LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Drama bij overstap van essent naar eneco
-
Drama bij overstap van essent naar eneco
Beste mensen ik hoop op een advies van U ????????
Ik ben per 9 oktober overgestapt van essent naar eneco en dus een eindafrekening van essent gehad met geschatte meterstanden, hieruit bleek dat er 880m3 teveel aan gas geschat was. Ik heb een correctie aangevraagd via eneco bij essent.
Nu op 6 februari eindelijk een corectie gehad van essent 522 euro zou op 21 febr. gestort worden, maar helaas op 13 febr. krijg ik een brief van essent dat de vorige brief te komt vervallen ze hebben wel de meterstand aangepast en doorgegeven als beginstand aan eneco, ze hebben ook de netwerkkosten over 88om3 teruggeboekt, maar mijn geld betalen ze niet terug
Volgens essent moet ik die volgens de wet verhalen bij eneco
eneco zegt dat ze wel gek zijn dat aan mij te betalen.
De correctie terugdraaien kan ook niet bij allebei
Ik ben ten einde raad, tegen wie moet ik nu een zaak beginnen ??????
Ik heb al echt voor 80 euro verbeld om 522 terug te krijgen maar ze blijven allebei bij hun standpunt, belachelijk.
Heeft u goede raad wat te doen,
Met vriendelijke groet....Marcel
Ik ben per 9 oktober overgestapt van essent naar eneco en dus een eindafrekening van essent gehad met geschatte meterstanden, hieruit bleek dat er 880m3 teveel aan gas geschat was. Ik heb een correctie aangevraagd via eneco bij essent.
Nu op 6 februari eindelijk een corectie gehad van essent 522 euro zou op 21 febr. gestort worden, maar helaas op 13 febr. krijg ik een brief van essent dat de vorige brief te komt vervallen ze hebben wel de meterstand aangepast en doorgegeven als beginstand aan eneco, ze hebben ook de netwerkkosten over 88om3 teruggeboekt, maar mijn geld betalen ze niet terug
Ik heb al echt voor 80 euro verbeld om 522 terug te krijgen maar ze blijven allebei bij hun standpunt, belachelijk.
-
Re: Drama bij overstap van essent naar eneco
Waarom verhaal halen bij eneco als ik mag vragen? Essent heeft u te hoog geschat en dit hebben zij gecorrigeerd met u werkelijke standen die u heeft doorgegeven aan eneco. Alles wat u teveel heeft betaald bij de geschatte standen moet gecorrigeerd worden met de werkelijke standen.
Uw verbruik is geweest bij essent, niet bij eneco dus essent dient het verschil te verrekenen met u.
Uw verbruik is geweest bij essent, niet bij eneco dus essent dient het verschil te verrekenen met u.
Essent is een groot drama sinds enkele forumleden ex Essent vutters zijn en hun wijsheid op een andere plek neerstrooien:
isolatiewaarde
temperatuur regelingen
graad schalen
een zaak is duidelijk,Essent nekt ons met het zg nachttarief, dit tarief is al zo,n 25 % gestegen, hoe kom ik van de dubbele meter af?, Essent vraagt daar Euro 150,- voor(*_*)
isolatiewaarde
temperatuur regelingen
graad schalen
een zaak is duidelijk,Essent nekt ons met het zg nachttarief, dit tarief is al zo,n 25 % gestegen, hoe kom ik van de dubbele meter af?, Essent vraagt daar Euro 150,- voor(*_*)
Wie stapt er nu over van Essent naar, in dit geval, Eneco? Hoe komt het dat Essent met geschatte standen een eindafrekening maakt. Naar mijn weten moet dit toch met de juiste en exacte standen gebeuren.
Indien je 880 m3 gas of € 550 terug moet krijgen zou ik ook zeggen dat Essent dit moet terug betalen. Maar als Essent zegt dat dit volgens de wet(?) bij Eneco moet, zou het wel eens onderling verrekend kunnen worden. Maar ik kan me dit niet voorstellen. Blijf contact houden met Essent en neem (schriftelijk) contact op met klachtenafdeling. Bel voor info met Essent 0800 0330, gratis.
Henri42 je hoeft niet van de "dubbele" meter af. Zorg dat je voordeelgarantie krijgt. (Zie topic verhoging nachttarief elketriciteit van Arko van 16 feb '08.) Nachttarief wordt overigens ook bij andere leveranciers duurder, dus niet alleen bij Essent. Waarom toch steeds zo negatief t.o.v. Essent, terwijl ik begrijp dat jij toch ook klant bent bij Essent. Verder is niemand onmissbaar, als je begrijpt wat ik bedoel.
Allicht dat "de" meter weer onder beheer van de Netbeheerder komt, zou ik zeggen. Als je benzine tankt bij een tankstation meet die toch ook het aantal liter, of niet soms.
Indien je 880 m3 gas of € 550 terug moet krijgen zou ik ook zeggen dat Essent dit moet terug betalen. Maar als Essent zegt dat dit volgens de wet(?) bij Eneco moet, zou het wel eens onderling verrekend kunnen worden. Maar ik kan me dit niet voorstellen. Blijf contact houden met Essent en neem (schriftelijk) contact op met klachtenafdeling. Bel voor info met Essent 0800 0330, gratis.
Henri42 je hoeft niet van de "dubbele" meter af. Zorg dat je voordeelgarantie krijgt. (Zie topic verhoging nachttarief elketriciteit van Arko van 16 feb '08.) Nachttarief wordt overigens ook bij andere leveranciers duurder, dus niet alleen bij Essent. Waarom toch steeds zo negatief t.o.v. Essent, terwijl ik begrijp dat jij toch ook klant bent bij Essent. Verder is niemand onmissbaar, als je begrijpt wat ik bedoel.
Allicht dat "de" meter weer onder beheer van de Netbeheerder komt, zou ik zeggen. Als je benzine tankt bij een tankstation meet die toch ook het aantal liter, of niet soms.
[quHenri42 je hoeft niet van de "dubbele" meter af. Zorg dat je voordeelgarantie krijgt. (Zie topic verhoging nachttarief elketriciteit van Arko van 16 feb '08.) Nachttarief wordt overigens ook bij andere leveranciers duurder, dus niet alleen bij Essent. Waarom toch steeds zo negatief t.o.v. Essent, terwijl ik begrijp dat jij toch ook klant bent bij Essent. Verder is niemand onmissbaar, als je begrijpt wat ik bedoel.
ote]
Ik heb heen zinomde administratieve rompslomp met Essent aan te gaan,de voordeelgarantie van Essent is geen voordeel in de praktijk, Harman zou dat toch moeten weten(*-*)[/quote]
ote]
Ik heb heen zinomde administratieve rompslomp met Essent aan te gaan,de voordeelgarantie van Essent is geen voordeel in de praktijk, Harman zou dat toch moeten weten(*-*)[/quote]
Henri het voordeelgarantie kijkt aan het eind van de rit of je voordeel hebt aan dubb. tar. anders wordt het hele verbruik aan enkeltar. afgerekend. Dus eenmalig opgeven en verder geen omkijken meer naar.Ik heb heen zinomde administratieve rompslomp met Essent aan te gaan,de voordeelgarantie van Essent is geen voordeel in de praktijk, Harman zou dat toch moeten weten
Polderboy dus toch naar een ander gecertificeerd bedrijf. (Essent heeft een eigen gecertificeerd meetbedrijf heeft hiermee ingespeeld op de eisen van de overheid naar aanleiding van het splitsen van Levering en Netwerk.) Enig verschil, je kunt volgens jou de meter kopen. Maar....zal je dan net als de APK keuring van de auto niet verplicht worden de meter regelmatig te laten calibreren? Wat zullen hiervan dan niet de kosten worden? In Duitsland zijn de bedrijven ook nog niet gesplitst. Het is dus een verdienste van, lang zullen ze leven, de politiek. (Foutje bedankt?)In Duitsland kun je bij de talloze gecertificeerde bedrijven een onafhankelijke meter KOPEN (voor de netinvoeding van je kostbare zonnestroom opwek, bijvoorbeeld). En dus niet afhankelijk worden van je netbeheerder voor de meetdienst, terwijl die meter in Nederland bovendien nooit jouw eigendom wordt (en je er bij een niet nader genoemde netbeheerder ook al weer 24,47 euri (EXTRA) per jaar voor "mag" op gaan hoesten). Wel zo verstandig geregeld in Duitsland....
Beste mensen ik hoop op een advies van U ????????
Iemand mischien ook antwoord op die vraag want ik zit met exact dezelfde probleem met de zelfde leveranciers!!!
Marcel?? wat heb jij gedaan???
Groet & BVD
Iemand mischien ook antwoord op die vraag want ik zit met exact dezelfde probleem met de zelfde leveranciers!!!
Marcel?? wat heb jij gedaan???
Groet & BVD
-
Dus als ik het goed begrijp heeft u de eindafrekening betaald waar ruim 800 m3 gas teveel is geschat en na de correctienota vertelde Essent u dat u nog 522 euro teruggkrijgt omdat dat door u teveel is betaald aan Essent vanwege de hoge schatting? Vervolgens zeggen ze dat dit komt te vervallen...
Het lijkt me raar dat Eneco u de 522 euro moet gaan terugbetalen als uw verbruik en betaling bij Essent is gedaan. Ik weet niet hoe ze tot die conclusie komen maar dat zou betekenen dat Essent even gratis 522 euro casht vanwege een fout van hun (netbeheerder) en die de nieuwe leverancier (Eneco) vervolgens kan gaan betalen... Erg krom..
Ik zou een klachtbrief schrijven naar Essent als dat nog niet is gedaan en wellicht krijgt u dan een beter antwoord dan bij het bellen.
Het lijkt me raar dat Eneco u de 522 euro moet gaan terugbetalen als uw verbruik en betaling bij Essent is gedaan. Ik weet niet hoe ze tot die conclusie komen maar dat zou betekenen dat Essent even gratis 522 euro casht vanwege een fout van hun (netbeheerder) en die de nieuwe leverancier (Eneco) vervolgens kan gaan betalen... Erg krom..
Ik zou een klachtbrief schrijven naar Essent als dat nog niet is gedaan en wellicht krijgt u dan een beter antwoord dan bij het bellen.
-
Hoi Dropshot,
Ik werk zelf bij Essent op de Klantenservice.
Het is zo dat als je overstapt naar een andere energieleverancier, dan horen wij de standen van de nieuwe leverancier te ontvangen.
Die standen zullen wij dus in uw geval niet hebben ontvangen en dan worden ze berekend door de netbeheerder.
Inderdaad heeft u dan recht op een correctie, waarom is het geld nog niet aan uw uibetaald van de correctie nota?
Ik werk zelf bij Essent op de Klantenservice.
Het is zo dat als je overstapt naar een andere energieleverancier, dan horen wij de standen van de nieuwe leverancier te ontvangen.
Die standen zullen wij dus in uw geval niet hebben ontvangen en dan worden ze berekend door de netbeheerder.
Inderdaad heeft u dan recht op een correctie, waarom is het geld nog niet aan uw uibetaald van de correctie nota?
-
Wel vreemd dat een medewerker klantenservice dat hier vraagt. De''klant" heeft al voor 80 euro verbeld om dit geld terug te krijgen en vraagt hier dus wanhopig wat hij/zij nog meer moet doen om het geld terug te krijgen.waarom is het geld nog niet aan uw uibetaald van de correctie nota
@ Dropshot en Marcel,
ik heb een soortgelijk probleem gehad met Essent. Ik kreeg nog 600 euro terug, maar werd door de klantservice maanden aan het lijntje gehouden. Na 3 maanden heb ik een aangetekende brief gestuurd met daarin de eis dat ze het binnen 10 werkdagen terug hadden gestort en aangezien ik al meer dan 2 maanden wachtte eiste ik de 15 euro verhoging die zij ook altijd berekenen. Daarbij de vraag of die verhoging misschien alleen van Essent naar consument geldt!?
Mijn geld had ik binnen een week, een reactie kreeg ik na 4(!!!) maanden in de vorm van een vrouw aan de telefoon die in gebrekkig Nederlands vroeg of het zo opgelost was. Toen ik zei dat ik nog wachtte op een antwoord kreeg ik te horen dat ze geen tijd had om alle brieven te lezen. Dàààg Essent.
ik heb een soortgelijk probleem gehad met Essent. Ik kreeg nog 600 euro terug, maar werd door de klantservice maanden aan het lijntje gehouden. Na 3 maanden heb ik een aangetekende brief gestuurd met daarin de eis dat ze het binnen 10 werkdagen terug hadden gestort en aangezien ik al meer dan 2 maanden wachtte eiste ik de 15 euro verhoging die zij ook altijd berekenen. Daarbij de vraag of die verhoging misschien alleen van Essent naar consument geldt!?
Mijn geld had ik binnen een week, een reactie kreeg ik na 4(!!!) maanden in de vorm van een vrouw aan de telefoon die in gebrekkig Nederlands vroeg of het zo opgelost was. Toen ik zei dat ik nog wachtte op een antwoord kreeg ik te horen dat ze geen tijd had om alle brieven te lezen. Dàààg Essent.
-
Nou 80 euro verbelt lijkt me heel sterk want we hebben een gratis nummer..... Dus 80 euro kosten maken lijkt me heel erg vreemd.
@diamondvoodoo; in mijn geval gaat het om 10000 KwH electriciteit, gas ging goed. En het klopt in mijn geval, Essent casht, en dat zou ik van Eneco terug moeten ontvangen, volgens essent. (lijkt mij sterk) (eneco verklaart mij voor gek)
@anoniempje; klopt, er is een correctie van de netbeheerder geweest, alleen vind essent dat ze niet hoeven corrigeren, dat is eneco's taak volgens hun. Ik vind ook dat ik gewoon een correctie moet krijgen op mijn eindnota, maargoed, dat is essent niet met mij eens.
@newdutchie; Essent bellen is gratis, eneco bellen niet. Daar zitten voor mij de kosten. Je bent en blijft een speelbal.
@Hujuh; Je kunt eisen wat je wilt, ze laten mij hun spreekwoordelijke middelvinger zien.
Maargoed, al met al schiet het niet op, ik heb een klacht ingediend bij de geschillencommissie op 19 dec. jl. die uitspraak is bindend en dan krijg ik mn centjes terug, als het goed is..... 1 nadeel, behandelen vh geschil heeft een gemiddelde tijd van 5.1 maanden volgens hun site. En bij de zitting moet ik naar den haag. Vanuit het hoge noorden, dat word een dagje uit.... maargoeed, dat kan nog 4 maanden duren....
@anoniempje; klopt, er is een correctie van de netbeheerder geweest, alleen vind essent dat ze niet hoeven corrigeren, dat is eneco's taak volgens hun. Ik vind ook dat ik gewoon een correctie moet krijgen op mijn eindnota, maargoed, dat is essent niet met mij eens.
@newdutchie; Essent bellen is gratis, eneco bellen niet. Daar zitten voor mij de kosten. Je bent en blijft een speelbal.
@Hujuh; Je kunt eisen wat je wilt, ze laten mij hun spreekwoordelijke middelvinger zien.
Maargoed, al met al schiet het niet op, ik heb een klacht ingediend bij de geschillencommissie op 19 dec. jl. die uitspraak is bindend en dan krijg ik mn centjes terug, als het goed is..... 1 nadeel, behandelen vh geschil heeft een gemiddelde tijd van 5.1 maanden volgens hun site. En bij de zitting moet ik naar den haag. Vanuit het hoge noorden, dat word een dagje uit.... maargoeed, dat kan nog 4 maanden duren....
-
De nieuwe leverancier (eneco) moet de meterstanden doorspelen naar de oude leverancier (essent) De oude leverancier maakt dan een correctienota op hun verkeerde eindnota.
Simpeler kan het niet, en ik wil bijna zeggen dat die medewerker bij Essent wel erg dom is. Anoniempje.. je bent het met me eens toch?
Zit sinds kort na 1,5 jaar niet meer op de klantenservice maar dit moet iedereen weten.
Simpeler kan het niet, en ik wil bijna zeggen dat die medewerker bij Essent wel erg dom is. Anoniempje.. je bent het met me eens toch?
Zit sinds kort na 1,5 jaar niet meer op de klantenservice maar dit moet iedereen weten.
-
Een correctie op een eindnota moet altijd worden aangevraagd bij de nieuwe leverancier(dat is zelfs verplicht). Deze geeft inderdaad de juiste standen door aan de oude leverancier. De oude leverancier zal dan een nieuwe eindafrekening opmaken.
Bij een zeer kleine correctie kan het zijn dat deze wordt geweigerd, en de 'correctie' zal dan plaatsvinden op het moment dat de nieuwe leverancier een jaarafrekening gaat opmaken. De klant betaalt dan in dat geval vanaf de beginstanden die zijn geschat.
In dit geval lijkt mij dat niet aan de orde en zou het gewoon corrigeerbaar moeten zijn. Een beetje jammer dat dit dan uiteindelijk bij de geschillencommissie moet worden uitgevochten, beetje onnodig als je het mij vraagt.
Bij een zeer kleine correctie kan het zijn dat deze wordt geweigerd, en de 'correctie' zal dan plaatsvinden op het moment dat de nieuwe leverancier een jaarafrekening gaat opmaken. De klant betaalt dan in dat geval vanaf de beginstanden die zijn geschat.
In dit geval lijkt mij dat niet aan de orde en zou het gewoon corrigeerbaar moeten zijn. Een beetje jammer dat dit dan uiteindelijk bij de geschillencommissie moet worden uitgevochten, beetje onnodig als je het mij vraagt.
@diamondvoodoo; klopt wat je zegt over de meterstanden, en dat is ook gebeurt, maar essent houd voet bij stuk, zij vinden dat eneco mij moet betalen. enne, het is niet 1 essent medewerker hoor, met minstens 3 verschillende gesproken, en na klacht ben ik nog gebeld... zo is het nu eenmaal volgens essent, ook al zouden ze willen, het mag niet eens volgens DTE. Zoals ik al zei, ik kom geen steek verder.... Ze zullen zich vast aan regeltjes moeten houden, alleen worden die regeltjes volgens mij verkeerd geinterpreteerd
@NLEmployee; dat is allemaal gebeurt, en het leek mij ook onnodig... maar Essent vertikt het echt. Dan heb ik nog maar weinig opties....
@NLEmployee; dat is allemaal gebeurt, en het leek mij ook onnodig... maar Essent vertikt het echt. Dan heb ik nog maar weinig opties....
Het is inmiddles toch wel duidelijk dat het overstappen van telefoonmaatschappij of energiemaatschappij veel problemen geeft ? Niet meer doen zou ik zeggen.
-
Nou misschien word het beter als alles rond is met RWE wat betreft Essent....
"Aber nicht lange mehr" Anoniempje. Het nieuwe nummer wordt 0900-1550 (lokaal tarief)Nou 80 euro verbelt lijkt me heel sterk want we hebben een gratis nummer..... Dus 80 euro kosten maken lijkt me heel erg vreemd.
???????? het wijzigen van een gratis nummer in een betaald nummer lijkt mij al de eerste verslechteringNou misschien word het beter als alles rond is met RWE wat betreft Essent....
Nou zover ik het kan beoordelen is het juist de Essent die je moet gaan terugbetalen, anders zou je nieuwe leverancier moeten betalen voor teveel in rekening gebracht verbruik, wat niet eens aan hun is betaald, dit zou inkomstenderving tot gevolg hebben. Ik denk dat de medewerkers van de klantenservice daar gewoon bedoelen dat de nieuwe leverancier een correctieverzoek moet indienen en dat klopt ook. Echter moet de oude leverancier een nieuwe eindnota gaan opmaken en vervolgens het teveel in rekening gebrachte gewoon terugbetalen. Dus dat argument van de DTE (wat nu trouwens de Energiekamer heet) die zij aandragen is geen zak waardzij vinden dat eneco mij moet betalen. enne, het is niet 1 essent medewerker hoor, met minstens 3 verschillende gesproken, en na klacht ben ik nog gebeld... zo is het nu eenmaal volgens essent, ook al zouden ze willen, het mag niet eens volgens DTE.
Er is altijd een laatste optie die je hiervoor kunt inzetten. Als je er met je leverancier niet uit komt, dan kan je je altijd wenden tot de SGC (Stichting Gechillencommissie). Hiervoor betaal je dan wel €25,-, maar hun uitspraak is bindend. En aangezien je in je recht staat, zou ik het gewoon proberendat is allemaal gebeurt, en het leek mij ook onnodig... maar Essent vertikt het echt. Dan heb ik nog maar weinig opties....