LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rabobank rekent te veel kosten
-
Rabobank rekent te veel kosten
Dat bankieren pretig zou moeten zijn kom bij de Rabobank bedrogen uit.
De Rabobankrekent te veel kosten voor o.a. internetbankieren over het jaar 2008 Euro 286,00. Het betreft hier buiten de Rabobank. Dus het gaat hierom overschrijvingen naar andere banken.
Voor het internetbankieren met spoed rekende de Rabobank voor het overmaken van geld naar een buitenlandse bankrekening over het jaar 2008 Euro 275,00.
Ook incasseerde de Rabobank een klein bedrag ad Euro 87,00 voor het Rabo Totaal Pakket.
Totaal verdiende de Rabobank alleen aan mij een slordige Euro 648,00
Dit is ronduit schandalig dat een bank deze hogekosten in rekening durft te rekenen.
De Rabobankrekent te veel kosten voor o.a. internetbankieren over het jaar 2008 Euro 286,00. Het betreft hier buiten de Rabobank. Dus het gaat hierom overschrijvingen naar andere banken.
Voor het internetbankieren met spoed rekende de Rabobank voor het overmaken van geld naar een buitenlandse bankrekening over het jaar 2008 Euro 275,00.
Ook incasseerde de Rabobank een klein bedrag ad Euro 87,00 voor het Rabo Totaal Pakket.
Dit is ronduit schandalig dat een bank deze hogekosten in rekening durft te rekenen.
Re: Rabobank rekent te veel kosten
Dit is natuurlijk geen winst voor de Rabobank, er zijn ook kosten gemaakt. De verdienste is veel minder, jij werkt toch ook niet voor niks.debetrente
Geplaatst op 10 Jan 2009 14:21 door debetrente
-
@ debetrente,
Ben jij een zakelijke klant van Rabobank? Als ik de kosten zie voor binnenlandse overschrijvingen via oa. internet bankieren.....dan denk ik van wel.
Overigens.....spoed buitenland is altijd duur, bij veel banken zo. Overigens begrijpelijk...spoed verkeer naar het buitenland is ook redelijk duur voor de Rabobank zelf.
Overigens...ik vind het moeilijk te bepalen of je als zakelijke klant duur uit bent bij Rabobank.
Ben jij een zakelijke klant van Rabobank? Als ik de kosten zie voor binnenlandse overschrijvingen via oa. internet bankieren.....dan denk ik van wel.
Overigens.....spoed buitenland is altijd duur, bij veel banken zo. Overigens begrijpelijk...spoed verkeer naar het buitenland is ook redelijk duur voor de Rabobank zelf.
Overigens...ik vind het moeilijk te bepalen of je als zakelijke klant duur uit bent bij Rabobank.
-
Ik ben particulier bij de Rabobank.
Als ik een bedrag overmaak naar een buitenlandse bankrekening kan dat verschillen. Vaak zijn de kosten euro 25,00 maar ook euro 50, 00.
Als ik een bedrag overmaak naar een buitenlandse bankrekening kan dat verschillen. Vaak zijn de kosten euro 25,00 maar ook euro 50, 00.
-
Zoals ik al schrijf, spoed buitenland is alijd duur. Vraag me wel af waarom het bij jou altijd spoed moet zijn. Dat kun je toch wel inplannen?
Bovendien voor spoedverkeer buitenland kunnen bilaterale tariefafspraken gelden tussen Rabobank en haar buitenlandse correspondent banken en sommige van deze banken kunnen erg duur zijn. Daarnaast kan de bank waar jij geld naar overmaakt moeilijk bereikbaar zijn dan moet je als Rabobank een circuit volgen wat erg duur kan zijn.
Overigens, waarom betaal jij zowel voor het Rabo Totaal pakket als voor elke binnenlandse overschrijving (oa. via internet bankieren)? Een binnenlandse overschrijving (niet zijnde spoed) is toch gratis (onderdeel van je Totaal pakket)?
Of heb je dit zelf berekend (bijv. geen credit rente, valutering of float)?
Bovendien voor spoedverkeer buitenland kunnen bilaterale tariefafspraken gelden tussen Rabobank en haar buitenlandse correspondent banken en sommige van deze banken kunnen erg duur zijn. Daarnaast kan de bank waar jij geld naar overmaakt moeilijk bereikbaar zijn dan moet je als Rabobank een circuit volgen wat erg duur kan zijn.
Overigens, waarom betaal jij zowel voor het Rabo Totaal pakket als voor elke binnenlandse overschrijving (oa. via internet bankieren)? Een binnenlandse overschrijving (niet zijnde spoed) is toch gratis (onderdeel van je Totaal pakket)?
Of heb je dit zelf berekend (bijv. geen credit rente, valutering of float)?
-
Ik betaal elke maand euro 7.25 voor Rabototaalpakket, dat is ook voor het internetbankieren.
Waarom ik spoed doe, is omdat ik wil dat het dezelfde dag op de begunstigde bankrekeing staat.
Waarom ik spoed doe, is omdat ik wil dat het dezelfde dag op de begunstigde bankrekeing staat.
ik zou ff je rekeningafschriften checken hoor.....dat bedrag betaal je per kwartaal namelijk...
-
Nee, is per maand. Ik heb dit nagekeken.
Naar welke landen maak je geld over dan? Binnen de eurozone is het met IBAN en BIC gratis als je bij kosten SHA (shared) aanvinkt. Ik heb alleen ervaring met Duitsland en die overboekingen waren voor mij zonder kosten.
-
Buiten Europa, met swiftcode, betreft kosten WereldPlus SHA spoed,en soms kosten WereldPlus OUR.
-
Binnen Europa (EUR, SHARED, BIC/IBAN) én SPOED kost ook geld. Tenminste zo ken ik het bij de meeste banken. Spoedverkeer kost altijd geld...net als bij post, als je iets met de express/koerier stuurt betaal je nu eenmaal meer.
01-10-2008
Kosten Rabo TotaalPakket met Rabocard
Af E 9,95
Periode 1-10-2008 t/m 31-8-2008
01-01-2009
Af E 9,95
Periode 01-01-2009 t/m 31-03-2009
Dit heb ik net van mijn eigen rekening gekopieerd.
Als jij echt zoveel voor een totaalpakket betaald zou ik aan de bel trekken bij hun want dat klopt niet.In dit totaalpakket zit dan ook nog een creditcard.
Groot gelijk van de Rabobank dat ze die kosten in rekening brengen.Je betaald voor de service die je verwacht en als jij wil dat een rekening dezelfde dag op de buitenlandse rekening staat dan kan je verwachten dat daar extra hoge kosten mee gemoeid zijn.Dus extra service extra kosten.
Hoe noemen ze dat ook wel voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
Af E 9,95
Periode 1-10-2008 t/m 31-8-2008
01-01-2009
Af E 9,95
Periode 01-01-2009 t/m 31-03-2009
Dit heb ik net van mijn eigen rekening gekopieerd.
Als jij echt zoveel voor een totaalpakket betaald zou ik aan de bel trekken bij hun want dat klopt niet.In dit totaalpakket zit dan ook nog een creditcard.
Groot gelijk van de Rabobank dat ze die kosten in rekening brengen.Je betaald voor de service die je verwacht en als jij wil dat een rekening dezelfde dag op de buitenlandse rekening staat dan kan je verwachten dat daar extra hoge kosten mee gemoeid zijn.Dus extra service extra kosten.
Hoe noemen ze dat ook wel voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
idd, Debetrente, beter je afschriften checken....
rare periode....Periode 1-10-2008 t/m 31-8-2008
Klopt is inderdaad een vreemde periode.
Had het even wat beter onder elkaar gezet na gekopieerd te hebben en per ongeluk een 8 ingetypt ipv 12.
Had het even wat beter onder elkaar gezet na gekopieerd te hebben en per ongeluk een 8 ingetypt ipv 12.