LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LG lcd, is dit wat?

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Mirrit
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2009 22:47

LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door Mirrit »

Wij zijn op zoek naar een LCD tv, maar komen er niet echt uit. Nu komen wij op kieskeurig.nl veel het merk LG tegen. Is dit merk wat?
We willen max. er €750,00 voor uit geven.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door dhc »

Prijs-kwaliteitsverhouding is prima. Snap alleen niet dat je er bij kieskeurig niet uitkomt. Heb je al eens uitgebreid gezocht?

Mirrit
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2009 22:47

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door Mirrit »

Waar kan ik het merk ongeveer mee vegelijken? Panasonic of Samsung? Is het een A of een B merk?

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door gastje13 »

Ik weet niet hoe groot je tv wordt, maar zo mogelijk(vanaf 32inch) raad ik een plasma aan. Vind deze zelf stuk prettiger kijken dan lcd(mooiere kleuren, beter met SD enz)

zo een bijvoorbeeld:
LG32PC51

LG is merk tussen de top en de bagger in. Gewoon middeklasse, niks mis mee.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door TheLD »

Op zich niets mis mee. Tegenwoordig zijn de nieuwste LCD's allemaal wel ok, zie ook: http://www.hardware.info/nl-NL/articles ... 000_euro/8

En kijk ook eens op: http://www.hdtvtest.co.uk/

Vroeger was vooral het contrast, kleurechtheid en kijkhoek bij plasma's veel groter dan bij LCD's. Echter de laatste tijd is dit verschil veel en veel kleiner geworden.

internetbk
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 apr 2008 15:41

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door internetbk »

bij een kennis de LG tv gezien.Daar zit geen aan/uitknop op en dus moet je steeds de stekker eruit trekken.(of een stekker met schakelaar nemen) Zelf ben ik zeer teverden met mijn Panasonic.Ook omdat daar wel een aan/uitschakelaar op zit.

Groeten Ben

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door dhc »

Die aan-uitknop zit er bij meer merken niet (meer) op.
Mijn nieuwe Samsung heeeft er ook geen!

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door gastje13 »

Je kunt een tv ook gewoon op standby zetten ;)
gebruikt minder dan één watt tegenwoordig. Ook wel zo goed voor de voeding. De tv's die wél een aan/uit knop hebben schakelen zich ook niet geheel uit.

Ik zou gewoon plasma/lcd eens vergelijken. Neem wat jij het beste vind. Vooral de SD weergave vind ik op plasma beter, al moet ik wel zeggen dat ik persoonlijk SD weergave op een CRT duidelijk het best vind.

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

Goh CRT geeft SD materiaal ook 1:1 weer, geen wonder dat het er beter uitziet dan op een HDTV :wink: .

LG zou ik nooit voor kiezen. Wazige kleuren, slechte zwart weergave qua instellingen kun je er bijna niks in aanpassen. Ga eerder voor een Samsung 6 serie. Maar hoe groot moet de tv zijn? de 42" LE40A656 is naar mijn mening een erg goede keuze.

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door gastje13 »

Goh CRT geeft SD materiaal ook 1:1 weer, geen wonder dat het er beter uitziet dan op een HDTV
Ook als de crt een hogere resolutie zou hebben, zou het SD beeld er goed uit zien. Als je een crt monitor naast een lcd monitor zet, en je gebruikt een niet native-resolutie zou de crt prima beeld geven, de lcd een stuk waziger.

Een lcd(en plasma) moet altijd werken op native-resolutie, een crt hoeft dat niet.

Trieste is wel, dat het meeste wat uitgezonden wordt, SD materiaal is :(

Mirrit
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2009 22:47

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door Mirrit »

Het wordt een 37" en we gaan hoogstwaarschijnlijk voor een plasma en ons oog is gevallen op een Panasonic TH-37PX80.

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door gastje13 »

Panasonic is een heel goed merk. Lekker degelijk en prima beeld. Prima keus.

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

Goede keuze, vergeet niet dat je bij een plasma rekening moet houden met een burn-in periode van minimaal 100 uur. Dit houd simpelweg in dat je de contrastwaarde en overige instellingen zo gemiddeld mogenlijk moet houden en eigenlijk nooit vaste beelden (logo's, game huds zwarte balken bij films etc.) in beeld moet krijgen. Daarna kun je hem goed calibreren dmv een calibratie dvd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door dhc »

Laat ik nou gelezen hebben op diverse consumentenpagina's en sites van kenners dat de huidige generatie geen last meer heeft van dit verschijnsel....

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door gastje13 »

Inbranden gebeurd inderdaad veel minder snel dan vroeger. Maar het KAN nog steeds. Als je het contrast maar hoog genoeg zet, en het beeld lang genoeg laat stilstaan.

Pascal73
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 mei 2007 10:12

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door Pascal73 »

Panasonic is een prima merk. Maar toen wij gingen vergelijken in de winkel (RAF) kwamen we toch uit bij een Pioneer plasma. Wat een verschil met de rest zeg...ook qua prijs trouwens! Maar we kregen een leuke aanbieding en hebben geen moment spijt van onze keuze. Zwart is echt pikzwart en alle kleuren zijn zo mooi....Ook het geluid is opzienbarend voor zo'n platte tv...zoals je van Pioneer vewacht.

Dus kijk eens goed rond voor leuke aanbiedingen. Wij kochten onze 42" Pioneer voor 1499,00!!

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

@DHC, alleen jammer dat op de meeste "consumenten pagina's", waaronder deze meer dan vaak verkeerde informatie word gegeven omtrent dit soort zaken.

Pioneer is idd een ontzettend goed merk. Maar na calibratie zal een panasonic of een samsung plasma bijna exact dezelfde kleurechtheid hebben als een Pioneer. Het is niet voor niets dat professionele calibrateurs Samsung roemen om hun fenomenale kleur echtheid in vergelijking met een duurde Kuro. Nooit exact natuurlijk, maar daar betaal je dan ook 2 x zoveel voor. Niet dat je dat verschil thuis op de bank zult zien natuurlijk :wink:

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door dhc »

Voor wat het waard is: als ik "consumentenpagina's" bedoel, dan zijn dit echt wel de pagina's waar echte deskundigen hun mening geven...
Ik zuig mijn mening dus niet uit mijn duim. Veel kijkplezier.

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

Ga je anders eerst es verdiepen in het onderwerp voordat je andere "deskundigen" gaat napraten, daardoor krijgen mensen dus verkeerde informatie.

Kijk bijvoorbeeld hier:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthre ... st14472276

valerio
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2009 23:13

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door valerio »

Heeft er iemand ervaring met dit toestel , kuro van pioneer in 32". Ik was van plan een samsung 32"van de 7-reeks te kopen , maar op trosradar las ik een heel evangelie over de 100 Hz die het toestel zou hebben, maar dan toch niet heeft, zodat ik toch liever die kuro zou kopen ... kost wel meer, maar het model vind ik knapper.

Anderzijds vind ik het beeld van de samsung wel "kleurrijker" dan de kuro, die eerder "getemperd" overkomt. Ligt dit aan de contrastratio : samsung 1:70000 en kuro 1:10000 ?

Wie maakt een belgische tv fanaat wat wijzer ?

Gesloten