Zet Vista maar eens op een systeem met een 1.2Mhz. Dual Core Celeron processor!, je wordt er niet vrolijk van!,
Een nieuwe computer wordt echt traag met zo'n configuratie, terwijl de computer als uitloopmodel nog in de winkel staat!, je kan er niks mee!,
Kennis van me kocht zo'n computer, en belde mij vol blijdschap op dat hij een computer had gekocht!, toen ik naar de specificaties vroeg liet hij mij weten dat de computer € 400,- had gekost, het was een "snelle jongen" volgens de verkoper, en voldoende voor internetten wat hij het meeste doet met de computer, de oude XP computer ging aan de kant en deze kwam er voor in de plaats,
Toen ik hem vroeg wat voor processor in de computer zat vertelde hij vol trots, met de doos op schoot, dat er een 1.2 Mhz Celeron processor in zit!, en 2 GB geheugen een een harde schijf van 160GB,
Ik werd er niet vrolijk van, maar liet hem dat niet merken,
Hij is een absolute leek op computergebied, en wij zouden samen een leuke computer voor hem zoeken, maar meneer was zo "slim" om zelf een computer uit te zoeken voor zo weinig mogelijk geld, en dan ga je vaak het schip in, doordat je niet weet waar je mee werkt,
ik zei hem dat hij mij straks terug zou bellen, meer zei ik niet, hij sloot het apparaat aan en hoopte op een vlotte installatie van de software die standaard in de computer zit,
Het bleef een tijd stil van zijn kant, en plotseling ging de telefoon met een bekend nummer in het display, ik vroeg hoe het gaat met de pc, en hoe vlot die wel niet was..,
Reactie "Het wijzertje" rechts in het beeldscherm staat constant in het rode gebied ( belasting processor ), en internet liep steeds vast,
Ik was er al bang voor, die Celeron is een fantastisch ding voor XP, dan draait die computer echt fantastisch!, maar Vista is te hoog gegrepen,
Dus ben naar hem toegereden en na wat geknoei om het ding wat sneller te krijgen is het apparaat teruggebracht naar de zaak en nu heeft hij met een bijbetaling een nette computer gekocht met een snelle Dualcore en lekker wat geheugen,
De kennis nu dik tevreden en kan onder alle omstandigheden normaal internetten,
Ik wil hier mee zeggen dat Vista een zware jongen is voor de lichtere computers, Vista werd vaak meegeleverd om XP computers makkelijker te verkopen, de oude voorraad moet toch weg,
De computer draait op volle toeren, maar er gebeurd maar weinig,:(
Wanneer je zo'n computer hebt, gewoon XP installeren en je hebt echt een puik computerje voor weinig geld!,
Die trage computer is dan echt bloedsnel, en prachtig om mee te werken!.
Misschien is Windows 7 een leuke optie voor een dergelijke "trage" computer, Vista is zwaar, en dat weet iedereen die maar een beetje met computers thuis is,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.