LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo klacht

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
PUNNEKE3
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2009 16:48

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door PUNNEKE3 »

16 december is mij heilig beloofd dat nu a. wijzigingen in het abonnement b. terugbetaling c. kosten van één rekeningnummer afschrijven d. één klantnummer opgelost zouden zijn. Na 30 minuten telefoongesprek ( dat ik kan declareren, zei de vrouwspersoon aan de tel.). Het zou enkele dagen duren en zou het ook op "mijn ziggo"te zien zijn.
Nu is het 14 januari en er is niks gebeurd!!! Alle mails die ik in december / januari gekregen heb op mijn vraag: "WANNEER LOSSEN JULLIE DIT OP"? Wij zoeken binnen enkele dagen contact.... per post opgestuurd. NIKS GEHOORD.
Hoe is het mogelijk?? Ik hoor bij Radar uitzending in oktober.."binnen 14 dagen, zijn de meeste problemen opgelost"
WAT KAN JE NOG DOEN ???
[/b]

bas en betty
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2008 19:57

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door bas en betty »

ik kon vorige maand ineens geen emails meer openen en ook mijn webmail niet.tevens kon ik niet inloggen op "mijn ziggo".ik heb toen een ander wachtwoord aangemaakt en kon daarmee mijn mails weer lezen en ook mijn webmail openen.maar "mijn ziggo "nog steeds niet.ik heb al verschillende keren naar de klantenservice gemaild met die klacht en krijg steeds hetzelfde antwoord:u kunt een nieuw wachtwoord aanmaken.en steeds geef ik als antwoord:dat heb ik ook gedaan maar ik kan nog steeds niet inloggen op mijn "ziggo"en mijn wachtwoord is toch hetzelfde als die van webmail,maar dat begrijpen ze daar blijkbaar niet.ik word er wel moedeloos van. :(

sedre
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 jan 2009 17:59

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door sedre »

Meer dan een half jaar ben ik bezig om mijn internetabonnement op te zeggen.
Per aangetekende brief opgezegd en voor meer dan 110 euro aan telefoonkosten gemaakt om het dienstverlenende volk duidelijk te maken wat het opzeggen van een overeenkomst inhoudt.
Nimmer een ontvangstbevestiging op aangetekende brief ontvangen.
Ik denk dat ik het record heb gebroken aan wachttijd, op een vrijdagavond 1 uur en 50 minuten in de wacht gestaan met ergelijke muziek op de achtergrond.

Mijn straf?
Dubbele rekeningen!
Tot op heden is de opzegging niet geregeld en dubbele rekeningen blijven binnenkomen.

peetje8
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 okt 2008 12:14

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door peetje8 »

Op 30 oktober heb ik, na veel bellen (niet te bereiken) en mailen (waar je geen antwoord op krijgt behalve leesbevestiging) alles opgezegd bij ziggo (3 in 1 pakket). aangetekende brief met handtekening retour. de handtekening retour kreeg ik maar..... er word verder niets mee gedaan. ze bleven geld afschrijven tot ik ze geblokkeerd heb bij de bank. had wel al daarvoor de machtiging ingetrokken, zat bij de opzegbrief. krijg steeds weer wijzigingsbrieven van ziggo, maar er veranderd niets!! vorige week een brief dat mij abonnement was veranderd naar 29.95 per maand? per 24 december zou het abonnement eindigen. de rekening voor 1 januari tot 1 februari erbij! gisteren weer een brief waarin staat dat mijn abonnement per 31 januari eindigd rara!?
vorige week had ik ook nog gebeld: totaal 35 minuten in de wacht gestaan maar ik wilde gewoon een einde maken. de meneer die ik uiteindelijk aan de lijn kreeg zou zorgen dat per 30 november mijn abonnement eindigde en navragen hoe het zat met de twee gratis maanden die ik zou krijgen bij aangaan abonnnement, ook nooit gehad. en nu gisteren dus weer die brief, mijn broek zakt er vanaf! ik heb 't helemaal gehad met hun. ik heb mijn betalingen gestorneerd omdat ik vind dat ze eerst maar eens orde op zaken moeten stellen.
ga straks maar weer (derde keer vandaag) kijken of ik iemand te pakken kan krijgen op een redelijke wachttijd. is nog niet gelukt vandaag. ik weet 't zo langzamerhand ook niet meer.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het lijkt mij tijd worden om uw probleem voor te leggen aan de Geschillencommissie waar u de gemaakte onnodige kosten kunt terug vorderen.

peetje8
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 okt 2008 12:14

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door peetje8 »

heb gebeld en 'maar' 15 minuten in de wacht gestaan. de meneer zei dat eraan gewerkt wordt, hij las uit een mail waarin gevraagd werd om de eindtijd van abonnement naar 30 november te wijzigen en eventueel 2 maanden gratis. ik vroeg hoe lang dit kan gaan duren? dat wist hij uiteraard niet. ik vroeg: dus dat kan wel een maandje duren? dat kan ook korter zei hij, maar ook langer. daar schiet je wat mee op. ik wacaht dus maar weer 'rustig' af.
ik heb natuurlijk gezegd dat ik niet betaal maar dat moest ik zelf weten volgens hem. ik wacht dus één maand af en als ik dan nog niets gehoord heb ga ik denk ik maar eens verder stappen ondernemen.

sjan rozendaal
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 okt 2008 12:45

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door sjan rozendaal »

weet iemand wat het nummer van het hoofdkantoor is en wie de heer ballee is

sjan

pierrelov
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 nov 2008 14:04

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door pierrelov »

het nummer van het hoofdkantoor van ONLINE is te vinden in het telefoonboek.. zoek op online te amsterdam..
maar je kan natuurlijk enkel bellen met hen als je via hun doorgesluist bent naar ziggo!! anders niet!!

vraag de telefoniste of je doorverbonden kan worden met de heer ballee of een van zijn collegae.. (vreemd genoeg, de heer ballee is werkzaam voor ORANGE!!)

coraplasmans
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2008 19:56

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door coraplasmans »

Ik ben vanaf 13 oktober bezig om mijn abonnement te veranderen in een alles in 1 plus.
Nou dat gaat ook zomaar niet hooe, van de week weer maar eens gebeld, 1 uur lang.
Aangegeven dat ik al een nieuwe decoder had voor digitaal te kijken plus bijbehorende kaart, staat het nog op activeren, terwijl ik al lang kijk.
Nou zou het eind deze week opgelost moeten zijn, ben benieuwd.
Weet je, ik heb al wel eens gedacht om over te stappen, maar er is hier niets beschikbaar verder, dus moeten we wel.

Gunster
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2009 11:23

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Gunster »

Na maanden te hebben geprobeerd een alles in een pakket van Ziggo te ontvangen (met alle ellende van dien) heb ik heel veel moeite gedaan om vervolgens het hele pakket weer af te zeggen (omdat ik na drie maanden van bellen en brieven schrijven nog geen verbinging had voor tv telefoon of internet). De televisie moest namelijk appart van de rest worden afgezegt, en het modem moest naar een ander adres dab de tv decoder. Vervolgens kreeg ik een rekening voor de gedane 'diensten' van Ziggo.
Eindelijk kreeg ik een schriftelijke bevestiging dat alles is afgezegt.
En nu na al vanaf november tevrede klant van KPN te zijn krijg ik een factuur thuis van Ziggo van 133.21 euro voor de maanden augustes, october en november, Met de mededeling dat het automatish zal worden afgeschreven!
Let wel, ik heb dus nog nooit een seconde verbinding gehad via Ziggo!

Dit geintje heeft me dus een hoop zorgen en geld gekost, waaronder telefoonkosten voor het in totaal uren in de wacht staan.

Als ze zomaar geld bij de mensen kunnen innen zonder dat daar een dienst tegenover staat zijn het in mijn ogen oplichters.

A. Gunster

peetje8
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 okt 2008 12:14

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door peetje8 »

@Gunster
meteen storneren als ze geïnd hebben. en bij de bank laten blokkeren.
niet machtiging intrekken, dat werkt niet en halen ze toch nog geld van je rekening. ook ik ben inmiddels tevreden kpn klant en voor mij: nooit meer ziggo!!!!

sedre
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 jan 2009 17:59

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door sedre »

Peetje, heb uw antwoord gelezen. Dat kan slechts als men maar 1 klantnummer heeft. In mijn geval hebben ze een dubbele klantnummer aangemaakt en dat zul je net zien, als je voor 1 klantnummer gaat blokkeren, doen ze dat automatisch ook voor het andere klantnummer, want het gaat om 1 rekeningnummer.
Ik storneer nu al maanden lang en het is nu een schaakspel met het tingeltangelinstrument Ziggo geworden.
Dat mijn gezondheid er niet onder geleden heeft, is al pure winst.

met groet,

peetje8
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 okt 2008 12:14

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door peetje8 »

mijn idee is dat ze dan wel een acceptgiro gaan sturen. je zou daarvoor eventueel nog één keer kunnen bellen en vragen of ze dat willen doen. ik zou in elk geval blokkeren en desnoods het bedrag dat je wel moet betalen dan even apart houden of zelf overmaken, kunnen ze ook niets van zeggen en je hebt toch wat meer rust. het is toch van de zotte!
ik wens je heel veel succes!!

sedre
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 jan 2009 17:59

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door sedre »

Bedankt. Wat ik absoluut niet kan begrijpen, is dat deze handelwijze van Ziggo door ons maar wordt geaccepteerd. Mensen van de klantenservice neem ik het nog geen eens kwalijk, die doen slechts wat hun meerderen hen opdraagt, het is het instituut Ziggo wat momenteel niet deugd. Dat blokkeren zal ik inderdaad gaan doen.

rene olthof
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2008 10:45

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door rene olthof »

volgens de regels opzeggen omdat Ziggo gewoon meer beloofd dan ze waarmaken houdt in dat je voor het einde van de maand op moet zeggen om vervolgens nog een maand te moeten betalen.
Ok , ik krijg direct van Ziggo no repli ( waarom toch) i.q. Joop Evers een bevesting van mijn wijziging.
maar dan gaat de facturering in december door, ook die in januari.
Dus even bellen . 20 minuten in de wacht. ja meneer dat kan wel wezen maar ik zie niets in mijn systeem. "wat zegt U"?"dat ik niets in mijn systeem zie en dat u dus gewoon nog aangesloten bent en moet betalen. Maar ik kan u nu wel meteen voor de toekomst afsluiten. Dat is dan maart? jA DAT WERK ZO DAAR KAN IK NIKS AAN DOEN , STAAT IN DE VOORWAARDEN,
maar ik heb van jullie een bevestiging gehad gedateerd 31 october , 2008 1:51 PM. ! dat zal we maar ik zie niets en dan kan ik niets voor u doen.

Vandaag weer gebeld , weer 20 minuten in de wacht. Ze kon zien dat ik afgesloten was. Maar ik moet toch echt zelf even dat bewijs sturen dat zij aan mij gestuurd hebben en dat zij zelf dus niet kunnen vinden. want ja anders kunne zij ook niets. het lijkt wel mijn schuld!

Moeten we dit soort mensen onze internet verbinding toevertrouwen. Lijkt mij geen goed plan. Amateurs zijn het.

rene olthof
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2008 10:45

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door rene olthof »

volgens de regels opzeggen omdat Ziggo gewoon meer beloofd dan ze waarmaken houdt in dat je voor het einde van de maand op moet zeggen om vervolgens nog een maand te moeten betalen.
Ok , ik krijg direct van Ziggo no repli ( waarom toch) i.q. Joop Evers een bevesting van mijn wijziging.
maar dan gaat de facturering in december door, ook die in januari.
Dus even bellen . 20 minuten in de wacht. ja meneer dat kan wel wezen maar ik zie niets in mijn systeem. "wat zegt U"?"dat ik niets in mijn systeem zie en dat u dus gewoon nog aangesloten bent en moet betalen. Maar ik kan u nu wel meteen voor de toekomst afsluiten. Dat is dan maart? jA DAT WERK ZO DAAR KAN IK NIKS AAN DOEN , STAAT IN DE VOORWAARDEN,
maar ik heb van jullie een bevestiging gehad gedateerd 31 october , 2008 1:51 PM. ! dat zal we maar ik zie niets en dan kan ik niets voor u doen.

Vandaag weer gebeld , weer 20 minuten in de wacht. Ze kon zien dat ik afgesloten was. Maar ik moet toch echt zelf even dat bewijs sturen dat zij aan mij gestuurd hebben en dat zij zelf dus niet kunnen vinden. want ja anders kunne zij ook niets. het lijkt wel mijn schuld!

Moeten we dit soort mensen onze internet verbinding toevertrouwen. Lijkt mij geen goed plan. Amateurs zijn het.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Volgens regels opzeggen?
Wat dacht je van onmiddelijk per originele ingangsdatum het contract ontbinden wegens niet leveren?
Daarbij duidelijk maken dat Ziggo, door zich zo op te stellen, geen recht heeft op welk bedrag dan ook, tenzij het een negatief bedrag is als kostenvergoeding voor al het bellen en alle frustratie.

Maar niet leveren, en dan wel zeggen 'we schrijven af' - sorry - dat is diefstal.

sedre
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 jan 2009 17:59

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door sedre »

Niet alleen diefstal in levering, telefoonkosten, whatever meer. maar het meest belangrijke voor de mens; tijd en kwaliteit leven.
Uren aan de telefoon hangen, je verbale kwaliteiten continu omhoog proberen te schroeven, omdat je op een bepaald moment denkt, dat je van een andere planeet komt.

Dat is iets wat ik Ziggo bijzonder kwalijk neem.
Mijn tijd stelen ze en..... bewust!!

Mike_BLR
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2009 20:00

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Mike_BLR »

Ik wilde af van eredivisielive (vanaf 1 januari, 15 euro vind ik gewoon te duur voor een voetbalzender) en heb zoals door ziggo wordt gevraagd op tijd opgezegd (25 november).
Keurig via het wijzigingsformulier, waar ziggo zelf naar verwijst, heb ik de stappen doorlopen. Tijdens deze stappen komen ook duidelijk je adresgegevens naar voren en je hebt echt het gevoel dat dit wel goed zal komen. Van dit wijzigingsverzoek heb ik een aantal schermafdrukken gemaakt en voor de zekerheid bewaard, één waar de gewenste wijzigingen duidelijk vermeld staan en één met de mededeling dat ze het wijzigingsverzoek in goede orde hebben ontvangen.
Maar natuurlijk is het misgegaan, anders zou ik hier natuurlijk dit verhaal niet neerzetten. Ze blijven vrolijk incasseren en het abonnement op eredivisielive loopt door. Als ik dan de verhalen hier zo lees "verheug" ik me nu al op al die telefoongesprekken, mailtjes en brieven die nodig zijn om het geld weer terug te krijgen en de opzegging door te zetten. Morgen zal ik de eerste poging wagen, net vond ik 20 minuten wachtrij net te lang. Ik hou u op de hoogte.

Wat ik me nu afvraag is eigenlijk of er ook wijzigingsverzoeken zijn die wel lukken, en dan heb ik het over opzeggingen, want pakketten toevoegen gaat volgens mij vreemd genoeg altijd goed.

pierrelov
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 nov 2008 14:04

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door pierrelov »

waarom uren aan de telefoon hangen nadat ze ten onrechte afschrijven?
niet nodig.. naar de bank en het bedrag storneren.. steeds maar weer tot ziggo afsluit en een rekening stuurt.. dan maak je een kopie van die brief, van je opzegging (per post of per internet) en die stuur je hen..
je vermeld dat hun jou moeten terug betalen en stelt tevens dat zij daar 3 weken voor hebben en dat je anders je advocaat er op zet.. verstuur de brief aangetekend met ontvangst bevestiging..

na 3 weken niets??
neem contact op met een advocaat.. neem alle kopieen mee.. (ook kopieen van wat je ziggo heb gemailt of per post hebt gestuurt)
neem tevens contact op met de geschillen commissie telecommunicatie (even googelen voor een telefoonnummer) en presto... alles word geregeld.. advocaatkosten kan je verhalen op ziggo net als alle gemaakte kosten..

maar ziggo kiest 9 van de 10 keer voor terugbetalen na een ultimatum en dreiging advocaat!!!

Gesloten