LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Edwin2312
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:22

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door Edwin2312 »

Ik begrijp niet dat mensen tevreden kunnen zijn over een product dat niet deugt.

Als iemand een product koopt bijvoorbeeld een home cinema set en de leverencier komt elke week nog een paar "vergeten" onderdelen naleveren, ben je het na 2 keer al zat. Als van je nieuwe keuken de deurtjes een voor een worden geleverd klaagt men ook. Dan laat je je toch ook niet met een kluitje het bos in sturen in de trand van je kunt de kastjes toch gebruiken dus de keuken functioneert.

Van een kostbaar en essentieel stuk software voor computer of laptop mag je dus ook verwachten dat het werkt op het moment van aanschaf en niet pas na een jaar. Dan moet de leverancier eerst nog maar geld in de ontwikkeling steken (en dat heeft ie wel :lol: voor dat het op commerciële wijze wordt verspreid.

Edwin

speldekamp
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 dec 2007 19:26

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door speldekamp »

ik vind het altijd jammer dat veel mensen windows 7 nu al slecht vinden terwijl ze het via sites vernemen en niet eens zelf proberen. Er zijn genoeg manieren op aan een beta versie te komen.
Zelf vind ik vista niet zo zeer een slecht systeem maar de systeem eisen zijn veel te zwaar! vista zit helemaal vol met gadgets en mooie visuele dingen dat je een toch knappe pc moet hebben om het goed te laten lopen.

Zelf heb ik op mijn pc nog gewoon xp pro draaien en er komt bij geen vista. Ik heb nog een oude pc staan van 8 jaar oud. (1,2ghz, 1gbram, 64mb video.) daar heb ik de beta op geinstalleerd en ik vind op zo,n oud beestje dat windows 7 het daar nog best vloeiend z,n werk doet!!!
Vista krijg ik er niet op geinstalleerd omdat de minimale systeemeisen al een stuk hoger liggen. Nou moet ik ook wel eerlijk zijn dat het een beta versie is en de uiteindelijke versie wat zwaarder kan zijn. maar ik zie windows 7 zeker als mogelijke opvolger!

Het verhaal over dat mensen wachten met aankoop ivm kinderziektes vind ik ook zinloos. kinderziektes zulen er altijd zijn met nieuwe software, wees blij dat er wat aan gedaan word! overigens een splinternieuwe auto zit ook niet altijd perfect in elkaar toch?

thvk
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 nov 2005 18:07

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door thvk »

Ik begrijp niet dat mensen tevreden kunnen zijn over een product dat niet deugt.

Als iemand een product koopt bijvoorbeeld een home cinema set en de leverencier komt elke week nog een paar "vergeten" onderdelen naleveren, ben je het na 2 keer al zat. Als van je nieuwe keuken de deurtjes een voor een worden geleverd klaagt men ook. Dan laat je je toch ook niet met een kluitje het bos in sturen in de trand van je kunt de kastjes toch gebruiken dus de keuken functioneert.

Van een kostbaar en essentieel stuk software voor computer of laptop mag je dus ook verwachten dat het werkt op het moment van aanschaf en niet pas na een jaar. Dan moet de leverancier eerst nog maar geld in de ontwikkeling steken (en dat heeft ie wel voor dat het op commerciële wijze wordt verspreid.
Je vergelijkt appels met peren.

Een besturingssysteem is nimmer klaar, ook niet het OS waarmee jij dit bericht hebt getikt.
De redenen dat een OS nooit klaar is, zijn oa omdat er steeds meer randapparaten komen die ondersteund moeten worden, er steeds meer software komt die bepaalde eisen stellen aan het OS en de gebruiker gaat steeds meer eisen van een OS.
Voorbeelden: USB 3.0 komt er aan, maar geen enkel OS kan dat (nog) aan. Is het OS dan niet klaar?
Toen USB 2.0 werd uitgevonden, was ook Windows 98 daar nog niet klaar voor, logisch, want bij het maken van 98 bestond het gewoonweg nog niet.
Je moet een OS zien als iets dat blijft groeien, door Servicepacks, aanvullingen, updates etc.
Zogauw het OS zodanig achterloopt dat het niet goed genoeg meer kan meegroeien, dan wordt het tijd voor ene nieuw OS.

En even over de prijs van Windows, deze is absoluut niet te duur.... Hoe lang werken mensen nu al met XP voor een bedrag van rond de € 100,-?
... En diezelfde mensen betalen vaak wel € 59,- voor een spelletje waar ze maar een paar weken plezier van hebben....

Edwin2312, je zal jezelf toch eerst eens verder moeten verdiepen in het hoe en waarom van een OS voordat je dit soort opemerkingen gaat plaatsen....

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door Ulbe »

Zet Vista maar eens op een systeem met een 1.2Mhz. Dual Core Celeron processor!, je wordt er niet vrolijk van!, :(

Een nieuwe computer wordt echt traag met zo'n configuratie, terwijl de computer als uitloopmodel nog in de winkel staat!, je kan er niks mee!,

Kennis van me kocht zo'n computer, en belde mij vol blijdschap op dat hij een computer had gekocht!, toen ik naar de specificaties vroeg liet hij mij weten dat de computer € 400,- had gekost, het was een "snelle jongen" volgens de verkoper, en voldoende voor internetten wat hij het meeste doet met de computer, de oude XP computer ging aan de kant en deze kwam er voor in de plaats,

Toen ik hem vroeg wat voor processor in de computer zat vertelde hij vol trots, met de doos op schoot, dat er een 1.2 Mhz Celeron processor in zit!, en 2 GB geheugen een een harde schijf van 160GB,

Ik werd er niet vrolijk van, maar liet hem dat niet merken,

Hij is een absolute leek op computergebied, en wij zouden samen een leuke computer voor hem zoeken, maar meneer was zo "slim" om zelf een computer uit te zoeken voor zo weinig mogelijk geld, en dan ga je vaak het schip in, doordat je niet weet waar je mee werkt,

ik zei hem dat hij mij straks terug zou bellen, meer zei ik niet, hij sloot het apparaat aan en hoopte op een vlotte installatie van de software die standaard in de computer zit,

Het bleef een tijd stil van zijn kant, en plotseling ging de telefoon met een bekend nummer in het display, ik vroeg hoe het gaat met de pc, en hoe vlot die wel niet was..,

Reactie "Het wijzertje" rechts in het beeldscherm staat constant in het rode gebied ( belasting processor ), en internet liep steeds vast, :(

Ik was er al bang voor, die Celeron is een fantastisch ding voor XP, dan draait die computer echt fantastisch!, maar Vista is te hoog gegrepen,

Dus ben naar hem toegereden en na wat geknoei om het ding wat sneller te krijgen is het apparaat teruggebracht naar de zaak en nu heeft hij met een bijbetaling een nette computer gekocht met een snelle Dualcore en lekker wat geheugen,

De kennis nu dik tevreden en kan onder alle omstandigheden normaal internetten,

Ik wil hier mee zeggen dat Vista een zware jongen is voor de lichtere computers, Vista werd vaak meegeleverd om XP computers makkelijker te verkopen, de oude voorraad moet toch weg,

De computer draait op volle toeren, maar er gebeurd maar weinig,:(

Wanneer je zo'n computer hebt, gewoon XP installeren en je hebt echt een puik computerje voor weinig geld!, :P

Die trage computer is dan echt bloedsnel, en prachtig om mee te werken!. :P

Misschien is Windows 7 een leuke optie voor een dergelijke "trage" computer, Vista is zwaar, en dat weet iedereen die maar een beetje met computers thuis is,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door TheLD »

Zet Vista maar eens op een systeem met een 1.2Mhz. Dual Core Celeron processor!, je wordt er niet vrolijk van!
Was ik ook niet van plan, heb hij die Celly van je opa gekocht :wink:

Voor zover ik weet is meest langzame Intel Celeron Dual-core de E1200, deze loopt op 1600mhz per core, da's meer dan snel genoeg voor Vista met 2GB aan geheugen.

Tevens komen vastlopers en andere problemen ergens anders door, niet door de snelheid vd E1200, da's 100% onmogelijk.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door Ulbe »

De oorzaak lag mede bij een meegeleverde virusscanner, de 90 dagen versie startte meteen op tijdens het opstarten van Windows,

De computer kon dat niet aan en liep hopeloos vast, de eerste Windows installatie liep al vast!, voor dit doel was deze veel te licht,

Wanneer die kennis in de toekomst met MSN en spelletjes zou beginnen was hij alsnog het schip in gegaan met deze computer,

Nu heeft hij een computer uit de middenmoot, deze draait prima met Vista, heeft 3 GB geheugen, en een gemiddelde videokaart, ruim voldoende dus voor internetten en andere administratieve handelingen voor zijn bedrijfje,

Een goede virusscanner en firewall had zeker problemen gegeven in deze situatie, goedkoop is in zo'n situatie alsnog duurkoop geworden,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

renecl
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mei 2008 14:44

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door renecl »

Windows 7 heeft alleen het uiterlijk van Vista (met een paar aanpassingen) , maar het OS is totaal nieuw !

Dit is al te meken bij de drivers, of je nu een XP, Windows 7 of een Vista driver hebt, hij pakt ze alemaal direct

Eerde
Berichten: 76
Lid geworden op: 07 sep 2007 15:08

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door Eerde »

@renecl
Nix nieuw ! Het is nog steeds de oude NT core die ze geoptimaliseerd hebben...
Nog steeds niet een nieuw FS (filesystem) dat men al bij de aankondiging van 'Longhorn' beloofde, de desktop effecten zijn minimaal met het Aero/Avalon.

Het UAC gaan ze verbeteren, want iedereen zet het uit vanwege de nag-screens.

Dan moet je nog een Office pakket kopen, klooien met antivirusscanners etc.

Ik blijf maar bij mijn geliefde Susie :)

jheijnen
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2009 11:36

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door jheijnen »

Als hobbyist, met computer ervaring sinds 1960, weiger ik mensen te helpen met Windows Vista. Microsoft verliest helemaal uit het oog wat het woord operating systeem betekent en maakt het daarom zo complex dat andere applicatie ontwikkelaars daar moeilijk tussen komen. Een operating systeem dient slecht een laag te zijn tussen hardware en applicaties zoals Internet, een te kiezen verkenner e.a. terug naar de basis en dan gebaseerd op de huidige technologische ontwikkeling

J. heijnen

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door Henri42 »

Die Heijen toch, als hobby knutselt hij aan PC, alleen van PC,s met Vista heeft hij geen verstand, jammer van zo.n klein hobby berijk.

60 % van de pc,s draaien op Vista

Eerde
Berichten: 76
Lid geworden op: 07 sep 2007 15:08

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door Eerde »

Die Henrie,
18% van de PC's draaien Vi$ta niet een enkele meer !
Even dat zoekertje van Mr G/. gebruiken en je bent ook weer op de hoogte van het beperkte bereik van Vi$ta...

thvk
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 nov 2005 18:07

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door thvk »

Die Heijen toch, als hobby knutselt hij aan PC, alleen van PC,s met Vista heeft hij geen verstand, jammer van zo.n klein hobby berijk.
Precies, zegt meer over de schrijver dan over Vista......

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door fietsje »

Windows Vista met een likje verf!
En Weet je wat tegenwoordig een goede pot verf kost ?
Heel eenvoudig gezegd als je een kozijn met houtrot zonder wat aan de houtrot te doen simpel overschilderd dan bilijft het een rot kozijn zo is het dus met Wondows 7 ook
Die Heijen toch, als hobby knutselt hij aan PC, alleen van PC,s met Vista heeft hij geen verstand, jammer van zo.n klein hobby berijk.
een goede schilder zal je dus adviseren het kozijn te vervangen en het niet over te schilderen.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

En de geschiedenis herhaalt zich: Ms brengt een nieuw operating system uit en pas meerdere jaren en akelig veel patches en ugrades verder begint het op iets te lijken :shock:

Laten we eerlijk zijn: het draait bij alle commercieel uitgebrachte software maar om 1 ding: PROFIT. Lees je eens serieus de licentievoorwaarden heb je als gebruiker zo goed als geen rechten in geval van miskleunen en (in)directe schades veroorzaakt door die software.

Dan het volgende: Een gamer heeft totaal andere needs dan een graficus, terwijl een gemiddelde administratie weer andere needs heeft.
Heel veel professionals hebben b.v. geen behoefte aan ingebouwde spelletjes, screensavers en andere flauwekul.

Over windows: Windows 2000 was en is voor veel profs nog heel goed werkbaar. Zelfs voor degene die alleen maar wat wil internetten, eens een briefje of een kaartje wil maken of een spelletje patience wil spelen is Windows 2000 nog steeds ruim voldoende. (denk hierbij b.v. aan ouderen) De laatste catagorie zou in principe ook heel goed met linux uit de voeten kunnen ware het niet dat dit vaak door familie en/of bekenden wordt afgeraden om wat voor domme reden dan ook.

Windows XP: Pas na jaren patchen en upgraden werkt dit os redelijk goed. Echter heeft zelfs XP mogelijkheden in zich welke niet ieder soort gebruiker nodig heeft. (De z.g. opsmuk welke bij vista nog erger werd en zich schijnt voort te zetten in 7)

Het ideale os, voor elk soort gebruiker bestaat gewoonweg niet !
Het moet toch mogelijk zijn os'sen te ontwikkelen voor specifieke doelgroepen, waarbij de overbodige componenten worden weggelaten.
XP en Vista missen dat doel al volledig met de diverse varianten. (Even alleen over client os'sen)

Toevallig kocht ik kort geleden een moederbord waarbij de mogelijkheid ingebouwd zit om zeer snel op te starten met webbrowser, skype etc. Ik kan me voorstellen dat de mogelijkheden binnen dit snelle opstarten voor sommigen genoeg zijn........

Ik heb de beta van 7 kort bekeken: een uitgeklede vista met enige toegevoegde waarde naar mijn bescheiden mening.

Ik wil elkeen adviseren: loop niet met de meute mee maar kijk eens wat rond of er alternatieven zijn welke datgene doen die uw persoonlijke wensen benaderen. :D

thvk
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 nov 2005 18:07

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door thvk »

Ik wil elkeen adviseren: loop niet met de meute mee maar kijk eens wat rond of er alternatieven zijn welke datgene doen die uw persoonlijke wensen benaderen
Je zal toch op een gegeven moment 'moeten' kiezen voor Vista of voor windows 7, simpelweg omdat je dan verzekerd bent van voldoende software, keze in hardware en voor ook niet onbelangrijkrijk, ondersteuning (indien nodig) van kennissen, familie, vrienden, buren etc....
Waarom zeg ik dit? Kijk maar eens rond in je omgeving:
Op hoeveel Windows gebruikers kan je een Linux of Apple gebruiker vinden?
Bij mij is het dus ongeveer 300 Windows gebruikers op 1 Apple gebruiker en per 100 Windows gebruikers maar 1 Linux gebruiker.
Leker dus als je als 'leek' een Apple of een Linux machine kiest....

En by the way, Vista is gewoonweg geen slecht product, in veel gevallen zelfs (veel) beter dan XP en Windows 7 wordt nog beter.....

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Je zal toch op een gegeven moment 'moeten' kiezen voor Vista of voor windows 7
Sorry hoor ben het niet met je eens. Stel iemand wil wat internetten, tekstverwerken, een simpel spelletje spelen. Daar hoeft degene a. geen super moderne pc voor te hebben en b. heeft de persoon feitelijk genoeg aan damned small linux......

Een boekhouder die met exact o.i.d. werkt hoeft ook al geen supermoderne pc die op "mach 8" draait. Deze heeft in principe genoeg aan b.v. Windows 2000.

Ik heb een kennis die professionele videomontage doet. Waarmee ? Een relatief eenvoudige pc met...... Windows 2000

Je MOET dus niet voor Vista of 7 kiezen. Dat is onzin. Nogmaals een zware gamer zal andere hard- en software nodig hebben dan de genoemde voorbeelden......

Ik zie ze nog voor de winkeldeur bivakeren: Windows 95 kwam in de winkel...... Knettergek !
Manipuleer het publiek middels de diverse media dat men iets MOET hebben en zie met een beetje geluk je omzet omhoog schieten.
ZO werkt Microsoft en niet anders.

Zelf een tevreden gebruiker van Windows 2000, Windows XP en Mandriva Linux. Ingezet voor toepassingen welke het best passen bij de genoemde os'sen

nitro1973
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 sep 2006 19:58

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door nitro1973 »

Wat ik hier nog niet gelezen heb is het verschil tussen 32 bit en 64 bit.
Ben op het moment een pc aan het samen stellen met een core i7 cpu 6 gb geheugen en wacht effe op de nieuwste grafische kaard van nvidia. tja das een duur systeem maar ik game veel en doe aan film bewerking en vista 64 bits geeft dan veel boost. Dus als er eenlaklaag over windows 7 zit wacht ik het wel af. btw mijn media pc draait op unbuntu 10 zonder enige problemen pentium 4 1,6 ghz

thvk
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 nov 2005 18:07

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door thvk »

Wat ik hier nog niet gelezen heb is het verschil tussen 32 bit en 64 bit.
Ben op het moment een pc aan het samen stellen met een core i7 cpu 6 gb geheugen en wacht effe op de nieuwste grafische kaard van nvidia. tja das een duur systeem maar ik game veel en doe aan film bewerking en vista 64 bits geeft dan veel boost. Dus als er eenlaklaag over windows 7 zit wacht ik het wel af. btw mijn media pc draait op unbuntu 10 zonder enige problemen pentium 4 1,6 ghz
Er zit niet zo gek veel verschil tussen een 32-bit of 64-bit Vista.
De verschillen zitten alleen onder de 'motorkap'.

De 64-bit versie kan bijvoorbeeld meer geheugen gebruiken dan de ongeveer 3,2GB geheugenbeperking die een 32-bit versie heeft.

Verder werkt Vista 64-bit (alleen) sneller met programma's welke zelf ook 64-bit zijn geschreven.

Een nadeel is echter dat je alleen 64-bit stuurprogramma's kan gebruiken, dus mocht je een 'exotisch' stuk hardware hebben waarvoor er geen 64-bit drivers beschikbaar zijn, dan kan je die dus weggooien.
Alle 32-bit programma's werken trouwens wel gewoon onder 64-bit hoor.

Ik werk trouwens zelf ook met de i7 920 icm 6GB DDR1600 geheugen en ik kan je vertellen dat het 'echt' snel....
Een mooi voordeel bovendien is dat de X58 chipset zich heel makkelijk over laat klokken, bij mij draait de i7 920 nu al een klein maandje stabiel op 3,9GHz met Turbo aan dus op 4095MHz.
En dat met de standaard Intel koeler.

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door NONO »

"Leker dus als je als 'leek' een Apple of een Linux machine kiest."

Heb geen ervaring met Linux, dus daar durf ik geen mening over te geven, maar toen ik met Apple begon had ik geen assistentie nodig om OS X te leren gebruiken.

Terwijl ik na nu bijna twintig jaar ervaring met allerhande Windows versies vaak genoeg nog voor verrassingen kom te staan waarom er weer eens iets niet werkt (om het over de oplossing nog maar niet te hebben).

Kan dus zijn dat die problemen meer veroorzaakt worden door het overgrote aanbod in de PC-wereld, die voor de niet ingewijde juist die grote vraagtekens oplevert.

Daarvoor hoef je alleen al naar de hoeveelheid Windows versies te kijken binnen XP en Vista en waarop je de laatste wel en niet kunt draaien
(wat weer tot dit soort discussies leidt).

Alleen het relatief geringe aanbod van Apple zorgt al voor een overzichtelijk geheel en als ik zie hoe Leopard op een minimale iMac uit 2004 draait, dan heb je echt niet meer nodig om - ook nog eens veilig - te internetten.

Wat dus ook veel makkelijker uit te leggen is dan je dat moederbord met dat geheugen en die zus en zo moet hebben om minimaal die versie van Vista te kunnen draaien.

Een aspect dat ik eigenlijk in geen enkele discussie lees, waarschijnlijk omdat die gevoerd wordt door diegenen die zich hard- en software deskundigen noemen (of wanen).

thvk
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 nov 2005 18:07

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door thvk »

Een aspect dat ik eigenlijk in geen enkele discussie lees, waarschijnlijk omdat die gevoerd wordt door diegenen die zich hard- en software deskundigen noemen (of wanen).
Nee, dat is omdat zo'n discussie zinloos is, het is appels met peren vergelijken.
De meest bekende redenen waarom mensen een Windows pc boven een Apple kiezen zijn de volgende:

- Voor de pc is meer software beschikbaar
- windows is familie-vriendelijk (ook de kinderen kunnen er alle spellen op spelen en de spellen zijn ook verkrijgbaar)
- uitbreidingsmogelijkheden
- elke pc winkel in de buurt heeft alles dat ook gewoon past op welke windows pc dan ook.
- iedereen in de buurt heeft ook Windows dus hulp is alom aanwezig
- bij een Windows pc krijg je veel meer waar voor je geld, een Apple is ernstig overbetaald (zelfde hardware kost vaak 150% duurder)

De Apple voorstanders komen dan meestal met de volgende opmerkingen:

-Apple heeft mooi design (tja, mag het voor 100-en Euro's duurder? en by the way een standaard pc heeft vele malen meer opties voor design, maar dat wordt vergeten).
-Apple crasht niet (is niet zo, maar wel minder... komt omdat er ook veel minder hard en software beschikbaar is voor een apple, dus zijn er minder programma's en hardware die voor conflicten kan zorgen.)
-Apple krijgt geen virus (is niet zo, maar omdat een apple niet veel verkocht wordt, is het nog niet interessant genoeg voor virusmakers om zich op een apple te storten.... maar er zijn wel virussen voor apple en er zullen er veel meer komen).

Gesloten