LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
griphuz
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:05

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door griphuz »

In orde Picolientje, je hebt mijn interesse gewekt, hoe kan ik je mailen?
Vriendelijke groeten.

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Contoverse

Helemaal eens met uw stelling, op het park komen vogels binnen die hun leven lang "verwend" zijn met -patat-chocolade-frikandellen- etc etc etc" dan verwacht met dat deze diertjes nog een lang leven op het park zullen hebben, terwijl hun hele gestel al verziekt is! Tonnie van Meegen is een ware dierenliefhebber, maar ook hij, en ook niet onze dierenarts kunnen hier gezonde vogels van maken! Helaas, was het maar waar!

Mc.Claud
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Mc.Claud »

Ik denk dat Picolientje moe is om haar ondervindingen een tig aantal keren uit te leggen, terwijl het voor mij wel duidelijk is geweest.
En dan word er hier met het denk nivo rond gestrooid....

Ehm sorry Jasper76, Ik had het alleen over het denk nivo van Afrika en Suriname te maken dat het een vergissing is. Met de rest dat onderbouwd moest worden voor U ,had ik niets mee te maken, nu heeft U de verkeerde voor U.

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

kijk dit bedoel ik nu krijgen ze geen gelijk gaan ze maar schelden
das een gebrek aan woorden en zegt meer over jou controverse dan over mij
ik woon in geldrop de plaats waar tony is begonnen met zen handel sterker nog woonde er 5 deuren vanaf
dan is hij ook een woonwagen bewoner of niet


ik zit daar met mijn vakanties op een camping

en dan vallen jullie iemand aan die suriname en afrika verwart

woow wat een niveau

praten hier dus met die kinderen van 15/16 die er werken dat zegt genoeg

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

en als laatste zeg ik dit
ook al proberen jullie netjes te doen met je u en zo
je word er niet ouder door dan een kind van 15/16

en ooit goedwilse vrijwilligers als jullie ouder zijn gaan jullie ogen nog wel eens open en dan denken jullie sjee waren we toen dom zeg dat we dat niet zagen en die andere wel

ik verwijd jullie niks ga door met voeren en verzorgen dan krijgen ze toch nog iets

controverse
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:33

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door controverse »

Picolientje,

Ik ken iemand die wel eens in de buurt van het NOP is geweest en nu een grasparkiet heeft. Dat is toch wel erg verdacht vind je niet? En deze woont ook nog eens in een villa net over de grens.

Wat een kul zeg. Dat iemand die ooit iets te maken heeft gehad met de NOP nu blijkbaar in papegaaien handelt zegt helemaal niets. Het is niet voor niets een "oud-medewerker". Misschien is hij juist daarom wel ontslagen.

van Hout
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:35

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door van Hout »

Ik heb een vraag aan jullie:

ik heb ook ooit mijn papegaai daarheen gebracht, dat was in 2004.
Hoe kom ik erachter of hij nog leeft?
en hoe krijg ik hem eventueel terug?

Picolientje, misschien kan u me helpen?

alvast bedankt.

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Picolientje, ze werken er niet ze lopen stage voor De Groen School! De rest van de vrijwilligers zijn bijna allemaal hoogopgeleide mensen!

arduinna
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:15

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door arduinna »

Beste mensen ! Het gaat hier toch voornamelijk over het welzijn van de vogels, misschien is het beter om hierop de aandacht te blijven vestigen. Wat meer ondersteuning en/of toezicht van de overheidsinstellingen bewerkstelligen? Hopenlijk kunnen mensen hier zich over dit probleem gaan buigen.

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

sorry men of mevr van hout

ik zou niet weten hoe u dat aan moest pakken

als het mijn vogel was zou ik eerst gaan kijken of hij er nog was

en anders via een rechtzaak u heeft afstand getekent dus
hij is niet meer van u

zo slim zijn ze wel om mensen afstand te laten tekenen


zou willen dat ik u kon helpen

griphuz
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:05

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door griphuz »

Beste Picolien,
ik kan je vertellen dat ik 29 ben, en niet 15 of 16, maar herhaal mijn vraag:
Ik ben geïnteresseerd in de namen, dus ik wil je graag een email sturen, maar heb je e-mailadres niet. Kun je me dat even geven dan, anders blijven de beschuldigingen onbeargumenteerd. En je hebt het per slot van rekening net zelf aangeboden met de woorden; "maar als je graag feiten wil stuur maar email ik zal ze je wel geven hoor".
Dat klopt toch?

jasper76
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jasper76 »

Picolientje, ik vind het prima dat u zich er aan stoort dat ik iemand op een "vergissing"wijs, ieder heeft recht op zijn/haar mening. Echter moet ik nogmaals constateren dat de mensen met de negatieve klanken nog werkelijk niets hebben onderbouwd van al de stellingen en beschuldigingen. Als dit in een rechtbank zo zou gebeuren dan vraag ik mij af hoe u zou reageren als het u zou aangaan. Ik ben blij dat we ons daar niet druk over hoeven te maken in dit land, maar denkt u daar eens over na.

Ik hoor graag argumenten en ga dan graag in debat! Echter zonder argumenten kan ik u en anderen helaas niet serieus nemen. Overigens neem ik na vanavond ook tros radar niet meer serieus met haar suggestieve journalistiek.
Laatst gewijzigd door jasper76 op 12 jan 2009 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

controverse diegene heeft park mee opgezet en zijn nog steeds bevriend
en meer zeg ik er niet over want je zit gewoon te vissen
en ik hang dat niet aan de neus van een snotbel

Diana-1
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:21

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Diana-1 »

Met pijn, maar in volle vertrouwen hebben wij in 2005 onze Mick , een blauw-gele ara van 2½ jaar oud naar het NOP gebracht. Nadat ik allergisch werd wilden we dat Mick nóóit meer in de handel zou komen en dachten bij het NOP een onderkomen te hebben gevonden waar Mick de rest van zijn leven bij soortgenoten kan leven en heerlijk "vrij" kan vliegen. Een paar maal per jaar reizen we af naar het zuiden maar Mick hebben we nooit meer gezien, terwijl we Mick uit duizenden kunnen herkennen. Vaak gebeld met NOP om te vragen hoe het met Mick is. We hoorden dan dat alles goed is en dat Mick in volière 5 zit. Een paar maal gezegd dat we hem nooit meer gezien hebben, maar dan kwam er als antwoord dat hij wel binnen zal zitten. En dat hebben we natuurlijk nooit kunnen controleren. De uitzending heeft bij ons twijfel gezaaid. Zou Mick daar inderdaad nog gezond en wel zitten!!! En wat moeten we nu? Hoe kunnen we dat ooit controleren??
Aan de andere kant, wij hebben zelf gezien hoe de dieren daar worden verzorgd. Ooit gezien dat een grijseroodstaart werd aangevallen door soortgenoten. We spraken een verzorger aan die direct de kooi in ging, aangevallen dier ving en apart zette. In de natuur hebben dieren onderling ook regelmatig ruzie. Valt dat een dierenpark te verwijten?
Wij zijn, toen we Mick daar brachten, gelijk donateur geworden omdat wij ons "verantwoordelijk" voelen voor Mick en willen bijdragen in zijn kosten. Zou dat misschien mee spelen?
Maar er is niet alleen twijfel over het NOP. Ook zeker naar Radar toe.
In het park zitten legio vogels die zich bij hun vorige eigenaren kaal plukte door o.a slechte voeding/huisvesting en stress. De (afschuwelijke) beelden van de dode vogels, waren die van beestjes die vol in de veren zaten. En dat is toch vreemd. Zouden er alleen gezond uitziende dieren daar sterven?
Verder vinden wij dat Tonnie van Meegen niet voldoende aan het woord is geweest dan wel de mogelijkheid kreeg om uit te spreken, en zich daardoor niet fatsoenlijk kon verdedigen op de aantijgingen. Maar ook dat in de uitzending maar 2 regels is besteed aan het voorstel van de Raad van Toezichthouders om een onafhankelijk onderzoek te laten instellen door de directeur van dierenpark Blijdorp. Want waarom zou een RvT zoiets voorstellen als er iets speelt wat het daglicht niet kan verdragen? Twijfel, twijfel, twijfel. IS ONZE MICK DAAR NOG? LEEFT HIJ NOG? HOE NU VERDER!!!
Laatst gewijzigd door Diana-1 op 14 jan 2009 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

ja hoe kan ik nu men email adres geven zonder dat ik zometeen word overspoeld op me email door mensen waar ik geen email van wil hebben
geef maar een idee

Mc.Claud
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Mc.Claud »

Maar ik bemerk wel dat er mensen zijn die het hoofdonderwerp uit het oog verliezen door mensen op hun denknivo aan te vallen of op de spelling te letten. Mensen die denken dat ze meer zijn dan een ander is niet erg, hoor......

Maar toch blijf ik het niet meeeens dat die man naar SURINAME verhuist om daar zijn praktijken verder uit te breiden met Toekans en andere exotische dieren ipv, zijn zaken hier uit het nieuws te houden en naar behoren te regelen.

Ps, dit forum is ook voor mensen die een beetje "Onderontwikkeld" zijn, dan steek je er wat van op hoe je met elkander om moet gaan.

controverse
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:33

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door controverse »

Gelooft nu iemand echt serieus dat de hoofdverantwoordelijke voor het papegaaienpark in Veldhoven zich met louche handelaars ophoudt en papegaaien gaat verkopen????? Kom op zeg! Als dat zou gebeuren dan was dat in al die jaren allang bekend geworden.

Graag bewijzen voordat zulke vuilspuiterij wordt gedaan. En gewoon hier op het forum graag, dan kunnen anderen er ook op reageren.

griphuz
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:05

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door griphuz »

Beste mijnheer of mevrouw van Hout,
U heeft bij het brengen van uw vogel een contract gekregen waar alles precies in staat. Hierin staat ook het chipnummer van uw vogel vermeld waarmee deze te identificeren is. Ook staat er in het contract dat de vogel in principe niet terug te vorderen is. U heeft hiervoor getekend lijkt mij.
Ik zou zeggen, zoek een lekker rustig dagje uit, bel dan even (maar niet meteen nu, gezien dit programma zal de telefoon wel roodgloeiend staan) en informeer waar uw vogel gehuisvest is.
Dan kunt u altijd nog kijken waar hij zit.
Als u echter in 2004 uw vogel gebracht heeft en hem nog nooit bezocht heeft, 4 a 5 jaar geleden dus,...dan wil ik voorzichtig aanstippen dat sommige mensen die veel om hun vogel geven/gaven iets vaker komen.

Lucy-S
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:23

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Lucy-S »

peer92


Geplaatst op 12 Jan 2009 23:15 door peer92


--------------------------------------------------------------------------------

ojah, en voor de mensen die hun papegaai niet kunnen terug vinden.

Al die papegaaien zien er van buiten ongeveer het zelfde uit, hoe wil je dan je papegaai terug herkennen?

Iedere eigenaar heeft wel zijn eigen herkeningspuntje van zijn/haar diertje dus deze opmerking gaat voor mijn niet op! Je kunt mij 100 vogels voorschotelen en ik haal de mijne eruit, dat beloof ik je en ik ga ook zeker kijken of ie nog leeft!
Groet

griphuz
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:05

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door griphuz »

@ Picolien:

Je kunt je emailadres heel eventjes plaatsen, ik schrijf het dan op, en dan kun je je bericht aanpassen en het verwijderen.

Je loopt inderdaad het risico dat mensen je gaan mailen met onzin, maar je hebt toch gewoon de keuze dat niet te lezen?

Gesloten