LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachten over Ziggo

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
arnoldo
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2008 21:14

Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door arnoldo »

Ook ik wil mijn klachten graag melden.



1) Telefonie; Vaak als ik wil bellen dan wordt de verbinding verbroken of krijg ik steeds een ingesprektoon.

Als ik dan met mijn mobiel bel is er niets aan de hand, dan krijg ik gewoon contact.



2) Internet; Om de haverklap valt het internet weg. Als ik dan op onderzoek uit ga dan krijg ik een melding dat het IP adres

niet te vinden is.



3) Digitale televisie; Ik kijk graag elke dag naar Action Now, alleen al om deze zender heb ik digitale tv genomen.

Plotseling is Action Now verdwenen. Er staat dan; Deze zender wordt niet meer doorgegeven. Excuus voor het ongemak.

Ik heb daarover naar Ziggo gebeld en kreeg te horen dat zij er niets van weten dat Action Now verdwenen was. Er werd navraag gedaan bij collega`s en die zeiden dat Action Now uit zichzelf gestopt was met uitzenden. En dat was het dan

de telefoniste wenste mij een fijne avond en daar kon ik het dan mee doen.

Ik heb toen een mailtje naar Action Now gestuurd en kreeg het volgende terug;

Ziggo vertelt niet de waarheid: zij willen onze zender niet meer doorgeven omdat ze hem niet goed genoeg vinden.

Bedankt voor je mailtje !
Action Now team.

En als ik Ziggo vraag of Action Now nog terug komt op tv dan weten ze het niet en zeggen dan dat het aan Action Now ligt.



Wie moet ik nou geloven?

Ik weet het niet meer, ik weet wel dat Ziggo er een potje van maakt.

Bellen heeft geen nut, want je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en als ik een mailtje stuur dan krijg ik geen antwoord.

Ik wordt hier doodmoe van.

Ook is het beeldkwaliteit erg slecht. Ik heb daar meerdere malen voor gebeld. Volgens een medewerker lag het aan de kabel en later aan nog meer dingen, eigenlijk te veel om op te noemen, want ik wordt er doodmoe van. Uiteindelijk heb ik alles vernieuwd , zelfs een nieuwe kabel, maar heb nog steeds een heel slecht beeldkwaliteit. En alweer opnieuw gebeld.

Nu zou het aan de tv zelf liggen, alhoewel ik een nieuwe tv heb.

Ik ben ermee gestopt want ik wordt er echt niet wijzer van alleen straatarm omdat ik soms meer dan 5 kwartier aan de telefoon zit totdat ik iemand te spreken krijg.



Dit allemaal wordt naar mijn mening niet opgelost.

randolf
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2008 15:47

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door randolf »

Wij hebben al sinds december geen telefoonverbinding meer!!
We hebben meerdere mails gestuurd,we hebben brieven gestuurd en gisteravond maar weer voor de zoveelste keer gebeld met ZIGGO!!!!
Als je ze daar vraagt om een leidinggevende is die er niet :roll: tuurlijk niet!!!!
De storingsdienst heeft me doorgeschakeld met iemand van een andere afdeling!!!
Nou deze mevrouw wou niet horen wat mijn klachten zijn en hoe het opgelost zal kunnen worden.
Ze heeft de hoorn op de telefoon gesmeten :twisted: nou ja ik ben niet bang en heb geduld en heb dus maar weer gebeld met ZIGGO!!!
Wat krijg ik te horen (na ongeveer een half uur wachten aan de telefoon)))
Meneer we hebben u niet gesproken vanavond.
Mijn beslissing is nu dan ook om alles weg te halen bij ZIGGO de aangetekende brief met opzegging is onderweg.
Met z'on amateursclub wil ik geen zaken doen!!!
Wel betalen maar geen telefoon,digitale TV is slecht en internet ligt er de helft van de tijd eruit!!!
Daahaag ZIGGOO,ja voor de mensen die bij ZIGGO werken ik heb de OPTA een mail gestuurd over de amateurpraktijken van u en uw personeel

nance84
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2009 17:54

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door nance84 »

Ik heb sinds gister het probleem dat ik mijn mail niet meer kan ophalen. Zeer vervelend.
Ook belt ZIGGO mij iedere dag om een pluspakket aan te smeren waar je dan weer aan vast zit.
En sinds september krijg ik nog steeds geld van ze. Ik weet gewoon niet meer wat ik nog moet doen. Alles opzeggen lijkt de enige oplossing..
Maar dan?? Wat moet ik dan nemen??

dslam
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 dec 2008 21:28

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door dslam »

Nance84 er zijn altijd alternatieven voor tv internet en telefoon die wel goed werken.Afhankelijk waar je woont kun je Digitenne ,IP-TV via adsl of een andere triple play dienst bij tele2.Kun je checken of je daar voor in aanmerking komt via een postcode check op KPN.com.IP-TV perfect digitaal beeld en doet niets onder aan dat van Ziggo of UPC.Kabel is bij mij reeds de deur uit en kan nu rustig zonder problemen tv kijken ,internetten en bellen zonder te denken of we wel bereikbaar zijn.

nance84
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2009 17:54

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door nance84 »

dslam

bedankt voor je reactie. Gisteren hebben we een postcode check gedaan en het blijkt dat we wel Tele2 kunnen nemen.
Maar is dit wel goed?
Heb ik dadelijk niet dezelfde problemen?
IP-TV ken ik niet. Is dat van KPN?

Groetjes,
Nance

tamohammed
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 sep 2006 15:19

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door tamohammed »

Ik had tot begin november 2006 Internet van toen nog Home en sinds afgelopen november hebben ze het gore lef om mij weer rekeningen en aanmaningen te sturen voor Internet. Is dit wat Ziggo bedoeld met alle problemen oplossen? Voormalige klanten weer lastig te vellen met rekeningen en aanmaningen? Ik dacht van ze verlost te wezen, maar niets is minder waar. onpasselijk ben ik inmiddels van Ziggo. En nu mag ik weer geld uitgegeven om van ze af te komen en dat terwijl ik nog 5,95 euro van ze te goed heb die ik nu na ruim 2 jaar nog niet van ze heb ontvangen.

nance84
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2009 17:54

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door nance84 »

Voel mij precies hetzelfde.
Ik heb een klacht gestuurd dat ik al vanaf zondag mijn mail niet meer kan ophalen. En dat ik niets heb gewijzigd in de instellingen.
Wat doet ZIGGO?
Die stuurt een mail met de juiste instellingen.

Ze hebben dus mijn hele klacht niet gelezen!!

Ten einde raad ben ik nu....
En nogmaals een klacht ingediend.
Wanneer houdt het op?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door D1RK »

Advies aan alle bovenstaande;

Neem G mail zodat U zonder verlies van E mails of mail adressen weg kunt!

Bij verdwenen zenders mag U opzeggen en een andere als Satelliet of Digitenne nemen.

Dreigen met weglopen als niet binnen maand opgelost is!
Ze maken zoveel reclame om mij ooit binnen te halen (lukt dus niet)
en willen daarom U graag houden, want boze verdwenen klanten nemen vele vrienden en buren vaak mee.

Digitenne of Satteliet kost €7,50 of minder per maand en met snel internet en Gratis telefoon voor €24,95 ben ik dus goedkoper uit dan het trage Ziggo Alles in 1 van €39,95.

Als je interesse hebt mag je mailen met postcode en huisnummer en ik kijk dan of bij U ook een betere en goedkopere ADSL met of zonder telefoon te leveren is!
Dus mijn envelop staat er niet voor niets!

nance84
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2009 17:54

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door nance84 »

Beste Dirk,

bedankt voor je reactie.
Alleen digitenne is niet de oplossing. Dan kun je soms niet eens tv kijken vanwege de blokjes in beeld. Doordat er een brommer voorbij komt. Dat is niet echt wat ik verwacht van digitale televisie.

Misschien een sateliet inderdaad. Daar zouden we nog naar kunnen kijken. Bedankt voor je hulp.
Want ZIGGO willen wij niet meer.

lexart
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2008 13:18

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door lexart »

Hoi iedereen,

Ik heb maanden lang zeer slechte internetverbinding gehad. Ik betaal voor de snelste verbinding (al bij multikabel en daar ging het altijd goed???) en krijg de langzaamste. Echt heel erg slecht, rond de 25 kbps op veel momenten. Ik zag zelfs mijn mailbalkje weer langzaam vollopen, net als vroeger zou je dan zeggen!
Ik heb hierop volgens de europese wetgeving Ziggo een brief gestuurd met de vraag om restitutie van abonnementsgelden ivm het niet nakomen van het contract. Hier is niet op gereageerd. Daarna een aangetekende brief gestuurd. Hierop is niet gereageerd. Echt walchelijk hoe ze met je omgaan...Goliath......enz. Ondertussen, moet ik zeggen, is de verbinding weer helemaal top in orde, maar de manier waarop hiermee wordt omgegaan, doen mij nog steeds de nekharen overeind laten komen !!
Lex Brouwer

cshlefebre
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2009 16:31

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door cshlefebre »

Ziggo heeft kennelijk nog steeds problemen:
- mijn vrouw heeft zich vlgs instuctie telefonisch afgemeld bij ATHOME/ZIGGO begin juli2008 ivm verhuizing 15aug2008, maar abbonnementsgeld TV werd nog steeds afgeschreven. Op 3nov2008 geeist dat teveel wordt teruggestort. Afschrijving gingen door. Op 31dec2008 2e klacht geschreven met vermelding dat de klacht bij Consumentenbond en Radar wordt gemeld. Nu antwoord, maar: a. telefonische afmelding en 1e brief is hen 'onbekend'. b. Alleen wil Ziggo teruggave doen na bewijs van verhuizing uittreksel GBA. Aldus gedaan en wacht nu op teruggave.
Adminstratie ZIGGO dus nog niet op orde en info op site over telefonisch opzeggen klopt dus niet. Ch le Febre, Ugchelen.
-------------------------------------------------
AANVULLING 31januari:
=> Ik heb ik de giromachtiging inmiddels ingetrokken (rode kaart gestuurd), maar daar doet Ziggo niets op.
=> Opnieuw is abonnementsgeld geind (febr2009), ondankt het feit dat Ziggo zegt dat het abonnement nu is beeindigd (hun brief dd16jan09).
=> Nu 5e klacht geschreven; het teveel geinde abonnementsgeld is nu 6 mnd (sept08 - febr09)
=> op forum Radar en Consumentegids doe ik verslag . . !!
---------------------------------------------------
Aanvulling, Update 10febr2009:
Op 10 febr schreef Ziggo ons dat op basis van het uittreksel Gem. Basis Adm. (=bewijs verhuizing) de 6 mnd. teveel betaalde (=ge-inde !) abonnementskosten nu zullen worden overgemaakt. Aldus 'directeur klantenservice' Ziggo, zonder enig excuus. We wachten af. . .

Marijke en Charles le Febre, Ugchelen.
- - - - - - - -- - - - - - - - - -

Update en afsluiting:
Op 13 febr heeft ZIGGO eindelijk de zes maanden ten onrechte geinde abonnementsgelden teruggestort ( E 96,10) echter ZONDER enig excuus en zonder de geeiste vergoeding van onkosten als porto, uittreksel GBA. Geen reclame voor deze 'organisatie'(?).
<< Kijk dus goed uit bij ZIGGO >>
Laatst gewijzigd door cshlefebre op 23 feb 2009 15:42, 3 keer totaal gewijzigd.

RHS
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2009 14:54

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door RHS »

Bekende verhalen. Wij waren zo dom om begin november op een combi-aanbieding van ziggo in te gaan. We hadden 3 losse abonnementen bij @home en dat ging altijd prima.
Een week na het versturen van het formulier konden we niet meer gebeld worden. Weer een week later de bevestiging van het nieuwe abonnement en tot onze verbijstering hadden we ongevraagd en ongewenst een nieuw telefoonnummer! Na weken bellen met klantenservice om ons oude telefoonnummer terug te krijgen trok ziggo de stekker eruit: vanaf 16 december geen telefoon, internet en televisie meer. Op 24 december werkte internet en televisie weer, telefoon nog steeds niet. Weer uren bellen met de helpdesk, maar geen oplossing.

Op 16 december waren we het zat. Via een website van ziggo de namen van de directie gevonden en vervolgens een mailtje gestuurd naar de commercieel directeur en de directeur klantenservice. Afgelopen woensdag belde ziggo ons (!!!!) en die dag werd het probleem verholpen. De commercieel directeur belde zelf naar ons om te vragen of alles nu weer werkte!

In totaal 28 uur met ziggo aan de telefoon gehangen, maar voor die uren en alle andere kosten krijgen ze wel de rekening.

Met de call centers kom je geen meter verder, die mensen kunnen niets en mogen ook niets. Zoek het hogerop in de organisatie en dan maakt je meer kans.

Jan9891
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2009 16:18

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door Jan9891 »

Ik hou niet van hedgefunds en dus ook niet van Ziggo. Dus ben ik per oktober 2008 overgestapt naar Telfort. En ruim voor die tijd Ziggo en @home dus bedankt.
Eerst een mail: "Wat jammer en u hoeft uw modem NIET te retourneren."
Een paar weken later een brief: "Uw internet EN UW TELEVISIE zijn door ons afgesloten en het modem retourneren."
Dat modem was geen punt, want dat stond in de schuur te wachten op klein chemisch afval of zo. Maar om de kabeltelevisie te stoppen had ik nooit gevraagd. Alle kanalen deden het overigens nog, hoewel de klantenservice meldde dat ik écht al was afgesloten. "Stuurt u maar een klacht in." :?:
Ziggo-klachtenformulier ingevuld en opgestuurd en zowaar: binnen een week antwoord van ene Frank S.: "We hebben uw TV meteen weer aangesloten maar u moet wel aansluitkosten betalen. :cry: Maar die zult u UITERAARD ZO SNEL MOGELIJK TERUG ONTVANGEN." En dat was 27/10/2008.
Eind november nog niets gekregen en dus weer een klacht ingediend: "Waar blijft mijn geld? Ik geef jullie nog tot 1 januari en als er dan nog niets binnen is ga ook ik net als zo velen voor mij naar Radar."
"We hebben uw klacht ontvangen en zullen zo snel mogelijk reageren."
Maar toen ging Ziggo, denk ik, met vakantie, want er is nooit meer gereageerd.
Inmiddels is het dus 25/1, Ziggo heeft nog niets teruggestort, maar boekt wel abonnementskosten af. :twisted:
De opzegbrief voor kabeltelevisie van Ziggo ligt klaar, want ook ik ga naar digitenne. Dat scheelt ook nog ruim 100 euro per jaar. :D
En nu maar hopen dat ze ooit nog betalen.

joju
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 jan 2009 16:11

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door joju »

ze zullen pas betalen als je er een zaak van maakt, of je rechtsbijstand een briefje laat schrijven. deze mensen verschuilen zich achter elek boom die ze tegen komen. de leiding zou eruit moeten die zijn de poel van verderf. succes ermee. ik wacht al meer dan een jaar

claudtje
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2009 10:09

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door claudtje »

Ik wil even ook mijn klacht kenbaar maken:

Ik heb 1,5 jaar een abbonement van Ziggo gehad dit heb ik opgezegd in september 2007.
Zoals gezegd kreeg ik inderdaad een brief van de opzegging.
Nooit meer geld van mijn rekening afgehouden , tot het augustus 2008 was sinds die maand houden ze me elke maand kosten van mijn rekening af.
Ik heb hun een brief gestuurd per post en hun 8 weken de tijd gegeven om terug te reageren , maar tot op heden nog steeds niks van hun vernomen.
Morgen gaat weer die zelfde brief per post en per mail na hun toe.

Dit is toch abnormaal, zoiets moet niet kunnen vind ik.

gr claudtje

gameronline
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jan 2009 09:04

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door gameronline »

ok hier mijn waslijst van ziggolende

vanaf april/mei 2008 heb ik regelmatig last van wegvallende telefoon verbinding. tijdens gesprek kan ik de gesprekspartner niet horen of andersom. Verbinding komt soms binnen 10 sec terug maar andere keren is hij langdurig weg en als ik ophang en weer wil bellen heb ik geen kiestoon.
Veel mensen proberen mij te bellen, krijgen in gesprek toon terwijl de telefoon gewoon aangesloten is en niet gebruikt wordt.

Vanaf mei ben ik af en toe gaan bellen met ziggo. Steeds zou het opgelost worden. Heb de online klachten registratie van consumenten bond en tros radar ingevuld. Vervolgens kreeg ik na een aantal weken contact met ziggo. Er werd aan het probleem gewerkt, kreeg een testtelefoon en moest die een paar dagen aansluiten ipv mijn eigen telefoon en ze zouden dan na 5 dagen weer bellen. Nooit geen telefoon weer gehad (of was ik soms niet bereikbaar ??? )

Vervolgens 2 weken de testtelefoon gebruikt, zelfde problemen en maar weer gaan bellen met ziggo. Dooddoener, er werd gezegd dat er nu inderdaad geconstateerd is dat er pieken en dalen zijn op de lijnen in deze regio maar dat ze daar niet direct iets aan konden doen dat het naar hoger hand moest voor uitgebreider onderzoek.

Dus weer afwachten, weer hoor ik niks en de lijn blijft slecht. In sept. okt en november regelmatig gebeld, steeds worden afspraken gemaakt voor monteurs die niet komen opdagen. Steeds modem erin en eruit, testtelefoon ed en steeds geen oplossing. In november begint een nieuw probleem erbij, telefoonnummers van hetnet kan ik niet bereiken, krijg of een snelle toon te horen of ik krijg een bandje met daarop Dit nummer is niet in gebruik. Bel ik echter met mijn mobiel kan ik gewoon contact krijgen !

Daarvan die ik 23 (dacht ik) december EXTRA melding, zegt de baliekluiver maar ik zie geen andere meldingen van u dus dit is uw eerste probleem !!! WAT ?? blijkt dat ze zijn overgegaan op een ander systeem en ze de dingen van voor november niet meer kunnen zien...FIJN als het opgeloste zaken betrefd, maar de onopgeloste zaken...
In jan houdt na een dig. tv storing gelijk gevolgd (zelfde dag 7 min ertussen) mijn tv decoder ermee op. Ik weer bellen... afgepoeierd maar acht ga dan wel naar hoofdkantoor in groningen...

Daar waern ze vriendelijk, ik zou geen recht op een andere decoder hebben maar omdat ik al zolang problemen heb met telefonie enz en steeds verschillende antwoorden kreeg kreeg ik toch een decoder mee , een tweedehandse van de technische dienst. getest dat hij het doet... Thuisgekomen kom ik erachter dat er geen knopjes opzitten en ze vergeten zijn een afstandsbediening mee te geven..
dus ik weer bellen mocht niet meer langskomen want alles verder kon telefonisch opgelost worden..

Weer gebeld dus en heel vriendelijk er zou me een afstandsbediening toegestuurd worden en zou binnen 5 werkdagen binnen zijn. Weer 1,5 week later niks binnen, weeeer gebeld, ze konden wel de toezegging terugvinden maar niet dat de bestelling weg was..dus weer een nieuwe besteld. Keurig kreeg ik 3 dagen later 2 !!! afstandsbedieningen. Beide van samsung, beide hetzelfde en beide niet funtioneel bij mijn type decoder...
Dus maar weer bellen, werd beloofd we lossen het op voor 31 januari. Nou nee dus, komt geen oplossing want de afstandsbedieningen zijn al sinds 16 oktober niet meer leverbaar !!!
Ik nog geprobeerd of ze even naar het hoofdkantoor in groningen wilden lopen (medewerker callcentre was daar ook aan het werk) om te kijken bij de technische dienst of de bijbehorende afstandsbediening daar nog lag...NEE dit is niet mogelijjk !!!
Dus ik weer naar grningen in de taxi...

Tot mijn verbazing zit het daar al vol met balende klanten. Veeeel problemen zo erg dat iemand aan de baliemevrouw vroeg op haar vraag wat kan ik voor u doen. zei : ik wil graag of een technisch medewerker spreken die me EINDELIJK kan helpen of een psychiater !!!

De taxi stond helaas al weer veel te vroeg voor de deur (moest mijn kindjes weer ophalen van school en oppas) waardoor ik weg moest zonder uberhaupt iemand van ziggo gesproken te hebben, terwijl mijn afstandsbediening ws gewoon bij de technische dienst boven ligt...

Vanavond weer bellen, eerst geprobeerd of ik snel zou kunnen overstappen naar een all in 1 pakket (tip van de monteur) want daar krijg je een decoder bij en is goedkoper per maand...
Maar ja, bleek dat die medewerker nog niet van een ander probleem afwist. Hij vertelde dat ik alles binnen 10 dagen binnen zou hebben, dus ik zei, goh is het leveranciers probleem opgelost?
Dus hij informeren bij zijn collega,,,,ooo we kunnen niet op tijd leveren want de leveranciers leveren niet !! Dus wachttijd van 6 weken !!

Daarnaast bleef telefonie probleem lopen, heb al 2 keer het contactformulier ingediend bij ziggo voor geld terug enz. Niks geen reactie hierop !

Dus vanaaf nog weeeeeeeeeeer gebeld....
Gevraagd of ze het nu aub konden oplossen..Nou nee dus dat konden ze niet... Ze nemen contact op met hogerhand en die moet beslissingen nemen..maar ja....
dat hebben we eerder gehoord in juli ofzo en zit nog steeds op het contact van hoger hand EN VOORAL oplossingen te wachten..

O ja, die mensen die hetnet hebben kunnen iedereen bellen enz. Maar kunnen alleen niet door klanten van ZIGGO gebeld worden. Ik denk dat ziggo dat blokkeerd,. maar het leuke is,,,ik wordt geadviseerd om het net te bellen !!!!!!!!!!!!!!!!
Het Net kan dan nl een klacht indienen bij ziggo en vervolgens kan ziggo het uitzoeken...

PARDON IK KAN NIET BELLEN !!! en ik ben ZIGGO klant....

dus feitelijk wordt steeds niks opgelost. En het leukste is, opstappen en naar een ander gaan is ook geen optie. Ze blokkeren dan bijna altijd de boel en dan heb je ook een probleem want dan kan je met de telefoon van de nieuwe provider eerst maanden niet bellen. WAnt ziggo weigert de telefoonnummers vrij te geven..

lekker zon ruzie tussen providers, vecht het maar door via de rug van je klanten , dat helpt !

Ik betaal elke maand automatisch een vast bedrag van meer dan 70 euro. Inmiddels zitten er flink wat kosten overheen van het bellen naar de klantenservice van ziggo...en ze lossen NIKS OP...

wie wil mee ?? allemaal tegelijk naar ziggo groningen ????

Misschien dat ze daar dan eens wakker worden..

Frans Kragten
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2009 14:29

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door Frans Kragten »

Beste forumlezers,

Echt de service/helpdesk van Ziggo is verschrikkelijk!

Zie onderstaand bericht dat ik op 27-1 aan Ziggo heb gestuurd en aan ombudsman van het NHD!



Beste redactie,

Op 18 december heb ik telefonisch aan Ziggo gevraagd om mijn bestaande internet, televisie en telefonie abonnementen om te zetten in een voordeligere Alles-in-1 Extra pakket. Ik heb dit telefonisch gedaan omdat ik er via de site niet uit kwam als bestaande Ziggoklant.

Vlak voor de kerst heeft Ziggo de mutatie verwerkt, helaas hebben zij mijn bestaande telefoonnummer (0229-......)afgesloten en mij een nieuw nummer (0229-......) gegeven. Na een aantal dagen onbereikbaar te zijn geweest met de kerstdagen kwam ik erachter dat ik opeens een nieuw nummer had! Uiteraard direct Ziggo gebeld en een storing doorgegeven, dit zal op 27 december zijn geweest. Ik heb op 5 januari nogmaals gebeld en gevraagd wanneer de storing/fout zou worden verholpen? Het antwoord luidde: Meneer uw storing is gemeld, de portatie van uw nummer zal zo snel mogelijk geschieden. Op 12 februari via de website van Ziggo nogmaals een klacht ingediend met verzoek om snelle respons. Hedenmiddag wederom gebeld met Ziggo wanneer nu eindelijk mijn oude nummer weer in gebruik wordt gesteld?

Het antwoord van de medewerker van Ziggo, die trouwens zijn naam niet wilde noemen, was dat ik moest wachten totdat de portatieafdeling de tijd had om het om te zetten. Het was daar erg druk, dus hij kon niet zeggen wanneer het ging gebeuren. Op mijn vraag of ik een leidinggevende kon spreken werd geantwoord dat het niet mogelijk was. Ik kon ook niet doorverbonden worden met iemand van de portatieafdeling. Daar kon de medewerker alleen een mail heen sturen maar niet persoonlijk contact mee leggen!

Kortom ik word als klant niet serieus genomen, slecht behandeld en ik ben al bijna een maand voor veel mensen slecht bereikbaar. Ieder telefoongesprek met Ziggo start met een wachttijd van ruim 10 minuten, al meldt de stem dat de wachttijd korter is! Na het laatste gesprek heb ik aangegeven dat ik graag een klacht wilde indienen. De medewerker wilde mij alleen doorverbinden met de opzegafdeling! Na wederom een verwachte wachttijd van 10 minuten heb ik opgehangen en probeer ik maar op een andere manier (hopelijk met uw steun) mijn oude nummer terug te krijgen!

Bob133
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2009 15:47

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door Bob133 »

Ik woon sinds ruim een half jaar in de Belgische Ardennen. Hartstikke leuk voor mij, maar wat heeft dat met Ziggo te maken? Nou, deze week werd er ineens 32,50 euro van mijn Nederlandse rekening afgeschreven. Ik had namelijk een radio en televisie abonnement besteld. Pardon? Waarom zou ik dat doen als ik in België woon? Hoogstwaarschijnlijk heeft de nieuwe bewoner van mijn oude huis dat gedaan. En Ziggo heeft kennelijk niet opgemerkt dat ik mijn televisie abonnement al in juni 2008 (!) heb opgezegd. Dus wordt er klakkeloos een bedrag van mijn rekening afgeschreven. En als je daarover gaat zeuren, dan meldt Ziggo (bedankt meneer Sjaak Jansen van Ziggo) dat dat mijn probleem is en ik opnieuw moet opzeggen. Maar hoe moet ik iets opzeggen als ik niets heb aangevraagd? Uiteindelijk nog eens gemaild, maar nu met een uiterst onvriendelijke toon.
Als niet klant van Ziggo wil ik ook nog wel even kwijt dat zij uiterst goed bereikbaar zijn. Ze hebben een of ander invulformuliertje waar ze zich achter verstoppen en een 0900 nummer. Wel eens vanuit het buitenland gebeld naar een 0900 nummer? Inderdaad: dat kan helemaal niet.
Nu zit ik met hele kromme tenen te wachten op een berichtje van deze prutsers. Hoe belachelijk wil je je zelf maken: ruim 14.000 klachten hebben ze al gehad en nu beginnen ze ook NIET klanten geld afhandig te maken. Ik ben met hen nog lang niet klaar!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door D1RK »

Beste Bob 133,

Ik zou dit bedrag laten Storneren en ze zoeken het maar uit.
Als je de bank opdracht geef deze te blokkeren kunnen ze het komende maanden ook niet meer doen.

Dat de huidige bewoner dan zonder TV zit is niet jou probleem, had deze maar een foutloze aanvraag moeten indienen.

Als jou Nederlandse bank internet bankieren aanbied is een muisklik voldoende.
Dus binnen 4 weken terug boeken.
Als je te lang wacht kan het niet meer en op Ziggo wachten kan erg lang duren.

Bob133
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2009 15:47

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door Bob133 »

Hallo Dirk,
Bedankt voor het advies. dat storneren was ik al van plan. Gaat mij zeer benieuwen waar ze de aanmaningen dan naartoe sturen! :D
Mocht ik nog iets van deze jokers horen, dan laat ik het weten.

Gesloten