Hanz, ik ben het niet met je eens. Je spreek jezelf ook tegen in de eerste zin:
Over mediamarktkun je "lullen"wat je wil, maar ook al kom je met hetzelfde product 4 keer terug krijg je zo je geld terug.
Je komt er dan wel 4 keer voor terug.
Het is ook lang niet altijd zo dat ze gemakkelijk geld teruggeven. Een door mijn broer gekochte printer bleek in het schap te staan met een stuk plakband op de doos. Bij nader inzien was het een gebruikt exemplaar, want de cartridges waren al aangebracht, en de verzegeling van de driver-cd was verbroken.
Geen probleem, meneer, u mag een nieuw exemplaar halen in de winkel, werd hem verteld. Ok, mooi, denk je dan. Mijn broer ging terug naar de winkel, wilde een exemplaar hebben waarvan de doos nog intact was, maar kwam tot de ontdekking dat zijn keuze net was uitverkocht.
Dus hij koos voor een iets ander type. De maandag erna moest ik zelf bij de Mediamarkt zijn, en ik keek in de schappen van de printers. Ja, en wat stond daar? De door ons teruggebrachte printer. Gewoon weer (de tweede keer....) als nieuw verkocht in de winkel.
Enkele weken later was er een probleem met een fotocamera. We moesten praten als Brugman, en uiteindelijk (pas na dreigen om dat aan de grote klok te hangen), kwam Mediamarkt ons tegemoet. Het defecte toestel werd teruggenomen, onder terugbetaling van een redelijk deel van de koopsom. De garantie was voorbij, maar omdat een winkelier ook daarna nog verplichtingen heeft ten opzichte van de koper, en wij hen op die plicht wezen, kreeg mijn broer 50 procent van de aankoopsom retour. Ze deden het uiteindelijk dus wel, maar niet uit zichzelf. We zijn er vier keer voor terug moeten gaan.
Overigen hangt het er ook een beetje vanaf wie je aan de balie van de servicedesk aantreft, de medewerkers daar spreken elkaar nog weleens tegen. De een zegt: vergoeding is niet bespreekbaar, met de ander valt goed te praten.