LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] puzzelrijk

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
watzup23
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2008 17:14

puzzelrijk

Ongelezen bericht door watzup23 »

Ook ik ben de gelukkige winnaar bij puzzelrijk.
Nu is me een puzzelpakket belooft ter waarde van 24,95 en een maand puzzelrijk t.w.v 4,95 p.mnd, wat ik meteen weer op zou kunnen zeggen..
Nu heb ik dat pakket nog steeds niet binnen,en wel is het bedrag van 4,95 van mijn rekening af gehouden.
Nu probeer ik een nummer of adres te vineden om cantact met hun op te nemen maar kan maar nergens wat vinden.
Het abbonement zou zelfs via een email stop gezet kunnen worden.
Heeft iemand een telefoon nummer voor mij. en een adres zodat ik contact op kan nemen.
En hoe stop ik de maandelijkse machting van puzzelrijk..
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik ga dus niet voor iets betalen wat ik niet wil.
Alvast bedankt.

evanherwaarden
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2008 13:58

Re: puzzelrijk

Ongelezen bericht door evanherwaarden »

Beste,

Ook ik ben erin gestonken. Ik heb wel een pakket ontvangen, met daarop een adres: Postbus 256, 5680 AG Best. Ik heb een schriftelijke brief gestuurd naar dit adres, omdat ik geen email adres kon vinden.

Ik ben benieuwd of het lukt op het op te zeggen. Ik ga tevens de automatische incasso via mijn bank stopzetten, misschien voor u ook een goed idee?

MvG, Eva

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: puzzelrijk

Ongelezen bericht door MLF »

U kunt de bank bellen en de automatische incasso blokkeren,

evanherwaarden
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2008 13:58

Re: puzzelrijk

Ongelezen bericht door evanherwaarden »

Zojuist was ik even aan het googlen, en vond op her forum van de Consumentenbond in 2006 ook al een groot aantal klachten. De consumentenbond adviseerd het volgende:


Bent U lid geworden van Puzzelparty/Puzzelrijk en wilt U er vanaf?

Bent U waarschijnlijk het slachtoffer van de mogelijk malafide pratijken van genoemd bedrijf?

Dan raad ik U het volgende aan te doen:

Als U wilt, kunt U een selectieve blokkade indienen voor één of meerdere rekeningnummers van Puzzelparty/Puzzelrijk.

Het bedrijf wat namens genoemde partijen incasseert, heet Global Collect Services B.V. en is gevestigd aan de Polarisavenue 41 te Hoofddorp.

G.C.S. B.V. incasseert onder de noemer "Puzzelparty NL" of "Puzzelrijk NL" bedragen van EUR 4,95 danwel EUR 29,95.

De rekeningen die voor de ontvangst gebruikt worden zijn:
43.37.76.927 (Bank) en P000272649 (Giro/Postbank).

Vraag bij Uw bank naar een blokkade voor deze rekeningnummers en het erbij behorende bedrijf Global Collect Services B.V.

Vraag ook om een zgn. rode kaart (2x). Deze kunt U invullen en naar zowel G.C.S. als Puzzelrijk opsturen. Hiermee zijn alle machtigingen van de beide ondernemingen geblokkeerd.

Is er van Uw rekening reeds een bedrag afgeschreven, dan heeft U het recht om dit te laten terugboeken, oftewel storneren. U heeft hiervoor tot 30 dagen na afboeking de tijd.

Stuur tevens een aangetekende brief naar Puzzelparty/Puzzelrijk waarin U duidelijk aangeeft Uw lidmaatschap per ommegaande op te zeggen en Uw machtiging voor automatisch incasso direct in te trekken.

Belangrijk is dat U deze brief dateert! Desgewenst kunt U er een eigen referentie bij noteren. U mag Uw bank een kopie van deze brief sturen.

Geeft Puzzelparty/Puzzelrijk hier geen gehoor aan, dan zijn zij officieel in overtreding. De overeenkomst is immers schriftelijk ontbonden. Hiervoor is wettelijk gezien maar één partij nodig; U als schuldenaar.

Het meest recente adres van Puzzelparty/Puzzelrijk is als volgt:
Puzzelrijk
Postbus 256
5680 AG BEST

U kunt proberen om Puzzelparty/Puzzelrijk te bellen. Dit kunt U hoogstwaarschijnlijk het beste doen direct na de openingstijd van 9:00. Een aantal telefoonnummers:

040-2302405 (meest recent)
040-2302484
0800-2355435

Indien U een medewerker aan de lijn krijgt, vermeldt U onder de noemer van Uw klantnummer (verifieer bij de medewerker dat Uw gegevens juist in hun systeem staan) dat U per ommegaande het lidmaatschap en de machtiging intrekt.

In principe heeft een dergelijke mondelinge ontbinding evenveel recht als een schriftelijke ontbinding. Het is echter alleen moeilijker om aan te tonen dat U dit heeft gedaan.


Ik hoop dat u hier iets aan heeft!

zazoujans
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2008 00:26

Re: puzzelrijk

Ongelezen bericht door zazoujans »

Ook ik voel me opgelicht door Puzzelrijk

en ik voel me gewoon (..dom)... dat ik het niet eerder in de gaten had.
kwam er toevallig achter op Radar

.....DIT IS TOCH NIET TE GELOVEN....

Ik had al HEEL WAT jaren een abonnement op 2 puzzelbladen
de BINGO EN PRIJZENKWIS.

2 JAAR GELEDEN STOPTE PRIJZENKWIS
Men VROEG MIJ TOEN OF IK DOOR WILDE GAAN,
het blad ging door met de naam PUZZELRIJK
heb ik toen mee ingestemd (puzzelgraag)

dit was november 2006

Ik heb de bladen altijd per jaar betaald.
En dacht dat dat hezelfde bleef
en zoiets is mij nog nooit overkomen ,
ik heb meerdere abonnementen op bladen ....en heb er verder niet opgelet,
dacht dus dat puzzelrijk er ook jaarlijks van mijn bank ging
oke dom ......dit zal mij nooit meer gebeuren.
ZAG dus bij radar dat forum over PUZZELRIJK en dacht he! dat blad heb ik ook ...en ging dus eens bij mijn afschriften kijken ,
en schrok me echt rot........

Ik betaal dus per MAAND 24,90 euro voor 1 puzzelrijk blaadje

dat is toch oplichting...op het blad staat ook geen prijs vermeld!!!!!

Heb( 7-07-2008 ) gelijk een mail gestuurd om per direct mijn abonnement op te zeggen.....geen bericht terug heb dezelfde mail nog 2 maal gestuurd met de vraag waarom krijg ik geen bericht terug?????

krijg ik zowaar een mail van hun terug met de mededeling

met ingang van 1-07-2008 is uw abonnement ontbonden.
dus ben benieuwd...
maar ga morgen wel eerst mijn bank bellen voor het geval .!!!!

en geloof me dat ik me schaam dat ik hierin getrapt ben!!!!!!

1 PUZZELBLAADJE VOOR 24,90 ....EN DAT 21 MAANDEN LANG.

BEN BENIEUWD OF MEERDERE MENSEN DIT ZELFDE MEE HEBBEN GEMAAKT MET PUZZELRIJK.

m.v.g D.jansen Donkelaar.

zazoujans
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2008 00:26

Re: puzzelrijk

Ongelezen bericht door zazoujans »

Daar ben ik weer. (zie mijn vorig bericht)

Vanmorgen direct bij mijn bank gekeken


En JA HOOR vanaf 1-07 2008 was mijn abonnement beeindigt
heb ik van puzzelrijk een mail gehad 14 juli...zie vorig bericht.
Halen ze er weer 24,95 Van mijn bank af

Direct mijn bank gebeld en die hebben het terug gevorderd.

en hebben mij vertelt let volgende maand op uw afschrift ...
of puzzelrijk het weer van uw rekening afhaald .
maar ik zeg dus de BRUTALITEIT OPLICHTERS zijn het

Ben nog steeds boos ...dat ik 21 maanden voor 1 zo'n flutblaadje 24,90 per stuk heb betaald

15-07-2008 GIRO 272649
GLOBAL COLLECT BV
BETALINGSKENM. 330202667106
0900-2255100 PUZZELRIJK NL
GLOBAL COLLECT BV -24,90 EUR



18-07-2008 GIRO 272649
BETALINGSKENM. 330202667106
STORNO
NIET AKKOORD MET AFSCHRIJVING 6
DIRECT DEBIT REFUND 24,90 EUR

MVG D.JansenDonkelaar.

Mirjam02
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2008 11:52

Re: puzzelrijk

Ongelezen bericht door Mirjam02 »

Ahum, ik schaam me ook enorm, maar ben
er dus ook ingetrapt. Heb nu het eerste nummer van Puzzelrijk in huis
en begon wat op internet te zoeken.
Veel te impulsief gereageerd: dacht 1 nummer om
te zien wat het is en zeg het dan wel weer op.
Nu heb ik gebeld om het op te zeggen (nr. 0900 2255100).
Er werd mij gezegd, dat mijn abonnement niet eerder dan per 1 oktober
stopgezet kon worden.
Had eerder moeten bellen (eerste nummer van Puzzelrijk ontving ik veel later dan verwacht en natuurlijk net tijdens mijn vanakntie).
Nu zou ik nog tot 1 oktober 19,95 euro per maand (lees nu overal 29,95) moeten betalen en maandelijks 1 puzzelrijk ontvangen.
Ik wil er zsm vanaf en zal hun rekeningnummers blokkeren en een aangetekende brief opsturen.
Mijn vraag is nu eigenlijk: sta ik in mijn recht om toch per direct alles op te zeggen (en de betalingen stop te zetten)? Of zit ik er sowieso wettelijk gezien tot 1oktober aan vast en kan ik pas miv deze datum alles weer proberen recht te zetten?
Ik hoef natuurlijk niet bij Puzzelrijk zelf te rade gaan, want dat weet ik het antwoord al.

Richard Gollin
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2008 10:02

Re: puzzelrijk

Ongelezen bericht door Richard Gollin »

Beste medelijders,

Ook ik heb een proefabbonement genomen op puzzelrijk.
Zover ik begreep zou ik het blad maar 1x ontvangen voor een aktie porijs van nog geen 5€.
Nu kreeg ik 3 opvolgende maanden dat blad nog steeds binnen en heb middels e-mail en 2 telefonische opzegging afstand proberen te doen van mijn zogenaamde koopcontract. Ook heb ik 3x maal een callcenter aan de lijn gehad met een vrouw die een buitenlands accent heeft. Zij was keihard en zei mij iets te laat te hebben gereageerd.
Geen genade dus. Nu heb ik via de Jurofoon een klacht ingediend en kijk uit naar hun reactie, als ze oorlog willen kunnen ze die krijgen!
Ik vind het zo belachelijk en ik heb ze gemeld dat dit de bekende ECI-praktijken zijn. Ik zal ook iedereen afraden ooit lid te worden via zo'n callcenter. Maar goed dat ik rechtsbijstand heb op 2 plaatsen nl. Avero Achmea en de jurofoon.

[persoonsgegevens verwijderd door moderator]

Duckyduck
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:07

Re: puzzelrijk

Ongelezen bericht door Duckyduck »

Eigenaar van al deze sites (geluksbode,hoshisudoku,puzzelparty,puzzelrijk) : XXX persoonsgegevens verwijderd door moderator

drigni
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2009 10:58

Re: puzzelrijk

Ongelezen bericht door drigni »

Vandaag per mail gehoord dat ik een TV gewonnen heb bij Puzzelrijk.
Omdat ik er nog nooit van gehoord had, dacht ik dat ik ze maar eens zou gaan googlen. Er werd gezegd: u heeft meegedaan met een actie op internet en toestemming gegeven dat de deelnemers u mogen benaderen. Zou best kunnen. Ik heb laatst wel een enquete ingevuld. Maar toch vertrouwde ik het niet.

Ik kom een hoop narigheid tegen. Ik denk dat ik mijn prijs van 2499 euro maar niet ga claimen.

Dit stond trouwens in mijn mail als contact gegevens:
Puzzelrijk, Postbus 256, 5680 AG, Best, [email protected]

hilberth
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2009 19:07

Re: puzzelrijk

Ongelezen bericht door hilberth »

ook ik heb last gekregen van deze "oplichter" waar ik normaliter bijna nooit op mijn rekening info kijk, trof ik vandaag bij het toevallig even kijken wel een hele bijzondere incasso aan.

Global Collect 179.40euro

via incasso nog wel!!, ik ken het bedrijf niet en kan het bedrag niet plaatsen, maar het rekeningnummer komt overeen met het hier vermelde rekeningnummer. nu vraag ik me af hoe ze aan mijn naam, woonplaats, rekeningnummer en aan de incasso opdracht zijn gekomen?, bij google vond ik berichten die teruggaan naar 2005! met hetzelfde rekeningnummer. ik heb het incasso bedrag meteen laten terugboeken, en morgen zal ik de bank bellen om incasso's van die rekening te laten blokkeren.

Nu ben ik wel benieuwd hoe een bedrijf dat in 2005 naar het blijkt al op deze manier opereert nog steeds deze praktijken uit kan voeren? is er nooit iemand naar de politie gegaan? is er nooit wat aan gedaan op welke manier dan ook? ik waarschuw hier dan ook mensen om alles wat van rekeningnummer 43.37.76.927word afgeboekt zsm terug te laten boeken en dit rekeningnummer te blokkeren.

Gesloten