LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] digitenne niet op groot flatscreen?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
EdArnhem

digitenne niet op groot flatscreen?

Ongelezen bericht door EdArnhem »

Voor een vast systeem thuis adviseer ik de schotelantenne, met een schotelantenne ontvangen we veel meer zenders en de kwaliteit is aanzienlijk beter, op de lange termijn is dit zelfs goedkoper. Ook High definiton ontvangst zoals we deze nu al kunnen ontvangen met een satelliet ontvanger is niet mogelijk met DVB-T door een gebrek aan bandbreedte. Waar we digitenne wel goed kunnen toe passen is bijvoorbeeld op de boot of caravan of camping. Als u een plasma of LCD scherm bezit is het dan ook niet aan te raden deze aan te sluiten op een digitenne decoder de tranen zullen u in de ogen schieten ben ik bang. Aanbevolen word op een digitenne decoder geen grotere lcd of plasma schermen dan 26 inch aan te sluiten.

Wat vindt u van dit advies? Ik vond het op de website van een bedrijf dat voornamelijk op satelliet-tv is gericht. Wellicht niet helemaal objectief? Het gaat mij vooral om het aansluiten van een grote flatscreen, geeft dat inderdaad niet zo mooi beeld?

pbarendse

Re: digitenne niet op groot flatscreen?

Ongelezen bericht door pbarendse »

Op mijn werk is digitenne aangesloten op een 32 inch LCD, gaat prima.

jelle.

Ongelezen bericht door jelle. »

KPN geeft zelf tot 32 inch aan als richtlijn... persoonlijk vind ik dat niet echt acceptabele kwaliteit, maar dat is natuurlijk ook per tv verschillend en nog belangrijker: hoe ver ga je er vanaf zitten ;)

Boven de 32 inch is in ieder geval sowieso af te raden. Heeft puur te maken met de beperkte bandbreedte beschikbaar voor DVB-T. KPN maakt voor de stream (nu ongeveer 2.5 MB/s) een afweging tussen de kwaliteit en het aantal zenders: meer zenders is lagere kwaliteit en hogere kwaliteit is minder zenders. Zodoende.

LeoZ

Ongelezen bericht door LeoZ »

@EdArnhem

Wat Jelle ook al vermeldde: Met Digitenne moet je geen grotere LCD- of Plasma schermen aansluiten dan 32 inch.

Zodra het 37", 40", 42" of groter wordt raad ik Digitenne ernstig af, teveel artefacten, zichtbare blokken, enz., m.a.w. niet prettig om naar te kijken!

De bandbreedte van Digitenne (Kpn) is slechts 3 MBit en de bandbreedte van Digitaal TV kijken van b.v. Ziggo (via de kabel) is 8 Mbit.... bijna 3X zo veel.

Conclusie:: Met grotere LCD- of Plasma TV's is het of een Schotelantenne... of een digitale decoder via de kabel van b.v. Ziggo, UPC of een andere kabelaaanbieder.

EdArnhem

Ongelezen bericht door EdArnhem »

OK, bedankt voor de reacties, het is me duidelijk. Kan aan mij liggen, maar ik vond dit aspect nog niet veel vermeld.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

voor de Digitenne is HD Ready voldoende...

Full HD is alleen op DVD of Bleu Ray leuk.....
en 81 cm of kleiner is scherper beeld en veel minder stroom verbruik.

Verder ook nog minder diefstal gevoelig...

Gurbe

Ongelezen bericht door Gurbe »

Ik heb grote flatscreen's gezien met UPC met blokken in beeld, ik heb grote flatscreen's gezien met digitenne zonder blokken in beeld, vergeten we niet dat tussen grote flatscreens ook grote (beeld) kwaliteits verschillen zitten? Ik verneem in alle opmerkingen over digitale tv dat we de kwaliteit van de tv's zelf maar even voor het gemak over het hood zien.

Gesloten