LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eerste en tweede hypotheek samenvoegen?

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
adia

eerste en tweede hypotheek samenvoegen?

Ongelezen bericht door adia »

Wij hebben een eerste en tweede hypotheek, kan het zinvol zijn om daar een hypotheek van te maken?
Zodat er een levensverzekeringspremie vervalt?
Na een en ander gelezen te hebben op dit forum, moet ik er helaas bij vertellen, dat alles bij DSB loopt!

Is het eigenlijk niet mogelijk, om DSB aan te spreken, en eventueel een proces aan te spannen, tegen hen?

ex hyp adviseur

Re: eerste en tweede hypotheek samenvoegen?

Ongelezen bericht door ex hyp adviseur »

Waar wil je de DSB dan op aanspreken en een proces beginnen?? De meeste mensen die ik ken die bij de DSB zitten, zitten daar omdat ze een verstrekking van 150% exc waarde nodig hadden. Die kunnen geen kant want een dergelijke verstrekking doet alleen DSB. Heb je een hyp tot max 125-130 exc waarde dan kun je wel bij andere geldvertsrekkers terecht en is het wellicht interessant voor je. Kan zonder gegevens echter niet gezegd worden of het voor jullie interessant is.

marcel75

Ongelezen bericht door marcel75 »

Bij DSB is het ook gebruikelijk dat de 1 hypotheek een gewone lening is en de 2e hypotheek een hypotheek voor de betaalpassen en/of persoonlijke kredieten. Die zijn niet zomaar samen te voegen.

Joop123

Ongelezen bericht door Joop123 »

Zonder gegevens als de waarde van de woning het saldo aan uitstaande schuld kun je hier geen zinnig woord over zeggen. Dus die zou ik er even bij vermelden als je wat zinnigs wilt horen.
Echter neemt je schuld niet af door het samenvoegen van leningen, dus je hyp.verstrekker zal niet zomaar een lagere dekking qua levensverzekeringen accepteren.
Of de waarde van je woning moet behoorlijk gestegen zijn tov de waarde ten tijde van het aangaan van de hypotheek.

2 marcel: Sinds wanneer kun je geen kredieten kwijt in je 1e hyp?
Als de waarde van de woning dit toelaat voorzie ik geen belemmering.
Het wordt er echter niet overzichtelijker op qua aftrekbaarheid in de toekomst.

marcel75

Ongelezen bericht door marcel75 »

@Joop,
Heeft met de hypotheekvorm te maken. Een krediethypotheek is een volledige bankhypotheek. Andere hypotheekvormen hebben steeds een vaste lening. Theoretisch kan dit in dezelfde akte, maar praktisch is dat niet mogelijk in verband met de verschillende voorschriften die de wet hieromtrent stelt en het (goede) gebruik van de banken om hiervoor verschillende akten voor te bedenken.

fc.

Ongelezen bericht door fc. »

Ik heb van mensen vernomen dat hypotheekproblemen.net je verder kan helpen.

Gesloten