LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
pipelski
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:21

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door pipelski »

@Tonke2,

Ik heb goed begrepen dat de NOP het onderzoek niet doet, ter verduidelijking: Ik heb het over het stukje op de site van de NOP.

De raad van toezicht ( van de NOP ) heeft een onafhankelijk persoon gevraagd een beoordeling te geven over het functioneren van de NOP en de directeur van diergaarde Blijddorp heeft zich hiertoe bereid verklaard.

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

pipelski ja dat klopt maar er komt nog een onder zoek van de ministrie
en van justitie
Laatst gewijzigd door tonke2 op 13 jan 2009 03:11, 1 keer totaal gewijzigd.

oma jenny
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 jan 2009 02:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door oma jenny »

ik ben jenny Romijn,
wij hebben onze kaketoe timo weg moeten doen met heel veel verdriet om dat ik longfibrose heb gekregen :(
dus wij zochten een goed adres voor onze timo dus wij dachten om er goed aan te doen om haar daar bij nop te brengen :!: dat ze dan weer niet bij mensen in huis is maar vrij en ruimte
maar toen wij vanavond hoorde dat het bij nop niet goed ging schokken wij mijn man en ik, o nee he het zal en kan toch niet waar zijn :!:
maar ze zeggen bij nop dat er mensen waren die heel erg lelijk deden tegen hun, nou ik moet zeggen wij echt niet he ,maar onze berichten werden weg gehaald ook van mijn dochters, terwijl hun heel erg netjes waren mijn dochters en man,
dat gaf al te kennen dat hun niet echt aardig waren van nop
wat zij geschreven heeft naar de mensen toe :!: :!:
er kwam een dochter van nop op het gasten boek van hun en u wil niet weten wat ze allemaal geschreven heeft ik heb de bewijzen op geslagen, dat ze dat deed ik durf het niet te herhalen zo lelijk was dat
nou dat geeft al aan hoe ze zijn en dat maakt haar vader ook in het zwartlicht denk ik dan maar,
we hadden ze nog niet eens beschuldigd in hun gastenboek
alleen gezegd dat we onze timo terug willen, al is ze hier niet meer thuis maar wij houden nog wel van haar :!:
Dus wij willen haar gewoon terug, dan moet er maar een andere oplossing komen voor haar :( maar zo wil ik haar niet laten zitten :!:
ik had ook een paar keer in het gastenboek geschreven hoe het ging met haar ik heb e-mails gestuurd om te vragen hoe het met haar ging
maar nooit geen antwoord er op toen ben ik gaan bellen om te vragen hoe het met haar gaat, maar dat wist ze niet want zij pakte eigelijk nooit de telefoon op :(
maar wel gaven ze een factuur voor te storten van een donatie dat deden wij dan ook :!: ja als ze voor je beestje zorgen doe je dat ook en vond het ook niet erg om te doen
maar ben erg teleur gesteld waarom ze onze berichtjes weg hebben gehaal maar ze dreigen over ip adrsen van de mensen nou dan staat boven aan die dochter wat zij gezegt heeft ik heb het allemaal copys en op geslagen en dat er berichten zijn verwijdert ook van haar zelf :!:
ja dat kon ze moelijk laten staan he zo lelijk :!:
jammer dat het zo moest gaan :!: ben er overstuur van

groetjes Jenny

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

pipelski en daar wacht de tweede kamer op

cynthiavanderlouw
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2009 15:12

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door cynthiavanderlouw »

mensen heb een beetje vertrouwen. geloof je eigen waarnemingen en oordeel en geloof niet klakkeloos een tv-rapportage die in elkaar is gezet door middel van knippen en plakken. ik heb nog steeds 100% vertrouwen in het NOP en sta volledig achter ze, en dit is gebaseerd op mijn eigen ervaringen met het NOP. ik heb in al die keren dat ik daar geweest ben nog nooit gezien dat vogels honger hadden, of geen water of drinken of dat er vogels in volieres waren die elkaar aanvielen. nee, ze zaten er altijd heel relaxt bij. ik vind het triest als deze uitzending ertoe zou leiden dat de opvang van een heleboel papegaaien onder druk komt te staan omdat mensen besluiten hun donaties terug te draaien. het NOP doet geweldig werk; vergeet dat niet! en ik blijf gewoon kooisponsor en sta nog steeds achter het besluit om mijn papegaai daar naartoe te verhuizen voor een beter leven. papegaaien horen bij papegaaien en niet bij mensen. hij heeft nu weer een vogelleven terug. mag naar buiten, hij geniet van de zon of zelfs de sneeuw, kan naar binnen wanneer hij het wil, speelt en knuffelt en vecht met andere papegaaien en vliegt vrij rond. hij kan weer een vogel zijn en zo hoort het. dank NOP, dat jullie dit mogelijk maken!!!

Frantom
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 jan 2009 18:32

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frantom »

Ben ik de enige die zich verbaast over het feit dat dhr Van Meegen papegaaien vergelijkt met kinderen??

Hij zegt als laatste zin in het interview en ik citeer "er gaan ook kinderen dood".

Hoeveel emoties heb je dan, als je niet weet wat het is om een kind te verliezen, roep dan niet zomaar iets wat ouders zou kunnen kwetsen.

Ik vind dit echt schandalig en daaruit blijkt wel hoeveel deze man om alles wat leeft geeft.

Ik ben woest op deze man vanwege bovenstaande en ook al ben ik de enige, ik wilde het toch graag even kwijt aangezien ik een kind heb verloren en daar kon ik helemaal niets aan doen.


Bedankt!
Ooit van knippen en plakken gehoord??! Nou dat is dus wat ze bij Radar gedaan hebben ,de boel zo in elkaar geplakt en geknipt dat er mensen zoals U geschokeerd worden .

Bedank niet dhr van Meegen voor deze uitspraak maar bedank RADAR daarvoor !!! Alles voor de kijkcijfers!!
Laatst gewijzigd door Frantom op 13 jan 2009 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.

RMG
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2004 20:50

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door RMG »

"Het ware gezicht?" Dit was een erg tendensieuze uitzending, de eigenaar bestoken met vragen maar zodra hij niet dat wil zeggen wat er in jullie draaiboek staat er botweg doorheen praten, een werkwijze die past bij Geen Stijl.nl. En de mening van de aanwezige dieren-pathaloog (ED) is er ook maar even uitgelaten, want die was het ook niet met jullie eens. Dat het beter kan zal best wel, maar daar wil niemand voor betalen. Wat is het alternatief, sluiten van deze tent en de beesten afmaken die zowiezo nooit als huisdier bedoeld zijn geweest, zijn jullie dan tevreden? De dierenmishandeling als je daarvan mag spreken begint bij de mensen die deze beesten aanschaffen hoe goed bedoeld dan ook.

gerrit125
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:01

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door gerrit125 »

ik vind dat de opvang onmiddelijk een opnamenstop moet in lassen en zoregen dat ze hun zaakjes op orde hebben. Ik lees verhalen dat er vogels gestikt zouden zijn in een pitje ja natuurlijk ik heb er al een jaar of tien 50 zitten en heb dat nog nooit meegemaakt

Ron van der Roest
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2009 09:42

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Ron van der Roest »

Ik heb mijn papegaai 19-3-2007 bij het NOP gebracht en tot op heden zeker iedere 2 maanden gebeld hoe het met hem gaat.
Steevast kwam het antwoord van Tonnie hij zit in vlucht 4 en het gaat goed met hem.
Na ca. 5 maanden kwam het bericht dat hij naar vlucht 5 was overgeplaatst en alles goed met hem was.
Dit antwoord kreeg ik tot en met begin december 2008.
Ik heb naar aanleiding van de uitzending gebeld (13-1-2009 9.30uur) om weer te vragen hoe het met hem was.
Antwoord: Ja die is ook dood!
Verder gevraagd wanneer hij overleden was.
Antwoord: 19-5-2007, wij zijn dus haast 2 jaar moedwillig voorgelogen.
Volgens Tonnie was dit in opdracht van het bestuur.
Ik begrijp dat sluiting van het NOP voor de vogels geen echte oplossing is, maar een inname stop is naar mijn mening nu zeer gewenst.

Ron van der Roest

Sjef2009
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:58

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Sjef2009 »

Nog een keer:


Ik ben voormalig staigiar van het NOP, en ik vind het zo zwaar zonde dat de vrijwilligers en staigiares deze spiegel door Tonnie en Erico voor worden gehouden.
Voordat ik begon op het park was in op de hoogte van het verleden van Tonnie en Erico. Dat maakte mij al lastig voor de beide heren. Radar laat hier zien dat er veel vogels doodgaan, helaas vaak door ziektes die je krijgt als je veel dieren bij elkaar krijgt. Dus in dat opzicht ben ik het niet eens met Radar.

Wel ben ik ervan overtuigd dat er via het NOP vogels verdwijnen, en echt waar, die toekankwekerij in Suriname? Jullie zijn toch niet blind? Een overduidelijke en helaas niet bewezen doorsluis methoden door Tonnie en zijn bende.... wat dat is het gewoon.

Open je ogen is op dat park, voor mij was het allemaal helemaal duidelijk, alleen lijkt alles voor jullie als staigiar en vrijwilliger zo normaal. Is het jullie nooit opgevallen dat als je teveel vroeg je meteen een uitbrander kreeg?

marjolijn joosten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2009 10:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door marjolijn joosten »

Ik heb niet alles gezien en daarom zit nu hier. Maar wat voor mij doorslaggevend was, is dat de EAZA seze "dierentuin "niet accepteerd. Alle dierentuinen hanteren de EAZA normen.En alle dierentuinen zijn verenigd in de EAZA. Als de EAZA een dierentuin weigert is er iets goed mis.
Ik schrijf zelf voor een dierentuin forum en ik zie heel veel Dierentuindokunantaires, kom ook in een aantal van deze dierentuinen. Geloof me schoonmaken en schoonhouden zijn 80% van het werk van elke dierenverzorger. dan is er zoiets als Soortgericht houden. De dieren moeten in dusdanige verblijven gehouden worden dat ze zich optimaal zullen voelen, zich normaal zullen ontwikkelen en zich ook zullen willen voortplanten. Daarbij hoort ook, de voeding en die is voor alle papegaaien zeer gevarieerd, en de mate waarin het dier bezig is. Papagaaien zijn zeer intelligen, alle papagaaien ,en als ze zich vervelen, kunnen ze zichzelf kaalpikken. Of ze kniezen zich dood. Het schampere lachje waarmee afgedaan werd dat er zoveel dieren gestorven waren, heeft me erg boos gemaakt.
Ik heb papegaaien gezien in Duitse dierentuinen, die daar geplaatst waren door de Duitse douane/ en Dierenbescherming. Alles is gedaan om deze dieren hun gezondheid weer te geven en om ze psychisch op te kalefateren. Als je dan ziet dat ze weer mooi in de veren zitten en een parner vinden en willen broeden, dan wordt je blij.
Ik hoop dat deze zaak tot de bodem uitgezocht wordt en dat de onderste steen boven komt.
Wat de opvang en fok van toekans in Suriname betreft laten we dat liever in handen geven van bv de vakmensen die in Avifauna werken en in andere nNederlandse dierentuinen.

valentax
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2009 10:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door valentax »

Het is echt verschrikkelijk wat hier gebeurt, in de aflevering van 12 januari 2009 hoorde je via de verborgen camera een stagair/vrijwilleger zeggen, "oh deze heeft geen water", hoe kan dit? Misschien heeft dat beestje wel een week geen water .Lopen hun dan niet iedere ochtend langs alle waterbakken/eetbakken om dit te verversen? Ik begrijp dat het niet zo weinig vogels zijn.. Maar als je geen manmacht hebt om alles te verzorgen zoals ze verdienen vind ik niet dat je dit park nog open mag houden. Nog een feit dat er dagelijks papegaaien worden doodgebeten door een grotere vogelsoort, Hallo, had niemand dat kunnen bedenken dat een amazone niet veel kan terug doen tegen een ara.. Ik vind het verschrikkelijk geen woorden voor..

rvdwe1
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 jan 2009 09:15

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door rvdwe1 »

Ik heb de opname zojuist bekeken en in mijn ogen is van Meegen nog steeds een gewone handelaar met commerciele bedoelingen. Als ik dan hoor dat hij een Toekan fokkerij wil opzeggen en dat hij ze "gratis"weggeeft. Dat kan er bij mij niet in. De kosten voor het opzetten van zo'n fokcentrum kost veel geld ook al is het in het goedkopere Suriname. Die kosten moeten gedekt worden. Hoe wil hij dit doen als hij dieren "gratis" weggeeft. Even denken: land aankopen, fokcentrum bouwen met alle voorzieningen zoals drinkwater, gebouwen etc. Vervolgens moeten er vogels komen, huh, waar haalt hij deze vandaan? Volgens mij mag je geen dieren meer vangen uit de natuur om te kweken of te handelen. Dan komt het vervoer: een ticket per vliegtuig naar suriname kost al snel 800-900 euro enkele reis. Nu weet ik dat dieren als uitzonderlijk goed wordt vervoerd en niet als mens. Toch zijn hier kosten aan verbonden. Dan gaan ze naar het dierenhotel op Schiphol. Dat is ook niet gratis! Dan het vervoer naar een betreffende dierentuin. Ook gratis of declareert van Meegen dat bij de klant. Ik denk daarnaast dat van Meegen weinig klanten heeft aan Europese dierentuinen heeft. Meeste Europese dierentuinen hebben een uitwisselingsprogramma via EAZA (www.eaza.net) om dieren te fokken danwel op te vangen voor verbouwingen danwel te herplaatsen.

Dan het verhaal waar van Meegen dat papegaaiachtigen slechts 30 jaar worden. Klinkklare onzin. Heeft hij wel verstand van zaken? Hieruit maak ik op dat hj gewoon een commercieel belang voert. Ik heb papegaaien gezien die vele malen ouder zijn! Mijn buurvrouw haar grijze roodstaart is al/pas 56jaar !!!!

Dan het starfrechtelijke gedeelte: in de uitzending wordt gesproken over oa Valsheid in geschrifte Art.225 van wetb van Strafr: Hij die een geschrift dat bestemd is om tot bewijs van enig feit te dienen, valselijk opmaakt of vervalst, met oogmerk om het als echt en onvervalst te gebruiken of door anderen te doen gebruiken, wordt als schuldig aan valsheid in geschrift gestraft, met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van vijfde categorie.

Bovenstaande is GEEN overteding zoals een verkeersboete maar een zwaar misdrijf! Van Meegen hoort dus gewoon in een Huis van Bewaring te zitten ipv mensen voor te liegen.

Dan wordt er in de uitzending openlijk gesproeken door de hoofd dierenverzorging in de kantine: "Als er in het weekend niemand is dan worden de dieren niet verzorgd" Schandalig! Ooit wel eens van planning gehoord voor de vast betaalde krachten? Laat 2 van de mensen per roulatiebeurt een weekend werken en het probleem is opgelost. Maar het mag natuurlijk niks kosten personeel! Daarom ook veel vrijwilligers, op zich niks mis mee maar geef ze wel een verkorte opleiding en opleiden tja dat kost geld!

Dan de opmerking "er gaan ook kinderen dood" Als vader van een gezonde tweeling schoot mij dit in het verkeerde keelgat! Er is NIETS erger dan je eigen kind te verliezen!! Die stumpert praat er over of het gewoonste zaak ter wereld is en doet er heel laconiek over. IK had hem over de tafel heen getrokken en een ander montuurtje gegeven! Misschien wordt het eens tijd dat hij een gesprek aan gaat met ouders wiens kind is overleden!

Mijn optie is: stopzetten van het park tot dat alles is rechtgezet en alles op orde is. Een mangementteam met verstand van zaken en Van Meegen eruit en alsnog strafrechtelijk vervolgen voor de strafbare feiten die hij gedaan heeft.

Dan nog dit: Mijn ouders hebben hun papegaai ook zo'n 4 jaar daar heen gebracht omdat zij bang waren dat de papegaai de kinderen zou aanvallen. De papegaai was zeer éénkennig en viel andere personen aan. Wij hebben onze twijfels of hij nog in leven. Het zij zo wij krijgen hem niet meer terug. Er zijn genoeg particulieren die zitten te wachten op een papegaaiachtige en deze liefdevol willen verzorgen.

Oh ja waar was Marianne Timmer van de partij voor de dieren?
Laatst gewijzigd door rvdwe1 op 13 jan 2009 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.

petermarcuse
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2009 10:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door petermarcuse »

Wij waren verbaasd over de klachten n.a.v. de uitzending van 12 Jan. j.l.

Wij brachten zo'n 20 jaar geleden onze grijze roodstaart naar Brabant en mochten zo vaak als we wilden terugkomen.
Toen wij dit kort daarop deden waren we nauwelijks welkom en onze papagaai was spoorloos.
Dat kon ook niet anders want van enige registratie was geen sprake.

Er is dus nog steeds niets veranderd na ruim 20 jaar

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

Mensen mensen toch, zijn jullie echt allemaal zo dom? Radar is niet één keer met feiten en bewijzen gekomen! Het hele verhaal kwam van één kant: Radar. Er is geen verklaring gevraagd. Het intervieuw met de dierenarts en de pathaloog worden niet eens uitgezonden!! Waarom niet? Omdat deze mensen antwoorden en verklaringen geven die voor Radar niet spectaculair genoeg zijn!
Lees het Eindhovens Dagblad van vandaag en misschien dat er voor jullie meer duidelijk wordt.
Ik lees hier reacties van mensen die 10 jaar geleden hun vogel met veel verdriet naar het park hebben gebracht omdat de vogel niet meer aan hun 'wensen' voldeed. Ze vinden het gek als ze 8 jaar later teruggaan dat ze hun vogel niet meer herkennen of dat hij dood is. En hebben er nu spijt van. Als je echt zoveel om je vogel hebt gegeven dan kom je wekelijks of maandelijks even kijken hoe het met hem gaat. Dat doen wij ook naar alle tevredenheid.
Even lekker op een forum je gal spuiten, ga zelf eens een kijkje nemen, kijk zelf eens hoe al deze vrijwilligers en dierenverzorgers met al die verwaarloosde vogels die dagelijks binnenkomen omgaan.
Alsjeblieft mensen, luister ook eens naar de verklaringen en antwoorden van de vrijwilligers en verzorgers die willen reageren op dit onderwerp en trek geen conclusies van een kijkcijfer geil radar.

Dank u.

Richard69
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:01

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Richard69 »

Onze papegaai is 18-03'2006 opgevangen door het NOP, we zijn erna nog verschillende keren op het park geweest om te kijken hoe het met onze papegaai ging. We kregen te horen kijk maar in vlucht voliere 5 daar zit uw papegaai maar konden onze papegaai niet vinden. Er werd verteld door een medewerker dat de papegaai misschien binnen kon zitten.

Na het programma Radar gezien te hebben gingen we twijfelen en hebben vanmorgen gebeld naar het NOP te Veldhoven om te vragen
hoe het met onze papegaai is.

Antwoord: Uw papegaai is 17-05'2006 overleden! Doodsoorzaak onbekend.

Onze kerngezonde papegaai van 1 jaar oud heeft dus nog maar 2 maanden geleefd nadat hij opgevangen is door het NOP, terwijl we al die tijd zijn voorgelogen dat het goed ging en hij in de grote voliere 5 en daarna in een 8kantige voliere zat.

jen86
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jan 2009 11:11

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jen86 »

Hier nog een oud medewerker. Waar radar mee bezig is begrijp ik niet. Ik heb 3 jaar op het nop gewerkt, 3 hele fijne leerzame jaren.Hierna kwam ik nog geregeld als vrijwilliger. Het grote doden aantal, tja wat wil je als van de 10 vogels die je binnekrijgt er zeker 4 "gehandicapt" zijn. Alle vogels worden nagekeken door een dierenarts ja, ze krijgen vitamines, entingen en worden gechipt. Snavels en nagels worden bijgewerkt. Maar er is GEEN GELD om op andere ziektes te testen. Daarom ook de 6 tot 8 weken quarantaine waar de vaste verzorgers dagelijks zien of er iets mis is. Als we een vogel verdenken van een ziekte of niet goed is word deze meteen doorgestuurt naar de dierenarts waar hij volledig behandeld en onderzocht zal worden. In zo'n grote groepen vogels zit je met besmettelijke ziektes, is het dan een optie om alle vogels te euthaniseren omdat ze drager zijn?? Ik lees hier ook over het voederen van de dieren, lege waterbakken enzo. In de tropische hal waar die opname gemaakt is werd in de tijd dat ik er werkte 2 tot 3x per dag een ronde gelopen of alle dieren nog water hebben. De voederbakken worden zo gevult dat er de volgende middag (ja soms moest er smiddags nog gevoert worden door weinig mensen) nog voer in ligt. Verhongeren zullen ze dus echt niet of ze moeten ziek zijn/ niet willen eten. Als dit opgemerkt wordt gaan ze naar de dierenarts. Er zullen best wat dingen niet volgens het boekje gaan maar om het park zo slecht in het beeld te zetten vind ik echt belachelijk. Laat ze ook hun zegje eens doen, maar dat wordt er allemaal uitgeknipt.

rvdwe1
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 jan 2009 09:15

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door rvdwe1 »

Als er geen geld is, hoe kan hij dan in Suriname iets beginnen? Hieruit blijkt dat de zaken niet op orde zijn!

Dan Patrick en Sevda: het probleem ligt NIET bij de vrijwilligers maar bij Van Meegen. Jullie doen je best ik ben er van overtuigd dat jullie de dieren met liefde verzorgen maar de middelen om dat te doen zijn er dus niet. Wat de bewijzen betreft: een rapport waarin staat hij diverse strafbare feiten heeft gepleegd is in de doofpot beland van iemand van AID of LID omdat ze samenwerken met van Meegen. Deze ambtnaar(aren) maken zichzelf schuldig aan een misdrijf en zij hadden dit moeten rapporteren aan hun meerdere en niet verzwijgen. Ook zij moeten naar mijn mening op non-actief of ontslagen worden. Ieder ander zou dat ook gebeuren in het bedrijfsleven.
Laatst gewijzigd door rvdwe1 op 13 jan 2009 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Hallo allemaal,

Ik lees de berichten allemaal door maar constateer veel fanta verhalen
Het NOP staat voor wat zegt en de rest is allemaal sugestie er is niets echt hard gemaakt alles is gebasseerd op knip en plakwerk wat u te zien heeft gehad laat u dieren niet de dupe worden van deze hype.

En dan die negatieve reactie van z.g. stage lopers. Ja als je door de leerplicht naar een groenschool wordtgestuurd zonder dat je dat eigenlijk
wel wilt maar er geen andere opleidingsmogelijkheden zijn en je toch niet van dieren houd is het natuurlijk kasie om nu lekker mee te schoppen.

En dan over die fanclub van Hooimeijer maar niet te spreken.

Hoe je het wend of keert bedenk wel dat de vaste kern van personeel
en vrijwilligers wel beter weten.

De toekomst zal het ons en U allen leren hoe het echt inelkaar steekt.

Ikzelf wacht het onderzoek van de directeur van Blijdorp af want hoe het ook zij iedereen heeft recht op gelijke behandeling en daar is bij deze
uitzending een stokje voor gestoken toch.

En dat spreekt toch boekdelen over het doel van al die ****.

Mensen houdt U nog even strak en laat ons niet zomaar in de steek
dit verdienen de dieren niet.

Het kan toch niet zo zijn dat iedereen van voerder tot ministerie een
rat voor ogen is gedraaid.

Iemand met die capaciteit gaat toch niet in vogelopvang zitten of ben ik gek.

jen86
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jan 2009 11:11

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jen86 »

Daar moet je bij meneer van meegen zijn. ik zei al dat niet alles volgens het boekje zal gaan.

Gesloten