, osseworstje toch, heb je een trauma uit het verleden ofzo?
Je bent er niet eens bij geweest, en je denkt precies te weten hoe het gegaan is, knap hoor!
Je bent als stewardes nou eenmaal het eerste aanspreekpunt voor passagiers die in je vliegtuig zitten! Misschien wordt het toch eens tijd voor een andere baan?
Wij leven in een land met recht op vrije meningsuiting, en als dat dan een stewadess het recht geeft om een gezin met kleine kinderen te bedreigen en zeggen dat ze ook naast de landingsbaan kunnen belanden vind ik dat zeer treurig!!
Wij hebben NIET gescholden, niks persoonlijks of wat dan ook gezegd we vonden het gewoon echt waardeloos en baalde enorm! En toen hadden wij (met meerdere passagiers) het gevoel, nou dit klopt gewoon niet.
Vandaar ook dat ik naar deze forum ben gegaan, en sommige reacties daar heb je echt iets aan! (Helaas die van jou niet) Jij vind jezelf alleen maar fantastisch en denkt alles beter te weten.
Je bent er niet eens bij geweest, en je denkt precies te weten hoe het gegaan is, knap hoor!
Je bent als stewardes nou eenmaal het eerste aanspreekpunt voor passagiers die in je vliegtuig zitten! Misschien wordt het toch eens tijd voor een andere baan?
Wij leven in een land met recht op vrije meningsuiting, en als dat dan een stewadess het recht geeft om een gezin met kleine kinderen te bedreigen en zeggen dat ze ook naast de landingsbaan kunnen belanden vind ik dat zeer treurig!!
Wij hebben NIET gescholden, niks persoonlijks of wat dan ook gezegd we vonden het gewoon echt waardeloos en baalde enorm! En toen hadden wij (met meerdere passagiers) het gevoel, nou dit klopt gewoon niet.
Vandaar ook dat ik naar deze forum ben gegaan, en sommige reacties daar heb je echt iets aan! (Helaas die van jou niet) Jij vind jezelf alleen maar fantastisch en denkt alles beter te weten.
Re: transavia mist of leugens???
waarom zou osseworst een trauma hebben als hij precies onder woorden brengt wat jij ook al had gezegd, alleen dan vanuit het oogpunt van een weldenkend mens?
die logica ontgaat me.
die logica ontgaat me.
Re: transavia mist of leugens???
ik ben het niet eens met mevrouw er zijn meer vluchten die avond uit geweken naar schiphol
om de reden op eindhoven airpoort zicht was daar 2400 meter en eindhoven heeft geen I.L.S en schiphol wel dus er zijn mensen bij die beter bij de klaag muur kunnen gaan zitten die hebben altijd wat te janken
om de reden op eindhoven airpoort zicht was daar 2400 meter en eindhoven heeft geen I.L.S en schiphol wel dus er zijn mensen bij die beter bij de klaag muur kunnen gaan zitten die hebben altijd wat te janken
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 30 mei 2006 13:49
Re: transavia mist of leugens???
René, Eindhoven heeft wel een ILS (Instrument Landing System), maar die is slechts 'Category 1'. Dat betekent dat je dan minimaal 550 meter zicht moet hebben en een wolkenbasis van 200 voet (60 meter).
Grotere velden als Schiphol beschikken meestal over 'Category 3' systemen. Daarvoor is geen wolkenbasis vereist, maar slechts een zichtwaarde van 75 meter. Het vliegtuig heeft die 75 meter niet eens nodig, maar bij 0 zicht is het een beetje lastig zoeken naar je parkeerplek.
Om 2111 lokale tijd was het zicht op Eindhoven 400 meter en de wolkenbasis nul.
Makkelijker kan ik het echt niet maken.
Grotere velden als Schiphol beschikken meestal over 'Category 3' systemen. Daarvoor is geen wolkenbasis vereist, maar slechts een zichtwaarde van 75 meter. Het vliegtuig heeft die 75 meter niet eens nodig, maar bij 0 zicht is het een beetje lastig zoeken naar je parkeerplek.
Om 2111 lokale tijd was het zicht op Eindhoven 400 meter en de wolkenbasis nul.
Makkelijker kan ik het echt niet maken.
Re: transavia mist of leugens???
Claudia, rennen naar de Blokker, de borden zijn in de aanbieding en aangezien je een behoorlijk aantal voor je kop hebt, kan een paar extra geen kwaad.....succes!
Re: transavia mist of leugens???
Tuurlijk Fabel !!
Het punt was, of er nou wel of niet door mist uitgeweken moest worden,
of dat het voor transavia beter uitkwam om meteen naar Amsterdam te vliegen! (het scheelt toch weer een keer landen en opstijgen en dat kost tijd en geld!)
Wij vonden het in ieder geval niet mistig, vanuit het vliegtuig gezien was alles helder en ook bij het ophalen van de auto rond 12.45 uur s'nachts (zelfs na het afsteken van het vuurwerk) was er voldoende zicht.
En ik hoor dat hierover de feiten ook nogal verschillen.
De een zegt 400 mtr zicht op Eindhoven, de ander 2400 mtr zicht.
de stewardes zei zelfs maar 150 mtr zicht. Om 1.00 uur s'nachts was het ineens weer 2100 mtr zicht volgens een ander.
Wel een ILS, geen ILS. Het wordt er niet duidelijker op !
Er moet dus 550 mtr zicht zijn op Eindhoven om te kunnen landen begrijp ik van diepezucht. Dan moeten we dus nog weten hoeveel mist er precies hing rond 21.30 uur.= landingstijd
Het punt was, of er nou wel of niet door mist uitgeweken moest worden,
of dat het voor transavia beter uitkwam om meteen naar Amsterdam te vliegen! (het scheelt toch weer een keer landen en opstijgen en dat kost tijd en geld!)
Wij vonden het in ieder geval niet mistig, vanuit het vliegtuig gezien was alles helder en ook bij het ophalen van de auto rond 12.45 uur s'nachts (zelfs na het afsteken van het vuurwerk) was er voldoende zicht.
En ik hoor dat hierover de feiten ook nogal verschillen.
De een zegt 400 mtr zicht op Eindhoven, de ander 2400 mtr zicht.
de stewardes zei zelfs maar 150 mtr zicht. Om 1.00 uur s'nachts was het ineens weer 2100 mtr zicht volgens een ander.
Wel een ILS, geen ILS. Het wordt er niet duidelijker op !
Er moet dus 550 mtr zicht zijn op Eindhoven om te kunnen landen begrijp ik van diepezucht. Dan moeten we dus nog weten hoeveel mist er precies hing rond 21.30 uur.= landingstijd
Re: transavia mist of leugens???
genoeg om uit te wijken naar Amsterdam in ieder geval!Dan moeten we dus nog weten hoeveel mist er precies hing rond 21.30 uur.= landingstijd
Pffffff, wordt je niet moe van jezelf? Doe jezelf een lol en ga in het vervolg gewoon met de auto op vakantie, hoewel je ook dan wel weer wat te klagen hebt ...
Re: transavia mist of leugens???
@De Zeur,
er staan in dit topic al 2 meldingen. 1 van 5 minuten voor je landingstijd en 1 van 11 minuten daarna.
De gegevens zijn duidleuk. 5 Minuten voor de landing mocht er ABSOLUUT NIET geland worden op Eindhoven!!!
SA 31/12/2008 21:25-> METAR EHEH 312125Z AUTO 32006KT 0800NDV FZFG BKN001 M05/M06
Q1027 RED=
SP 31/12/2008 21:41-> SPECI EHEH 312141Z AUTO 32007KT 1300NDV BR OVC001 M05/M06
Q1027 RED=
er staan in dit topic al 2 meldingen. 1 van 5 minuten voor je landingstijd en 1 van 11 minuten daarna.
De gegevens zijn duidleuk. 5 Minuten voor de landing mocht er ABSOLUUT NIET geland worden op Eindhoven!!!
SA 31/12/2008 21:25-> METAR EHEH 312125Z AUTO 32006KT 0800NDV FZFG BKN001 M05/M06
Q1027 RED=
SP 31/12/2008 21:41-> SPECI EHEH 312141Z AUTO 32007KT 1300NDV BR OVC001 M05/M06
Q1027 RED=
Re: transavia mist of leugens???
in de avond van oudjaar was de zicht op eindhoven airpoort 400 meter
nog maals uw geeft aan dat uw nog heb gebeld naar kenissen met de vraag of het zicht goed was wat ik zelfs heel raar vind op dat het ten strengste is verboden om te sms of tebellen hier staat zelf een zelstraf van de duur voor 4jaar voor voor het in gevaar brengen van de pagagiers en uw land dan toch op schiphol zelfs op schiphol was het zicht maar 3000 meter maar die hebben meer mogelijk heden
als er mist is gaat het sneller bij een open vlakte en is het sneller dicht \
dus ik snap niet wat uw nou loop te zeuren
was blij dat transavia uw niet aan kraagt wegen het toe brengen van gevaren de meters kunnen raar gaan doen is uw beld zo als uw toe geeft
nog maals uw geeft aan dat uw nog heb gebeld naar kenissen met de vraag of het zicht goed was wat ik zelfs heel raar vind op dat het ten strengste is verboden om te sms of tebellen hier staat zelf een zelstraf van de duur voor 4jaar voor voor het in gevaar brengen van de pagagiers en uw land dan toch op schiphol zelfs op schiphol was het zicht maar 3000 meter maar die hebben meer mogelijk heden
als er mist is gaat het sneller bij een open vlakte en is het sneller dicht \
dus ik snap niet wat uw nou loop te zeuren
was blij dat transavia uw niet aan kraagt wegen het toe brengen van gevaren de meters kunnen raar gaan doen is uw beld zo als uw toe geeft
Re: transavia mist of leugens???
@ claudia:
de METAR (weersgegevens die de piloot in zijn cockpit ontvangt via boordcomputer) van tijd van landen is duidelijk: verboden te landen, dus uitwijken!
Komt het in je op, dat niet Transavia bepaald waar er geland wordt, maar uiteindelijk de Luchtverkeersleiding en de piloot zelf!! Die heeft de eindverantwoording over de kist.
Dat je de uitleg van de stewardess (dat er naast de baan geland kan worden) opvat als bedreiging van je gezin snap ik niet....Het is geen bus die even van de weg kan raken. Nee, tijdens de landing vlieg je niet sneller dan 140 knopen (zelf even opzoeken hoe veel dat is), dus als het misgaat is het echt BOEM IS HO!
Veiligheid boven alles. Jammer van je oudjaarsavond, maar wees blij dat je nog leeft!
de METAR (weersgegevens die de piloot in zijn cockpit ontvangt via boordcomputer) van tijd van landen is duidelijk: verboden te landen, dus uitwijken!
Komt het in je op, dat niet Transavia bepaald waar er geland wordt, maar uiteindelijk de Luchtverkeersleiding en de piloot zelf!! Die heeft de eindverantwoording over de kist.
Dat je de uitleg van de stewardess (dat er naast de baan geland kan worden) opvat als bedreiging van je gezin snap ik niet....Het is geen bus die even van de weg kan raken. Nee, tijdens de landing vlieg je niet sneller dan 140 knopen (zelf even opzoeken hoe veel dat is), dus als het misgaat is het echt BOEM IS HO!
Veiligheid boven alles. Jammer van je oudjaarsavond, maar wees blij dat je nog leeft!
Re: transavia mist of leugens???
ik stel voor om Claudia te negeren, dit soort volk zal wat wij ook zeggen nooit veranderen en altijd een aso blijven.
Re: transavia mist of leugens???
Pharan,
De uitleg van de stewardes ?? KOEKOEK, zo makkelijk kom je er niet mee weg.
Sorry maar het was duidelijk GEEN uitleg, maar een bedreiging die nergens op sloeg!
Ik ben ook voor veiligheid boven alles. Ik geef alleen aan dat wij twijffelen over het verhaal mist, omdat er (bijna) geen mist was.
Misschien was er een andere oorzaak?
ps we waren al geland toen! en stonden voor de gate!
De uitleg van de stewardes ?? KOEKOEK, zo makkelijk kom je er niet mee weg.
Sorry maar het was duidelijk GEEN uitleg, maar een bedreiging die nergens op sloeg!
Ik ben ook voor veiligheid boven alles. Ik geef alleen aan dat wij twijffelen over het verhaal mist, omdat er (bijna) geen mist was.
Misschien was er een andere oorzaak?
ps we waren al geland toen! en stonden voor de gate!
Laatst gewijzigd door claudia73 op 09 jan 2009 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: transavia mist of leugens???
rene117,
eerst zeg je dat het zicht 2400 meter was en nu 400 meter??
en ik zeur niet ik probeer duidelijkheid te krijgen!
En IK heb niet gebeld, dat was een meneer die ook in het vliegtuig zat, ik ken hem niet, maar hij had schijnbaar ook sterke wijffels over mist!
en...... nogmaals tuurlijk fabel!!!
eerst zeg je dat het zicht 2400 meter was en nu 400 meter??
en ik zeur niet ik probeer duidelijkheid te krijgen!
En IK heb niet gebeld, dat was een meneer die ook in het vliegtuig zat, ik ken hem niet, maar hij had schijnbaar ook sterke wijffels over mist!
en...... nogmaals tuurlijk fabel!!!
Laatst gewijzigd door claudia73 op 09 jan 2009 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: transavia mist of leugens???
@fabel: niet mee eens; is het niet juist uniek en waardevol dat we op deze manier de kans krijgen om te kunnen analyseren hoe het brein van een andersbegaafde zich manifesteert in conflictsituaties?
Re: transavia mist of leugens???
Nog nooit iemand meegemaakt die zo hardleers is.
Je zou landen om 21:30, dat is 20:30 GMT. Uit de METAR:
SA 31/12/2008 20:25-> METAR EHEH 312025Z AUTO 34007KT 0650NDV FZFG OVC000 M05/M05 Q1026 RED=
Om 21:25 nederlandse tijd was het zicht 650 meter, wolken tot op de grond, conditie (militair) rood. Verboden om te landen. En niks geen andere oorzaak, zo klaar als een klontje.
Hoe kan je in vredesnaam vanuit het toestel op die hoogte in het donker zien of er mist aan de grond is. Onmogelijk!
Om 1 uur 's nachts, toen je de auto ging ophalen, was de mist opgetrokken en het zicht 2100 meter aan de grond.
Snap je het nu?
Je zou landen om 21:30, dat is 20:30 GMT. Uit de METAR:
SA 31/12/2008 20:25-> METAR EHEH 312025Z AUTO 34007KT 0650NDV FZFG OVC000 M05/M05 Q1026 RED=
Om 21:25 nederlandse tijd was het zicht 650 meter, wolken tot op de grond, conditie (militair) rood. Verboden om te landen. En niks geen andere oorzaak, zo klaar als een klontje.
Hoe kan je in vredesnaam vanuit het toestel op die hoogte in het donker zien of er mist aan de grond is. Onmogelijk!
Om 1 uur 's nachts, toen je de auto ging ophalen, was de mist opgetrokken en het zicht 2100 meter aan de grond.
Snap je het nu?
Re: transavia mist of leugens???
Mijn excuses Remster, het is idd net het Theater van de Lach met de denkwijze van Claudia
een heerlijke klucht...
een heerlijke klucht...
Re: transavia mist of leugens???
Fabel, ben jij dat oenig ventje uit de betreffende krant ?, Claudia zit er een beetje naast, wat is daar mis mee