LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reizen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
marieke2407

reizen

Ongelezen bericht door marieke2407 »

zie onderstaande reaktie
Laatst gewijzigd door marieke2407 op 12 jan 2009 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: reizen

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Ik vraag mij in alle redelijkheid af of je op dit soort "vragen" nog serieus moet reageren. Lijkt mij zonde van de tijd!

marieke2407

Re: reizen

Ongelezen bericht door marieke2407 »

zie onderstaande reaktie
ja ik kan het niet weghalen?

mvg marieke2407

ik kan nu even niet meer typen.door de armen,dus denk niet ze reageerd niet meer,komt wel!!!
Laatst gewijzigd door marieke2407 op 12 jan 2009 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.

diepezucht
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 mei 2006 13:49

Re: reizen

Ongelezen bericht door diepezucht »

Marieke, ik denk dat Marco (en vele anderen, inclusief mezelf) de hele vraagstelling niet begrijpt. Heb je eerste post nu 4 keer gelezen en heb geen idee waar je nu eigenlijk heen wilt.

Vandaar waarschijnlijk ook het gebrek aan reacties..

Je zult het nieuwe Amerikaanse ESTA programma wel bedoelen, al concludeer ik dat voor het gemak even uit die datum, 12 januari.

Maar gezien het niveau van je eerste twee berichten hierboven, zul je daar wel niet naartoe gaan. (sorry hoor, maar dat moest even). :D

menno66
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2008 21:57

Re: reizen

Ongelezen bericht door menno66 »

Beste Marieke,

Het gaat denk ik ook een beetje om je toon....

Maar bij deze de link naar het artikel die je het antwoord geeft:

http://www.nu.nl/internet/1897517/reizi ... ullen.html

marieke2407

Re: reizen

Ongelezen bericht door marieke2407 »

hoi jongen,
het is niet kwaad bedoeld...
maar ze hebben het in de krant en op tv de hele tijd over dat alles verscherpt wordt binnen de vs...maar ok andere landen.
dus ned,belgie,frankrijk enz...

wat zijn dan die eissen?wat moet ik doen om naar bv londen te gaan?of als ik met de auto naar frankrijk ga?moet ik dan ook een visa aanvragen...
ik dacht eerlijk gezegd dat iedereen het wel gezien en gelezen had,het was zo veel op tv en in de krant vandaar...

mijn excuses voor de toon,maar ze hebben het de hele tijd over amerika...maar dan staat er onder het geld ook voor andere landen???

stel ,je hebt je reis geboekt.
en dan .............
dan 3 dg van te voren ga je zo;n ding invullen en mag je het land niet in?huh en dan...er staat ook,maar nog als u toestemming hebt,wil dat niet zeggen dat u toegelaten word tot het land?lekker dan :oops:

nou dat was de vraag,wat ik al zei ,ik had verwacht dat iedereen het wel gelzen enz had sorry :oops:
maar dat van marco polo slaat ook nergens op....
zegt dan net als jullie wat bedoel je....??of niet toch..

snappen jullie nu wat ik bedoel??het gaat 12 jan in...
maar amerika was dus al verscherpt maar nu ook heel veel andere landen...wat bedoelen ze dan met verscherpt....wat moet je gedaan hebben....wat moet je uberheaupt doen?

mvg marieke,niet boos....
Laatst gewijzigd door marieke2407 op 12 jan 2009 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.

marieke2407

Re: reizen

Ongelezen bericht door marieke2407 »

hoi diepzucht,nou eerlijk gezegd is mijn nivo wel goed hoor,ik ben naar heel wat landen geweest ,waar menig mens jaloers op is.
alleen nu ik ziek ben kan ik niet meer zover vliegen en moet ik het met de dichtsbij zijnde landen doen,vandaar..helaas.

beste menno,
de esta site had ik al,via mijn man zijn werk die moet nog wel eens naar het buitenland..ja ja ook dat nog :oops:
maar ik heb ook deze
http://www.immihelp.com/visas/i-94w.html


die is wat duidelijker vind ik zelf,staat precies hoe en wat en ik kan gewoon met een gerust hart dat ding invullen.
ik weet nog dat ik hem idd ,deze groene in moest vullen naar mexico.

maar het gaat me alleen om ,hoe werkt het...
als ik nou met de auto naar parijs ga?moet ik dan ook zo'n ding invullen,gaat de hoteleigenaar er naar vragen....of is het echt puur voor het vliegen...
nergens vind je dat...alleen een hoop kabaal,ja vs scherpt alles aan en de heel veel eu landen ook en singapore en weeet ik het.

stel dat de helft van de wereld ooit een keer wat heeft uitgevreten,nou dan kom je toch nergens meer in..daaaaaaaaaaaaag vakantie economie?of zie ik het verkeerd?

nogmaals het was niet mijn bedoeling zo onduidelijk te zijn...ik haal het wel weg....is dit duidelijker??serieus??? :?:

ik reageer alleen nu ff niet zo snel meer,de armen willen niet meer,dus denk niet oh ze komt niet meer,maar het gaat f niet meer ook vandaar de fouten,,arm ligt er even voor de helft uit..heeeel normaal bij mij(subluxatie)

marieke
Laatst gewijzigd door marieke2407 op 12 jan 2009 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: reizen

Ongelezen bericht door Henri42 »

deze regel zou ook voor Nederland moeten gelden, veel ongewenste lui hou je buiten de grenzen

marieke2407

Re: reizen

Ongelezen bericht door marieke2407 »

hoi henri

ned stond er dus ook tussen,ik heb even het stukje uit de krant gepakt!


“We vrezen dat die maatregel bij de meeste passagiers niet bekend is. Het kan betekenen dat vertrek moet worden geweigerd”, aldus een directielid van de luchthaven Schiphol.

Luchtvaartmaatschappijen voorspellen ook grote verwarring rond de nieuwe regels, waarvan reizigers onwetend zijn gelaten.

De veiligheidsautoriteiten in de VS hebben aangekondigd dat zij streng op de naleving van die nieuwe veiligheidsmaatregel zullen toezien. “Wie zich daaraan niet houdt, wordt niet toegelaten”, aldus de bikkelharde opstelling.

Luchtvaartmaatschappijen zijn daardoor gedwongen streng toe te zien op naleving van de nieuwe voorschriften, die alle reizigers elektronische reistoestemming te

verkrijgen voordat zij aan boord kunnen gaan van een vliegtuig of schip naar de Verenigde Staten.

Het is onduidelijk wat de veiligheidsautoriteiten in de VS voorhebben met het opwerpen van de nieuwe drempel voor Amerika gangers, die daar al grote ergernis met lange wachttijden bij de vaak onbeschofte controles moeten doorstaan

“Het is aan te bevelen de aanvraag tijdig in te dienen. In elk geval 72 uur van tevoren. De reiziger kan nagenoeg dezelfde vragen verwachten als op het groene zogenaamde I-94W formulier, dat tot nu toe in de vliegtuigen tijdens de heenreis kon worden in gevuld.

In de meeste gevallen krijgen reizigers met bestemming Amerika al binnen een paar seconden antwoord:

De landen waarvoor de nieuwe regels gelden zijn naast Nederland ook Andorra, Australië, Monaco, Oostenrijk,

België, Nieuw Zeeland, Brunei, Noorwegen, Denemarken, Portugal, Finland, San Marino, Frankrijk, Singapore, Duitsland, Slovenië, IJsland, Spanje, Ierland, Zweden, Italië Zwitserland, Japan, Verenigd Koninkrijk en Liechtenstein

MAAR ZE BLIJVEN HET MAAR OVER DE VS HEBBEN TERWIJL HET BIJNA DE HELE WERELD IS..?heel veel kabaal over de vs?het zal wel...

mvg marieke

nou idd ,dan zou hou je een hoop lui buiten,alleen is het voor ned te laat ze zijn er al!

Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: reizen

Ongelezen bericht door Mk »

Beste Marieke, er staat simpelweg dat die VS-regels gelden voor mensen uit die genoemde landen, niet dat die regels gelden om die landen binnen te komen....

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: reizen

Ongelezen bericht door meniles »

zullen ze niet bedoelen dat het voor alle inwoners uit die landen geldt? M.a.w. alle personen met bovenstaande nationaliteiten dienen een dergelijke vervanging van de green card aan te vragen (en kunnen dat waarschijnlijk allemaal online doen)...

Marieke echt don't worry je hoeft geen visum als je naar Duitsland wilt, je hoeft geen visum als je naar Oostenrijk wilt, je hoeft geen visum als je naar Zweden wilt etc etc etc etc...

He bah nu heb ik toch nog serieus antwoord gegeven :)...

edit: ik zie nu dat Mk net ff wat sneller was met een reactie

marieke2407

Re: reizen

Ongelezen bericht door marieke2407 »

allemaal heel erg bedankt.
nu snap ik het,simpelweg uit die landen die er staan is het dus om naar de vs te gaan...nou ja ik dacht waarom nou elke keer die vs ,het gaat zo wat om elk land? :oops: echt ben niet seniel hoor ben 35 ihihihi
om ff niet serieus te zijn! sorry

echt even normaal ,ik volg gewoon elke dag de krant en het journaal maar hier kwam ik gewoon niet uit,en ik niet alleen.
op andere forums zitten ook mensen die het niet snappen!
nu dus wel ...dankzij jullie! hartstikke bedankt!!!!
ik ga het gelijk even tegen die mensen zeggen!

dank u wel...
mvg marieke2407

Gesloten