LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN houdt meeverhuizen Telfort internet tegen...
KPN houdt meeverhuizen Telfort internet tegen...
Al ruim een jaar hebben wij Telfort internet (voorheen Speedlinq). Nu gaan we begin maart verhuizen. Ik had dit allemaal prima geregeld, dacht ik... Totdat ik de verhuisdatum per brief verzet had, en de volgende email kreeg:
Geachte heer/mevrouw Vogelzang,
Hartelijk dank voor uw brief met ticketnummer 1593809. Naar aanleiding van deze brief kunnen wij u als volgt informeren.
In uw brief geeft u aan dat u graag wil dat de verhuisdatum van 2 februari 2009 wordt verzet naar 20 februari 2009. Op dit moment hebben wij een afwijzing op uw verhuisverzoek ontvangen. De reden dat uw verhuizing is afgewezen is omdat wij de melding hebben gekregen dat de kabel vol zit. Dit betekend dat wij uw verhuizing niet kunnen realiseren, zonder dat er op dat adres een vaste aansluiting van de KPN actief is. De enige mogelijkheid die u heeft om deze lijn actief te stellen, is om een bel-budget of een bel-basis abonnement aan te vragen via de KPN. Wanneer u dit niet doet, zal het voor Telfort niet mogelijk zijn om uw verhuizing te realiseren. Wij willen u dan ook verzoeken om er over na te denken of u bij de KPN een vaste aansluiting aan wil vragen voor de verhuizing of dat u uw abonnement om deze reden wil beëindigen.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Telfort klantenservice internet
Schandalig dat de KPN zoveel lijnen "vasthoud" op deze manier! De kabel zit heus niet vol, want als ik een KPN abonnement neem, is er ineens wel weer plek...
Jammer voor de KPN, want hierdoor ga ik dus hoogstwaarschijnlijk overstappen naar Ziggo!
Geachte heer/mevrouw Vogelzang,
Hartelijk dank voor uw brief met ticketnummer 1593809. Naar aanleiding van deze brief kunnen wij u als volgt informeren.
In uw brief geeft u aan dat u graag wil dat de verhuisdatum van 2 februari 2009 wordt verzet naar 20 februari 2009. Op dit moment hebben wij een afwijzing op uw verhuisverzoek ontvangen. De reden dat uw verhuizing is afgewezen is omdat wij de melding hebben gekregen dat de kabel vol zit. Dit betekend dat wij uw verhuizing niet kunnen realiseren, zonder dat er op dat adres een vaste aansluiting van de KPN actief is. De enige mogelijkheid die u heeft om deze lijn actief te stellen, is om een bel-budget of een bel-basis abonnement aan te vragen via de KPN. Wanneer u dit niet doet, zal het voor Telfort niet mogelijk zijn om uw verhuizing te realiseren. Wij willen u dan ook verzoeken om er over na te denken of u bij de KPN een vaste aansluiting aan wil vragen voor de verhuizing of dat u uw abonnement om deze reden wil beëindigen.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Telfort klantenservice internet
Schandalig dat de KPN zoveel lijnen "vasthoud" op deze manier! De kabel zit heus niet vol, want als ik een KPN abonnement neem, is er ineens wel weer plek...
Jammer voor de KPN, want hierdoor ga ik dus hoogstwaarschijnlijk overstappen naar Ziggo!
Re: KPN houdt meeverhuizen Telfort internet tegen...
Het kan zijn dat de vorige eigenaar van jullie huis het abonnement per die datum heeft opgezegd of iets in die geest.
Dit kan een telefoonaansluiting zijn, ISDN of een ADSL verbinding via welke provider dan ook.
Het wil niet zeggen dat het de schuld is van KPN, is er een actieve lijn aanwezig en de eigenaar van het nummer wat er aan gekoppeld is heeft niks ondernomen heb je een probleem immers KPN mag van de opta hier niks mee doen.
Ik vind dit tot nu toe nogal kort door de bocht.
Dit kan een telefoonaansluiting zijn, ISDN of een ADSL verbinding via welke provider dan ook.
Het wil niet zeggen dat het de schuld is van KPN, is er een actieve lijn aanwezig en de eigenaar van het nummer wat er aan gekoppeld is heeft niks ondernomen heb je een probleem immers KPN mag van de opta hier niks mee doen.
Ik vind dit tot nu toe nogal kort door de bocht.
Re: KPN houdt meeverhuizen Telfort internet tegen...
Er is geen abonnement meer van de vorige bewoners op dit adres. Ik heb dit eerst gecheckt. De vorige bewoners hebben alles per november afgelopen jaar al beëindigt. (Ze hadden overigens ook een Ziggo abonnement, en verder niks met de KPN van doen volgens eigen zeggen)
Re: KPN houdt meeverhuizen Telfort internet tegen...
hallo,
of zoals al eerder aangegeven is, de telefoonlijn op het nieuwe adres is nog in gebruik.
of er is geen telefoonlijn aanwezig van kpn op het nieuwe adres.
Ik kan het precies voor u uitzoeken als u de postcode en het huisnr.
mailt naar: [email protected]
Met vriendelijke groeten,
Peter den Daas
KPN Webcare
of zoals al eerder aangegeven is, de telefoonlijn op het nieuwe adres is nog in gebruik.
of er is geen telefoonlijn aanwezig van kpn op het nieuwe adres.
Ik kan het precies voor u uitzoeken als u de postcode en het huisnr.
mailt naar: [email protected]
Met vriendelijke groeten,
Peter den Daas
KPN Webcare
Re: KPN houdt meeverhuizen Telfort internet tegen...
Ik heb zojuist een mail gestuurd. Ben nog in afwachting van het antwoord.
Re: KPN houdt meeverhuizen Telfort internet tegen...
Iets anders wat het ook nog kan zijn is dat er helemaal geen KPN lijn aan wezig is. Dat houdt in dat er geen ISRA-punt is. Telfort kan u verbinding niet op een niet bestaande lijn leveren. Vandaar dat Telfort kwam met de melding dat u een KPN belbudget abonnement of een ander abonnement bij KPN dient af te sluiten.
Voor het aanleggen van een ISRA-punt vraagt de KPN vaak grof geld heb ik van horen en zeggen. Dit terwijl de KPN wettelijk verplicht is om in iedere woning een ISRA-punt aan te leggen.
Wilt u zeker weten of er een ISRA-punt aanwezig is in uw woning dan kan u daarvoor contact opnemen met de KPN. Is dat niet het geval dan kan u contact opnemen met de Opta, zij gaan na of providers wel de juiste stappen volgen.
Voor het aanleggen van een ISRA-punt vraagt de KPN vaak grof geld heb ik van horen en zeggen. Dit terwijl de KPN wettelijk verplicht is om in iedere woning een ISRA-punt aan te leggen.
Wilt u zeker weten of er een ISRA-punt aanwezig is in uw woning dan kan u daarvoor contact opnemen met de KPN. Is dat niet het geval dan kan u contact opnemen met de Opta, zij gaan na of providers wel de juiste stappen volgen.
Re: KPN houdt meeverhuizen Telfort internet tegen...
Het is opgelost. Ik kreeg vanmiddag het volgende mailtje:
Geachte mevrouw ,
Na controle van de telefoonlijn op uw postcode en huisnummer bleek inderdaad dat er wel een telefoonlijn aanwezig is maar dat deze is bezet door een
Telefoonnummer dit hebben wij verwijderd. Mijn vraag aan u is of u bij telfort opnieuw de verhuizing wil doorgeven, dit zou nu wel moeten lukken, heeft u alsnog problemen kunt u ons altijd mailen.
Ik hoop dat u zo voldoende informatie heeft,
Mvg Peter den Daas
KPN Webcare
Geachte mevrouw ,
Na controle van de telefoonlijn op uw postcode en huisnummer bleek inderdaad dat er wel een telefoonlijn aanwezig is maar dat deze is bezet door een
Telefoonnummer dit hebben wij verwijderd. Mijn vraag aan u is of u bij telfort opnieuw de verhuizing wil doorgeven, dit zou nu wel moeten lukken, heeft u alsnog problemen kunt u ons altijd mailen.
Ik hoop dat u zo voldoende informatie heeft,
Mvg Peter den Daas
KPN Webcare
Re: KPN houdt meeverhuizen Telfort internet tegen...
Een bijzondere snelle reactie van de KPN. Ben ik niet van ze gewend!
Re: KPN houdt meeverhuizen Telfort internet tegen...
Ja ik was ook blij verrast! Waar een forum als deze al niet voor kan zorgen
Re: KPN houdt meeverhuizen Telfort internet tegen...
Inderdaad, mijn ervaring met KPN is zelfs zo dat er vaak wordt opgehangen zonder uberhaupt een medewerker te hebben gesproken en wel 3 kwartier in de wacht staan.....
Re: KPN houdt meeverhuizen Telfort internet tegen...
En had ik toch gelijk
Re: KPN houdt meeverhuizen Telfort internet tegen...
jij hebt inzicht in de kpn systemen, maar dat neemt niet weg dat kpn lange wachtrijen heeft en dus een moeilijk te bereiken klantenservice waarvan vaak na 3 kwartier wachten de hoorn erop gegooid wordt door de medewerker
Re: KPN houdt meeverhuizen Telfort internet tegen...
@ Kelly85, ik heb in zo verre verstand van zaken ik werk als monteur en heb vaak te maken met KPN.
Ben het eens wat betreft de kalntenservice ik als monteur moest eens iemand van dezelfde klantenservice uitleggen hoe het werkt en nog wist de persoon beter.
Ben het eens wat betreft de kalntenservice ik als monteur moest eens iemand van dezelfde klantenservice uitleggen hoe het werkt en nog wist de persoon beter.