Postbank stuurt 6 januari 2009 een e-mail met nieuws. Hierbij de aankondiging van een nieuwe spaarvorm, de Toprekening.
In de mail wordt gewaarschuwd voor nepmails die door Postbank verzonden zouden zijn. In de "kleine lettertjes" staat vermeld dat op hun website bij "klantenservice" en "check laatste e-mailing" gecontroleerd kan worden of deze mail ook echt van de Postbank komt. wat blijkt: de mailing van 6 januari staat NIET op de lijst. Mogelijk dus onbetrouwbaar. Ik mailde de Postbank hierover maar was daarvoor genoodzaakt een hele lijst met persoonlijke gegegvens in te vullen. enfin, toch maar gedaan maar dan wel met een fake telefoonnummer!
Krijg ik een mail van een mw. drs. dat zij geprobeerd heeft te bellen om zo telefonisch de toprekening te openen.
Dit maakt het voor mij alleen nog maar raadselachtiger en zeer verdacht! Nota bene waarschuwen ze zelf voor mogelijk misbruik en op hun "beveiligde" website vind je niets over de zogenaamde Toprekening.
Mogelijk heeft iemand soortgelijke ervaring. Ik overweeg om nu toch maar elders te gaan bankieren.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nepmails van Postbank?
Re: Nepmails van Postbank?
Dat onderdeel van die website heb ik wel gezien. Mijn punt is het volgende: Als rekeninghouder bij Postbank beschikt zij over al je gegevens. Voor het openen van de zogenaamde Toprekening moet je nu in een "onbeveiligde" (niet: https) omgeving al je gegevens invullen. Dat is raar, want Postbank waarschuwt zelf dat er neppagina's in omloop zijn en dat je geen gegevens zomaar overal moet prijsgeven.
Ik herinner hierbij nog even aan mijn opmerking over het checken van de juistheid van de mail: de mailing over de nieuwe spaarvorm is bij Postbank NIET bekend. (klantenservice > actueel > check de laatste e-mailing)
Als ik inlog op "Mijn Postbank" moet ik hier ook een nieuwe spaarvorm kunnen openen zoals dat ook met de andere spaarvormen kan(plusrekening, renterekening, kwartaalrekening etc.). De hele term Toprekening komt binnen de veilige omgeving van "Mijn Postbank" niet voor. Hopelijk is het nu wat duidelijker wat ik bedoel.
Ik herinner hierbij nog even aan mijn opmerking over het checken van de juistheid van de mail: de mailing over de nieuwe spaarvorm is bij Postbank NIET bekend. (klantenservice > actueel > check de laatste e-mailing)
Als ik inlog op "Mijn Postbank" moet ik hier ook een nieuwe spaarvorm kunnen openen zoals dat ook met de andere spaarvormen kan(plusrekening, renterekening, kwartaalrekening etc.). De hele term Toprekening komt binnen de veilige omgeving van "Mijn Postbank" niet voor. Hopelijk is het nu wat duidelijker wat ik bedoel.
Re: Nepmails van Postbank?
U schijnt de essentie van mijn boodschap niet te pakken. Het risico bestaat er namelijk uit dat eventuele stortingen van mij bij een oplichter terecht kunnen komen. De Postbank hanteert m.i. een verkeerde methodiek. Daar gaat het om. Einde discussie wat mij betreft.